Pelicans-huhut – onko niitä?

  • 3 043 602
  • 13 427

LKKK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jäädään odottamaan Noordiksen julkaisut. Itse olen huutanut äänekkäästi JMA:ta Lahteen ja perustuu toimiston pyhimmästä osista tulleeseen tietoon. Jos oharit tuli niin mitään ei mahda. Lupauksista on kenenkään ulkopuolisen kuulopuheen perusteella mitään sanoa.

IFK:n puolella jotkut sanovat,että yksi painava syy seuran valintaan on asuminen PK-seudulla. Lahdessa pääomistaja taas vaatii, että jokainen seuran jäsen asuu Lahdessa/seudulla. En tiedä onko tällä ollut mitään merkitystä valinnassa? Tuli vaan mieleen, kun sitä IFK:n puolella painotettiin valinnan osatekijänä.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onko tästä koko Aaltos-touhusta ollut muuta näyttöä, kuin yhden huhtikuun alussa rekisteröityneen nimimerkin palstalle tuomt huhut?

Onhan tuosta nyt ainakin kolme nimimerkkiä jauhanut "lähes varmana". Yksi on osunut tiedoissaan erinomaisesti, joten en yhtään epäile. Lisäksi IS kertoi Pelicansin olevan lähellä sopimusta sekä Nupe nosti myös Aaltosen nimen esiin.

Mutta näillä mennään.
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sinnehän se Juhis pamahti HIFK:n paitaan. Täytyy myöntää, että harmittaa pirusti ja pettymys on suuri, ei siitä mihinkään pääse.
 

pp33

Jäsen
Onhan tuosta nyt ainakin kolme nimimerkkiä jauhanut "lähes varmana". Yksi on osunut tiedoissaan erinomaisesti, joten en yhtään epäile. Lisäksi IS kertoi Pelicansin olevan lähellä sopimusta sekä Nupe nosti myös Aaltosen nimen esiin.

Mutta näillä mennään.
Eli aika tylysti Pelicansia käytettiin hyväksi Aaltosen leirin suunnalta. Harmillista ja nöyryyttävää.
 

firsov

Jäsen
Onneksi ei enää tarvitse haikailla ainakaan Aaltosen perään vaikka tämä vituttaakin. Nyt vaan uutta matoa koukkuun.
Juuri näin.
Loogista on, että IFK oli valinta. Jotenkin Pelsut olisi ollut outo valinta Aaltoselle. Sääli että edes mahdolliset neuvottelut on joku vuotanut julkisuuteen. Ei tuossa lähellä sopimusta taidettu edes olla kuitenkaan. Hienoa että tulee liigaan!
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Jäädään odottamaan Noordiksen julkaisut. Itse olen huutanut äänekkäästi JMA:ta Lahteen ja perustuu toimiston pyhimmästä osista tulleeseen tietoon. Jos oharit tuli niin mitään ei mahda. Lupauksista on kenenkään ulkopuolisen kuulopuheen perusteella mitään sanoa.

IFK:n puolella jotkut sanovat,että yksi painava syy seuran valintaan on asuminen PK-seudulla. Lahdessa pääomistaja taas vaatii, että jokainen seuran jäsen asuu Lahdessa/seudulla. En tiedä onko tällä ollut mitään merkitystä valinnassa? Tuli vaan mieleen, kun sitä IFK:n puolella painotettiin valinnan osatekijänä.

Tämä pääomistajan vaatimus onko totta? Aika uskomaton juttu ja ampuu kyllä itseään jalkaan. Tuossahan nuo ihmiset rallaa ja pendelöi edestakaisin jatkuvasti. Jää Lahden logistisesta potentiaalista aika iso osa hyödyntämättä.

Voiko joku esittää hyvät perustelut tuolle vaatimukselle? Mulle ei aukea kyllä (vaikka itse nimenomaan kaikista paikoista haluankin asua Lahdessa).
 

Ikaros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern Münich, Pelicans, NHL, 49's ja Lorna Shore
Älkää nyt itkekö isot miehet (kai)! Voihan tänne hommata sellasenkin ukon, jota huvittaa joka ilta pelata.
Pelicanssin scouttaushistoriaa kun katsoo, niin ei taida olla semmosta pelaajaa tänne ihan hetkeen olla tulossa. Kyllä pelaajia saadaan joita huvittaa pelata joka ilta, mutta ois sen vahvistuksen hyvä tehdä pisteitäkin. Ainakin itse olen pettynyt, että tämmönen "varma" haku ei toteutunut ja skeptinen olen tosiaan scouttaamiseen.
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tämä on toimistolle nyt kyllä varsin ikävä tilanne. Kaikki tulevat sopimukset nimittäin kulkevat kansan silmissä vertailussa Aaltosen kanssa. Todennäköisesti tulevat sopimukset nähdään pettymyksinä suhteessa siihen, mitä saattoi olla tarjolla.

Todellista hypeä on nyt vaikea rakentaa.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Voiko joku esittää hyvät perustelut tuolle vaatimukselle? Mulle ei aukea kyllä (vaikka itse nimenomaan kaikista paikoista haluankin asua Lahdessa).

Jos tuo pitää paikkansa, on siihen suurimpana syynä varmasti valmennuksen vaatimustaso. Sitoutumista vaaditaan joka osa-alueella, enemmän kuin toisissa seuroissa. Pelicans ei kilpaile pelaajabudjetissa kärkiseurojen kanssa, joten jostain se etu on haettava. Nähtiinhän tuon sitoutumisen ensihedelmiä jo viime keväänä, kun projektiin sitoutumattomat olivat lähteneet muualle.

Eri asia on se, onko tuollainen vaatimus tarpeen.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tämä on toimistolle nyt kyllä varsin ikävä tilanne. Kaikki tulevat sopimukset nimittäin kulkevat kansan silmissä vertailussa Aaltosen kanssa. Todennäköisesti tulevat sopimukset nähdään pettymyksinä suhteessa siihen, mitä saattoi olla tarjolla.

Todellista hypeä on nyt vaikea rakentaa.

Osittain tuo on kyllä omistajan oma-aiheuttama ongelma. Nurminen totesi vähän aikaa sitten IL:lle:

- Rahasäkki "Juhista" varten on vielä hukassa, kaikki on hänen suhteensa auki. Olemme kiinnostuneita monesta muustakin huippupelaajasta. Toivon, että joku sellainen löytyy. Jos löytyy, hänen nimensä saa mielellään olla Aaltonen. Etsimme kuitenkin Pelsun näköisiä pelaajia, nimellä ei ole väliä, Nurminen sanoi.

Jutussa ei luvata Juhista, mutta hänet nostetaan erikseen esiin toivottavana hankintana. Lisäksi puhutaan muista huippupelaajista. Tässä syntyy vähemmästäkin vertailusuhde nimenomaan Aaltoseen.

Joku nevöhööd AHL-arpa ei ole lähtökohtaisesti huippupelaaja. Ei sen enempää arsipiispaset tai miikkamänniköt, markkutähtiset tai vastaavat.
 

Purezone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nyt kävi näin, ei sota yhtä miestä kaipaa jne jne.

Nyt vaan ne suurimmat paukut kiinni ykkössentteriin ja kädet sekä polvet ristiin että kaveri onnistuu tontillaan.

On tää offseason aina yhtä jännää aikaa.
 
Juuri näin.
Sääli että edes mahdolliset neuvottelut on joku vuotanut julkisuuteen.

Ihan tarkoituksella tietysti ja Pelicansia käytettiin vipuvartena saamaan HIFKiltä se mitä pyydettiin. Ohareista on mielestäni turha puhua, ihan normaalia neuvottelutaktiikkaa.

Budjetissa pitäisi nyt kaiken järjen mukaan olla se 200-300k löysää? Jos viime kauteen vertaa ja budjetti pysyy samana.
 

pp33

Jäsen
Osittain tuo on kyllä omistajan oma-aiheuttama ongelma. Nurminen totesi vähän aikaa sitten IL:lle:

- Rahasäkki "Juhista" varten on vielä hukassa, kaikki on hänen suhteensa auki. Olemme kiinnostuneita monesta muustakin huippupelaajasta. Toivon, että joku sellainen löytyy. Jos löytyy, hänen nimensä saa mielellään olla Aaltonen. Etsimme kuitenkin Pelsun näköisiä pelaajia, nimellä ei ole väliä, Nurminen sanoi.

Jutussa ei luvata Juhista, mutta hänet nostetaan erikseen esiin toivottavana hankintana. Lisäksi puhutaan muista huippupelaajista. Tässä syntyy vähemmästäkin vertailusuhde nimenomaan Aaltoseen.

Joku nevöhööd AHL-arpa ei ole lähtökohtaisesti huippupelaaja. Ei sen enempää arsipiispaset tai miikkamänniköt, markkutähtiset tai vastaavat.
Siis tosiaan Pelicans on kommenteista päätelleen ollut Aaltosen perässä. Aaltonen ei kaikesta päätellen ollut ihan yhtä tosissaan.

Tuosta Nupen kommentista voi johtaa seuraavan ongelman. "Rahasäkki" lienee ollut ulkoa tullutta korvamerkittyä rahaa Aaltosen hankkimiseksi. Tuskinpa tätä rahaa nyt käytettävissä muihin hankintoihin. Oikeastaan Lasch olisi ainoa nimi, jonka kohdalla moisen voisi kuvitella olevan mahdollista. Eli tässäkin suhteessa kuka tahansa muu hankinta on pettymys, oli kyseessä sitten paremmin joukkueeseen sopiva pelaaja tai ei. Imagopuolella tappio on jo tuntuva.
 

Aamuetana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jos tuo pitää paikkansa, on siihen suurimpana syynä varmasti valmennuksen vaatimustaso. Sitoutumista vaaditaan joka osa-alueella, enemmän kuin toisissa seuroissa. Pelicans ei kilpaile pelaajabudjetissa kärkiseurojen kanssa, joten jostain se etu on haettava. Nähtiinhän tuon sitoutumisen ensihedelmiä jo viime keväänä, kun projektiin sitoutumattomat olivat lähteneet muualle.

Eri asia on se, onko tuollainen vaatimus tarpeen.
Muuten ei voi sitoutua joukkueeseen ellei asu jäähallin vieressä? On kyllä vähintäänkin sodanaikainen vaatimus jos pitää paikkansa.
 

Osvaldo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Muuten ei voi sitoutua joukkueeseen ellei asu jäähallin vieressä? On kyllä vähintäänkin sodanaikainen vaatimus jos pitää paikkansa.

Varmasti voi mut miten esim. kotipelipäivä. Ajaako pelaaja eka aamujäille Lahteen ja sit välissä käy kotona nukkumassa kevyet päikkärit ja sit taas uudestaan tunnin matka Lahteen?
 

Aamuetana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Varmasti voi mut miten esim. kotipelipäivä. Ajaako pelaaja eka aamujäille Lahteen ja sit välissä käy kotona nukkumassa kevyet päikkärit ja sit taas uudestaan tunnin matka Lahteen?
Jos haluaa tehdä asiat vaikeimman kautta ja tykkää ajella autolla niin mikäs siinä. Itse tosin menisin jonkun pelikaverin luokse.
 

Osvaldo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos haluaa tehdä asiat vaikeimman kautta ja tykkää ajella autolla niin mikäs siinä. Itse tosin menisin jonkun pelikaverin luokse.

Teidän mielestä oli sodanaikainen vaatimus se että pelaaja asuisi Lahdessa tai sen ympäristössä. Silti ehdotat sitä että pelaajan pitäisi mennä pelipäivänä pelikaverin luokse eikä kotiinsa. Eikö toi ny ole hieman ristiriidassa? Mut omalta osaltani tämä tästä. Itse kyllä ymmärrän tuon valmennus- tai seurajohdon vaatimuksen että tähtipelaaja johon laitetaan paljon rahaa kiinni niin osoittaisi jotain sitoutumista sillä että myös muuttaisi joukkueen kotipaikkakunnalle, tai sitten ainakin hyvin lähelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös