Pelaatko shakkia?

  • 23 598
  • 202

93

Jäsen
Avausottelu pelattu

93 - Erkka 2-0

Siirrot löytyvät sarjataulukkoviestistä siirrot-linkin takaa. Seuraavana olisi vuorossa Pitbat, jolla tosin on ottelu pelaamatta seeyou@jäähallia vastaan.

Edit: nyt toimii
 
Viimeksi muokattu:

Arrows

Jäsen
Arrows löytyy nimimerkillä Arrows__

Mulle sopii myös päiväajat about kymmenestä eteenpäin ainakin tämän viikon ajan. Ottakaa yv:llä yhteyttä - mulle sopii lähes aika kuin aika, eikä varoitusajankaan tarvitse olla pitkä..
 
Viimeksi muokattu:

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ja alkuun on päästy...

msg_espoo vs. ziirappi 2 - 0
 

93

Jäsen
Re: Ja alkuun on päästy...

Viestin lähetti msg
msg_espoo vs. ziirappi 2 - 0

Ja ensimmäisen pelin siirrot katosivat taas...

Jatkossa molemmat pelaajat voisivat ottaa siirrot talteen ennen rematch-napin klähmimistä.
 

nihti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Wild, Krylja
nihti - Hese 2-0

Tulosten postituksen kanssa taitaa olla todellisia ongelmia, sillä ei tullut siirtoja minullekaan kummastakaan pelistä.

Saisikohan ne paremmin copypastena? En nyt pääse kokeilemaan mutta joku ko saitilla pyörivä voisi hommaa testata.

Pelit jatkuu Erkkaa vastaan ensi viikolla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti nihti
nihti - Hese 2-0

Saisikohan ne paremmin copypastena? En nyt pääse kokeilemaan mutta joku ko saitilla pyörivä voisi hommaa testata.


Ei sallinut copyä. Yritiin sitä.

Jostain syystä sain sähköpostiini vain jälkimmäisen pelin siirrot ottelustani Pitbatia vastaan.
 

nihti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Wild, Krylja
fly on the wall

Tuli vain mieleen, kun pelipaikka on tavallaan "julkinen" onko live-seuraaminen sallittu? Kävin hetken (n 5 min) seuraamassa Mazzan ja sopulin peliä kun en etukäteen tunnistanut Jalmaria Mazzaksi. Eli anteeksi jos häiritsin.

Omalta osaltani ulkopuolisten seuraaminen on ok - toteampa vaan että omien pelieni seuraamisesta ei mitään hienouksia löydetä, ainakaan minun pelini osalta - huvittavuuksia ehkä korkeintaan. Mutta mitä mieltä muut? Siirrothan tulevat periaatteessa julkisiksi pelin jälkeen (Omalta osaltani moinen data on kyllä täysin tarpeetonta - en todellakaan aio kyseisiä kryptisiä koodeja tutkiskella).
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Mazza-Sopuli 1,5-0,5

Sopulia(S) vietiin ensimmäisessä matsissa 100-0, ja toinen peli alkoikin varsin kummallisissa merkeissä. S uhrasi kuningattarensa Mazzan(M) vastusteluista huolimatta. Tämän seurauksena M sai hetkellisen ylimielisyyskohtauksen, jonka avulla S hikisesti rimpuili tasurin. Peli oli huonoa, mutta rehtiä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Re: fly on the wall

Viestin lähetti nihti
Tuli vain mieleen, kun pelipaikka on tavallaan "julkinen" onko live-seuraaminen sallittu? Kävin hetken (n 5 min) seuraamassa Mazzan ja sopulin peliä kun en etukäteen tunnistanut Jalmaria Mazzaksi. Eli anteeksi jos häiritsin.

Omalta osaltani ulkopuolisten seuraaminen on ok - toteampa vaan että omien pelieni seuraamisesta ei mitään hienouksia löydetä, ainakaan minun pelini osalta - huvittavuuksia ehkä korkeintaan. Mutta mitä mieltä muut? Siirrothan tulevat periaatteessa julkisiksi pelin jälkeen (Omalta osaltani moinen data on kyllä täysin tarpeetonta - en todellakaan aio kyseisiä kryptisiä koodeja tutkiskella).

Eipä tuo ainakaan minua haitannut. Huvittavuudet missasit juuri ja juuri...
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Shakki peli PC:lle?

Tässä samalla kun jutustelette noita shakki-juttuja, voinette varmaan vinkata minulle, mikä olisi asiallinen pc-shakki.

Faijalle ajattelin ostaa, kun toi shakki on lähellä sen sydäntä, mutta en itse tiedä asiasta mitään.

Eli mikä peli pakettiin?
 

93

Jäsen
Re: fly on the wall

Viestin lähetti nihti
Tuli vain mieleen, kun pelipaikka on tavallaan "julkinen" onko live-seuraaminen sallittu?

On. Peliin liittyvä kommentointi ja neuvonanto taas on kiellettyä.

Viestin lähetti jussi_jTässä samalla kun jutustelette noita shakki-juttuja, voinette varmaan vinkata minulle, mikä olisi asiallinen pc-shakki.

Faijalle ajattelin ostaa, kun toi shakki on lähellä sen sydäntä, mutta en itse tiedä asiasta mitään.

Eli mikä peli pakettiin?

Itse käytän Kchess Eliteä (www.arkangles.com/kchess), mutta jos peli pitää saada ihan konkreettisesti pakettiin, niin Chessmaster lienee hyvä valinta.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Siirrot?

Omaan Hotmail-laatikkooni eilisen pelin siirrot eivät ainakaan vielä ole kolahtaneet, ja tuskin siis kolahtavatkaan... Copy-paste taitaa olla varmempi tapa saada ne talteen.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Varoittava sana kaikille. Pelasin eilen 3 peliä shakkia tyttöystäväni kanssa ja nyt vasta kunnolla ymmärsin pelin olemuksen kaikessa hienoudessaan. Nyt kun olen sen ymmärtänyt, en enää pelaa shakkia. Voitin nimittäin kyseiset 3 peliä, vaikka hermot meinasivat mennä odotelessa J:n siirtoja (onneksi TV:stä tuli samalla urheilua). Tästä aiheutui sellaiset jälkipelit, että minä meinasin jäädä ilman ...jälkiruokaa. Loppuillan jouduinkin selittelemään että Shakki onkin aika typerä peli, eikä sen pelaaminen osoita yhtään mitään ihmisestä. Tämä siis varoituksen sanaksi nuorille: varokaa shakkia ja hankkikaa joku muu harrastus (menkää vaikka kivittämään naapurin ikkunoita, kovat jätkät saa muutenkin ennen kuin Shakki-kerhon nörtit :P ) Herneet on sitten muuten kaupasta kokonaan loppu.
 

93

Jäsen
Re: Siirrot?

Viestin lähetti sopuli
Omaan Hotmail-laatikkooni eilisen pelin siirrot eivät ainakaan vielä ole kolahtaneet, ja tuskin siis kolahtavatkaan... Copy-paste taitaa olla varmempi tapa saada ne talteen.
Ainakaan IE:llä copy-paste ei onnistu. Pistän palautetta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: fly on the wall

Viestin lähetti nihti
Tuli vain mieleen, kun pelipaikka on tavallaan "julkinen" onko live-seuraaminen sallittu? Kävin hetken (n 5 min) seuraamassa Mazzan ja sopulin peliä kun en etukäteen tunnistanut Jalmaria Mazzaksi. Eli anteeksi jos häiritsin.

Omalta osaltani ulkopuolisten seuraaminen on ok - toteampa vaan että omien pelieni seuraamisesta ei mitään hienouksia löydetä, ainakaan minun pelini osalta - huvittavuuksia ehkä korkeintaan. Mutta mitä mieltä muut? Siirrothan tulevat periaatteessa julkisiksi pelin jälkeen (Omalta osaltani moinen data on kyllä täysin tarpeetonta - en todellakaan aio kyseisiä kryptisiä koodeja tutkiskella).

Live-seuraamista helpottaa, jos peliajat sovitaan julkisesti. Milloin Sinulle sopisi ottelumme pelaaminen, nihti? Huomenna minä ehdin koneen ääreen vasta yhdeksän jälkeen, keskiviikkona en ollenkaan, mutta torstaina jo aiemminkin.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kun julkisesti halutaan sopia ajoista niin minulle kävisivät vaikka
ajat päivisin aika 14.00 ja iltaisin 21.00, joten vastauksia voi laittaa tähän.

Myös muut ajat mahdollisia, mutta nuo parhaiten.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hehei, ei kai shakkikisa vain ole hyvän alun jälkeen jäämässä unholaan?

Siirappi hereille, meillä on peli, lähetin yksityisviestin !
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siirappi - Mazza 1-1

---

Melko avointa peliä, ja Siirapin toisen pelin voittosiirto tuli sivullekirjoittaneelle todellisena salamaniskuna. En ehtinyt edes Roger Nordströmiä sanoa, kun homma oli 1-1.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
seeyou@jäähalli-nihti 1-1

Ensimmäisen pelin voitin daamigambiitilla, ja toisessa ahnehdin materiaalia kehityksen kustannuksella, ja kävi kylmät.

Nyt sitten odottelen, että alkusarjat saadaan valmiiksi ja päästään pelaamaan jatkolohkon pelejä. Meidän lohkosta taidetaan ainakin tulla melko tasaisin lähtöpistein jatkolohkoon.

Olitte näköjään samaan aikaan meidän pelimme kanssa pelaamassa omaanne.
 

nihti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Wild, Krylja
nihti vs. Erkka 1-1

Valkeilla voittoon...

Kaksi hyvin paljon toisiaan muistuttavaa matsia.
Älykästä ja hauskaa peliä, kutsuttakoon kuvioita millä nimellä hyvänsä. Kämmäykset kostautuivat ja peli oli mitä nautittavinta.

seeya: Jälkimmäisen pelin tiedot tulivat torsoina (=ei luettavina). Jos sulta löytyy niin tuuppaa 93:lle
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös