Pelaajaspekulaatiot missiokaudelle 06-07

  • 233 440
  • 1 237
Tila
Viestiketju on suljettu.

Luu2

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Todella hyvältä näyttää JYPin tilanne ensi kautta silmällä pitäen. Hyökkäyspään hankinnat Filppula, Vänttinen ja Jukuri-kolmikko ovat aika optimisainauksia JYP:in kokoiselle seuralle Euroopan nykyinen pelaajamarkkinatilanne huomioiden. Kangasniemi on myös erinomainen palanen pakkipuolelle. Maalivahtien kilpailutilannekin on aika otollinen: huippukauden pelannut Wallinheimo vs. lahjakas Ahlqvist.

McGregorin kentälliset ovat hyvinkin todennäköisesti juuri ne jotka Matti Alatalo tulee ensi kauden ensimmäiseen peliin muodostamaan. Tietenkin tämän edellytyksenä on se, ettei loukkaantumisia tai lisähankintoja tule. Esim. Niinimäkihän on vielä ilman sopimusta ja saattaisi tuoda ensi kaudelle ehkä juuri sitä, mitä JYP:stä puuttuu.

Ja tämä puuttuva tekijä on mielestäni tietynlainen upside, ääripäitä joukkueesta ei oikein tahdo löytyä. Hyökkäys on kyllä laaja ja laadukas, mutta kuten tässäkin ketjussa aiemmin mainittua, aavistuksen tasapaksu. Kuka pelejä tulee ratkomaan tiukan paikan tullen? Kuka on joukkueen viivapommittaja? Synnyistä maalintekijää tai kovaa viivapommittajaa ei löydy kirveelläkään. Aineksia koviin tehoihin on kyllä herroilla Filppula, Vänttinen, Grunn, Louhivaara, Piispanen ja Kovanen.

Vaikka monien joukkueiden rosterit ovat vielä vaiheessa, veikkaan JYP:n olevan ensi kauden "ässät". Pronssimitali voisi olla hyvinkin realistinen saavutus laadukkaalta joukkueelta erinomaisessa valmennuksessa. Onnea tulevaan kauteen sinne naapurikaupunkiin!
 

Handyy

Jäsen
Kyllä kipeästi kaivattaisiin tuohon rosteriin jotain todella hyvää laituria. JYP saa vielä Immosesta hyvät lisärahat koska mies ei tule 30 ottelua NHL:ssä tällä kaudella pelaamaan joten olisi ehdottoman tärkeää hommata ulkomaalainen pelaaja. Tämä siksi, että saadaan lehtereille porukkaa sillä tähtipelaajat tuovat yleisöä, maksaisi siis osan takaisin lipputuloissa. Samalla saataisiin joukkueeseen vähän eloa ja joku, joka voisi kannatella ratkaisijan viittaa. Mutta Wrillien ja Lawsonin tasoiset pelaajat voitaisiin unohtaa kertaheitolla...

Nyt näyttäisi olevan jo 6 sentteriä joka sinänsä on hyvä jos ajatellaan erikoistilanteita, kentälle voidaan laittaa usein kaksi aloituksiin kykenevää pelaajaa. Eri asia sitten kuinka hyviä ovat aloituspuuhissa, mutta selkeä etuhan tuo voisi positiivisesti ajateltuna olla.
 

Naughty_S

Jäsen
Handyy kirjoitti:
Nyt näyttäisi olevan jo 6 sentteriä joka sinänsä on hyvä jos ajatellaan erikoistilanteita, kentälle voidaan laittaa usein kaksi aloituksiin kykenevää pelaajaa. Eri asia sitten kuinka hyviä ovat aloituspuuhissa, mutta selkeä etuhan tuo voisi positiivisesti ajateltuna olla.
Niin, kuten jo itse melkein totesit, noista vaan kukaan ei ole mikään huippualoittaja.
Tämä onkin toivottavasti erityishuomiota kesällä/syksyllä treeneissä saava tekijä. JYP on nyt pari vuotta ollut aivan totaalisen surkea aloituksissa, sellaista tasoitusta ei tarvitse eikä voi enää antaa. Se "ykkössentteri" saisi olla aika helvetin kova aloittaja.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Handyy kirjoitti:
JYP saa vielä Immosesta hyvät lisärahat koska mies ei tule 30 ottelua NHL:ssä tällä kaudella pelaamaan joten olisi ehdottoman tärkeää hommata ulkomaalainen pelaaja.

Mitäs vattua? Miksi ulkomaalainen? Sillä ei mun mielestä oo mitään väliä onko ulkomaalane jos on tähti ja osaa pelata, alottaa, taklata ja ennen kaikkea tehdä maaleja. Suomalainen kelpaa kyllä todellakin.
 

Naughty_S

Jäsen
HerraHermanni kirjoitti:
Mitäs vattua? Miksi ulkomaalainen? Sillä ei mun mielestä oo mitään väliä onko ulkomaalane jos on tähti ja osaa pelata, alottaa, taklata ja ennen kaikkea tehdä maaleja. Suomalainen kelpaa kyllä todellakin.

No listaa ihmeessä potentiaalisia 50 pisteen ykkössentterivaihtoehtoja, jotka ovat suomalaisia.

edit: Lisäyksenä todettakoon, että Luomala valitsi Lukon. Noh, toisaalta rosteri on noiden 2-3. ketjun laitureiden osalta jo niin kattava, että ei hirveästi harmita.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Naughty_S kirjoitti:
No listaa ihmeessä potentiaalisia 50 pisteen ykkössentterivaihtoehtoja, jotka ovat suomalaisia.

Melkee yhtä harvassa ku vastaavat ulkomaalaset. Ainaki Jypin pubjetilla...

Mutta pointti on siis se, että vahvistuksen kansalaisuus on aivan se ja sama. Olkoon vaikka Itä-Ghanasta tai sitten täältä härmästä.
 
Viimeksi muokattu:

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
HerraHermanni kirjoitti:
Melkee yhtä harvassa ku vastaavat ulkomaalaset. Ainaki Jypin pubjetilla...

Mutta pointti on siis se, että vahvistuksen kansalaisuus on aivan se ja sama. Olkoon vaikka Itä-Ghanasta tai sitten täältä härmästä.

Moro Herzi!

Niin ainakin minä olen ymmärtänyt, että suomalaiset potentiaaliset ykkössentterit ovat JYPin rahoilla täysin ulottumattomissa, joten ulkomaille olisi suunnattava katseet. Tällä kertaa olisi kiva, että niitä katseita tosiaan olisi suunnattu eikä hommata mitään toivotaan toivotaan mikewirliä surfaamaan ihan vaan sen hommaamisen ilosta. Jos joku hommataan, sen täytyy olla sitten hommaamisen arvoinen pelaaja.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Asia selvä - JYPin vetovoima heikko

Marko Luomala ei tule JYPiin. Aamulehdessä luki tänä aamuna, että menee Lukkoon.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
SergeiK kirjoitti:
Marko Luomala ei tule JYPiin. Aamulehdessä luki tänä aamuna, että menee Lukkoon.
Wanha. ;)

Sen verran on kommentoitava, että tämä taistelu hävittiin ja sama tarina on kuultu jo liian useasti. Kuitenkin välillä näkyy valoa tunnelin päässä. Viittaan tässä Louhivaaraan ja Vänttiseen joiden perässä oli usea liigaseura, mutta valitsivat kuitenkin JYPin. Silti harmittaa Luomalasta hävitty kilpailu.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pakkipari kirjoitti:
SergeiK kirjoitti:
Marko Luomala ei tule JYPiin. Aamulehdessä luki tänä aamuna, että menee Lukkoon.
Sen verran on kommentoitava, että tämä taistelu hävittiin

Mikä taistelu?! Ainakin minä olen pelkästään tyytyväinen, ettei Luomala tänne tullut.
 

Jarzki

Jäsen
Pee kirjoitti:
Mikä taistelu?! Ainakin minä olen pelkästään tyytyväinen, ettei Luomala tänne tullut.

Tuli tässä vaan mieleen, kun olen pidempään jo Peen ja kumppaneiden taistelua seurannut, että kerro minulle ja muille arvon Pee, että kuka sinulle kelpaisi Jyppiin! Niinimäestä en halua ruveta tappelemaan... Mutta kun olet Jypin fani, on tyydyttävä hieman vähempään. Luomala olisi ollut yksi tärkeä palanen lisää Jypin palapeliin ja varmasti olisi Jypiä auttanut, mutta sinulle hän ei olisi kelvannut. Kun taas resurssit otetaan huomioon, ei Jypillä ole mitään mahdollisuutta signata näitä "tuttuja ja turvallisia" ratkaisupelaajia ja tällöin on haettava juuri näitä muiden liigajoukkueiden nuorempia kavereita yrittämään. Tottakai minäkin huippuja haluisin, mutta se on useimmiten vain toiveunta. Kurkan tyyppiset hankinnat olisivat Jypille ainoa mahdollisuus hankkia ratkaisijoita, mutta Jypin tämän hetken scouttaus tuskin riittää Kurkan tasoisia tuntemattomia pelaajia löytämään, varsinkaan riittävän halvalla. Joten siihen perustaen olisin Luomalan monen muun tavoin ottanut mielelläni joukkueeseen. Aina ei voi saada mitä haluaa...
 

