Ehdottomasti näin. En tiedä miten Joensuussa koetaan, mutta Blues on saanut ihan mukavasti hyötyä.
Sitten kun haetaan oikein kiertoteitse yhteyksiä niin me (KooKoo) sentään löydettiin Antti Ore ja Kouvolassa Oren ura lähti nousuun:)
Paitsi että Oren läpimurto taisi tulla loppuviimein Joensuussa.. ;) Pääsi isoon rooliin pelaamaan koko kauden ja kiitti luottamuksesta pelaten kovan kevään. Jos olisi jäänyt Kouvolaan, niin.. nojoo, eiköhän Ore itse ole hommansa hoitanut ruotuun niin, että se palkittiin vielä hieman kypsempänä liigasopparilla.
Ainakin viime kauden jälkeen Joensuussa oli hyvät kokemukset Blues-yhteistyöstä. Molempien tarpeet on otettu huomioon varsin hyvin näissä liikkeissä ja kaikki ovat voittaneet, suurimpana varmaan pelaajat itse. Viime keväänä Jokipojat hyötyi vielä taloudellisesti ihan hyvin tästä yhteistyöstä, niin ei tässä voine kukaan täällä valittaa.
Mulle tää kertoo siitä, että Joensuussa tehdään hommia oikein seurassa. Valmennus on laadukasta fysiikkavalmentajaa myöten ja pelaajia oikeasti kehitetään. Perinteisesti täällä on ollut myös hyvä maalivahtivalmennus. Sattumaa ei ole sekään, että Aaltonen on päässyt urallaan jo hyvään vauhtiin. Kyllä, on poikkeuksellinen lahjakkuus, mutta taustalla on myös paljon hyvää duunia junnutoiminnassa. Sitä ollaan nyt tehty pitkäjänteisesti ja tulokset alkavat myös näkymään: C, B ja A -junnut on kaikki SM-sarjoissaan kiinni. Se on viimeksi juuri tuo Miron ikäluokka kun pelasi C-SM:ää, sen jäänteet ovat nyt A:n liigapaikan takana. Omavaraisuus näkyy myös Mestisjoukkueessa.
Pitäskö tähän keksiä vielä jotain, että saatas jotain ketjun aiheeseen viittaavaa? No, oiskos se Volden joutavana jo? Rautiola voi olla Espooseen ihan hyvä kolmosvahti.