Muutamia huomioita pelaajaliikenteestä tällä kaudella;
1. Erik Rasmussen ja Marko Mäkinen, niminä ihan hyviä hankintoja, toki Ässillä tyypilliseen tapaan takana loukkaantumisia. Mutta uskon, että Rasmussen osottautuu todella kovaksi luuksi SM - liigassa. Marko Mäkisestä en hirveästi itse perusta, kohokohta oli se kun Sheptak aikoinaan antoi Mäkiselle oikein isän kädestä. Mutta uskoisin, että Mäkisellekkin on jonkin sortin rikkova rooli löydetty.
2. Pois lähteneet / lähtevät pelaajat. Callander ei tainnu kunnon mahdollisuutta saada, mutta eipä kyllä kaveri ulkomaalaisvahvistuksestakaan käynyt. Pluyshev tms.. taas oli aika lapanen, mutta kannatti kuitenkin kokeilla. Teemu Virkkusen voisi heti kaupata pois, mutta tuskin kukaan tuollaista rampaa joukkueeseensa ottaa. Keinäsen voisi heittää vuokralle mestikseen. Luomalaa en lähtisi kauppaamaan pois, koska kaverilla kuitenkin tuntuu tsemppiä ja voimaa kaksinkamppailutilanteissa olevan. Sopimuskin Luomalalla on Ässien kanssa ensi kaudestakin. Ja pisteitäkin ihan kohtuullisesti ropissut.
Markku Tähtinen, itse olen yllättynyt hänen pelaamisen tasostansa. Pisteitä tullut yllättävänkin paljon, ennen kauden alkua ja kauden alussa olin valmis heittämään pihalle menetettynä tapauksena, mutta nyt olen valmis katsomaan kauden loppuun asti. Mutta en jaksa uskoa, että enää ensi kaudella olisi tarvetta Markkua mukana raahata, rooliin ja tehoihin nähden varmasti turhan hintava kaveri.
Mikko Palomäki, Olli Korkeavuori ja Ville Uusitalo. Oman näkemyksen mukaan kolmikko, jota ei täällä kaivata. Uusitalolla ikävä kyllä sopimus myös ensi kaudesta, joten pahin skenaario on, että hän jatkaa ensi kaudellakin. Uusitalolla on rahkeita ihan hyväksi liigatason kiekolliseksi puolustajaksi, mutta höntyilee liikaa ja on liian virhealtis kaveri.
Tuomo Karjalaistakaan täällä ei kannata ensi kaudella mukana pitää, jotain parempaa tarvitaan, tai sitten mennään Rynnäksellä.
3. Mahdolliset tulijat. Puolustukseen kaivattaisiin noiden edellä mainittujen kolmen kaverin tilalle selkeästi korkeamman taitotason omaavia pelaajia. Jos Henrik Petre on vapailla markkinoilla, häntä voisi kysellä, samoin mikä on Justin Forrestin tilanne Oulussa, Forrest olisi ollut todellinen helmihankinta, mutta ei niin ei. Mutta näkisin, että ensi kaudellakin Forrestille tai hänen kaltaiselleen kiekolliselle pelaajalle olisi käyttöä.
Summa Summarum, uudet hankinnat Rasmussen ja Mäkinen erittäin positiivisia hankintoja, mutta nyt pitäisi kyllä parin hyökkääjän lähteä ja miksei myöskin parin puolustajan ja hankkia tilalle pari parempaa puolustajaa. Mutta ei oteta lukosta mallia. Laitinen ja Cook eivät ole sitä, mitä kaivataan Poriin.