Juhaht kirjoitti:
Tuohon ylläolevaan lainaukseen viitaten on pakko nyt sitten kysyä, että jos/kun puhutaan selvistä ja rehellisistä summista (400 000 €), onko niin, että Virmanen ja Hjallis valehtelivat lehdistötilaisuudessa päin naamaa median edustajille?
Tietääkseni herrat kritoisoivat IS:n ja muutaman muun median kirjoittelua Santalan ja eräiden muiden Jokereiden pelaajien palkoista. En ollut tilaisuudessa itse muiden töiden vuoksi, joten tämä on oletus. Asia on yksinkertaistettu ja nythän kaikilla on sellainen käsitys, että Jokerit maksaa Santalalle jopa noin 400 000 euroa. Se ei pidä paikkaansa, jos vertailupohjaksi otetaan Kärppien, Bluesin, HIFK:n tai HPK:n käyttämä malli, jossa kaikkia palkkakuluja ei ole mukana julkisissa luvuissa ja osalla ei edes koko budjetissa. Jos seurojen huippupelaajille maksamia palkkoja verrataan seurojen haluamalla tavalla, Tenkrat maksaa korkeintaan 250, Kariya 250 ja joku nobody 178 kiloa. Santala maksaa samalla tavalla laskettuna noin 270 kiloa. Mitä tämä tarkoittaa suomeksi? Sitä se tarkoittaa, että seurat kätkevät muihin kuluihin osan palkkatiedoista. Asia jonka jokainen liigan toimitusjohtaja ja tietyt toimittajat tietävät. Kun olin mukana tekemässä Veikkaajan jääkiekkojuttuja aikoja sitten, homma toimi paljon avoimmemmin siihen aikaan ja oli monien tiedossa. Kokonaan se ei ole poistunut vieläkään, vaikka varsinaisia pimeitä palkkoja ei taideta liigassa enää juuri maksaakaan.
Masa ja Hjallis tietävät tämän ja haluavat sen takia seistä samalla viivalla kuin muut. Ei olisi heiltä reilua sanoa, että Santala maksaa vajaat 400 kiloa kaikkineen, mutta se on todellinen luku ja siinä on kaikki mukana päinvastoin kuin muilla seuroilla. Eivät he voi sellaista sanoa. Minä voin.