Tässä kesken kauden kerjäämisstrategiassa on se huono puoli, että se on juuri tunnebisnestä, mitä tj ei puheissa halua tehdä, mut selvästi lasketaan sen varaan kun onnistunut useamman kerran.
jossakin kohtaa yrityksillä tulee raja vastaan kun uudestaan ja uudestaan soitellaan laittamaan lisää ja se raja tulee nopeammin jos menestys on tällaista. Tavallaanhan tällä kerjäämisellä osoitetaan epäonnistumista sen rahan käytössä johon budjetissa on ollut varaa. Tai sit jos lasketaan vaikka 10% budjettiin "kerjäystuloja" jatkuvasti, niin minusta se on hieman ylimielistä, vähän sama kuin KuPS budjetoi 1990-luvulla mestaruuden ja sen tuomien bonusten mukaan. Sitten tuli vuosi kun mestaruus ei tullutkaan ja seuraava uutinen oli konkurssi.
Menestys ja suorittaminen luvatulla tasolla ruokkii sponsorointia. Toki on paljon täysin tiettyyn lajiin sponsotoivia, mut sitten on paljon enemmän niitä, jotka tukevat urheilua nimenomaan ja voivat vaihtaa lajien painopistettä. Alkaisin tällä menestyksellä hieman katsomaan hieman huolestuneena ensi kesään. Koripallo suorittaa lupaamallaan tavalla ja näyttäisi siltä, että palaa takaisin ylemmälle tadolle suvereenisesti. Jos jalkapallo ei kauden alusta suorita yhtä mallikkaasti ja jääkiekkokin räpeltää tämän kauden, on helppo nähdä yritysten panostavan koripalloon ja ehkä jopa siten, että se saadaan vakiinnettua ylempään kastiin. Euromäärissä kun on vielä iso ero koripallon hyväksi, mitä yrityksiltä odotetaan.
jossakin kohtaa yrityksillä tulee raja vastaan kun uudestaan ja uudestaan soitellaan laittamaan lisää ja se raja tulee nopeammin jos menestys on tällaista. Tavallaanhan tällä kerjäämisellä osoitetaan epäonnistumista sen rahan käytössä johon budjetissa on ollut varaa. Tai sit jos lasketaan vaikka 10% budjettiin "kerjäystuloja" jatkuvasti, niin minusta se on hieman ylimielistä, vähän sama kuin KuPS budjetoi 1990-luvulla mestaruuden ja sen tuomien bonusten mukaan. Sitten tuli vuosi kun mestaruus ei tullutkaan ja seuraava uutinen oli konkurssi.
Menestys ja suorittaminen luvatulla tasolla ruokkii sponsorointia. Toki on paljon täysin tiettyyn lajiin sponsotoivia, mut sitten on paljon enemmän niitä, jotka tukevat urheilua nimenomaan ja voivat vaihtaa lajien painopistettä. Alkaisin tällä menestyksellä hieman katsomaan hieman huolestuneena ensi kesään. Koripallo suorittaa lupaamallaan tavalla ja näyttäisi siltä, että palaa takaisin ylemmälle tadolle suvereenisesti. Jos jalkapallo ei kauden alusta suorita yhtä mallikkaasti ja jääkiekkokin räpeltää tämän kauden, on helppo nähdä yritysten panostavan koripalloon ja ehkä jopa siten, että se saadaan vakiinnettua ylempään kastiin. Euromäärissä kun on vielä iso ero koripallon hyväksi, mitä yrityksiltä odotetaan.