"Päävalmentaja Petri Matikainen: "Olemme aika pitkällä. Meillä on hyvää kokemusta viime vuodesta ja jatkamme samalla trendillä, eli yritämme ajaa omia pelaajiamme sisään kokoonpanoon. Mietinnässä on, tarvitaanko kärkeen vielä sentteriä tai laituria, mutta sen suhteen ei vielä ole tehty ratkaisua. Vaihtoehtoja on kyllä ollut. Voi kuitenkin jopa käydä niin, että enää ei tule ketään. Muilta osin joukkue on hyvällä mallilla. Meillä on omasta takaa kehittyviä pelaajia, jotka ovat olleet jo vuoden mukana, ja olen ollut aika kriittinen vahvistusten suhteen. Jos sellainen tulee, niin hänen pitää oikeasti olla vahvistus. Mieluummin työnnän omia pelaajia eteenpäin. Tätä asiaa on pohdittu läpi kesän, eikä päätöstä ole vieläkään tehty."
(boldaus oma)
Mielestäni hyvin Petumaista ja rehellistä pohdiskelua. Nyt potkitaan eteenpäin nuoria, kuten viime vuosina on palstalla usein peräänkuulutettu.
Puolivälierät IFK:ta vastaan keväällä osoittivat, että pelaajamateriaali on muuttuva pääoma, joka hyvällä valmennuksella voidaan saada uudelle tasolle.
Eihän tuossa viime kevään sarjassa pitänyt olla mitään mahdollisuuksia. Kuitenkin game7 oli enemmän kuin lähellä,
Itse olen luottavainen valmennuksen tekemiseen. Ja hyvää tässä ykköskorin hankintaprojetissa on se, että hankinnassa ei ole ainakaan vielä mokattu.
Esim. Suikkasen kakkoskaudella Pelicans hankki ulkomaalaisnelikon Angelo Espositon, Lee Gorenin, Danny Richmondin sekä Ryan O'Marran.
Varsinkin Esposito ja O'Marra olivat isoja pettymyksiä.
Rahat on nyt vielä tilillä (toivottavasti) odottamassa hyvää ratkaisua!