Pelicans - Jokerit Tiistai, 21.9.2004 @ Lahden Jäähalli

  • 12 024
  • 117

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Viestin lähetti Eisenhower
Pisteet järkkärille. Tuollaiset räävittömyydet eivät todellakaan kuulu katsomoon. Nuo idiootit huutelijat ovat suurin syy siihen, etten ota lapsia mukaan matseihin. Ja Tuomaksen mielestä saa katsomossa huutaa mitä hyvänsä. Eihän siinä mitään... Lisää paskaa housuun, poijaat.

Ike
Ei tuo huutelu mitään jatkuvaa ollut. Olisit nähnyt tilanteen niin olisi sinuakin ruvennut naurattamaan, ainakin paikallisia tuntui myös naurattavan. Ei ihme että tuo järkkäri ei sitten enää viitsinyt paikalle tulla.

Järkkärin esimieskin kommentoi tuon järjestysmiehen liioitelleen kun toisella erätauolla juteltiin. Ei ollut tarpeellista. Tosin sanoi että Lahden jäähallissa ei saa kiroilla mutta tuossa tilanteessa ei nyt mitään vaarallista ollut edes syntymässä.

Mä en ole itse noita noita huutamassa. Mun mielestä kannustuksen pitää lähteä Jokereiden kannustuksesta, ei muiden dissaamisesta. Eli siitä voit päätellä mitä mieltä itse olen noista huudoista. Nauratti vain tuon järkkärin reagointi, missään muualla ei ole tuollaiseen törmännyt.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Juhaht
Eiköhän tuo ole puhdasta vittuilua vierasfaneille ja oman riittämättömyyden paikkaamista jollain naurettavalla pikkumaisuudella. Jokaiselta paikkakunnaltahan noita löytyy, joissa järkkärit ovat jotain makkarapalkalla toimivia kotijoukkueen faneja.
Tähän täytyy ihan pikkaisen tarttua. Tässä suhteessa omat huonoimmat kokemuksni ovat juuri Lahdesta. Olikohan kaudella 2002-2003 kun Jokerit viimein Lahdessa voittivat ja ilmiselvästi joku poke halusi asian kostaa. Silloin tuntui todella pahalta seistä (selvin päin, kuskina autolla) vieressä ja katsoa kun vaksit hakkaavat Jokeri-fania. Tämä on itse asiassa ainoa kerta, jolloin en ole suostunut poistumaan paikalta vaksien toimesta vaan olen pyytänyt, että otetaan poliisit paikalle ja selvitetään sitten. Tämä asia selvisi lopulta siten, että Jokeri-fani tyytyi lähtemään kotiin, kukaan järkkäri ei ollut nähnyt mitään ja minäkin olin paikalta sattumalta.

Hieno homma että asia tuolloin järjestyi noin. Muutoin toivon kyllä Lahteen pientä skarppaamista järkkärien valinnan suhteen, älkää pästäkö sinne sukkahoususankareita, jotka toteuttavat itseään kun kerrankin uskaltavat.
 

Old School

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tuomas

Kiitokset muuten SM-liigafanit ry:lle, saatiin sen kautta liput tähän peliin 10 eurolla. Muihin vierasotteluihin (paitsi DDR-halliin kun jullit ei yhdistykseen kuulu) myös on samanlaiset alennukset faniporukoille luvassa. Eipä kalliiksi tullut tämäkään Lahden reissu.

Katsos, jotain on saatu ainakaan. Oliko teidän ensimmäinen lippu alennus? onnea vaan siitä.
Ja Helsingin jäähalliin ei paljoa halvempia lippuja saa, pentin sidonta-ote viimeistään varmistaa sen.
 

Jason26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Blackburn Rovers,Englanti, Tahko
Jaa eilisestä pelistä tuli sit tennislukemat taululle, voi voi.
Puolitoista erää meni ihan jees, mut sit tuli noutaja.

Olipahan "hieno" fiilis mennä töihin heti pelin jälkeen, no ei täs auta ku suunnata katseet kohti tulevaisuutta.
Jos vaikka to Porissa toi pistetili avautuisi.........

-All my support to the Pelicans lads-
 

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Viestin lähetti Dvozak
Hyvä, tulet siis katsomaan loputkin pelit?!

Totta kai...

