Voi olla, että näissä on jo kaupunkilegendaa mutta olen kuullut Niemisen myös sanovan Pekka Laksolalle, että "Viäläkö sääkin vanha holkkipolvi pelaat".En tiedä onko legendaa vai totta mutta tälläinen on syöpynyt mun verkkokalvoille kun Ville Nieminen aikoinaan "juniorina" nousi treenaamaan Tapparan rinkiin niin olisi heittänyt kevään MM-95 mestari Timo Jutilalle: "Heitä läski erkkaa."
Tuossa nyt nuo noukitut ja olisihan noita vielä vaikka millä mitalla lisääkin olemassa. Mm. Vesa-Matti Loirin lauluvertaus, jonka joku voisi tarkentaa?
Tää menee vähän OT, mutta pisti kyllä pelottaan. Mihinköhän on tuomaritoiminta menossa, kun tässä ko. tapauksessa Jortikka avautuu yhdestä näkemättäjääneestä korkeesta mailasta. Tänä päivänä noita tuntuu tulevan harva se ilta ja kukaan ees jaksa enää suuttua, mitä nyt fanit vähän avautuu jatkoajassa. Kai se aika vaan kultaa muistot, mutta henk. koht. niin nimet Ringblom ja Lindroos ei aiheuttaneet mitään negatiivisia reaktioita etukäteen (eikä näin jälkikäteen). Täytyy olla mun laseissa ja näössä ollu vikaa, tai sitten sitä vaan on tullut vanhaks ja alkaa dementia iskemään.Kellään tallessa sitä Jortsun parin vuoden takaista avautumista missä lehdistötilaisuudessa tuomarit sai kuulla kunniansa, meni jotenkin näin: "Sit ku mä näin ketkä tänään viheltää niin mä olin heti että voi vittu!". Samaisessa lehdistötilaisuudessa Jortsulta tuli myös muutakin legendaa, joskus oli tää pätkä koneella mutta ei löydy enää...
EDIT: löytyi: Jortikka raivosi Rinkelinmäellä – kuuntele avautuminen! - uutiset - SM-liiga - www.jatkoaika.com
Ai vihtori mitä settiä!
Kyllä yks parhaimmista on edelleen tämä Rautakorven heitto: Varo eetei talos pala. Kyllähän sillä oli Favorinin osoite tiedossa kun Tampereella asui molemmat.
En muista miltä kaudelta tämä on, mutta Pekka Virran heitto Kärpät - KalPa pelin lehdistötilaisuudessa on all-time suosikkini.
"Valmistauduttiin viikko tähän peliin ja kaikki on viidessä minuutissa ohi, kun Napoleon ratsastaa paikalle."
Tämä Napoleon oli siis tuon ottelun tuomari (en muista tätäkään) joka arpoi aivan käsittämättömiä jäähyjä ensimmäisessä erässä.
Ville Nieminen
Onks tää ihan todellinen vai oletko itse kehittänyt? Joka tapauksessa pisti hymyilemäänRD: Hei Leimu!! Osaatko sä lukea?
Leimu: (pienen hiljaisuuden jälkeen) Jooh osaan mä.
RD: No onko sulla kirjastokorttia?
Liemu: pitäisi olla.
RD: No hyvä. Käy hakee pari kirjaa lähet Mestikseen Lekiin treenaamaan.
"Mää perkele lähren suoraan äiteen aamupalapöydästä, missä on kolme litraa kaakaoo, pyöreet rillit päässä ja pomada-munkki nenän edessä. Ei kai siinä kovin suuria odotuksia saa olla"
RD Vs Juha Leimu.
RD: Hei Leimu!! Osaatko sä lukea?
Leimu: (pienen hiljaisuuden jälkeen) Jooh osaan mä.
RD: No onko sulla kirjastokorttia?
Liemu: pitäisi olla.
RD: No hyvä. Käy hakee pari kirjaa lähet Mestikseen Lekiin treenaamaan.
En muista menikö ihan sanatarkasti noin mutta idea oli joka tapauksessa tuo.
Ottamatta kantaa onko nämä hyviä, niin ainakin nämä ovat ikivanhoja lainoja. Mietin että onko tuo "tougher than a night in jail" lähtöinen Dino Ciccarellista ja 80-luvusta, mutta sitä on käytetty jo Stan Mikitastakin. Eikä varmasti alunperin ole lähtöisin hänestäkään.Villellähän oli muitakin ihan hyviä. Joskus kommentoi YLE:llä MM-pelejä kun Sami Helenius heitteli jotain vinkuheiniä: "Sami jakaa vain makuupaikkoja maalin edessä". Myös "kova kuin yö putkassa" on klassikkoainesta.
Itse muistelen, että Nieminen kommentoi nimenomaan omaa laukaustaan sellaiseksi ropelliksi, että ehtii vielä hyvin itse maskimieheksi. Voin toki muistaa väärin tai sitten Nimo on käyttänyt samaa ideaa parikin kertaa. Joka tapauksessa miehen verbaalinen anti on jotain aivan loistavaa.
Hannu Jortikka kuittas jossain pelin jälkeisessä pressi-infossa Hämeenlinnassa jollekulle HPK:n toimihenkilölle et "mitä vittua se Mylläri siellä pulla suussa nassuttaa".
Hieno letkautus kyllä ja ihan oikealle ihmiselle.
Tai sitten Leimu ei ole se penaalin terävin kynä ja Duffa on kysynyt tätä vilpittömästi? Saatuaan vastauksen suositellut jotain hyviä kirjoja kuten Summasen lätkässä tai Ken Drydensin The Game.Mulle ei kyllä avaudu miten kirjojen lukeminen ja mestiksessä treenaaminen liittyvät toisiinsa. Siellä on enemmän aikaa lukea