Ikalta irtosi Lukkoaikana muutama. Merkityksetön runkkarin (Lukko oli jo varmistanut, ettei pääse pudotuspeleihin) JYP-peli Jyskylässä joskus jonka Lukko jopa voitti..: Ika lehdistötilaisuudessa: "Meinasi tulla puolessavälissä pelíä onnenpissi housuun, kun näytti niin hyvältä".
Muistissa myös ensimmäinen Ikan valmentama kotipeli Äijänsuolla narreja vastaan(kauden toinen matsi). Peli venyy Jatkoajalle ja Ismo ottaa heti maalivahdin pois. 5 sek myöhemmin kiekko Lukon tyhjässä maalissa. Lehdistötilaisuudessa kysytään, miksi Ismo näin teki ja vastaus kuuluu: "Me taistellaan hei keväällä Jokereiden kanssa kuitenkin ihan eri sijoituksista, ni mä otin riskin et ois saatu se kaks pistettä". Loistava luotto koutsilla.
Keväällä 2003 Lukko halusi kovasti pudotuspeleihin ja pestasi mm. NHL-konkari Robert Kronin. Ikalta kysyttiin mielipidettä Kronista, johon Ika: "Kattokaa hei kaverin luistelua. Mä käsken Kronia aina reenien jälkeen et se jää luistelee kaukaloo yksin vähäks aikaa. Oon kuvannu sitä videolle ja aion näyttää sitä sit pikkuskideille, et näin hei luistellaan." No Ismo kuvasi Kronia ja unohti valmentamisen. Jäi pleijarit haaveksi tuollakin kaudella.