Pekka Tuokkola – näytön paikka

  • 54 507
  • 198

J.Shelley#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP,Toronto Maple Leafs.
Vähän turhan negatiivisesti ovat jotkut ottaaneet Tuokkolan paluun. Koeaika kuitenkin mahdollistaa sen että jos Pekan otteet eivät ole valmennusta tyydyttäviä, niin soronoo. Onnistuessaan taas halpa ja kokenut kakkonen/kolmonen, riippuen vähän Ruusun tilanteesta. Ja tästä pitää vielä valittaa? Toki itsellänikin oli _toiveissa_ joku joka on lähtökohtaisesti parempi, mutta tilanne on nyt tämä.

Summasummarum, annetaan Pekan näyttää ennen kuin kaivetaan talikot ja soihdut kaapista.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Vähän turhan negatiivisesti ovat jotkut ottaaneet Tuokkolan paluun. Koeaika kuitenkin mahdollistaa sen että jos Pekan otteet eivät ole valmennusta tyydyttäviä, niin soronoo. Onnistuessaan taas halpa ja kokenut kakkonen/kolmonen, riippuen vähän Ruusun tilanteesta. Ja tästä pitää vielä valittaa? Toki itsellänikin oli _toiveissa_ joku joka on lähtökohtaisesti parempi, mutta tilanne on nyt tämä.

Summasummarum, annetaan Pekan näyttää ennen kuin kaivetaan talikot ja soihdut kaapista.

Aamen. En ymmärrä mistä näitä asiantuntijoita löytyy aina ennen Holtaria täältä. Ihme etteivät ole änäriscouteiksi päässeet. Niin on kirkkaat ajatukset joillain ja kristallipallo kädessä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Aamen. En ymmärrä mistä näitä asiantuntijoita löytyy aina ennen Holtaria täältä. Ihme etteivät ole änäriscouteiksi päässeet. Niin on kirkkaat ajatukset joillain ja kristallipallo kädessä.

Jep, kaikki Holtarin tai JYPin ratkaisut pitää hyväksyä tuosta vaan ja avot. Ja sitten kiltisti kantaa rahaa kassaan.
 

J.Shelley#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP,Toronto Maple Leafs.
Jep, kaikki Holtarin tai JYPin ratkaisut pitää hyväksyä tuosta vaan ja avot. Ja sitten kiltisti kantaa rahaa kassaan.

Ihan yhtä tyhmää on tuomita pelaajia, valmentajia tai joukkuetta ilman että antaa mahdollisuutta todistaa itsensä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ihan yhtä tyhmää on tuomita pelaajia, valmentajia tai joukkuetta ilman että antaa mahdollisuutta todistaa itsensä.

Mä en ole missään sanonut etten antaisi Tuokkolalle mahdollisuutta. Pakkohan se on kun se nyt päätettiin tänne roijata.
Se että kyseenalaistaa tuon maalivahtitandemin riittävyyden tämän hetken näyttöjen perusteella, niin siihen minulla ja kaikilla muillakin on oikeus jotka lippuja JYPin peleihin ostavat. Ilman että täällä kukaan tulee kertomaan mitä mieltä pitäisi olla.
 

J.Shelley#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP,Toronto Maple Leafs.
Mä en ole missään sanonut etten antaisi Tuokkolalle mahdollisuutta. Pakkohan se on kun se nyt päätettiin tänne roijata. Se että kyseenalaistaa tuon maalivahtitandemin riittävyyden tämän hetken näyttöjen perusteella, niin siihen minulla ja kaikilla muillakin on oikeus jotka lippuja JYPin peleihin ostavat. Ilman että täällä kukaan tulee kertomaan mitä mieltä pitäisi olla.

Tuo nyt lähinnä kuvasti tätä yleistä ilmapiiriä mikä täällä osiossa tällä hetkellä vallitsee. Olisi pitänyt tarkentaa, mun moka.

Totta kai tehtyjä päätöksiä ja valintoja voi kyseenalaistaa ja kritisoida, mutta kyllä se on monella menny jo suoralta kädeltä tyrmäämiseksi. Onhan tuo maalivahtiosasto kieltämättä pieni kysymysmerkki tällä hetkellä, mutta siihen saadan vastauksia jo varmaan harjoituspeleissäkin. Jos siellä koppi tarttuu äijillä niin kyllä se luo uskoa runkosarjaankin, mutta jos jo siellä on huomattavissa epävarmuutta ja hermoilua niin sitten ollaan jännän äärellä. Mutta silloinkin on vielä hyvin aikaa reagoida.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Tuo nyt lähinnä kuvasti tätä yleistä ilmapiiriä mikä täällä osiossa tällä hetkellä vallitsee. Olisi pitänyt tarkentaa, mun moka.

No täältä löytyy kyllä se toinenkin ääripää.
Joka mua vituttaa yhtälailla, eli juuri nimenomaan tämä jengi joidenka mielestä jokaikinen ratkaisu pitää hyväksyä tuosta vaan kun nyt on oltu kärjessä 10 vuotta.
Minäkin olen ollut tyytyväinen lähes jokaiseen Holtarin hankintaan tänä keväänä ja sitten kun Tuokkolan hankinnasta en pidä koska en näe sitä JYPin sekä Vehviläisen kannalta ideaalina, täällä tulee joku junantuoma kertomaan että pitäisi olla änäriscoutti kun kertoo näin.
Jep, eihän se 32 vuotta JyPHT:N / JYPin logo rinnassa/sydämessa oikeuta mihinkään kritisointiin ja kyseenalaistamiseen.


Totta kai tehtyjä päätöksiä ja valintoja voi kyseenalaistaa ja kritisoida, mutta kyllä se on monella menny jo suoralta kädeltä tyrmäämiseksi. Onhan tuo maalivahtiosasto kieltämättä pieni kysymysmerkki tällä hetkellä, mutta siihen saadan vastauksia jo varmaan harjoituspeleissäkin. Jos siellä koppi tarttuu äijillä niin kyllä se luo uskoa runkosarjaankin, mutta jos jo siellä on huomattavissa epävarmuutta ja hermoilua niin sitten ollaan jännän äärellä. Mutta silloinkin on vielä hyvin aikaa reagoida.

Mä sanoisin edelleen että se on hyvin ISO kysymysmerkki. Isoin, ylivoimaisesti. Lisänä kun vielä puolustus on kokematon, niin maalivahtiosaston haparointiin ei oikein olisi kauheasti varaa.

Vehviläisen paineensietokyky on todella koetuksella, tässä voidaan kuitenkin puhua urankin kannalta hyvin merkityksellisestä kaudesta.
 

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
JYPillä on ensi kauden heikon maalivahtikalusto top-10 joukkueista.
 

J.Shelley#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP,Toronto Maple Leafs.
@Köpi , minkälaisen ratkaisun olisit itse tehnyt jos olisit toiminut tässä päättävänä elimenä? Jos siis kuvitellaan että tilanne on se, että kirstussa on vähän rahaa, mutta niitä on hyvä jättää myös täsmähankintoihin/loukkaantumisiin kauden mittaan. Ja Saikkonen ja Tarkki on poissa kuvioista.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei ollut Tuokkolan sopimus ideaalein vaihtoehto todellakaan, mutta tämä kortti on nyt lyöty pöytään joten täytyy antaa Tuokkolalle mahdollisuus, vielä ei ole hävitty yhtään peliä. Valitettavasti osalla (onneksi hyvin pienellä sellaisella) tuntuu karkaavan mopo jo täysin käsistä. Myös ihan perusteltua ja järkevää huolta on joidenkin toimesta esitetty, jonka ymmärrän täysin.

Ei auta kuin toivoa, että Tuokkola esittää sellaisia otteita, että pystyy auttamaan joukkuetta ja pääsen toteamaan, että huolehtiminen oli täysin turhaa. Kyseessä on kuitenkin tärkein pelipaikka joten tästä syystä olen aavistuksen huolissani. Muuten minulla ei ole mitään napisemista pelaajahankinnoista.
 
Viimeksi muokattu:

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
@Köpi , minkälaisen ratkaisun olisit itse tehnyt jos olisit toiminut tässä päättävänä elimenä? Jos siis kuvitellaan että tilanne on se, että kirstussa on vähän rahaa, mutta niitä on hyvä jättää myös täsmähankintoihin/loukkaantumisiin kauden mittaan. Ja Saikkonen ja Tarkki on poissa kuvioista.

Tarkille jatkosopimus 150k
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
@Köpi , minkälaisen ratkaisun olisit itse tehnyt jos olisit toiminut tässä päättävänä elimenä? Jos siis kuvitellaan että tilanne on se, että kirstussa on vähän rahaa, mutta niitä on hyvä jättää myös täsmähankintoihin/loukkaantumisiin kauden mittaan. Ja Saikkonen ja Tarkki on poissa kuvioista.

