Pekka Rautakallio Ässien päävalmentajaksi

• 264 118
  • 976

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Parin ex-Blues pelaajan mukaan Rockyn ja Hantan aikakausina oli oikeasti olemassa de-facto taklauskielto. Ja nimeltä mainittiin nimenomaan Pihlström joka oli vetänyt kovan pommin hyökkäysalueella ja sen takia oli hieman myöhässä karvauksesta, tämän jälkeen oli koutsilta tullut palaute ettei enään ikinä tollasia ja loppupeli viltissä.

Jos haluaan mennä semantiikkaan niin tarkasti ottaen kyseessä ei ollut taklauskielto. Mutta käytännössä se oli juuri sitä.

No, niin...

Jos pelaaja pelaa itsensä ulos pelistä taklauksella, hän toimii tyhmästi. Ymmärrän, että tämän tyyliset taklaukset kielletään.

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Ensi kommentti Rockysta oli myös meikäläisellä kohtuu painokelvoton, mutta antaa nyt äijän näyttää. Jos nyt haluaa muistella mahdollisia vertailukohtia, niin Vellu entisenä Ässäikonina ja Ape dinosauruksena onnistuivat kyllä kohtuu hyvin Ässien peräsimessä. (Unohdan nyt tietoisesti sen toisen myös Bluesia valmentaneen ex-Ässän).

Käsitykseni mukaan Rautakallio uskoo kovaan työhön ja kurinalaisuuteen, mikään innovaattori taikka taktikko mies ei missään nimessä ole. Hyvässä ja toimivassa mallissa Rautakallio pitäisi huolta juuri näistä vahvuuksistaan ja Kivi enemmän taktisesta puolesta. Huonossa mallissa sitten Rocky vetelisi kaikkia naruja ja muilla olisi kiekkojen kerääjän homma.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
No, niin...

Jos pelaaja pelaa itsensä ulos pelistä taklauksella, hän toimii tyhmästi. Ymmärrän, että tämän tyyliset taklaukset kielletään.

Niin, kyse oli siis hyökkäyspään karvauksesta jossa Pihlström oli hieman (ei kokonaan) myöhässä karvauksesta ylimpänä miehenä, kaikki muut neljä pelaajaa olivat kiekon alla.

Ymmärrän että tulee palautetta jos pakki lähtee vetämään pommia jättäen samalla oman paikkansa vartioimatta ja siten antaa toiselle joukkueelle ylivoimahyökkäyksen.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Taklauskielto ja Forsbackan sopimus tuntuisi jokseenkin erikoiselta yhtältöltä.

Taklauskielto ja Pihlström oli niin erikoinen yhtälö että Pihlström liipaisi Saipaan seuraavaksi kaudeksi.

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Taklauskielto ja Pihlström oli niin erikoinen yhtälö että Pihlström liipaisi Saipaan seuraavaksi kaudeksi.
Mitään tekemistä ei tietenkään sillä ollut, että Pihlström sanoi itse lähteneensä pois koska peliaikaa ja vastuuta ei tullut. Eikä jäänyt sitä odottamaan vaikka Bluesiin tuli valmentajaksi Kari Heikkilä. Koska ei Heikkiläkään tainnut kovin isoa roolia Pihlströmille kaavailla. SaiPassa tulikin sitten vastuuta ja kehitystä.

Mutta viihdyttäviä juttuja sä taas keksit. Niitä on aina välillä hauska lukea. Harmi vaan että joku voi uskoa niihin. Tosin tuskin tällä palstalla.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Poimit yhden yksittäisen tapauksen, jossa Pihlström joutui filttiin huonon suorituksen takia ja vedät siitä sellaisen johtopäätöksen, että Ässissä on ensi kaudella taklauskielto??

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mitään tekemistä ei tietenkään sillä ollut, että Pihlström sanoi itse lähteneensä pois koska peliaikaa ja vastuuta ei tullut.

Niinpä, ja kenenköhän vika tämä oli? Saipassa Pihlström sai rymistellä about niin paljon kuin halusi ilman että penkki kutsui.

Aika hassua että yrität todistaa poittiani vääräksi tajuamatta sitä että teit juuri päinvastoin.

Mutta viihdyttäviä juttuja sä taas keksit. Niitä on aina välillä hauska lukea. Harmi vaan että joku voi uskoa niihin. Tosin tuskin tällä palstalla.