Pete.72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, KooKoo
Jotain vielä puuttuu...

En niinkään "huuda" sen huikean ja nimekkään ykkösketjun suuntaan, koska kaiketi karu todellisuus on ettei Jyp yksinkertaisesti kykene ostamaan sitä ykköskenttää.. Ei Immosen ketjuakaan rahalla hankittu, vai onko joku erimieltä..??
Nykyisistä pelaajista tosi monella on kaikki edellytykset vielä kasvaa korkoa, ja yhtäkkiä huomataankin--Hitto, meillähän on loistava ykköskenttä, vaikkapa Vänttisen ympärillä!!! Tai vaikka sitten mahollisesti Niinimäen..
ENITEN Jyp tarvii mielestäni kiekollista pakkia, joka ei kuitenkaan oo mikään "smurffi".. Eli "köyhän miehen Pronger(nuorempi)", ja sitten se Shelleyn maaleja takova "stuntti". Ja ehkä tässä saattaisi olla syytä katsoa myös se ulkomaankortti, kuitenkaan ei tyyliin "heti,kaikki tänne nyt"..
Kovuutta joukkue kuitenkin kaipaa edelleen, aika mikkihiiri-osastoa löytyy luvattoman paljon Jypin rosterista. Toki, eipä Jyp varmaan aijokkaan missiotaan alkaa ajamaan millään hirmu fysiikalla eteenpäin..
Alku näyttää kuitenkin hyvältä, paljon hyvää ehti viikon sisään tapahtua--ja miksei tapahtuisi edelleen!!!
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JaRzKi kirjoitti:
Luomala olisi ollut yksi tärkeä palanen lisää Jypin palapeliin ja varmasti olisi Jypiä auttanut

Itse olen sitä mieltä, että mestaruuden voittaneisiin omiin A-junnuihin kannattaa panostaa enemmän kuin johonkin Luomalaan. A:sta ainakin jo miehissäkin pelanneet Riska, Virpiö ja nuorempi Jääskeläinen pystyvät minun näkemykseni mukaan samaan kuin Luomala, jonka hankitaa siksi olisin pitänyt täysin turhana. Voi olla, että nämykseni on/olisi väärä, mutta tätä mieltä minä olen. Sen sijaan Filppulan "kotiin"paluu oli hieno asia!
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Pee kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä, että mestaruuden voittaneisiin omiin A-junnuihin kannattaa panostaa enemmän kuin johonkin Luomalaan. A:sta ainakin jo miehissäkin pelanneet Riska, Virpiö ja nuorempi Jääskeläinen pystyvät minun näkemykseni mukaan samaan kuin Luomala, jonka hankitaa siksi olisin pitänyt täysin turhana. Voi olla, että nämykseni on/olisi väärä, mutta tätä mieltä minä olen. Sen sijaan Filppulan "kotiin"paluu oli hieno asia!
Oma mielipiteeni Luomalasta: Olisi omannut erinomaiset mahdollisuudet tehdä ns. Uhlbäckit. Saman tyylinen pelaaja on ainakin. Luomala on erittäin kova työntekijä ja hyvä joukkuepelaaja. Pystyy fyysiseen peliin, mikä JYPillä ei ole kovinkaan hyvää. Olisi ollut mielestäni erittäin sopiva pelaaja JYPiin, koska omaa ominaisuuksia joita JYP kaipaa. Sen takia olen hieman pettynyt ettei Luomalaa joukkueeseen saatu. Ilveksen kannattajista ainakin osa oli sitä mieltä, että Luomala oli Ilvekselle lähes korvaamaton pelaaja. Kai sekin kertoo jotain Luomalasta.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Pee kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä, että mestaruuden voittaneisiin omiin A-junnuihin kannattaa panostaa enemmän kuin johonkin Luomalaan. A:sta ainakin jo miehissäkin pelanneet Riska, Virpiö ja nuorempi Jääskeläinen pystyvät minun näkemykseni mukaan samaan kuin Luomala, jonka hankitaa siksi olisin pitänyt täysin turhana. Voi olla, että nämykseni on/olisi väärä, mutta tätä mieltä minä olen. Sen sijaan Filppulan "kotiin"paluu oli hieno asia!

Tähän täytyy yhtyä! Miksi lähteä merta edemmäs kalaan saati sitten lähteä kilpaa huutamaan Luomalasta kun A-junnuista löytyy vastaavaa potentiaalia. Nimenomaan korostaisin vielä Riskaa ja Juha Jääskeläistä.

Filppulaan en kyllä yhdy nimittäin mies on jo kertaallen nähty ja Jokereissakaan ei oikein vakuuttanut.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
jukiapina kirjoitti:
Tähän täytyy yhtyä! Miksi lähteä merta edemmäs kalaan saati sitten lähteä kilpaa huutamaan Luomalasta kun A-junnuista löytyy vastaavaa potentiaalia. Nimenomaan korostaisin vielä Riskaa ja Juha Jääskeläistä.

Filppulaan en kyllä yhdy nimittäin mies on jo kertaallen nähty ja Jokereissakaan ei oikein vakuuttanut.

Siis mitä helvettiä sä taas jauhat? Neljä SM-liigakautta, isokokoinen, fyysinen ja käynyt jopa maajoukkueessa kokeilemassa. Ja sinä väität että Juha Jääskeläinen tai Filip Riska ajaa saman asian. Bullshit. Kyllähän Luomala olisi mahtunut tuohon porukkaan heittämällä, Sipiläisen hankinta olisi se mikä pitäisi porukan kyseenalaistaa.

Ja Filppula-kommentit on täyttä sontaa, näitköhän Ilarilta yhtään peliä tällä kaudella?
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Köpi kirjoitti:
Siis mitä helvettiä sä taas jauhat? Neljä SM-liigakautta, isokokoinen, fyysinen ja käynyt jopa maajoukkueessa kokeilemassa. Ja sinä väität että Juha Jääskeläinen tai Filip Riska ajaa saman asian. Bullshit. Kyllähän Luomala olisi mahtunut tuohon porukkaan heittämällä, Sipiläisen hankinta olisi se mikä pitäisi porukan kyseenalaistaa.

Ja Filppula-kommentit on täyttä sontaa, näitköhän Ilarilta yhtään peliä tällä kaudella?

Pakko kompata tässä vaiheessa. Se ei minusta ole osoitus potentiaalista, että on päässyt pelaamaan JYPin A-junnuissa. Mielenkiintoista, että parhaalla kaudellaan 17 pistettä A-nuorissa tehnyt Juha Jääskeläinen edustaa potentiaalia, mutta edellisellä kaudella samassa sarjassa 58 pistettä tehnyt Filppula ei vakuuta. Itse en näe Jääskeläiselle tai Riskalle käyttöä ensi kauden joukkueessa; divarin kautta nousu liigaan voi olla mahdollinen. Luomala olisi tuonut kokemusta ja parempaa kiekollista osaamista tullessaan, mutta eipä mahda mitään.

Merta edemmäs kalaan kannattaa lähteä siksi, että sieltä voi löytää parempia pelaajia.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
FourForty kirjoitti:
Luomala olisi tuonut kokemusta ja parempaa kiekollista osaamista tullessaan

Itse kuitenkin lainaan tässä erästä palstaveljeämme tuolta irkin puolelta. Ihan sanatarkasti en hänen kommenttiaan muista, mutta suunnilleen näin se meni: "Mitä järkeä on hankkia joku Luomala, kun samantasoisia miehiä löytyy jo viisi ketjullista?".

Niinpä.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
A-maajoukkueessahan käy kääntymässä puolet SM-liigan pelimiehistä! Jyp:ssä aikoinaan Ilari ei esittänyt kummosia ja Jokereissakin tahti hiipui loppua kohden. Eikä nyky rosteri kaipaa yhtään tusina hankintaa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
jukiapina kirjoitti:
A-maajoukkueessahan käy kääntymässä puolet SM-liigan pelimiehistä! Jyp:ssä aikoinaan Ilari ei esittänyt kummosia ja Jokereissakin tahti hiipui loppua kohden. Eikä nyky rosteri kaipaa yhtään tusina hankintaa.
Ensimmäisen Ilarin JYPin kauden osalta allekirjoitan, toisen en. Ilarin lähtö Jokereihin silloin oli menetys. Nyt Jokereiden kannattajat ovat sitä mieltä, että Ilari oli Jokereille menetys. Nyt Virtase lähdettyä Ilari saman tyylisenä pelaajana tullee korvaamaan "Veivimaisterin" jättämän aukon. Täten Ilari Filppula on joukkueelle ehdottomasti vahvistus.

Niin sitä vielä ettei maajoukkueeseen nyt kukaan tusinapelaaja pääse edes EHT-turnauksiiin.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
jukiapina kirjoitti:
A-maajoukkueessahan käy kääntymässä puolet SM-liigan pelimiehistä! Jyp:ssä aikoinaan Ilari ei esittänyt kummosia ja Jokereissakin tahti hiipui loppua kohden. Eikä nyky rosteri kaipaa yhtään tusina hankintaa.

Joo, mutta väitätkö tosissasi edelleen että Juha Jääskeläinen ja Filip Riska olisivat parempia vaihtoehtoja tuohon joukkueeseen kuin Marko Luomala ja Ilari Filppula?
Oikeassa olet, että Luomalaa ei nyt enää oikeastaan joukkue kaipaa, mutta olisin kyllä ottanut Luomalan ennemmin kuin Sipiläisen.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Humpauttaja kirjoitti:
Tällä kertaa olisi kiva, että niitä katseita tosiaan olisi suunnattu eikä hommata mitään toivotaan toivotaan mikewirliä surfaamaan ihan vaan sen hommaamisen ilosta. Jos joku hommataan, sen täytyy olla sitten hommaamisen arvoinen pelaaja.

Ei lisättävää. Samaa mieltä. Piste. Kiitos.
 

Läski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kun tuolla toisessa ketjussa huhutaan Ahlqvistin siirrosta Ässiin, niin onko kenenkään korviin sattunut yhtään veskarihuhua Jypin suuntaan?

Toiveissa olisi tietysti pelaaja, josta olisi mahdollisuus kasvaa uusi ykkönen, kun Sinkku eläköityy tai lähtee vielä kierroksella. Ykköstoiveena edelleen Ahlqvist.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Läski kirjoitti:
Kun tuolla toisessa ketjussa huhutaan Ahlqvistin siirrosta Ässiin, niin onko kenenkään korviin sattunut yhtään veskarihuhua Jypin suuntaan?
Tero Leinosesta oli jotain juttua ainakin Keskisuomalaisessa, mutta enemmän huhuasteella. Kuten kolmatta kotimaista taitavat voivat lukea täältä, on Luleån parhaaksi pelaajaksi tituleerattu Leinonen lähdössä seurasta - todennäköisesti Suomeen, vaikka sopimusta on vielä vuosi jäljellä. Onhan Suomessa toki muitakin maalivahtia tarvitsevia seuroja kuin JYP, ja jos Wallinheimo jatkaa, niin tuskinpa Leinonen tulee tänne kolmekymppisenä hakemaan enää "kannuksia" uralleen...

Siitäpä repimään siirtokuvioita: Ahlqvist Ässiin, Leinonen JYPiin ja Wallinheimo jonnekin isomman rahan ääreen. Todennäköinen kuvio? Ei, mutta jännä juttu, että etukäteen selkeimpänä pidetty maalivahtiosasto onkin nyt se paikka JYPin "kokoonpanosudokussa", johon on piirretty vähiten numeroita...
 

Pete.72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, KooKoo
ISO kysymys???

MISTÄ tällänen huhu on lähteny ETTEI Wallinheimo muka pelaisi Jypissä tulevalla kaudella????
Miehellä on sopimus, ja jos tuo suunitelma Sveitsiin kevääksi siirtymisestä(joka ei toteutunut), joitain nyt alkoi pelottamaan--niin voi kyllä mielestäni olla huoletta...Ei "Sinkku" enskaudeksi Jypistä lähde yhtään mihinkään.. Vai onko sillä sopimuksessa ns. ulkomaanpykälä?? Ja sellainen tuskin koskee esim. Sveitsin liigaa--eiköhän ne ole lähinnä noita NHL-pykäliä, ja Sinkkuko Änäriin?? Hahaa!!
Haluaako mies enää lähteä, eiköhän oo jo kiertänyt tarpeeksi..EN millään voi uskoa etteikö #72 olisi tolppien välissä 2006-2007. Niin, MISTÄ tällanen huhu nyt on lähteny liikkeelle?? Aivan järetöntä...
Keskittyä kannattaa nyt vaan siihen kakkosveskarin hommaamiseen, (A.A:n sopimus, ja ÄKKIÄ), ja toisaalta Marttisen pitämiseen(johon ei tosin sopimusasioilla voi vaikuttaa mitenkään)..Niin, ja se KIEKOLLINEN pakki" Westcottin&Wortmanin stuntti"+ "maalinsylkijä-versio Shelleystä"
Ja ehkä Jesselle jatkopahvi, niin uskosin joukkueen olevan melko iskukykyinen tulevalla kaudella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös