Jos tämä huhuiltua valmentajaa koskee, niin olen kyllä erittäin mielissäni.Parhain arvaukseni on, että koskee valmennusta.
Taloudellinen puoli on minun mielestäni lähes ainoa järkevä syy miksi tämä projekti kuopattaisiin heti ensimmäisen kauden jälkeen. Tuntuu siltä, että suurelle osalle ihmisistä Lämsä ei maistu millään muotoa ja tämä näkyy yleisessä ilmapiirissä. Puheista huolimatta lahtelainen peruspertti ei katso tulevaisuuteen, vaan elää kiinni menneessä. Kova, ennestään tuttu valmentajanimi on paljon kovempaa valuuttaa, kuin joku omien junnujen kehittyminen tai muu pitkäjänteisempi juttu.
Mutta tämä on (tai on ainakin olevinaan) ammatilaisurheilua, joten jos Lämän paikalle saa paremman ukon, niin siitä vaan vaihtoon sitten. Kyllä mulle kelpaa, että Pelicans vahvistuu.
Tässä kurimuksessa tulee mieleen oikeastaan vain yksi valmentaja, joka hieman raottaisi risuja auringon tieltä ja kevään/kesän voisi vaeltaa ehkä pieni hymynkare huulilla. Nimittäin Lämsän kummisetä, Erkka Westerlund. Jo se paskamyrsky mikä Helsingin suunnalta tulis, kun nyt kesken kaikkien aikojen jokeri-playoffsien julkaisimme napanneen heidän valmentajansa, toisi mukavaa luettavaa palstalle aina pitkälle jouluun asti. Tähän sitten päälle kaikki Erkan tuomat ansiot valmentajana, kuten suuri arvostus huippupelaajien keskuudessa.
Toki en saa tätä yhtälöä mitenkään toimimaan. Miksi Westerlund kesken sopimuksen hylkäisi Jokerit? Toki Venäjä, KHL ja Jokerit yhdessä on sen verran arvaamaton yhdistelmä, että kaikki on mahdollista. Tai sitten Lämsä on kultalusikka suussa syntynyt ja jo pienenä löytänyt Erkan heikon kohdan ja saanut aina tahtonsa läpi. Jo pienenä lapsena Erkka tottuneesti lullutti pienen lämän pulleita poskia ja ei pystynyt koskaan kieltämään häneltä mitään. Nyt Lämsä on sitten soittanut kummisedälleen ja kertonut itku kurkussa, kuinka pelaajat eivät arvosta häntä. Ei vaikka pingviinitanssia on tanssinut. Puhelun päätyttyä Erkka riisuu Jokerien pinssin takistaan ja soittaa Kaarnalle, että hän vaikka itse maksaa Pelicansille, kunhan saa tulla valmentamaan tulevalla kaudella. Saa tulla yhdessä pikku-tomin kanssa piirtelee fläppitaululle ja lisätä perheportettiin kuvia, joissa molempia niin hymyilyttää...
Mikään muu uutinen, kuin Westerlundin signaaminen ei siis tuo lohtua ja voin täten jatkaa masentuunena kesän odotusta.
Mitä tulee muuten Lämsään, niin herrahan oli vetänyt herneet nenään tuosta fanien kritiikistä radiossa. Oisi olettanut että ballsit kasvoi Stadin mediaelämän keskellä, mutta tuli vissiin yllärinä että kritiikkiä saattaa tulla jopa kotikaupungissakin...
Kyse ei ollut siitä ketä radiossa on ollut, vaan siitä että yhteistyömedia oli avannut ovet suoralle kritiikille. Lämä on sen jälkeen ollut vaikeasti tavoitettavissa haastatteluihin, tämä on ihan etlarin toimittajan toimesta twitterissä ilmaistu. Pasurihan "jostain syystä" on ennakkohaastiksetki hoitanut. Ei ole tapana heittää tänne mielikuvituksen tuotetta.No niin varmaan. Pari jotain random-tyyppiä käy jauhamassa huttua radiossa, niin siitä tuskin kukaan vetelee herneitä yhtään mihinkään. Tuskin koko ohjelmaa on ohjelmassa esiintyneiden henkilöiden lähiomaisten lisäksi kuunnellut juuri kukaan.
Varmasti Lämsä on saanut kritiikkiä tällä kaudelta vakuuttavammiltakin taholta, kuin poikasilta meriiteillä Twitter-tili ja halu mennä radiolähetykseen.
...yhteistyömedia oli avannut ovet suoralle kritiikille. Lämä on sen jälkeen ollut vaikeasti tavoitettavissa haastatteluihin....
Samasta casesta puhun, mutta olen lähemmältäkin taholta tuon kuullut kuin Uuskalliolta. Otin tuon vain konkreettisena esimerkkinä jotta on välillä heittää jotain julkistakin lähdettä. Se on ihan totta, uskottiin sitä tai ei. Tosin eipä se nyt niin dramaattista ole, vaikka näytti melkoisen mylläkän tällä palstalla nostavan...Tästäkö Arsi puhuu?
Vili Uuskallio@ViliUuskallio
Lämsä on ilmeisesti vetänyt herneen nenään siitä, että #PelicansFi-fanit pääsivät ääneen Radio Voimassa. Voi hyvää päivää!
Mitä tarkoittaa ilmeisesti? Eli ei ole kysytty Lämsältä vaan tehty johtopäätöksiä kun ei ole heti esim. ottelun jälkeiseen haastatteluun tullut. Muidenkin joukkueiden osalta apuvalmentajat hoitavat noita ennakoita ja jälkipuheita. Sanoisin että ihan turhaa arvailua näillä tiedoilla.
Joo, tuskin kukaan jättää esim Jalosta ottamatta jos saa. Olisi vaan kaikkinensa aikamoinen kurssin muutos toimistolta aiempaan verrattuna. Eli kelpaa toki kovempikin koutsi, mutta meidän toimiston historialla tuntuu hieman oudolta.
Kai Suikkanen, Kari Jalonen, Hannu Aravirta. Kyllä toimistolla on viimeisen 10-vuoden aikana tehty todella koviakin saunauksia valmenatajan paikalle. Kuinka moni muu joukkue on samassa ajassa palkannut 3 mestarivalmentajaa?
Päävalmentaja vastaa toki kokonaisuuden toimivuudesta, mutta jos pelaajamateriaalia katsoo koko kauden osalta, niin eihän se ole ollut kilpailukykyinen kympin sakkiin taistellessa.
Olen aivan samaa mieltä. Materiaali oli jo alunalkaen täynnä kolmos- ja neloskentän pelaajia ja kun tuostakin porukasta KOKO AJAN osa, välillä iso osa on ollut telakalla, ei Lämsä ole edes päässyt näyttämään, mitä olisi saanut porukasta irti.
Tämän näkemyksen jaan tosiasioiden edessä. Köyhällä ei ole varaa olla ylpeä.Itse vaihtaisin Lämsän kauden jälkeen, mutta hyväksyn sen, että hänelle annetaan vielä uusi näytönpaikka. Tämän vuoden loukkaantumiskierre oli jotain poikkeuksellista, joten ensi kaudella Lämsällä on viimeistään se näytönpaikka. Budjetti pienenee, mutta niin pienenee muillakin. Toista vuotta ei selitellä.