Mutta mielestäni tämän hetkisessä joukkueessa on enemmän laajuutta mutta kärki puuttuu ja niitä pitäisi nyt hankkia. Toki jos markkinat on kuivat kun KooKoo, Saipa, Jyp,Jukurit Jne hommasi pelaajat samanaikaisesti niin sittenhän ei voi mitään.
Pakistosta puuttuu laajuutta, kärkipakki meillä jo on. Pakistosta puuttuu laajuutta, hyökkäyksessä on laajuutta kyllä, mutta oikeastaan sieltä puuttuu vain se Smejkalin korvaaja, muuten on samat kärkijätkät kun viime kaudella.
Noihin mainittuihin jengeihin on tullut puolustajista oikeastaan vain D'Astous, Irving ja Lindgren joista Lindgren olis voinut olla ihan ok kiekolliseen rooliin, muttei varma tapaus, mutta D'Astous ja Irving olis ollut kovat haut kyllä, etenkin Irving tullee olemaan kova tekijä Liigassa ja D'Astousissa on kova potentiaali kyllä mutta pelaajana täysi arpa ennen ensimmäistä peliä.
Tobias Winbergin olisin kyllä halunnut kolmosparin rooliin, mutta ei tullut.
Irving oli ymmärtääkseni neuvotellut KHL-sopimuksesta ja Saipa ilmeisesti vaan osui oikeaan kohtaan paikalle kun se homma kaatui. Olisi kelvannut tännekin hienosti.
Mutta siis ei noihin meidän "suoriin kilpailijoihin" ole kauheasti tullut kovia pakkeja, paitsi ehkä HPK:oon.
Mutta eihän täällä kukaan ole yhden pelaajan perään huudellutkaan. Vaan nimenomaan on odoteltu keskimäärin 5 pelaajaa. Ei nyt ole oikein osuva tuo Aaltos-vertaus tässä kohtaa. Kärkipelaajathan löytyy jo jokaiselta pelipaikalta, tosin vain 1 kpl per paikka, mutta leveyden perään kärjen osalta täällä on enemmänkin huudeltu. Ja ihan perustellusti, koska lähes kaikki muut seurat ovat vahvistaneet joukkueitaan.
Mutta eihän tuosta liian montaa pelaajaa toki puutu, etteikö vielä kova nippu voitaisi saada kasaan. Ei auta kuin odotella, että kannattiko edes odotella.
Musta vaan on tuntunut että täällä odotetaan about kahta tosi kovaa jätkää pakistoon tai muuten ei ole jengi mitään. Ehkä olen ymmärtänyt jotain väärin.
Mun mielestä sieltä puuttuu yksi ok kiekollinen pakki ja kaksi kokenutta jätkää, tai yksi kokenut hyvä kiekollinen pakki ja toinen varmistavampi pakki plus siihen laajuutta.
Mutta hyvä jos jollekin kelpaa tällainenkin höyryävä läjä paskaa, itse tosin haluan vaatia joukkueeltani ja seuraltani hieman enemmän kuin tämän tänä kesänä nähdyn puuhastelun.
Mä tuomitsen jengin ja sen kasaamisen sitten kun tiedän keitä siihen kuuluu. Henkilökohtaisesti ainakaan en tiedä mitä siellä on tehty tai oltu tekemättä, en lähde arvostelemaan keskeneräistä työtä.
Tälläisenä aikana? Siis aikana jossa pelaajia on markkinoilla enemmän kun koskaan?
Eikä tässä ole kyse siitä, että ihmiset väittäisi ettei haluta menestyä. Kuinka todennäköisenä pidät, että tuonne saadaan 4 vahvistuksina pidettäviä pakkeja ja vielä hyökkäyksen kärkeen sopivaa palasta parin/kolmen viikon sisään jollei niitä ole käytännössä kiinni jo.
Ei tässä ihmisiä vituta edes se niin paljoa missä jamassa kokoonpano on, vaan Pasi Nurmisen tietoinen valinta olla miellyttämättä maksavaa asiakasta, kun on itsepäinen, itsekeskeinen "messias".
"Tällaisena aikana" tarkoitti sitä että nyt ei tiedä mikä on oikea hinta maksaa TOP-4 pakeille juuri siksi koska markkinoilla on niin paljon epätietoisuutta ja hyviä pelaajia on vielä vapaana enemmän kun ikinä. Nyt voi saada hyvän joukkueen jopa halvemmalla kun aiemmin.
En mä usko että viime kauden lopun pakistoa parempaa saadaan kasaan mitenkään, mutta oikeastaan alkukauden pakeista puuttuu vain Kokkonen, Jalvanti, Laakso ja Lindroos, eli mitään mahdottomia korvattavia, kun ei Jalvantikaan montaa peliä ehtinyt vetää.
Kyllähän tuo vituttaa ettei tietoja tule, eihän tämä tosiaan optimitilanne ole. Mutta enemmän mua vituttaa se että kannattajat täällä tuntuivat pettyvät kun "huhutut" Filppula, Komarov, Tomasek jne eivät tulleetkaan ja sen jälkeen mikään ei enää tunnukaan miltään, vaikka ei todellisuudessa tiedetä onko näillä huhuilla ollut mitään todellisuuspohjaa.