Radiomasto
Jäsen
Eivät ne vaihtoehdot ole vain mitali tai ei mitään. Kaikilla on selvästi omat näkemyksensä ja allekirjoittanut on ollut hyvin pettynyt siihen suuntaukseen, jonka mukaan Pelicansin joukkuetta on viime ajat rakennettu, eikä nykyinenkään rosteri vielä silmiä hivele. Tuo vertailu oli vahvaa kärjistämistä siitä, miten en itse näe Pelicansin tämän hetkisestä joukkueesta mitenkään erityisen ilahduttavissa määrin potentiaalia, joka voisi realisoituessaankaan yltää hirveän korkealle. Makuasioitahan nämä toki on ja joku muu voi nähdä toisin.Melkein kantsii seurata jotain toista jengiä, jos vaihtoehdot on vähän niinku mitali tai ei mitään. Emmä ainakaan ymmärrä yhtään tätä tällä sivulla käytyä vertailua 2012 hopeajoukkueeseen. Kyl mulle ainakin tässä kohtaa riittäis jo pelkästään vakiintuminen sinne sijoille 7-10, ja ylipäätään pleijareihin pääsy. Sinnekin on täs viimesen viiden vuoden aikana peräti kaks kertaa päästy näillä resursseilla.
Se, että ollaan päästy viimeisen viiden vuoden aikana peräti kaksi kertaa pleijareihin, kertoo organisaation epäonnistumisista, sillä tuo on aivan sata varmasti ollut jokaiseen kauteen lähdettäessä minimitavoite. Onneksi nyt tehtiin reipas tuuletus, sillä tähän kauteen lähdettäessä Liigasta löytyi viisi seuraa, jotka starttasivat kauteen pienemmällä pelaajabudjetilla, kuin Pelicans, noista vain Sport jäi taakse.
Toki paikka pleijareissa ilahduttaa ja on Pelicansin kokoiselle organisaatiolle hieno saavutus. Itse olen toki tyytyväinen siihenkin ja sen pitäisikin olla se ehdoton minimitavoite, mutta vain minimitavoite. Tuohon tavoitteeseen on tässä kohtaa sitten pakko päästä, jotta kiinnostus kasvaa ja saadaan menestyksen myötä lisää hiekkaa kassaan, mikä puolestaan auttaa sitten aina seuraavan kauden joukkueen kokoamista.
Ihan mielenkiinnolla odotan kertovatko Matikainen & Nurminen millä tavoitteella ensi kauteen lähdetään ja jos kertovat, niin mikä se tavoite on. Ovatko herrat tulleet tänne tähtäimenään vakiinnutta Pelicansin paikka sijoille 7-10 vai onko heillä jonkinlainen toinen näkemys asiasta.