Pitäisi taas ukkoa huhuta johonkin saipaan, niin kyllä taas alkaisi kelpaamaan.
Ilmeisesti sen se vaatisi.
Siltikin omissa papereissa edelleen paljon parjattu Manelius on meidän kärkipuolustajia, ennen kaikkea monipuolisuutensa ja pettämättömän asenteensa ansiosta. Tästä ei paljoa puuttuisi, niin käsissä olisi liigan kärki allround. Pikkuisen ilkeyttä tai kiekollisia onnistumisia.
Pietilä periaatteessa sama homma. Ripaus ilkeyttä tai sitten selkeästi roolia kiekollisena hakemaan, niin siinä olisi meidän ykköspakkimme.
Blood taas on sellainen pommikone, joita ei montaa liigassa lie nähty. Ehkä osaa tapellakin, mistäs näitä tietää. Liikkuu todella hienosti ja kiekollinen peli on ollut vahvasti hallussa alemman sarjan/tempon peleissä. Tuossa se kysymysmerkki sitten lieneekin - vaikka liike riittääkin hienosti, niin sopeutuuko pelisilmä Liigan pelitempoon? Jos tuo natsaa, niin tässä on kyllä todellinen helmi.
Tuhkanen, E.Sopanen, Väinölä... Ai niin Lassen, Leimu, Latvala... Huh. Mun mielestä todella mielenkiintoinen ja lupauksia antava pakisto. Tämä valmennus vielä, niin kyllä sieltä revitään sitä parasta suorituskykyä irtikin vielä. Oikeastaan minulle aivan sama miten näitä nimiä alakerrassa peluutetaan, kunhan vaan... Kunhan vaan Latvalan minuutit pysyy reilusti alle 15min ja mitä enemmän alle, sen parempi Pelicansille.
Hyökkäyksessäkin samaa vikaa. Mites noita nyt voisi määrittää ketkä pelaa kenenkin kanssa? En ainakaan osaa itse noista laatia juuri muuta kuin Jaatinen-Sopanen parivaljakon samaan ketjuun. Tuossa monivalintaisuudessa on omat haasteensakin, mutta valmennukseen luotetaan tässä kohtaa. Eniten ehkä poikkean valtavirrasta tarjoamalla DaCostalle lähtökohtaisesti paikkaa Potulnyn rinnalta - ei toki paikka kolmosen laidalla tai vaikka keskelläkään ole virhe.
Vaihtoehtoja on paljon ja hieman hämmentää perus-negailu, kun omaan silmään meillä on rosterissa reilusti potentiaalia ja ainakin itselleni hyvin mielenkiintoisia tapauksia, mm. ulkomaalaiset vaikuttavat ennakkoon mielenkiintoisemmilta, kuin yksikään viime kautinen.