Paras vaihtoehto olisi ollut saada Vehviläiselle tasapäinen kirittäjä, jolloin Veinin ei olisi tarvinnut ottaan niskoilleen niitä ykkösen paineita, mitkä hän nyt saa. Eli olisi lähdetty tilanteesta että se jolla koppi tarttuu, on ykkönen.
Toinen vaihtoehto olisi sitten ollut hommata ihan ykkösmaalivahti, jonka Vehviläinen olisi kuitenkin saanut haastaa ja kasvaa edelleen kohti ykkösvahdin vastuuta ihan rauhassa.

Kolmas ja se huonoin vaihtoehto oli Tuokkola/Myllyniemi - osasto. Päädyttiin sitten siihen.

Pelaajabudjetissa nyt on vaikka mitenpäin laskemalla tilaa ja kuten kaikki me olemme huomanneet ei raha ole esteenä täsmähankinnoille siitäkään huolimatta.
 

J.Shelley#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP,Toronto Maple Leafs.
Tarkille jatkosopimus 150k

Käsittääkseni Taakella on niin kova kaipuu ollut perheensä luokse Ouluun, että tämä kuvio on jo pienen tovin ollut poissa laskuista. Toki rahalla saa ja hevosella pääsee, mutta turha miestä on ns. "väkisin" pitää, kerta perhe-elämä selkeästi houkuttelee ja ura muutenkin ehtoopuolella.

Paras vaihtoehto olisi ollut saada Vehviläiselle tasapäinen kirittäjä, jolloin Veinin ei olisi tarvinnut ottaan niskoilleen niitä ykkösen paineita, mitkä hän nyt saa. Eli olisi lähdetty tilanteesta että se jolla koppi tarttuu, on ykkönen.
Toinen vaihtoehto olisi sitten ollut hommata ihan ykkösmaalivahti, jonka Vehviläinen olisi kuitenkin saanut haastaa ja kasvaa edelleen kohti ykkösvahdin vastuuta ihan rauhassa.

Kolmas ja se huonoin vaihtoehto oli Tuokkola/Myllyniemi - osasto. Päädyttiin sitten siihen.

Pelaajabudjetissa nyt on vaikka mitenpäin laskemalla tilaa ja kuten kaikki me olemme huomanneet ei raha ole esteenä täsmähankinnoille siitäkään huolimatta.

Eikö tällä sitten voisi mahdollisesti hommata sitä maalivahtia vaikka esim. Marraskuussa? Jos siis ollaan siinä tilanteessa että Veini, Markus ja Pekka ei saa edes silmiään kiinni iltaisin. Siinä JYP kuitenkin säästää pitkän pennin ja voi hankkia jollekkin muulle osa-alueelle (esim.puolustus) vahvistuksia jos em. maalivahtikuvio onnistuukin. Riskillä mennään, mutta ymmärrän kyllä miksi näin toimitaan.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Eikö tällä sitten voisi mahdollisesti hommata sitä maalivahtia vaikka esim. Marraskuussa? Jos siis ollaan siinä tilanteessa että Veini, Markus ja Pekka ei saa edes silmiään kiinni iltaisin.

Kaikkihan on mahdollista. Se kuinka todennäköistä on, että löydät pahimmassa tapauksessa ykkösmaalivahdin marraskuussa kun alkusyksy on pelleilty, niin onkin eri asia.

Siinä JYP kuitenkin säästää pitkän pennin ja voi hankkia jollekkin muulle osa-alueelle (esim.puolustus) vahvistuksia jos em. maalivahtikuvio onnistuukin. Riskillä mennään, mutta ymmärrän kyllä miksi näin toimitaan.

Mä ymmärtäisin asian paremmin jos puolustus olisi kokeneempi. Toki Yonkmanin jatko asiaa helpottaa, mutta nuorten puolustajien kasvu isoihin saappaisiin onnistuu varmasti helpommin kun maalivahtiosasto olisi kunnossa. Nyt se ei ole, vaan pitää sisällään kaksi henkiseltä kapasiteetiltaan kysymysmerkkiä olevaa veskaria sekä yhden, jolla ei ole pätkääkään liigakokemusta.
 
Viimeksi muokattu:

J.Shelley#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP,Toronto Maple Leafs.
Kaikkihan on mahdollista. Se kuinka todennäköistä on, että löydät pahimmassa tapauksessa ykkösmaalivahdin marraskuussa kun alkusyksy on pelleilty, niin onkin eri asia.
Onhan se toki näinkin. Holtarilla kuitenkin verkostot tuntuu sen verran hyvässä jamassa olevan, että uskallan jättää Holen käsiin tämän tilanteen. Ja vähän tuntuu että jos kaikki meneekin päin persettä ja pelejä hävitään nimenomaan maalivahtipelin takia jo heti ensimmäisestä pelistä lähtien, niin ei toimistolla varmasti istuta käsien päällä marraskuuhun asti. Tämä tässä ehkä eniten toivoa tuo.
Mä ymmärtäisin asian paremmin jos puolustus olisi kokeneempi. Toki Yonkmanin jatko asiaa helpottaa, mutta nuorten puolustajien kasvu isoihin saappaisiin onnistuu varmasti helpommin kun maalivahtiosasto olisi kunnossa. Nyt se ei ole, vaan pitää sisällään kaksi henkiseltä kapasiteetiltaan kysymysmerkkiä olevaa veskaria sekä yhden, jolla ei ole pätkääkään liigakokemusta.

Onhan tuolla kuitenkin Yonkman, Kalteva, Uotila ja ehkä Pullikin ns. "kokeneempaa kaartia". Vainiokin pelannut Liigaa 126 peliä, joten mikään junnu ei ole kyseessä. Niku ja Vaakanainen toki sitten ovat näitä märkäkorvia joiden tasosta ei vielä voi varmaksi sanoa. Nyt kun mietin, niin olisihan se hyvä saada tuohon lisäksi yksi kokeneempi kaveri, mutta antaa poikien näyttää osaamistaan. Kasvukipuja varmasti tulee, mutta niinhän se on aina nuorien pelaajien kohdalla.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Köpillä tuntuu olevan selkeä näkemys siitä, minkälainen vahti Veinin pariksi olisi pitänyt saada. Pelkkä näkemys maalivahdin tyypistä ei riitä, jos sellaisia ei vain ole saatavilla. Vai onko heittää suorilta joitain nimiä, jotka olisivat lähtökohtaisesti olleet selvästi Tuokkolaa parempia vaihtoehtoja?

Helppoa sitä on tyrmätä jokainen ratkaisu ulkoa päin katselemalla, kun ei oikeasti ole mitään tietoa pelaajamarkkinoiden tilanteista.

Kuten täällä on todettukin, niin kritisoida ja arvostella saa ja täytyykin, mutta suoralta kädeltä tyrmääminen useimmissa tapauksissa varsin lyhytnäköistä ja typerää touhua.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Helppoa sitä on tyrmätä jokainen ratkaisu ulkoa päin katselemalla, kun ei oikeasti ole mitään tietoa pelaajamarkkinoiden tilanteista.

Huonosti on sitten maalivahtimarkkinoilla asiat jos paras vaihtoehto oli 5 kautta urallaan persmäkeä lasketellut, polvivaivainen ja viimeksi nippanappa euroopan top10 - liigassa pelannut Tuokkola

Nämä riskit huomioonottaen olisin hyvin huolissani tilanteesta jos tarvitaan maalivahti ja Tuokkola on parasta mitä saadaan.
 
Viimeksi muokattu:

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
Täällä kun Tuokkolaa puolustellaan, niin kertokaa joku fakta mikä tukee sitä että Peki on hyvä maalivahti edelleen? Minä olen tilastojen varassa ja ne lupaavat mestistason maalivahtia. Jos teillä on jotain muuta tietoa hänen tämän hetken torjuntavireestää niin kertokaa ihmeessä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täällä kun Tuokkolaa puolustellaan, niin kertokaa joku fakta mikä tukee sitä että Peki on hyvä maalivahti edelleen? Minä olen tilastojen varassa ja ne lupaavat mestistason maalivahtia. Jos teillä on jotain muuta tietoa hänen tämän hetken torjuntavireestää niin kertokaa ihmeessä.

Varmaan se että oli joukkueen ykkösmaalivahti viime ja toissakaudella loukkaantumiseen asti ja tuo toissakauden 91,8% ei ole hullumpi prosentti joukkueen takana joka ei taida lukeutua kärkijoukkueisiin. Se ei varmaan ainakaan sulje sitä mahdollisuutta että pystyisi liigassa olemaan kakkosmaalivahti johon mies on hankittu. Eikä hankinta varmasti sulje myöskään sitä mahdollisuutta pois että tarvittaessa sopiva tultua esiin niin hankitaan vielä joku maalivahti. Miehenhän voi nyt heittää ulos käytännössä vaikka heti jos näyttää että treeneissä ei vain pärjää. Ensimmäiseen harkamatsiin on kuukausi.
 

Niq

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Lätkä ST84
Täällä kun Tuokkolaa puolustellaan, niin kertokaa joku fakta mikä tukee sitä että Peki on hyvä maalivahti edelleen? Minä olen tilastojen varassa ja ne lupaavat mestistason maalivahtia. Jos teillä on jotain muuta tietoa hänen tämän hetken torjuntavireestää niin kertokaa ihmeessä.

Luettele ihmeessä ne kaikki JYPiin valmiilla tähtistatuksella raahatut maalivahdit? Tuomas Tarkki ja Sinkku ehkä jossain määrin lienee ainoat. Kattokaa nyt Riku Heleniuksen statseja ennen JYPiin tuloa. Muistan sen parkumisen kauden alla ja hupsista vaan, mies dominoi luukulla koko kauden ja keväällä nosteltiin kannua. Tai joku Joni Myllykoski. Tanskan liigasta JYPiin aivan tajuttoman spekuloinnin ja arvostelun saattelemana Tuokkolalle aisapariksi ja miten kävi? Osoittautui liigatasolle täysin kelvolliseksi maalivahdiksi, joka ajoittain hätyytteli jopa ykkösmolarin paikkaa.

Ja sitähän tässä nyt haettiin, kakkosmaalivahtia, joka suostuu tarvittaessa vaikka lähtemään akatemiaan pelaamaan jos tilanne vaatii. Mä lasken Pekin hienon JYP-taustan ja historian tässä voimavaraksi, ei joukkueet hitsaannu yhteen millään viime kauden statseilla. Tässä on lisäksi potentiaalia hienolle tarinalle, jos Pekillä peli kulkee - niillä tarinoilla myydään kuitenkin sitten loppujen lopuks ne satunnaiset liput noihin syksyn runkosarjamatseihin.

Veini on vaan liian suuri lahjakkuus hukattavaksi tässä vaiheessa jonkun staran luukunavaajaksi, joskus pitää ottaa riskejä ja omasta mielestä tässä kohtaa se kannattaa. Väite siitä, etteikö ennen siirtorajaa olisi mahdollisuuksia hankkia uutta maalivahtia, jos hommat meneekin vituiksi, on silkkaa potaskaa. KHL:stä tippuu varmasti pelaajia taas entistä enemmän joulun jälkeen, kun joukkueiden talous on ahtaalla ja playoff-juna karannut.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Luettele ihmeessä ne kaikki JYPiin valmiilla tähtistatuksella raahatut maalivahdit? Tuomas Tarkki ja Sinkku ehkä jossain määrin lienee ainoat. Kattokaa nyt Riku Heleniuksen statseja ennen JYPiin tuloa. Muistan sen parkumisen kauden alla ja hupsista vaan, mies dominoi luukulla koko kauden ja keväällä nosteltiin kannua. Tai joku Joni Myllykoski. Tanskan liigasta JYPiin aivan tajuttoman spekuloinnin ja arvostelun saattelemana Tuokkolalle aisapariksi ja miten kävi? Osoittautui liigatasolle täysin kelvolliseksi maalivahdiksi, joka ajoittain hätyytteli jopa ykkösmolarin paikkaa.

Ja sitähän tässä nyt haettiin, kakkosmaalivahtia, joka suostuu tarvittaessa vaikka lähtemään akatemiaan pelaamaan jos tilanne vaatii. Mä lasken Pekin hienon JYP-taustan ja historian tässä voimavaraksi, ei joukkueet hitsaannu yhteen millään viime kauden statseilla. Tässä on lisäksi potentiaalia hienolle tarinalle, jos Pekillä peli kulkee - niillä tarinoilla myydään kuitenkin sitten loppujen lopuks ne satunnaiset liput noihin syksyn runkosarjamatseihin.

Veini on vaan liian suuri lahjakkuus hukattavaksi tässä vaiheessa jonkun staran luukunavaajaksi, joskus pitää ottaa riskejä ja omasta mielestä tässä kohtaa se kannattaa. Väite siitä, etteikö ennen siirtorajaa olisi mahdollisuuksia hankkia uutta maalivahtia, jos hommat meneekin vituiksi, on silkkaa potaskaa. KHL:stä tippuu varmasti pelaajia taas entistä enemmän joulun jälkeen, kun joukkueiden talous on ahtaalla ja playoff-juna karannut.
Loistava kirjoitus, kiitos. Ei lisättävää!
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Kattokaa nyt Riku Heleniuksen statseja ennen JYPiin tuloa. Muistan sen parkumisen kauden alla ja hupsista vaan, mies dominoi luukulla koko kauden ja keväällä nosteltiin kannua.
Muistatko?

Köpi: "Sulatellaan nyt hetki näitä ennenkuin kommentoidaan sen enempää, mutta kyllä tuota Jaatista lukuunottamatta näistä hankinnoista tuli erittäin hyvälle mielelle."

Kimmo; "Helenius ja Laatikainen huippuhankintoja liigatasolle.... Helenius tulee antamaan Myllykoskelle varsin kovan vastuksen maalin suulla"

Tj: "Heleniuksella on nuoresta iästä huolimatta kokemusta useammasta huippusarjasta. Iso maalivahti ja hyvä hankinta tähän tilanteeseen hänkin."

Laatikainen, Helenius, Näkyvä ja Jaatinen | Jatkoajan keskustelupalsta

Ole hyvä ja osoita tuosta hankintaketjusta se "parkuminen statseista".
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täällä kun Tuokkolaa puolustellaan, niin kertokaa joku fakta mikä tukee sitä että Peki on hyvä maalivahti edelleen? Minä olen tilastojen varassa ja ne lupaavat mestistason maalivahtia. Jos teillä on jotain muuta tietoa hänen tämän hetken torjuntavireestää niin kertokaa ihmeessä.
Mennyt kausi ei tosiaan lähtenyt käyntiin kovin hyvin ja päättyi loukkaantumiseen loppusyksystä. Edeltävä kausi oli kuitenkin hyvä, eikä niissä tilastoissa ole suurta valittamisen aihetta. Itävallan pääsarjan taso on käsittääkseni jossain mestiksen ja liigan välimaastossa, ehkäpä lähempänä liigaa.

Tarkemmin en Pekin otteista Tanskassa tiedä, mutta saatavilla olevista tilastoista ja muista tiedoista en millään pysty tekemään johtopäätöstä, jonka mukaan Peki olisi mestistason vahti. Jos esimerkiksi joukkueen puolustuksen kanssa on ollut ongelmia, niin huippuvahtikaan ei välttämättä pysty kovia tilastoja ylläpitämään. Peki oli kuitenkin joukkueensa ykkösvahti sarjassa, jonka taso on varmasti mestistä kovempi.

Minullakaan ei siis tarkempaa tietoa ole, jonka vuoksi en kovin suuria johtopäätöksiäkään lähde tekemään. Tilastoista ei näe läheskään kaikkea, kuten esimerkiksi aiemmin mainitun Heleniuksen kohdalla saatiin todistaa.
 
Viimeksi muokattu:

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Minullakaan ei siis tarkempaa tietoa ole, jonka vuoksi en kovin suuria johtopäätöksiäkään lähde tekemään. Tilastoista ei näe läheskään kaikkea, kuten esimerkiksi aiemmin mainitun Heleniuksen kohdalla saatiin todistaa.
Ai tästä tuli nyt sitten palstalegenda että Heleniuksen tulo tyrmättiin ja se olikin tosi huono ja sen ura oli JYPiin tullessa laskussa? Heleniuksen tullessa mies oli 23-vuotias joka oli juuri kuluttanut viimeiset pari vuotta NHL-organisaatioissa joissa vyölle oli tullut niin ECHL kuin AHL-matsejakin ja yksi NHL-peli sekä sen jälkeen1,5 kautta Elitserien joukkueen ykkösveskarina.

Mistä hiton Tanskasta sitä hourit? Tuokkola pelasi kaksi viimeisintä kauttaan Itävallassa Erste Bank Eishockey Ligassa.

En löydä tuolta mainintaa Tanskan keikasta:

Eliteprospects.com - Pekka Tuokkola
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös