Nyt vähän jäitä hattuun : D. Tämä on fanisaitti ja jokaisen valistuneen lukijan pitäisi tietää / muistaa / käsittää, että kukaan tänne kirjoittava ei ole vakiduunissa HIFK:n sisäpiirissä. Jokaisella on omat lähteensä tai "lähteensä" ja palstaa pidempään seuranneet tietävät kyllä, keiden nickien huhuilut osuvat keskimääräistä paremmin. Kukaan muuhan täällä ei ole vetänyt 100% onnistumisia kuin Q.
Olen aikaa sitten lopettanut sellaisten juttujen levittämisen, jotka ovat kovin aikaisessa vaiheessa. Koetan pitää kiinni siitä, että tieto on suhteellisen varmaa, mutta eihän se aina ole niin. Penan aikana oli vaikea olla kuulematta, mitä HIFK:ssa tapahtuu. Nyballa on toinen linja ja kunnioitan sitä. Mulla voi olla sellainen tilanne, että tiedän jotain, mutta en voi avautua ja jos avaudun, teen sen luvan kanssa. Ei liene kovin harvinaista ja yyveet + tekstarit ovat olemassa avoimen palstan lisäksi. Tästä tullaan Rafu-huhuun, joka ei ollut tullut omiin korviini, joten otin asiasta selvää ja otin selvää suoraan mahdollisimman "ylhäältä" ja "sisältä". Sain tiedon, että ei pidä paikkaansa. That's it. Tämän kanssa minä elän. Tieto on hyvin tuore, enkä tietenkään voi vannoa, että ei se Rafu tule. Mutta pidän sitä äärimmäisen epätodennäköisenä. Jos Brian Rafalski tosiaankin roudaa hokkarinsa ja lätkäkassinsa HIFK:n pukuhuoneeseen, olen äärimmäisen iloinen. Tässähän ei ole kyse tietokilpailusta, vaan jääkiekkojoukkue HIFK:n asioista. Onko kukaan miettinyt muuten sellaista vaihtoehtoa, että Rafalski kenties valmistelisi paluuta, mutta joukkue olisi joku muu kuin HIFK?
Eipä tässä voi kuin odotella ja pakki sieltä on tulossa. Ja tiedän, että vaihtoehtoja on kartoitettu aika laajalta sektorilta. Popovicin kanssa on varmasti neuvoteltu, mutta on muutamien muidenkin. Mutta sanoisin niin, että jos Rafun kanssa olisi väännetty jotain pidemmän aikaa, kyllä siitä olisi kuulunut enemmän. Ja jos mietitte kuka tai mikä taho rakastaa huhujen levittämistä, niin vastaus on pelaaja-agentit. He ovat aivan legendaarisia huhumyllyjä ja tekevät siinä ihan perusduuniaan. Jos agentilla on esimerkiksi pelaaja nimeltä Ninne Jaanimaa ja hän haluaa miehelle diilin Elitserieniin, on erittäin järkevää pukata huhu, jonka mukaan Ninne on HIFK:n ja Kärppien huikean kilpajuoksun kohde. Saadaan aikaiseksi kilpailua ja hintaa ylöspäin.