Keksin juttuja? Että Rockyn Bluesissa Pihlström ei saanut aikaa eikä vastuuta ja pelityylikään ei miellyttänyt valmentajia? Onneksi sinulla on varmasti parempaa tietoa tästä.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Poimit yhden yksittäisen tapauksen, jossa Pihlström joutui filttiin huonon suorituksen takia ja vedät siitä sellaisen johtopäätöksen, että Ässissä on ensi kaudella taklauskielto??

En. Se oli esimerkki jonka kertoi pari ex-Blues pelaajaa, tarkoitus oli alleviivata sitä mentaliteettia joka Rockyn Bluesissa oli valloillaan.

Kukaanhan ei tiedä mitä ensi kaudella tulee tapahtumaan, voihan olla että Rockyn mainitsema pelikirjaopikselu tarkoitti sitä että hän on viinitilallaan katsellut Don Cherryn Rock 'Em Sock 'Em videoita viimeiset pari vuotta ja saanut ahaa-elämyksen.

Mutta viimeisen SM-liiga esiintymisen perusteella on aivan turha odottaa mitään rymistelyjengiä.

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
En. Se oli esimerkki jonka kertoi pari ex-Blues pelaajaa, tarkoitus oli alleviivata sitä mentaliteettia joka Rockyn Bluesissa oli valloillaan.

Mitään nimiähän sinulla ei tietenkään ole antaa, ja miksi olisikaan. Mutta sivuutit hienosti myös sen faktan, että Pihlström lähti SaiPaan vaikka Bluesissa valmennus vaihtui. Se siitä sinun Rautakallio-tietämyksestäsi.

Tehtiinkö Pihlströmin sopimus Rautakallion sopimuksen jälkeen?

Jos Rautakallio olisi tuomassa Ässiin taklauskiellon, niin miksi ihmeessä Rautakallion jo ollessa Ässien valmentajana, Ässät solmii sopimuksen Forsbackan, jonka ainoa apu joukkueelle on taklaaminen, kanssa ?

scholl

Jäsen
Normaali huippuvalmentajan liksa on taatusti suurempi kuin liigan tähtipelaajien.

Ei voi pitää paikkansa. Joku Ralf Rangnickhan on sanonut, että hänen joukkueessaan kukaan pelaaja ei tienaa enempää kuin hän (2me), mutta tuollainen on ammattiurheilussa erittäin harvinaista. Muutama vuosi sitten, kun Mursu oli futismaajoukkueen päävalmentajana niin hän tienasi muistaakseni 170ke ja se oli huomattavasti enemmän kuin Aravirta lätkäleijonissa tai liigavalmentajat. Toki case-Shedden taatusti veti valmentajien palkkoja ylöspäin, mutten millään jaksa uskoa, että pikkuseura voi maksaa edes sataatuhatta. 75 tuhatta voisi olla käsittääkseni passeli palkka, kun on kaiken lisäksi viime aikoina epäonnistuneesta henkilöstä kyse.

Aika huikea kaupunki tuo Pori. RMJ:n saivat kusemaan siellä heti, samoin joku diibadaabafestari oli nyt mennyt niin pieleen, että ruoka ja juoma oli kuulemma loppunut. Siihen päälle vielä tuo Alpoon liittyvä show niin ei kyllä kateeksi käy. Itse en toki ole neljännesvuosisataan siellä käynytkään. Ainoan kerran kun kävin niin mieleen jäi se, että jengi ajaa fillareilla talvisaikaankin ja yksisuuntaisia katuja on paljon. Toivon mukaan eivät nyt kaiken huipuksi saa Ässiäkin lopetettua.

pekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aika huikea kaupunki tuo Pori.

Hus, hus. Mees nyt siitä nordikselle kyttään niitä julkkistyttöjäsi.

Kyllä Ässillä on nyt varaa maksaa Rautakalliolle vaikka 500 k€ kaudesta kun päästään faksista eroon ja saadaan hinta/laatu-suhteet kohdalleen.

Miksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ainoan kerran kun kävin niin mieleen jäi se, että jengi ajaa fillareilla talvisaikaankin ja yksisuuntaisia katuja on paljon. Toivon mukaan eivät nyt kaiken huipuksi saa Ässiäkin lopetettua.

Se oli katos 80-lukua. Ei kai täälläkään nyt sentään enää pyörillä ajeta. Jos Mersu on huollossa, niin mennään taksilla.

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Itse en toki ole neljännesvuosisataan siellä käynytkään.
Kerroit ikäryhmäsi aikaisemmin tuolla vapaassa keskustelussa, joten tuo tarkoittaa että olit alle ala-asteikäinen. Ei ihme siis että muistosi ovat hatarat.
Mutta poistus nyt sinne Itä-Helsinkiin. Ettei mene taas saunavuoro ohitse, kuten taannoin golfia katsellessasi.

Eiköhän porilaiset luota, pakon edessäkin, nykyvalmennukseen. Ja siihen, että Kivi hoitaa jos Rautakallion kone hyytyy.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mitään nimiähän sinulla ei tietenkään ole antaa, ja miksi olisikaan. Mutta sivuutit hienosti myös sen faktan, että Pihlström lähti SaiPaan vaikka Bluesissa valmennus vaihtui. Se siitä sinun Rautakallio-tietämyksestäsi.

Nimetkin löytyy mutta en niitä täällä palstalla ala huutelemaan vaan sen takia että jollain hitsarilla leikkaa kiinni.

Mutta vittuakos siinä väittelemään, lue nyt huviksesi vaikka mitä Pihlström itse sanoi siirtonsa jälkeen.

Mitä mieltä olet viime kauden valmentajastasi Pekka Rautakalliosta?

- Aika huono valmentaja. Ehkä huonoin mitä oon tavannut.

http://www.espooblues.net/Artikkelit/35

Mutta kyllähän te hitsarit tiedätte Rockyn paremmin vai mitä?

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Nimetkin löytyy mutta en niitä täällä palstalla ala huutelemaan vaan sen takia että jollain hitsarilla leikkaa kiinni.

Tyypillinen reaktio taas sinulta. Kun jäät kiinni keksitystä jutustasi, alkaa lapsellinen nimittely. Eli nimiä sinulla ei ole.

Vai on Pihlman sanonut Rautakalliota huonoksi valmentajaksi. Voi että. Miksi hän ei sitten jatkanut Bluesissa kun Rautakallio ei jatkanut? Ai niin, taklauskielto. Rautakallio langetti sen koko organisaatioon niin pysyvästi että vaikka hän lähti, kielto pysyi.

PS. Carlo Grünn sanoi että Alpo Suhonen on paras valmentaja mikä hänellä on koskaan ollut.

Miksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät

Mutta vittuakos siinä väittelemään, lue nyt huviksesi vaikka mitä Pihlström itse sanoi siirtonsa jälkeen.

Mitä mieltä olet viime kauden valmentajastasi Pekka Rautakalliosta?

- Aika huono valmentaja. Ehkä huonoin mitä oon tavannut.

http://www.espooblues.net/Artikkelit/35

Mutta kyllähän te hitsarit tiedätte Rockyn paremmin vai mitä?

Missä kohtaa tossa jutussa puhutaan siitä taklauskiellosta? Siitähän tässä koko ajan oli kyse, eikä Rautakallion valmentajan kyvyistä.

Mene omalle hiekkalaatikollesi pätemään, täällä ei ketään kiinnosta.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Aika huikea kaupunki tuo Pori. RMJ:n saivat kusemaan siellä heti, samoin joku diibadaabafestari oli nyt mennyt niin pieleen, että ruoka ja juoma oli kuulemma loppunut. Siihen päälle vielä tuo Alpoon liittyvä show niin ei kyllä kateeksi käy. Itse en toki ole neljännesvuosisataan siellä käynytkään. Ainoan kerran kun kävin niin mieleen jäi se, että jengi ajaa fillareilla talvisaikaankin ja yksisuuntaisia katuja on paljon. Toivon mukaan eivät nyt kaiken huipuksi saa Ässiäkin lopetettua.
Niin ja hauskinta on se että täällä ovat kaikki kuitenkin tyytyväisiä.

RMJ nyt meni heti porilaisten viaksi varsinkin kun viime vuoden mokasi Seinäjokelainen suuruudenhullu ja tämän vuoden sää.

Sun diibadaabasi onnistui muiden paitsi yhden turkulaisen mielestä kokoonsa nähden helvetin hyvin. Ruokaa ja juomaakin riitti muille.

Ja polkupyörällä täällä kuljetaan katsos sen takia kun täällä on lyhyt matka joka paikkaan. Jostain helvetin Kontulastasi on sen verran pitkä matka Helsingin keskustaan että pyörää ei voi käyttää joten on pakko mennä metrolla.

Jääkiekosta en viitsi kommentoida kun sinunkaan jääkiekollinen antisi on mitä on.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tyypillinen reaktio taas sinulta. Kun jäät kiinni keksitystä jutustasi, alkaa lapsellinen nimittely. Eli nimiä sinulla ei ole.

Tämä voi tulla sinulle yllätyksenä mutta minua ei oikeasti voisi vähempää kiinnostaa mitä joku pori-janari uskoo.

Tällä palstalla on useitakin ihmisiä jotka tietävät asiasta enemmänkin mutta eivät hekään huutele nimiä ilmaan koska tätä palstaa lukee yllättävän moni henkilö jotka ovat ihan ammatinsa puolesta jääkiekon parissa.

Ehkä joskus ymmärrät miksi.

Vai on Pihlman sanonut Rautakalliota huonoksi valmentajaksi. Voi että. Miksi hän ei sitten jatkanut Bluesissa kun Rautakallio ei jatkanut? Ai niin, taklauskielto. Rautakallio langetti sen koko organisaatioon niin pysyvästi että vaikka hän lähti, kielto pysyi.

No Pihlströmin lähtöön oli varmasti monta syytä, yksi niistä oli se että Summanen roudasi isolla rahalla jengiä sisään ja nuori pelaaja ymmärsi että jatkossakaan ei tule peliaikaa paljoa, joskin pitkälle eri syistä.

Mutta ymmärrän hyvin että mitkään faktat eivät sinun mielipidettäsi Rockystä muuta.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Missä kohtaa tossa jutussa puhutaan siitä taklauskiellosta? Siitähän tässä koko ajan oli kyse, eikä Rautakallion valmentajan kyvyistä.

Pihlström ei mennyt yksityiskohtiin sen enempää joten sinun on varmaan helppo uskoa että Pihlström puhui jostain aivan muusta kuin Rockyn suhtautumisesta hänen pelityyliinsä.

Sormet korviin ja pää hiekkaan, näinhän täällä meneteltiin jo Suhosen aikoina.

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Tämä voi tulla sinulle yllätyksenä mutta minua ei oikeasti voisi vähempää kiinnostaa mitä joku pori-janari uskoo.
Eipä tietenkään. Kunnon paskanpuhujan tunnistaa siitä, ettei sitä kiinnosta uskotaanko vai ei. Pääasia että uskoo omiin juttuihinsa.

No Pihlströmin lähtöön oli varmasti monta syytä, yksi niistä oli se että Summanen roudasi isolla rahalla jengiä sisään ja nuori pelaaja ymmärsi että jatkossakaan ei tule peliaikaa paljoa, joskin pitkälle eri syistä.
Juuri tässä ketjussa sanoit että Pihlström lähti koska hänellä oli taklauskielto! Koitas nyt päättää mikä se tarina oikein on.
Muistin virkistämistä:

Mutta ymmärrän hyvin että mitkään faktat eivät sinun mielipidettäsi Rockystä muuta.

Et ole esittänyt yhtään faktaa, mutta minun mielipiteeni Rautakalliosta tai "rockystä" kuten te sydänystävät sanotte, on se että Rautakallio on huono valmentaja ja Ässiltä epäonnistunut valinta.

Pihlström ei mennyt yksityiskohtiin sen enempää joten sinun on varmaan helppo uskoa että Pihlström puhui jostain aivan muusta kuin Rockyn suhtautumisesta hänen pelityyliinsä.

Pihlström ei puhu taklauskiellosta, kukaan muukaan pelaaja ei ole puhunut taklauskiellosta, eikä siitä ole mainittu ikinä missään. Hienosti kuitenkin luettu rivien välistä, että näin on.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Eipä tietenkään. Kunnon paskanpuhujan tunnistaa siitä, ettei sitä kiinnosta uskotaanko vai ei. Pääasia että uskoo omiin juttuihinsa.

Huhhuh, ei voi muuta sanoa. Kerro minulle yksikin hyvä syy miksi minua kiinnostaisi se uskooko hitsarit se mitä minä sanon ex-Blues pelaajien sanomaksi? Luuletko tosiaan että minua kiinnostaa vitun vertaa se pitääkö joku netin nimimerkki Halmela minua paskanpuhujana vai ei? Virta päälle, voi olla että Porissa palstauskottavuus on elämän suurin tarkoitus mutta se ei tarkota sitä että muualla näin olisi.

Juuri tässä ketjussa sanoit että Pihlström lähti koska hänellä oli taklauskielto! Koitas nyt päättää mikä se tarina oikein on.

En missään sanonut että se oli ainoa syy, luetaan niitä viestejä. Itse teit vain omat johtopäätöksesi.

Ja kuten aikaisemmin sanoin niin teoriassa ei ollut mitään taklauskieltoa mutta käytännössä Rautakallion ohjeistus oli sellainen että taklaaminen oli tehty helvetin vaikeaksi. Ja silloin kun mentiin ohjeistuksen ulkopuolelle niin viltti kutsui nopeasti.

Pihlström ei puhu taklauskiellosta, kukaan muukaan pelaaja ei ole puhunut taklauskiellosta, eikä siitä ole mainittu ikinä missään. Hienosti kuitenkin luettu rivien välistä, että näin on.

Oletko kuullut koskaan mitään Suhosen erikoistista ohjeista nuorille pelaajille kun hän valmensi HIFK:ssa? No et ole mutta silti ne ovat ihan olemassa.

Mahtaa olla helppoa elää sinun musta-valkoisessa maailmassasi, jos Satakunnan kansa ei asiasta ole maininnut niin silloin mitään ei ole tapahtunut.

Vaan siksi että joudut jääkiekkotietämyksesi perustamaan tekstiteeveen ja lehtien verkkosivujen varaan ei tarkoita sitä etteikö julkisuudelta piilossa tapahdu kaiken näköistä hassua ja erikoista.

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Kerro minulle yksikin hyvä syy miksi minua kiinnostaisi se uskooko hitsarit se mitä minä sanon ex-Blues pelaajien sanomaksi?
No kun viestihistoriaasi tutkii, niin kovasti yrität rakentaa itsellesi tuollaista palstatietäjän asemaa, mutta kaikki lähteesi ovat "eräs ex-pelaaja" ja "eräs ex-valmentaja" ja "eräs ex-blues" jne jne. Eli kaikki ovat keksittyjä lähteitä.

Vaan siksi että joudut jääkiekkotietämyksesi perustamaan tekstiteeveen ja lehtien verkkosivujen varaan ei tarkoita sitä etteikö julkisuudelta piilossa tapahdu kaiken näköistä hassua ja erikoista.

Nyt taisi osua Daespoota arkaan paikkaan. Toisilla sitä on peliura takana, toisilla ikusissa haaveissa!

Mutta palataan ketjun aiheeseen. Tosin en usko että enää kehtaat kirjoittaa mitään muuta kuin hitsari-janari-Rockyonmunkaveri-läppää.

Kivi kai käsittääkseni on vastuussa harjoittelusta tällä hetkellä muun valmennuksen kanssa. Ja toivotaan että pelitkin menisivät sillä kaavalla, että Rautakallio vetää tammismaisesti ne suuret linjat, ja toteutukseen osallistuu sitten koko tiimi.

Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
No kun viestihistoriaasi tutkii, niin kovasti yrität rakentaa itsellesi tuollaista palstatietäjän asemaa, mutta kaikki lähteesi ovat "eräs ex-pelaaja" ja "eräs ex-valmentaja" ja "eräs ex-blues" jne jne. Eli kaikki ovat keksittyjä lähteitä.

Kamaan Halmela, nyt olet jo laskeutunut todella epätoivoiselle tasolle. Voit pienessä päässäsi rakennella ihan mitä tahansa mielikuvia minun "palstatietäjän" asemasta, minä voi ihan suoraan myöntää että en todellakaan ole ns. palstatietäjä.

Jos joskus kuulen jotain asioista niin harvoin niille nimiä laitan koska Jatkoaikaa lukee niin moni henkilö eri joukkueiden johdosta että nimet voivat aiheuttaa turhaa hämminkiä. Ja myös kunnioitan niitä jotka minulle asioista kertovat täällä Jatkoajassa.

Käy nyt huviksesi lukemassa vaikka oikeiden palstatietäjien JHagin ja Isakssonin viestejä, ei sielläkään heitellä lähteiden nimiä tuosta vaan.

Nyt taisi osua Daespoota arkaan paikkaan. Toisilla sitä on peliura takana, toisilla ikusissa haaveissa!

Mutta palataan ketjun aiheeseen. Tosin en usko että enää kehtaat kirjoittaa mitään muuta kuin hitsari-janari-Rockyonmunkaveri-läppää.

Vai että ihan peliura takana, vau! Uskottavuutesi nousi ihan eri sfääreihin.

Kehtaan kyllä kirjoittaa ihan samalla tavalla jatkossakin, siihen ei mikään Satakuntalainen bittisankari hirveästi vaikuta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy