Mun mielestä JOS Petu tulee niin alkuun sopparin tulisi nimenomaan olla muotoa "loppukausi". Jos Petulla ei jostain syystä lähtiskään homma rokkaamaan kuten ennen vanhaan niin se oliskin ihan tosi kiva maksaa vuoden päästä palkkaa kolmelle päävalkulle samanaikaisesti.
Jos tämä tosiaan on jo käytännössä varma tieto niin welcome back moottorisaha-Petu!
Ootellaan nyt toki ensin The Tiedotetta.
Mä näen että Matikainen on samanlainen kuin Summanen. Summasesta moni pelaaja on sanonut että jaksaa syödä sitä paskaa kauden tai maksimissaan toisen koska voittoja tulee mutta sitten ei enää vaan jaksa ja valmentajan naama alkaa vituttamaan.
Mä en oikeastaan näe muuta riskiä Matikaisessa kun sen että pystyykö meiltä moni siihen ajokoiralätkään mitä se yleensä haluaa pelata? Tosin meillä on näitä Hirvosia ja Tyrväisiä jotka on sen pelitavan pelitapaesimerkkejä ja tsempparina Petu on kova joten voisi saada nämä kokeneemmat jätkät herätettyä.
Myöskin Falk, Vuko, Jordan jne on sen mieleen ihan satavarmasti ja jos Matikainen raivoaa niin siinä on valtavasti enemmän karismaa pelaajien silmissä kuin rookie-Yllissä.
Jos Matikainen tulisi niin uskon että muutos olisi nopea. Puolustuspeli on nytkin parantunut ja ensimmäisenä siihen tulisi vielä napsu lisää jämäkkyyttä plus se on ihan varma että nähtäisi selkeä pelisysteemi noin 3-4 pelin jälkeen. Nyt jos pitäisi piirtää fläppitaululle mitä Pelicans hakee ja miten haluaa pelata niin mulla ei ole mitään hajua siitä.
Jos Petu tulisi niin ennustan että me ollaan varmasti kahdeksan joukossa ja siitä on vain ottelusarja enää mitalipeleihin joka olisi hyvä saavutus. Mielenkiintoistahan tässä on se että meitä vastaan voisi tulla kahdella ekalla kierroksella esim Ässät ja seuraavalla Saipa..