...heti kun joukkueen hyökkäykseen saadaan pari ketjua Uruk-hai örkkejä sekä pari klingonia. Pakistoon riittää Sauron ja Chewbacca. Valmennukseen vaadin Gandalfin.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viestin lähetti Eisenhower
Pisteet järkkärille. Tuollaiset räävittömyydet eivät todellakaan kuulu katsomoon. Nuo idiootit huutelijat ovat suurin syy siihen, etten ota lapsia mukaan matseihin. Ja Tuomaksen mielestä saa katsomossa huutaa mitä hyvänsä. Eihän siinä mitään... Lisää paskaa housuun, poijaat.

Ike

Olihan tää vitsi, please? Ettei saa huutaa tuomarille "Vitun puusilmä", koska hallissa ei saa kiroilla? Luulisi Suomen Chicagossa olevan suurempiakin ongelmia kuin katsomokiroilu. Toisaalta muistan -90 luvulla Jokereitten pieksiessä Reippaan puhtaasti 10-0, kuinka järkkärit pyysivät meitä matsin lopussa häipymään seisomakatsomosta. Huonoja häviäjiä siellä Chicagossa vai kiristääkö pipo muuten vaan?
 

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Viestin lähetti Old School
Katsos, jotain on saatu ainakaan. Oliko teidän ensimmäinen lippu alennus? onnea vaan siitä.
Viime vuoden runkosarjan viimeiseen peliin saatiin jo Ilvekseltä alennus.

Nyt alkaa kyllä huomaamaan tuon alennuksen hyödyt: ensi perjantaina fanireissu kuljetuksineen ja lippuineen Turkuun maksaa 19 euroa. Ja siitä viikon päästä lauantaina Poriin 20 euroa.

Eihän noiden lippujen hankinta eilen kuitenkaan ihan helposti mennyt. Muutaman eri Pelicansin toimistohenkilön kanssa piti puhelimessa päivällä jutella ennen kuin markkinointipäällikkö muisti että mistä on kyse. Ehkä SM-liigafanit ry:n kannattaisi laittaa tuosta joku tiedote liigajengeille kun Areenalla on kuulemma ollut ihan samoja ongelmia.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Hyvä taistelu

Vaikka kunnon kontrolloidut Pelicans-hyökkäykset melko tyystiin puuttuivatkin, niin ihan hyvin tuloksesta huolimatta voi pojille hattua nostaa. Nurminen oli maalissa lähestulkoon loistava ja joukkue puolusti nöyrästi ja iski muutaman kerran vaarallisesti vastaan. Karvauspeli oli agressiivista ja jopa rohkeaakin vastus huomioon ottaen. Pelin ollessa 0-0 toisessa erässä Pelicans oli jopa lähellä johtomaalia muutamaan kertaan. Taitoero oli vaan tällä kertaa niin valtava liigan ehkä kovimman joukkueen ollessa vastassa, etteivät edes taisteleminen ja hyvä maalivahtipeli riittäneet.

Kahdesta erästä jäi kuitenkin melko positiivinen kuva ja ainakin minulle tällainen peli tulee riittämään mainiosti jatkossakin, resurssit huomioon ottaen. Voi vain kuvitella sitä juhlaa jos ja kun ensimmäinen voitto tällä kaudella saavutetaan ja varsinkin ensimmäinen kotivoitto. Toivoa sopii että katsojat eivät tällaisista tuloksista hätkähdä, huolestuttavan vähänhän tuota yleisöä ensimmäiseksi peliksi kyllä oli. Ja kommentit katsomosta olivat suurimmaksi osaksi katkeraa tilitystä ja surkuttelua, tyypillistä tuulipuku käytöstä siis =D
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Eisenhower
Pisteet järkkärille. Tuollaiset räävittömyydet eivät todellakaan kuulu katsomoon. Nuo idiootit huutelijat ovat suurin syy siihen, etten ota lapsia mukaan matseihin.

Luuletko että lapsesi ei noita "vittuja" ja muita kiroiluja kuule tai opi kun suojaat heidät tuollaisilta jättämällä lapsesi kotiin kun menet itse peliin?

Sinällään nuo "vittu"-huudot ei mitään fiksuja ole, eikä ne ole toivottuja edes lätkäkatsomoissa. Toisaalta omasta mielestäni on ihan hyvä että katsomoon saadaan ääntä ja tunnetta ja tuo "vittujen" kuuleminen on jo niin tuttua etteivät ne kyllä hirveämmin allekirjoittaneen korvaan särähdä, paitsi silloin kuin sitä huutaa koko katsomo, kuten esimerkiksi meillä valitettavasti välillä se tuomareille huudettu "vittu, mikä nuija".

Itse pelistä tarvii todeta että yllättävän selkeät numerot meille tällä kertaa ja jos tästä pitäisi vetää jotain johtopäätöksiä niin valitettavasti en uskalla luvata Pelicansille kauhen ruusuista kautta jos edes tuo lahtelaisten normaali pisteautomaatti Jokerit ei joudu tuon tiukemmille. No toivotaan että tuo oli meidän hyvyyttä, eikä puhtaasti Kaanien surkeutta. Joka tapauksessa hienoa että meillä tehot jakautui tasaisesti ja 12 pelaajaa pääsi pisteille, parhainpina lahtelaisille tutut Jantunen ja Latvala jotka tykittivät 1+1 tehot.

Eilisen pelin jälkeen Jokerit nousi liigakärjeksi (tasapisteissä Kerhon kanssa) ja torstaina vastaan asettuu pisteen peräässä oleva liigakolmonen Jyp. Tästä on joka tapauksessa hyvä jatkaa.
 

RAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Paltaanpa vielä tähän järkkäriasiaan. Olen itse ollut järkkärinä noin viisi vuotta Lahdessa. Tosin edellisestä kaudestani on jo useampi vuosi mutta samat äijät suurimmaksi osaksi näyttää siellä edelleen seisovan tärkeän ja vihaisen näköisinä.
Minun kokemuksi mukaan Lahden järkkäreistä löytyy muutama ihan mukavakin kaveri mutta isoa osaa tuntuu kuvaavan parhaiten sana "negatiivinen". Luovuin tehtävästä lopulta ihan vapaaehtoisesti kun ties kuinka monennen kerran sai hävetä silmät päästään kun järkkäri huutaa naama punaisena jollekkin katsojalle. Viimeinen tikki oli kun yksi järkkäreistä huusi todella kovaan ääneen ja todella roisia kieltä käyttäen kahdelle noin kuusivuotiaalle pikkulapselle, toinen tyttö ja toinen poika jotka katselivat peliä ihan rauhassa seisomakatsomon eturivissä istuen (huu, suuri rikos). Kenellekkään tästä ei koitunut vähäisintäkään haittaa koska halli oli muutenkin puolityhjä. Ihmettelen suuresti jos näiden lasten isä joka muuten ei hölmistyksiltään osannut sanoa tilanteessa yhtäään mitään, on ikinä tämän jälkeen käynyt lahden hallissa. Yritin kyllä hieman rauhoitella heitä sen jälkeen kun tämä bulldoggi oli lähtenyt mutta vahinko oli jo tapahtunut. Minulle se ainakin oli viimeinen peli järjestysmiehen roolissa.
Minun mielestäni lahdessa ei sorsita järjestysmiesten puolesta vierasjoukkueen faneja vaan kaikki katsojat lapsista vaareihin saavat osansa järkkäreiden negatiivisesta elämänkatsomuksesta. Aikoinaan tuli kierrettyä kaikki muutkin liigapaikkakunnat (+divari) useampaankin kertaan ja missään muualla kuin Lahdessa en törmännyt näihin ongelmiin näin pahasti, paitsi Hämeenlinnassa joten ilmeisesti se on paikallinen hämäläinen tapa että jos et osaa hymyillä ja olla ystävällinen, on se selvä etu järkkäriksi pyrittäessä?
Eli ei kai tässä loppukaneettina voi muuta todeta kuin koittakaa ymmärtää, näille "yrmyniskoille" halli on mitä suurimmalla todennäköisyydellä ainoa paikka maailmassa missä he voivat päteä, joten jos esim. tässä tapauksessa Jokeri faneille jäi paha maku suuhun Lahden vierailusta niin voitte kuitenki aina lohduttautua sillä että teillä on kuitenkin elämä hyvin todennäköisesti mukavammalla ja positiivisemmalla mallilla kuin näillä JÄRJESTYSmiehillä!
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
- Järkkärit todellakin kohtelevat kotijoukkueen kannattajaryhmää aivan samantasoisesti, sen olen viimeisen kahden kauden perusteella kokenut.

- Aikaisempaan viestiini tarkennus; masentavaa ei niinkään ollut kenttätapahtumat vaan yleisön kommentit ja suhtautuminen pelin jälkeen, mutta sille ei taida mitään voida. Omien haukkuminen ja vähättely taitaa olla koko Suomen urheiluväen perinteisin ajattelutapa.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kuten jo moneen kertaan todettua ottelu oli puoleen väliin saakka ihan hanskassa. Loppunumerot ovat hieman turhan rajut kenttätapahtumiin nähden. Tasakentällisin ei mitään suurta hätää ollut. Jos Pelicans olisi ensimmäisessä erässä saanut survottua avausmaalin, olisi tulos voinut olla hyvinkin erilainen.

Puhtaat paperit Pelicansista voisin antaa Koskisen johtamalla ketjulle. Laidoilla pelanneet Heino, kuten myös Jesse Saarinen, pelasivat ihan kelpo ottelun ja kultakypäräinen Koskinen johti kentällistään mallikkaasti. Omassa päässäkään kyseisellä ketjulla ei ollut juurikaan paniikin poikasta, vaikka vastassa oli välillä Metropolitinkin ketju.

Sen sijaan Jämsen ja Toni Saarinen olivat aivan yössä. Ihan paska peli molemmilta. Saarinen oli todella näkymätön ja Jämsenillä ei putki liikkunut sitten yhtään. Tuolla pelillä miehille ei ole mitään käyttöä. Saisivat hävetä ja katsoa peiliin molemmat.

Myös surkea maalinedustapeli kiinnitti huomiota. Vain Kakko ja Honkanen pystyivät siivoamaan maalinedustaa edes välttävästi. Varsinkin Heiskasen löysät otteet maalin edessä hämmästyttivät. Ei näin!

Mutta ei muuta kuin päät pystyyn ja eteen päin. Vasta kaksi pelia takana. Huomenna kaikki peliin Porissa ja perjantaina Bluesia vastaan Lahessa. Maalin edustalta vastustajat katolleen ja hyökkäyspeliin rohkeutta ja uskallusta, niin hyvä siitä vielä tulee.
 

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Oli tosiaan huvittavaa toimintaa järjestysmies-osastolta eilen. Onhan toki Lahdessa tapeltu ja painittu kannattajien ja järkkäreiden kanssa vuosia sitten ja tehty "väijytyksiä" (hehheh) jne. sillon hommaan pitääkin puuttua. Eilinen kyllä menee kyseisen järjestysmiehen omaan piikkiin. Omien sanojensa mukaan Pelicansin kannattaja, istunut fanien hallituksessakin jossain vaiheessa, joten yritti varmaan vetää himaan päin? Ei siinä mitään, mutta ens kerralla taktiikan muutos paikallaan. Onneksi meitä ei ollut kuin muutama autokunta ja porukka otti aika iisisti poken ylireagoinnin. Dösällinen tai kaksi niin hässäkkä olisi ollut valmis.

Ei tästä sen enempää, mutta joku siellä Lahdessa mättää.
 

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Jeps, vähän myöhässä tulen matsia kommentoimaan, mutta mitäpä siitä. Kuusnollaan olen tyytyväinen, sillä yleensä ei Pelicansilta irtoa Jokereille tuollaisia voittoja, varsinkaan Lahdesta. Ilahduttavaa ja yllättävää on se, että maalit ovat jakautuneet eri pelaajille. Metropolitilla ilmeisesti painoi jaloissa kun viime matseissa joutunut vetämään kahden sentterin roolia.
Joka tapauksessa, olen tyytyväinen ja tästä on hyvä jatkaa.
 

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jämsenin, Hannuksen ja Toni Saarisen pelissä on paljon kohennettavaa. Jämsenin ja Hannuksen tapauksessa kannattaa kuitenkin muistaa kesänmittaiset loukkaantumiset. Ei se voi olla näkymättä. Sen sijaan Toni Saarisen peliesityksiä en ymmärrä. Onko viimeinen palokin sammunut Saarisen lätkäsydämestä vai mikä on kun ei jaksa taistella ollenkaan?

Jos Saarinen haluaa muualle niin sinne vaan, tilalle vaikka tämä Zingoni. Z:lla ainakin yritystä tuntui riittävän. Ensinäkemältä näytti aika rymistelijältä. Sellaista tuohon joukkueeseen tarvittaisiin lisää, kun sillä osastolla ei hyökkäyksessä ole kuin Saarisen veljekset ja ehkä Welling.

Uskon, että Jämsen ja Hannus tulevat olemaan omalla hyvällä tasollaan muutaman pelin päästä.
 

Turquoise

Jäsen
Suosikkijoukkue
Linnut
Viestin lähetti Shejbal

Sen sijaan Jämsen ja Toni Saarinen olivat aivan yössä. Ihan paska peli molemmilta. Saarinen oli todella näkymätön ja Jämsenillä ei putki liikkunut sitten yhtään. Tuolla pelillä miehille ei ole mitään käyttöä. Saisivat hävetä ja katsoa peiliin molemmat.

Tämä ei ole henk.koht suoraan Shejbalille, vaan haluan herättää kysymyksellä; milloin T. Saarinen olisi loistanut!?? Minusta kenkää tälle kyseiselle herralle olisi voinut tarjota jo paljon paljon aikaisemmin ja ottaa tilalle nälkäinen nuori lupaava pelaaja. Tietty tähän on vieläkin mahdollisuus, mutta enpä oikein jaksa siihen uskoa..

Minulla on hyvin muistissa vuoden takaiset huippuvalmentajan kommentit silloisesta joukkueesta: "Meillä on nyt kolme tähtipelaajaa: Koivunen, Kauppila ja Toni Saarinen."
Kuka ei kuulu joukkoon?

Zingoni näytti pirteältä muuhun kaanilaumaan verrattuna. Yritystä ja taistelutahtoa löytyi. Mieluummin tämä ja Saariselle -> hyvää yötä.
 

Kamov Ka-50

Jäsen
Suosikkijoukkue
1977-1984 ZSKA
Viestin lähetti Eisenhower
Kyllä vaan. Venäläinen helikopteri kylvää jälleen tuhoa... Ampukaa se alas.

Ike

Pakko kysyä, että oletko koskaan itse kärähtänyt ratista? Vai minkä vuoksi perustelet sitä, että Jantusen järjetön ja elämää halventava teko pitäisi lakaista maton alle?

Nyt jos koskaan ko asia on ajankohtainen, sillä varmasti myös sinä Eisenhower kävit eilenä vetämässä ne pakolliset kaksi tuoppia? Ja sen jälkeen Lahden yöhön corollalla toria kiertämään? Ei tainnut käydä flaksi?

Yleisellä tasolla jääkiekkoilijoiden ja jääkiekko yleisön päihdeongelmiin tulisi kiinniittä enemmän huomiota. Ensinnäkin Jantusen kaltaiset pelaajat toimivat roolimallina kaikille kiekkojunioreille, joten näistä asioista tulisi pystyä keskustelemaan oikeilla nimillä. Jantusen teolle ei voi millään löytää oikeutusta ja se on ehdottomasti tuomittava.

Ja mitä tulee niihin kunnon ihmisiin, jotka tulevat vetämään jäähallille pään täyteen, niin ensi kerralla ottakaa pienempiä kerta-annoksia. Se ei todellakaan sovinnaista käytöstä raakkua hallin nurkilla umpi tunnellissa.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Viestin lähetti Kamov Ka-50
Yleisellä tasolla jääkiekkoilijoiden ja jääkiekko yleisön päihdeongelmiin tulisi kiinniittä enemmän huomiota. Ensinnäkin Jantusen kaltaiset pelaajat toimivat roolimallina kaikille kiekkojunioreille, joten näistä asioista tulisi pystyä keskustelemaan oikeilla nimillä. Jantusen teolle ei voi millään löytää oikeutusta ja se on ehdottomasti tuomittava.

Ei kait kukaan täällä ole rattijuoppoutta/päihdeongelmia puolustellut? Minä sitä en missään tapauksessa ainakaan tee.

Mutta ihan oikein on kysytty: mitä Jantusen toilailuilla on tekemistä otteluketjussa?

Jos asia noin paljon kiinnostaa, niin näitä "toilailuja" varten on avattu ihan oma ketju.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös