Jokseenkin kyllä mennyt nyt vihkoon tämä Pelicansin tiedotuspolitiikka pelaajiston osalta.
Kaks kertaa oltu putkeen finaaleissa, hypeä ei oo hyödynnetty kummallakaan kertaa mitenkään. Samalla aikaikkunalla kausarimyynti alkanu pari kertaa, hyödyntämättä on nekin hetket jääneet.
Ei nyt taas oikeen ota selvää mitä siellä puuhastellaan ja millä strategialla.
Ikävä on sitä yhtä kesää kun touhussa oli havaittavissa jopa punaista lankaa ja pelaajauutisia teasailtiin parinkin päivän ajan. Ilmeisesti toimistolle saakka ei havaittu kuinka se aktivoi someseuraajia ja keskustelupalstoja.
Tai sitten vaan siellä on tuudittauduttu siihen, että kyllä se finaalihaippi kantaa syksyyn saakka.
Niin viimekesänä vielä jokaisena kesäperjantaina kello 12 oli pelaajajulkistus, ja siitä tuli alkuviikosta tai ainakin paria päivää ennen teeseri. Tykkäsin siitä. Toki oli vähän tympeä kun omia junnuja ei mitenkään näissä esille nostettu. Itse tykkäsin nyt että Daniel Niemisen 3v soppari sai teeserin ja oman julkaisunsa. Kuitenkin merkittävä soppari pitkässä juoksussa. Ok moni petty kun juuri siihen Lassea odotti. Ymmärrän heitäkin.
Nyt näitä on räiskitty suurinpiirtein 2 kpl viikossa. Joskus joku pieni ennakkovihje joskus vain tiedote sivuille. Alkuun oli käytössä se kuvapohja joka oli kuvattuna kait Lassen paidasta. Siitäkin viimeisissä luovuttiin. Ok näyttäisi toki huvittavalta jos jotain Joona Kumpulaan hirveästi etukäteen mehustelisi;)
Viimevuonna oli sentään kausikorttilaisille ja osakkeenomistajille, jossa julkaistiin Lasch ja Hirvoset jne perusjampat/junnut kerralla. Nyt näköjään tehty oma jukkaisunsa Joonas Kumpuloista jne. Eikä siinäkään sinänsä pahaa jos ne tehtäisiin tyylillä. Melkein jokainen julkaistus tehty kuitenkin hutaisten kirjotusvirheineen päivineen. Se ei kieltämättä jätä kovin hyvää kuvaa. Siellä 5 henkilöä töissä viestintätiimissä. Toki osa-aikaisia osa, mutta parempaan pitäs pystyä. Ok Nupe tietysti siellä taustalla kummittelee.
Pöyhönen on myös useammassa haastiksessa tuonut esiin, että on mietitty miten paljon kausareita on järkevää noin pieneen halliin myydä. Että dynaamisen hinnoittelun ansiosta yksikkötuotto irtolipuis nousee niin paljon korkeammaksi. Voi siinä perääkin olla varsinkin plaoffeissa, mutta pitkässä runkosarjassa kuin monel varaa ostaa niitä kalliimpia lippuja varsinkin arkimatseihin. Se vaatis ainakin et oltaisi kokoajan kärjentuntumassa. Ja olisiko runkosarjassa menetys enää kahden finaalipaikan jälkeen iso ajuri maksaa kovia hintoja irtolipuista? Monella talous kuitenkin aika tiukalla.
Paljon siellä sitten on kausareita myyty? Vanhathan piti kait 15.6 asti perua tai tilaus jatkuu. Onko 2000 kausaria Pelsulle kylliksi että luotetaan lopuista paikoista saadaan irtolipuilla paras mahdollinen eurotuotto? Pelkkä katsojamäärä ei toki tuottoa määritä.