Pelicans-huhut – onko niitä?

• 3 355 790
  • 14 797

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Keskikaistalta kuitenkin poistuivat Jasek ja Ikonen. Jos korvaajaksi tulisi pelkkä Carlsson, niin ei se ihan tuubiin ole mennyt. Etenkään, kun kyse on "seurahistorian kalleimmasta joukkueesta".
Eihän näitä tarvitse yksyhteen korvata, etenkään kun Jasekin ketjussa laiturit joutuivat puolustamaan enemmän, eikä sellainen sentteri oikein sopisi Laschin ketjuun.
Mahdollinen Carlsson olisi kahdensuunnansentterinä aika hyvä pelaajatyyppi siihen ketjuun, ihan kuin joskus kauan aikaa sitten HIFKillä oli ylihyökkäävien Calounin ja Kuhdan välissä oli kiekollisesti hieman rajoittunut Toni Sihvonen, joka mahdollisti Calounin hirmutehot.

En sano että Carlsson olisi optimaalinen ykkössentteri, mutta en olisi huolissani Carlssonin ketjusta kumpaankaan suuntaan vaikka siinä laidalla olisi ketä tahansa, eikä peli hyökkäyssuuntaankaan pysähdy Carlssoniin.

Siis jos Carlsson tulee, saadaan ihan solidia sentteripeliä ja hurja määrä kokemusta. Vertaan tätä aikalailla vastaavaan pelaajaan jota haaveilin tänne jossain vaiheessa, eli Tomi Salliseen, vaikka Sallisen tehot on vähän kadonnut kun taas Carlsson on pitänyt tehonsa.

Kenties kauden aikana katsotaan jotain sentteriä sitten, mutta mahdollisella Carlssonilla on ihan hyvä lähteä Liigaan.

Hockey-65

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kontiola ei ole sitä mitä Pelicans etsii, ainakaan ennen siirtorajaa.

Eikä tuo Kerho nyt mikään outo ratkaisu olisi: lähellä Tamperetta, pelaajalle tuttu seura, Konna nimenä toisi varmasti katsojia halliin ja Kerhon kassa kiittäisi, putken luistaessa ja Kerhon rämpiessä pohjamudissa Konna menisi siirtorajalla kaupaksi johonkin mestaruudesta taistelevaan jengiin ja Kerhon kassa kiittäisi jälleen, parhaassa mahdollisessa tapauksessa Kerho olisikin se tämän kauden yllättäjä ja Kontiola pelaisi mestaruudesta Hämeenlinnassa.

Joka tapauksessa Lahdessa Kontiolaa ei nähdä kuin vierasjoukkueen paidassa.
Haastattelujen perusteella olen ymmärtänyt, jos pelaa, pelaa mestaruudesta, joka optimistisestikin ajatelultuna olisi Hämptonissa jonkin asteista utopiaa.

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24
Haastattelujen perusteella olen ymmärtänyt, jos pelaa, pelaa mestaruudesta, joka optimistisestikin ajatelultuna olisi Hämptonissa jonkin asteista utopiaa.
Mietin kans et ois aika outoa mennä pohjakerroksen HPK:hon varsinkin kirvelevän välierä tappion ja pronssimitalin jälkeen. Luulisi että one more year oisi jossain kärkijengissä tavoittelemassa mestaruutta.

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jos tulee kaksi niin eiköhän se toinen ole kärkiketjun sentteri ja toinen laajuushyökkääjä tms, ei meillä varmaan niin loputon kassa kuitenkaan ole että kahta tähtitason pelaajaa tässä vaiheessa olla hankkimassa.
Tosin olen ollut usein väärässä tänä kesänä.

Suosikkijoukkue
Pelicans, Sharks, Rafael Nadal, Die Mannschaft
Itse olisin ainakin tyytyväinen, mikäli Carlsson ja kolmossentteri tulisivat. Näkisin myös, että näillä lisäyksillä joukkue voisi aivan hyvin olla seurahistorian kallein, vaikka ykkössentteri ei olisikaan Zohorna tai Shore - eri pelipaikoilla on nyt aika paljon laatua.

Sen sijaan 300K Komarovia tuo joukkue ei tarvitse enää. Jos keväällä kaveri on meitä vastaan plusmerkkinen pelaaja kentällä, voin syödä sanani.

Enkä oikein tiedä, kuinka korkealla ykkössentteriodotusten pitäisi porukalla olla, kun viime kauden ykkössentterimme Jasek haukuttiin runkosarjan aikana alimpaan helvettiin - hänethän pitäisi saada korvattua oikein helposti?

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Enkä oikein tiedä, kuinka korkealla ykkössentteriodotusten pitäisi porukalla olla, kun viime kauden ykkössentterimme Jasek haukuttiin runkosarjan aikana alimpaan helvettiin - hänethän pitäisi saada korvattua oikein helposti?

Jos pelaa välinpitämättömästi, siitä sietääkin saada paskaa niskaan. Onneksi pleijareissa korjasi kurssin isosti.

MrTriangle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Carlsson ja Komarov niin mä oon aivan valmis kauteen. Itse näkisin niin, että ei kai tuonne ihan liikaa laajuutta enää tarvita? Eikö ole jo tarpeeksi sitä? Tai no, sentteriosasto toki kapeahko, mutta ymmärtääkseni Leksa olisi siihenkin toimiva vara. Kannattaako sentteristöönkään mitään pilipaliukkoja vain "laajuuden" nimissä kuitenkaan raahata

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itse olisin ainakin tyytyväinen, mikäli Carlsson ja kolmossentteri tulisivat. Näkisin myös, että näillä lisäyksillä joukkue voisi aivan hyvin olla seurahistorian kallein, vaikka ykkössentteri ei olisikaan Zohorna tai Shore - eri pelipaikoilla on nyt aika paljon laatua.

Sen sijaan 300K Komarovia tuo joukkue ei tarvitse enää. Jos keväällä kaveri on meitä vastaan plusmerkkinen pelaaja kentällä, voin syödä sanani.

Mä olisin tyytyväinen jos Carlsson tulee ja pistää sen about 35 pistettä runkosarjassa ja antaa ketjulleen vapauksia loistaa, kun eihän Jasekkikaan pistänyt viime kaudella kun 39 pistettä ja Carlsson on kuitenkin ihan eri maailmasta kokonaisvaltaisessa pelissä kuin mitä Jasek on suurimman osan peleistä. Kun SHL:ssa vetää 25 pisteen kauden, pitäisi 35-40 pistettä Liigassa isolla vastuulla olla haarukassa.

Lasch kuitenkin pitää kiekkoa 2/3 siitä ajasta mitä se on kentällä, ei siinä oikein mikään ylikiekollinen sentteri mallia Jasek tykkäisi edes pelata.

Jos nyt lähdetään siitä että tulija olisi Carlsson, pitää muistaa että teki kuitenkin vain pisteen vähemmän kuin esim Jere Innala joka olisi tähtihankinta Liigassa jengiin kuin jengiin ja pisteen enemmän kuin Lasch, jolla kuitenkin oli vähemmän pelejä, eli ei ihan turha kaveri sinänsä kyseessä hyökkäyssuuntaankaan.

Suosikkijoukkue
Pelicans, Sharks, Rafael Nadal, Die Mannschaft
Jos pelaa välinpitämättömästi, siitä sietääkin saada paskaa niskaan. Onneksi pleijareissa korjasi kurssin isosti.
Tästä ei lainkaan erimielisyyttä - lähinnä pointtina se, että viime kaudella meiän ykkössentterimme ei runkosarjassa ollut finalistijoukkueen ykkössentterin tasolla ja pitäisi siten olla helposti korvattavissa.

Katsokaamme, mitä alkava viikko tuo tullessaan.

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans

Nyt kun on saanut maistella tätä ajatusta, että Carlsson mahdollisesti tulisi, niin aina vaan paremmalle maistuu. Runkosarjaan se 10 kaappia ja syöttöpisteet siihen päälle. Pleijareissa ja CHL:ssä Carlsson on sitten ollut mukavan tehokas.

Jääkiekko on siitä yksinkertainen peli, että kun teet itse vähintään 3 ja pidät vastustajan 2 maalissa tai sen alle, niin usein voitat. Carlsson istuu tuohon ajatteluun oikein hyvin. Joukkuepelaaja ja tuo kokemusta voittamisesta.

Mitä tulee keskikaistan kapeuteen, niin siihen kaivataan tosiaan vielä yksi sentteri. Harmi, ettei pystytty/kannattanut pitää Joni Ikosta. Sitä kautta ollaan vielä yksi vajaa viime kauden lukumäärään.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy