Sinä varmaan ottaisit ilomielin Espooseen myös esimerkiksi Juha Lindin, Janne Ojasen ja Lennart Petrellin, pääasia että he osaavat pelata kiekkoa joten kyllä kelpaa? Tällä logiikalla Blues voisi ihan hyvin muuttaa kohta vaikka Helsinkiin ja vaihtaa nimensä Helsingin Bluesiksi, mitäpä sitä sitten Espoossa pelata kun ei edes yritetä olla kunnolla espoolainen joukkue.
Pelkästään espoolaisilla pelaajilla ei varmaan pitkälle pötkitä, mutta jokin raja kuitenkin näihin hankintoihin. Kyllä näitä IFK-taustaisia pelaajia on vielä tälläkin hetkellä ihan tarpeeksi joukkueessa.
Niin, tässä keskustelet itsesi kanssa aika hyvin. Totuus nyt vaan on se, että Espoossa on ollut kunnon jääkiekko joukkue reilut 25-vuotta, kun muut PK-seudun SM-liiga joukkueet ovat perinteikkäämpiä. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että yksittäisten pelaajien kohdalla en välitä aikaisemmasta seurataustasta, okei pakkohan se on myöntää, että IFK-taustaisia pelaajia on Bluesissa ollut useita, mutta en minä niitä ole tänne hankkinut.
Joku joskus ihannoi (CR) IFK:ta ja toi kaiken maailman Ahoset, Kaltot, Tuomaiset yms. Bluesiin, mutta mielestäni sillä ei ole mitään merkitystä tänä päivänä. Eri miehet kasaavat joukkueet ja, kun pelaajia on tarjolla rajallinen määrä, ottaen huomioon vielä surkean kauden pohjalla, on Bluesin hankittava tiettyjä pelaajia, ja Karalahti on ilmeisesti nyt yksi niistä. Kova pelaaja, joka varmasti parantaa ensikauden joukkuetta. On mielestäni ihan idioottimaista vaatia pelkästään Espoolaisuutta, jos espoolaiset pelaajat ovat "liian huonoja" ja yksinomaan heidän ympärilleen ei voida joukkuetta rakentaa, koska silloin ollaan täällä valittamassa siitä, kun ei tule menestystä.
Jotenkin tuntuu, että Espoossa nykyään on asenteena, että joukkue pitäisi rakentaa niin, että siinä pelaa muutama kova ulkomaalainen ja sitten espoolaiset pelaajat. Tapansa sekin, mutta ei se nyt ihan noikaan tule toimimaan, jos mestaruus halutaan voittaa. Toisekseen katsojia tuntuu olevan vain vähemmän, mitä enemmän on espoolaisia joukkueessa, mikä itseäni harmittaa todella paljon.
Tämä teksti siis ei ole pelkästään kommenttina sinun tekstiisi vaan ylipäätänsä mielipiteeni asiasta.
PS. Lindiä ja Ojasta en kyllä kelpuuttaisi Bluesiin, koska ovat aivan liian kehäraakkeja, mutta Petrell on hyvä pelaaja, joka mahtuisi kyllä pelaamaan minun Bluesissani, vaikka onkin IFK-taustainen.