Yön Kärppä
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kärpät
Ketkä ovat Suomen kapteenit? Jostain taisin lukea, että Anttila olisi kapteeni. Ketkä sit varakapuja? Filppula ja Ohtamaa?
Eipä tuo Pulkkinen nyt mitään niin ihmeellistä ole esittänyt parilla viimekaudella että olisi aivan ehdoton valinta kisoihin. Meillä on top 6 rooliin kuitenkin jo UFA-ketju, Ojamäkeä, Filppulaa ja Aaltosta niin en näe Pulkkiselle tarvetta. Varamiehiinkin Jalonen otti järkevästi monipuolisia pelaajia. Ei Pulkkinen mitenkään erikoinen taikuri ole että mitään vääryyttä tässä ei ole tapahtunut.En ole yhtään nyt seurannut tätä koko valintaprosessia, mutta joku teistä varmasti osaisi kertoa minulle, oliko Teemu Pulkkinen missään vaiheessa edes spekulaatioissa?
Tiedän hänen heikkoutensa hyvin. Tiedän myös hänen mielipiteensä Jalosesta ja olen melko varma Jalosen mielipiteestä pulusta. Tuon kaliiperin äijä mahtuu kyllä mulla 100/100 tämmösiin leikkiolympialaisiin.
Kova joukkue on kasassa en mä sitä. Paljon parempi kun 2018. Paljon Teemua monipuolisempia ja tietyissä asioissa taitavampia poikia joukkueeseen valittu, mutta nyt kun noista varamiehistä ilmotettiin niin hieman mietin että miten helvetissä suomen Ovie ei mahdu tuohon kokoonpanoon edes hätätilanteessa? Ehkä oon liian fanipoika… Tuntuu nuo maalit kuitenkin Traktorille kelpaavan…
Selänteen jälkeen en ole ymmärtänyt, että miksi ne vitun perinteiset yv-sniperit rightin lavalla eivät majuun tunnu kelpaavan. Lainetta en tähän keskusteluun halua mukaan.
Jos ei ole Pulkkisen Teemu jonneille tai vaareille tuttu niin käykää vaikka youtubessa tai kattokaa AHL-tilastoja ja miksei vähän Red Wings highlighteja… Kyseessä on parhaassa peli-iässä oleva kundi kuitenkin niin mitä helvettiä..?
Edit. Jotku ehkä muistaa kuinka latoi 5(4) maalia tanskan verkkoon aikanaan Suomen paidassa u20 kisoissa
En ole yhtään nyt seurannut tätä koko valintaprosessia, mutta joku teistä varmasti osaisi kertoa minulle, oliko Teemu Pulkkinen missään vaiheessa edes spekulaatioissa?
Tiedän hänen heikkoutensa hyvin. Tiedän myös hänen mielipiteensä Jalosesta ja olen melko varma Jalosen mielipiteestä pulusta. Tuon kaliiperin äijä mahtuu kyllä mulla 100/100 tämmösiin leikkiolympialaisiin.
Kova joukkue on kasassa en mä sitä. Paljon parempi kun 2018. Paljon Teemua monipuolisempia ja tietyissä asioissa taitavampia poikia joukkueeseen valittu, mutta nyt kun noista varamiehistä ilmotettiin niin hieman mietin että miten helvetissä suomen Ovie ei mahdu tuohon kokoonpanoon edes hätätilanteessa? Ehkä oon liian fanipoika… Tuntuu nuo maalit kuitenkin Traktorille kelpaavan…
Selänteen jälkeen en ole ymmärtänyt, että miksi ne vitun perinteiset yv-sniperit rightin lavalla eivät majuun tunnu kelpaavan. Lainetta en tähän keskusteluun halua mukaan.
Jos ei ole Pulkkisen Teemu jonneille tai vaareille tuttu niin käykää vaikka youtubessa tai kattokaa AHL-tilastoja ja miksei vähän Red Wings highlighteja… Kyseessä on parhaassa peli-iässä oleva kundi kuitenkin niin mitä helvettiä..?
Edit. Jotku ehkä muistaa kuinka latoi 5(4) maalia tanskan verkkoon aikanaan Suomen paidassa u20 kisoissa
En tiedä yksiselitteistä vastausta tähän, mutta ehkä jokin juurisyistä liittyy vastakysymykseen: Miksi Teemu Pulkkinen ei ole tietääkseni pelannut yhdessäkään edustamistaan KHL-joukkueista ykkösketjussa? Hän on pelannut Dynamo Moskovaa lukuun ottamatta KHL:ssä ykkösylivoimassa, mutta ei muuten ykkös”heppojen” kanssa.En ole yhtään nyt seurannut tätä koko valintaprosessia, mutta joku teistä varmasti osaisi kertoa minulle, oliko Teemu Pulkkinen missään vaiheessa edes spekulaatioissa?
Niin. Kyllähän nämä tarinat huonosta joukkuepelaamisesta etc. menee osastoon hevosmiesten tarinoita. Viime keväänä Loko-Jokerit sarjassa Pulkkinen oli a)luotettava joukkuepelissä b)vaarallinen ylöspäin ja taisipa tuo tehoillekin päästä. Syy miksi ei nyt ole mukana on mielestäni hyvin simppeli. Edelle löytyy 4 x parempi/kuumempi hyökkäävä laituri. Hartikainen,Granlund, Manninen(toki yksi näistä pelannee keskellä),Ojamäki, Aaltonen(voi olla keskellä) + Jalosen kultajengistä Rajala. Vaikea tämän kauden näytöillä olisi ollut tuosta nipusta ketään jättää uloskaan. Ainoa olisi mielestäni Rajala mutta hän oli hyvä eht:llä ja mm-skaboissa.@Hokileidi Vaikutat olevan aika hyvin perillä kohelon asioista. Pidätkö Pulkkisen paluuta Jokereihin mahdollisena ja onko siitä ollut huhuja enää tuon 2017-2018 kauden jälkeen? Jos et ole mitään huhuja kuullut, niin kuinka mahdollisena pidät kyseisen asian toteutumista ja luuletko, että Jokerit olisi edes kiinnostunut Teemusta?
Edit. TyTypot
Jahas. Yllättäen korona meinaa ottaa niskalenkkiä.
Eli iltalehti uutisoi, että Leijonien kanssa samalla lennolla matkustaneen Ruotsin pelaajistossa Korona-virus tartuntoja, jotka todettu perille saapumisen jälkeen.
Linkki Iltalehden uutiseen:
Voi ei! Ruotsin joukkueessa koronatartuntoja – Tre Kronor matkusti samassa koneessa Leijonien kanssa
Tarkoitatko nyt omaa kotistudiota vai mitä? TV5:llä kyllä studio on.Pelit aamulla ja keskellä päivää = ei kisastudiota eikä fiilistä.
Ihan nyt liittymättä sen enempää juuri Leijoniin on kyllä sanottava, että en hämmästy jos koko kisat keskeytetään ihan tässä muutaman päivän sisällä. Tilanne on nyt jo aivan karkaamassa näpeistä sekä koronan että järjestelyjen (urheilijoiden mielivaltainen eristäminen yms.) suhteen..Tästä tulee ihan vitun käsi koko kisoista. Ei olla edes avajaisia pidetty ja homma menee päin venäjää. Alan olemaan jo melkein iloinen ettei änärijätkät päässeet mukaan, tulee vitutus ainakin asteittain eikä kerralla.
Tyhjille katsomoille pelaaminen on kyllä sellainen turnoff ettei paremmasta väliä..
Sitten kun näiltä loppuu rahat.Koskahan kansainvälinen olympiakomitea, FIFA, UEFA, IIHF ja muut katto-organisaatiot oppivat olemaan antamatta mitään kisoja näille diktatuurimaille.
Hyvä värisuora viimeisimmistä kisoista:
Olympiakomitea: Kiina
FIFA: Qatar
UEFA: Venäjä
IIHF: Valko-Venäjä
Koskahan kansainvälinen olympiakomitea, FIFA, UEFA, IIHF ja muut katto-organisaatiot oppivat olemaan antamatta mitään kisoja näille diktatuurimaille.
Hyvä värisuora viimeisimmistä kisoista:
Olympiakomitea: Kiina
FIFA: Qatar
UEFA: Venäjä
IIHF: Valko-Venäjä
Toisaalta en nyt tiedä onko tuossa nyt isoa eroa onko siellä jokunen kiinalainen hölmistelemässä hallissa vai ei.
Naisten lätkään puskettu katsomoon paikallisia istumaan pelin ajaksi, ja kuuluttaja ohjeistaa tauolla heiluttamaan kaikille jaettuja pieniä lippuja. Mielipideasia, onko tuo sitten parempi kuin tyhjä halli.Toisaalta en nyt tiedä onko tuossa nyt isoa eroa onko siellä jokunen kiinalainen hölmistelemässä hallissa vai ei.
En tunne Jokereita organisaationa niin hyvin, että osaisin vastata kysymykseen Teemu Pulkkisen mahdollisesta paluusta joukkueeseen. Ainakaan KHL-aikana en usko hänen pelaavan Jokereissa. Ehkä sitten SM-liigassa 20 vuoden kuluttua, kun hän ei saa enää sopimusta muualle - vitsi, vitsi.Kiitos näistä tiedoista. Tämänlaista vastausta juuri kaipasin, jossa voisi saada vähän tietoa esim fanien näkökulmasta ja sisäpiiristä.
KHL:ää on jotenkin ollut vaikeaa seurata juurikin tämäntyyppisten asioiden takia jos ei omaa venäjänkielen taitoa.
Mitä Pulkkiseen tulee, niin jos nuo Moskovan huhut ovat edes vähänkään sinnepäin, niin on harmi kuulla että on vain mennyt pahemmaksi tuo joukkuepelaaminen Venäjälle siirtymisen jälkeen. Tiedä sitten kuinka hyvä pelaaja olisi hänestä voinut tulla jos olisi asenne olisi ollut erilainen. Olettaen tietenkin, että huhut ovat totta.
Taisi olla tuo aika Grand Rapidsissa ja Detroitissa, kun tuhosi hänen taitonsa yhteistyöjääkiekkoon. Vielä Jokeri- ja nuorisomaajoukkue-aikoina Pulu oli tunnettu kovan laukauksen sijaan juurikin hänen erinomaisesta pelinrakentamistaidostaan ja esitti ajoittoin täysin maagisia syöttöjä, joille kalpeni välillä jopa ikätoveri Mikael Granlundin taikatemput. Griffins on pitkään ollut siitä tunnettu, että sieltä ei änäriin nousta vaikka mitä tekisi. Esimerkkinä vaikka juurikin Pulkkinen ja vaikka Ilari Filppula, jotka pitivät AHL:ää täysin pilkkanaan, mutta se ei merkinnyt mitään pomoille. Ilari ei tainnut lopulta pelata pelin peliä Detroitissa. Pulu pääsi muutaman kerran ylhäällä käymään ja jos ei olisi loukkaantunut juuri läpimurron tehtyään, saattaisi hän änärissä pelata vielä tänäkin päivänä.
AHL on tunnetusti täysin minäminäminä-sarja, koska kaikki tahtovat sieltä helvettiin mahdollisimman nopeasti joten pelaavat usein vain edistääkseen omia etujaan. Veikkaukseni on, että tuona Pohjois-Amerikan aikana Pulkkisesta saattoi muovautua itsekäs pelaaja ja tiedän hänelle myös jääneen jonkin sortin traumat tuosta Detroitin kohtelusta.
Jottei nyt menisi täysin offtopiciksi, niin vastauksena nimimerkille @Vatanen , tahdon sanoa, että olen kyllä samaa mieltä lähes kaikesta mitä kirjoitit. Siinä ehkä oli hieman väärinkäsitystä, jos tuli kuva, että kokisin Pulkkisen jättämisen joukkueesta jonkinlaisena vääryytenä. En minäkään näe hänelle oikein muuta käyttöä kuin ylivoimalla tuossa rosterissa. Se minulla vähän vain kävi mielessä, että varamiehiin oltaisiin saatettu joku maalitykkikin varalta hommata. On tuo rosteri pääosin kuitenkin syöttelijöitä täynnä. Toivon tosin, että olisi roolitettu oikein ja häkkejä tulisi paljon. Ainakin tilanteita tällä porukalla rakennetaan ja paljon.
Olisi ollut ihan viihdyttävää kuitenkin, jos Pulu olisi ollut vaikka 13. hyökkääjä ja pelannut pelkät ylivoimat Petteri Nummelinin tyyliin… Paska idea juu, mutta huvittavan kiinnostava. Ilmeisesti taitaa Teemu olla kuitenkin myös Suomen maajoukkueessa hieman liian itsekäs pelaaja eikä välttämättä pukukopissakaan mikään yhteishengen luoja. Onhan tuo ollut lähellä mm. maailmanmestaruuskisoihin pääsyä ja antanut vahvat näytöt tehopisteiden merkeissä harjoituspeleissä, mutta silti jäänyt aina rannalle vuotta 2016 lukuunottamatta, jolloin oli mukana lähinnä NHL-statuksen vuoksi ja rooli jäi melko pieneksi.
@Hokileidi Vaikutat olevan aika hyvin perillä kohelon asioista. Pidätkö Pulkkisen paluuta Jokereihin mahdollisena ja onko siitä ollut huhuja enää tuon 2017-2018 kauden jälkeen? Jos et ole mitään huhuja kuullut, niin kuinka mahdollisena pidät kyseisen asian toteutumista ja luuletko, että Jokerit olisi edes kiinnostunut Teemusta?
Edit. Typot