Jaa. Olen todella yllättynyt tästä huhusta, mutta en voi sanoa että erityisen iloisesti. Jälleen kerran tulee siinä vaiheessa kun "joukkue on lyöty lukkoon" kallis pelimies, joka vie nuorilta peliaikaa, missä vaiheessa ne Maneliukset ja Eroset ajetaan sisään? Vissiin jokerijohto menee aina ja ikuisesti sillä periaatteella, että "kerkeäähän sen myöhemminkin". Eikö mitään ole opittu Lehterän tai Strömbergin etc. tapauksista?
Ei sillä että valittaisin, kelpo pelimieshän Ossi on, ja vielä jokerikasvatti. Mutta veikkaanpa että kauden puolivälissä, kun Jokerit on hädin tuskin suorassa playoffpaikassa kiinni, tulee taas kommenttia Jatkikseen tyyliin "Miksi ei voitu taas luottaa junnuihin, vaan sainattiin kalliilla pelimiehiä, jotka vievät nuorilta paikan"... Kuulostaako tutulta? Itse olen nähnyt viimeksi muutama kuukausi sitten tällaisia tekstejä, ja taas ollaan niin täpinöissään, niin täpinöissään, kun tulee kovan kaliberin ukko sekoittamaan pakkaa, ja vaaditaan vielä kakkossentteriä, joka veisi jälleen yhdeltä nuorelta paikan. Väänäsen tullessa, ketä junnuja pelaavassa kokoonpanossa on? Pulkkinen tietysti, ketä muita? Saarinen? On pelannut jo sata peliä liigassa... Minä en näe kuin Pulkkisen junnuista pelaavassa kokoonpanossa, ehkä myös Heleniuksen, jota en itse kuitenkaan kutsuisi junnuksi. Juutilainen ei tule joukkuueessa pelaamaan, kun Mäestä on nyt valmennusjohdon puheitten perusteella leivottu sentteri. Jokereiden sentterinelikko on siis Pirnes, Hauhtonen, Mäki ja Helenius. Sitten jos "kohdalle sattuu" vielä kakkossena, niin Jokerit on tasan samanlainen palkkasoturiarmeija kuin ennenkin, jota kuitenkaan ei lasketa sellaiseksi, kun Jokereissa pelaa sellasia jätkiän, jotka on pelannut Ilmalassa joskus 90-luvulla. Itse käsitän asian ainakin näin.