Halmelalle tiedoksi: Kommentillani ei ollut mitään tekemistä raivarin kanssa, olin harvinaisen iloinen. Mä en tiedä Ässistä paljon mitään. Paitsi sen, että valmentaja on löysä ja mitäänsanomaton reliikki, jota olen katsellut ikävä kyllä meilläkin ja joukkue kyntää paljon syvemmällä kuin HIFK. Ei mulla silti ole pokkaa käydä naukumassa Ässien osiossa, että sejase -pelaaja ei mahtuisi pelaamaan vaihtoakaan muissa liigajengeissä. Ässissä on nimittäin ehdottomasti enemmän ei-mahtuisi-muualle -miehiä kuin HIFK:ssa. Kävin lukemassa Ässien pelaajalistan vartavasten ja löysin sieltä useita suuruuksia, joista koko liiga epäilemättä tappelee. Esimerkiksi Niko Palonen ja Antti Mäkilä. Enää pitäisi tietää keitä nuo ovat. Ja jos kirjoittaa suosikkijoukkueekseen Maajoukkue, niin moni muu kirjoittajahan päättelee siitä, että henkilön suosikkijoukkue on Maajoukkue.
Kun tuli puheeksi, niin itse vihaan Suomen lätkämaajoukkuetta / MM-kisahypeä poislukien olympialaiset ja World Cupit. MM-rumbaa tehdään nappiverkkarikansalle, otteluita selostaa lajista mitään tajuamaton pesäpalloasiantuntija ja studiossa on Alpon & mestisvalmentaja-Tamin tasoisia kommentaattoreita, joista eräs usein kokoonpanossa oleva pelaaja käyttää nimeä "turistit". Kisat ja niiden katsojat ovat Kalervo Kummolan näköisiä. Miksi maajoukkue ylipäätään liittyy HIFK:n(kin) pelaajaliikenteeseein? Siksi, että liigapelaajat loukkaantuvat juuri näissä naurettavissa EHT-turnauksissa. Antaisin porttikiellon Nordikselle jokaiselle, joka käyttää aikaansa EHT-piperryksen katsomiseen ja ylläpitämiseen - jos siis olisin diktaattori. Mutta kun en ole. Olkoon tuo vain mielipide. Sori, olen siis mustavalkoisesti jotain mieltä jostakin.
HIFK:n pelaajaliikenteeseen maajoukkue liittyy siten, että Kibe Kuhta menetti ilmeisimmin koko loppukauden naurettavassa EHT-pelleilyssä. Walshista mulla on ilmeisesti sama tieto kuin HBL:llä. Käsittääkseni hän lähtee sopuisasti joukkueesta. Hackerin suhteen sen sijaan jarruja päälle. HIFK:n loukkaantuneet pelaajat eivät tunnu palaavan odotusten mukaan kentälle. Kuulin eilen huonoja uutisia Lennusta ja Lopista, näyttää tulevan pitkät saikut. Niinpä Hackeria ei kannata myydä, siellähän se pyörii seassa. Ja jos joku SM-liigajoukkue nappaa Lupaschukin, niin on kyllä viiltävän kova suoritus. Pomminvarmasti HIFK ja Kärpät ovat aktiiveja tällä rintamalla.