Paltaanpa vielä tähän järkkäriasiaan. Olen itse ollut järkkärinä noin viisi vuotta Lahdessa. Tosin edellisestä kaudestani on jo useampi vuosi mutta samat äijät suurimmaksi osaksi näyttää siellä edelleen seisovan tärkeän ja vihaisen näköisinä.
Minun kokemuksi mukaan Lahden järkkäreistä löytyy muutama ihan mukavakin kaveri mutta isoa osaa tuntuu kuvaavan parhaiten sana "negatiivinen". Luovuin tehtävästä lopulta ihan vapaaehtoisesti kun ties kuinka monennen kerran sai hävetä silmät päästään kun järkkäri huutaa naama punaisena jollekkin katsojalle. Viimeinen tikki oli kun yksi järkkäreistä huusi todella kovaan ääneen ja todella roisia kieltä käyttäen kahdelle noin kuusivuotiaalle pikkulapselle, toinen tyttö ja toinen poika jotka katselivat peliä ihan rauhassa seisomakatsomon eturivissä istuen (huu, suuri rikos). Kenellekkään tästä ei koitunut vähäisintäkään haittaa koska halli oli muutenkin puolityhjä. Ihmettelen suuresti jos näiden lasten isä joka muuten ei hölmistyksiltään osannut sanoa tilanteessa yhtäään mitään, on ikinä tämän jälkeen käynyt lahden hallissa. Yritin kyllä hieman rauhoitella heitä sen jälkeen kun tämä bulldoggi oli lähtenyt mutta vahinko oli jo tapahtunut. Minulle se ainakin oli viimeinen peli järjestysmiehen roolissa.
Minun mielestäni lahdessa ei sorsita järjestysmiesten puolesta vierasjoukkueen faneja vaan kaikki katsojat lapsista vaareihin saavat osansa järkkäreiden negatiivisesta elämänkatsomuksesta. Aikoinaan tuli kierrettyä kaikki muutkin liigapaikkakunnat (+divari) useampaankin kertaan ja missään muualla kuin Lahdessa en törmännyt näihin ongelmiin näin pahasti, paitsi Hämeenlinnassa joten ilmeisesti se on paikallinen hämäläinen tapa että jos et osaa hymyillä ja olla ystävällinen, on se selvä etu järkkäriksi pyrittäessä?
Eli ei kai tässä loppukaneettina voi muuta todeta kuin koittakaa ymmärtää, näille "yrmyniskoille" halli on mitä suurimmalla todennäköisyydellä ainoa paikka maailmassa missä he voivat päteä, joten jos esim. tässä tapauksessa Jokeri faneille jäi paha maku suuhun Lahden vierailusta niin voitte kuitenki aina lohduttautua sillä että teillä on kuitenkin elämä hyvin todennäköisesti mukavammalla ja positiivisemmalla mallilla kuin näillä JÄRJESTYSmiehillä!