Se nyt lienee kohtalaisen varma fakta ettei tässä vaiheessa jääkiekkokautta ole erinomaista peliä tekevää, joukkuettaan kannattelevaa playmakeria vapaana. Jos joku "ykkössentteri" markkinoilta löytyy niin voi kysyä miksi hän on työtön? Floppi, loukkaantunut, asennevammainen, juoppo... kyllä näitä saa ilman ykkössentterin palkkanauhaakin.
Ja mennään vielä tepsiläisten tabu-aiheeseen eli Vahalahteen. Olen aina ollut vähän kallistuneena siihen suuntaan mitä muutama muukin on nyt viime aikoina esille tuonut koskien Vahalahtea. Eli vahalahti on hyvä pelaaja, mutta onko hän erinomainen pelaaja onkin sitten jo makuasia. Ja mikä tekee Vahalahdesta korvaamattoman offensiivisen uhan vastutajia silmällä pitäen? Ylivertainen pelisilmä? Tappava laukaus? Räjähtävä nopeus? Voima? Alivoimapelaaminen? Ei, ei, ei, ei.... Rohkenen väittää että ei ole millään noista osa-alueista edes top 3 pelaaja? Ja älkää käsittäkö väärin. Mielestäni Vahalahti on hyvä pelaaja, mutta ei erinomainen. Olisi mielestäni parhaimmillaan kakkosketjun laiturina, ei niinkään pakotettuna sankarin viittaan. Ja ainakin itse olen vahvasti sitä mieltä että Vahalahti ei pysty kannattelemaan joukkuetta ainakaan pelillisesti, ainakaan juuri tällä hetkellä. Toinen asia mikä on ihmetyttänyt vuosien saatossa on tepsin kapteenivalinnat. Nämä tosin ovat aina sellaisia asioita mitkä eivät näy joukkueen ulkopuolelle joten niitä ei sen enempää ulkopuolisena voi kritisoida. Joka tapauksessa toivon että Berg ei ollut kapteeni NHL -pelien lukumäärän suhteen, ja samoin toivon että Vaha ei ole kapteeni seurauskollisuuden takia ja pitkän TPS-historiansa johdosta. Molemmilla kapitaanoilla oli/on taipumusta olla median edessä rivipelaajia ja pelillisesti.. noh, hyviä. Toivon että kopissa, treeneissä, pelimatkoilla ja joukkueen sisällä yleensä homma on kapteenilla/-neilla hallussa.
Vähän OT-kamaa, pahoittelen. Köykäinen yhteenveto pelaajasiirroista: en lähtisiä vaihtamaan pelaajia muuta kuin seuran sisällä.