Peking 2022: Suomi

  • 241 666
  • 1 893

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
En ole yhtään nyt seurannut tätä koko valintaprosessia, mutta joku teistä varmasti osaisi kertoa minulle, oliko Teemu Pulkkinen missään vaiheessa edes spekulaatioissa?

Tiedän hänen heikkoutensa hyvin. Tiedän myös hänen mielipiteensä Jalosesta ja olen melko varma Jalosen mielipiteestä pulusta. Tuon kaliiperin äijä mahtuu kyllä mulla 100/100 tämmösiin leikkiolympialaisiin.

Kova joukkue on kasassa en mä sitä. Paljon parempi kun 2018. Paljon Teemua monipuolisempia ja tietyissä asioissa taitavampia poikia joukkueeseen valittu, mutta nyt kun noista varamiehistä ilmotettiin niin hieman mietin että miten helvetissä suomen Ovie ei mahdu tuohon kokoonpanoon edes hätätilanteessa? Ehkä oon liian fanipoika… Tuntuu nuo maalit kuitenkin Traktorille kelpaavan…

Selänteen jälkeen en ole ymmärtänyt, että miksi ne vitun perinteiset yv-sniperit rightin lavalla eivät majuun tunnu kelpaavan. Lainetta en tähän keskusteluun halua mukaan.

Jos ei ole Pulkkisen Teemu jonneille tai vaareille tuttu niin käykää vaikka youtubessa tai kattokaa AHL-tilastoja ja miksei vähän Red Wings highlighteja… Kyseessä on parhaassa peli-iässä oleva kundi kuitenkin niin mitä helvettiä..?

Edit. Jotku ehkä muistaa kuinka latoi 5(4) maalia tanskan verkkoon aikanaan Suomen paidassa u20 kisoissa
 

Vatanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Carolina, Dallas, JYP ja Leijonat
En ole yhtään nyt seurannut tätä koko valintaprosessia, mutta joku teistä varmasti osaisi kertoa minulle, oliko Teemu Pulkkinen missään vaiheessa edes spekulaatioissa?

Tiedän hänen heikkoutensa hyvin. Tiedän myös hänen mielipiteensä Jalosesta ja olen melko varma Jalosen mielipiteestä pulusta. Tuon kaliiperin äijä mahtuu kyllä mulla 100/100 tämmösiin leikkiolympialaisiin.

Kova joukkue on kasassa en mä sitä. Paljon parempi kun 2018. Paljon Teemua monipuolisempia ja tietyissä asioissa taitavampia poikia joukkueeseen valittu, mutta nyt kun noista varamiehistä ilmotettiin niin hieman mietin että miten helvetissä suomen Ovie ei mahdu tuohon kokoonpanoon edes hätätilanteessa? Ehkä oon liian fanipoika… Tuntuu nuo maalit kuitenkin Traktorille kelpaavan…

Selänteen jälkeen en ole ymmärtänyt, että miksi ne vitun perinteiset yv-sniperit rightin lavalla eivät majuun tunnu kelpaavan. Lainetta en tähän keskusteluun halua mukaan.

Jos ei ole Pulkkisen Teemu jonneille tai vaareille tuttu niin käykää vaikka youtubessa tai kattokaa AHL-tilastoja ja miksei vähän Red Wings highlighteja… Kyseessä on parhaassa peli-iässä oleva kundi kuitenkin niin mitä helvettiä..?

Edit. Jotku ehkä muistaa kuinka latoi 5(4) maalia tanskan verkkoon aikanaan Suomen paidassa u20 kisoissa
Eipä tuo Pulkkinen nyt mitään niin ihmeellistä ole esittänyt parilla viimekaudella että olisi aivan ehdoton valinta kisoihin. Meillä on top 6 rooliin kuitenkin jo UFA-ketju, Ojamäkeä, Filppulaa ja Aaltosta niin en näe Pulkkiselle tarvetta. Varamiehiinkin Jalonen otti järkevästi monipuolisia pelaajia. Ei Pulkkinen mitenkään erikoinen taikuri ole että mitään vääryyttä tässä ei ole tapahtunut.
 

Hokileidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dynamo Moskova, NHL, Jokerit 2014-2022
En ole yhtään nyt seurannut tätä koko valintaprosessia, mutta joku teistä varmasti osaisi kertoa minulle, oliko Teemu Pulkkinen missään vaiheessa edes spekulaatioissa?

Tiedän hänen heikkoutensa hyvin. Tiedän myös hänen mielipiteensä Jalosesta ja olen melko varma Jalosen mielipiteestä pulusta. Tuon kaliiperin äijä mahtuu kyllä mulla 100/100 tämmösiin leikkiolympialaisiin.

Kova joukkue on kasassa en mä sitä. Paljon parempi kun 2018. Paljon Teemua monipuolisempia ja tietyissä asioissa taitavampia poikia joukkueeseen valittu, mutta nyt kun noista varamiehistä ilmotettiin niin hieman mietin että miten helvetissä suomen Ovie ei mahdu tuohon kokoonpanoon edes hätätilanteessa? Ehkä oon liian fanipoika… Tuntuu nuo maalit kuitenkin Traktorille kelpaavan…

Selänteen jälkeen en ole ymmärtänyt, että miksi ne vitun perinteiset yv-sniperit rightin lavalla eivät majuun tunnu kelpaavan. Lainetta en tähän keskusteluun halua mukaan.

Jos ei ole Pulkkisen Teemu jonneille tai vaareille tuttu niin käykää vaikka youtubessa tai kattokaa AHL-tilastoja ja miksei vähän Red Wings highlighteja… Kyseessä on parhaassa peli-iässä oleva kundi kuitenkin niin mitä helvettiä..?

Edit. Jotku ehkä muistaa kuinka latoi 5(4) maalia tanskan verkkoon aikanaan Suomen paidassa u20 kisoissa
En ole yhtään nyt seurannut tätä koko valintaprosessia, mutta joku teistä varmasti osaisi kertoa minulle, oliko Teemu Pulkkinen missään vaiheessa edes spekulaatioissa?

Tiedän hänen heikkoutensa hyvin. Tiedän myös hänen mielipiteensä Jalosesta ja olen melko varma Jalosen mielipiteestä pulusta. Tuon kaliiperin äijä mahtuu kyllä mulla 100/100 tämmösiin leikkiolympialaisiin.

Kova joukkue on kasassa en mä sitä. Paljon parempi kun 2018. Paljon Teemua monipuolisempia ja tietyissä asioissa taitavampia poikia joukkueeseen valittu, mutta nyt kun noista varamiehistä ilmotettiin niin hieman mietin että miten helvetissä suomen Ovie ei mahdu tuohon kokoonpanoon edes hätätilanteessa? Ehkä oon liian fanipoika… Tuntuu nuo maalit kuitenkin Traktorille kelpaavan…

Selänteen jälkeen en ole ymmärtänyt, että miksi ne vitun perinteiset yv-sniperit rightin lavalla eivät majuun tunnu kelpaavan. Lainetta en tähän keskusteluun halua mukaan.

Jos ei ole Pulkkisen Teemu jonneille tai vaareille tuttu niin käykää vaikka youtubessa tai kattokaa AHL-tilastoja ja miksei vähän Red Wings highlighteja… Kyseessä on parhaassa peli-iässä oleva kundi kuitenkin niin mitä helvettiä..?

Edit. Jotku ehkä muistaa kuinka latoi 5(4) maalia tanskan verkkoon aikanaan Suomen paidassa u20 kisoissa
En tiedä yksiselitteistä vastausta tähän, mutta ehkä jokin juurisyistä liittyy vastakysymykseen: Miksi Teemu Pulkkinen ei ole tietääkseni pelannut yhdessäkään edustamistaan KHL-joukkueista ykkösketjussa? Hän on pelannut Dynamo Moskovaa lukuun ottamatta KHL:ssä ykkösylivoimassa, mutta ei muuten ykkös”heppojen” kanssa.

En tiedä, josko hän muissa sarjoissa pääsisi parempaan asemaan joukkueessa, mutta esim. Dynamo Moskovassa häntä tuntuivat vierastavan kaikki, sekä silloinen ykkösvalmentaja Krikunov, pelaajat (mm. Shipatshov) että kannattajat. Krikunov totesi jopa medialle julkisesti, että Pulkkista voi hyvin peluuttaa alaketjuissa, koska hän ”ei pelaa yhteispeliä muiden kanssa ja hänelle sopii aivan hyvin pelata yksin”. Kannattajien some-kommenteista sain käsityksen, että jostakin syystä Pulkkinen ei ollut pidetty Dynamon pukukopissa. Ihme juttu, mutta ehkä joidenkin kannattajien mielipiteissä Pulkkisesta itsekeskeisenä ihmisenä on jotakin perää.

Dynamon kannattajat eivät ole Jumalia, mutta joihinkin nimimerkkeihin minulta löytyy luottamusta tällaisissa asioissa. Heiltä tuntuu löytyvän tietoa pukukopin alueelta, josta yleensä valuu vain vähän ulospäin. Tuntuu varsin mielenkiintoiselta verrata kommentointia Pulkkisesta esim. ruotsalaisiin Peterssoniin ja Lindbergiin, joista tuntuvat pitävän Dynamo Moskovassa kaikki: organisaatio, päävalmentaja, joukkuetoverit ja kannattajat.
 
Viimeksi muokattu:

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
Kiitos näistä tiedoista. Tämänlaista vastausta juuri kaipasin, jossa voisi saada vähän tietoa esim fanien näkökulmasta ja sisäpiiristä.

KHL:ää on jotenkin ollut vaikeaa seurata juurikin tämäntyyppisten asioiden takia jos ei omaa venäjänkielen taitoa.

Mitä Pulkkiseen tulee, niin jos nuo Moskovan huhut ovat edes vähänkään sinnepäin, niin on harmi kuulla että on vain mennyt pahemmaksi tuo joukkuepelaaminen Venäjälle siirtymisen jälkeen. Tiedä sitten kuinka hyvä pelaaja olisi hänestä voinut tulla jos olisi asenne olisi ollut erilainen. Olettaen tietenkin, että huhut ovat totta.

Taisi olla tuo aika Grand Rapidsissa ja Detroitissa, kun tuhosi hänen taitonsa yhteistyöjääkiekkoon. Vielä Jokeri- ja nuorisomaajoukkue-aikoina Pulu oli tunnettu kovan laukauksen sijaan juurikin hänen erinomaisesta pelinrakentamistaidostaan ja esitti ajoittoin täysin maagisia syöttöjä, joille kalpeni välillä jopa ikätoveri Mikael Granlundin taikatemput. Griffins on pitkään ollut siitä tunnettu, että sieltä ei änäriin nousta vaikka mitä tekisi. Esimerkkinä vaikka juurikin Pulkkinen ja vaikka Ilari Filppula, jotka pitivät AHL:ää täysin pilkkanaan, mutta se ei merkinnyt mitään pomoille. Ilari ei tainnut lopulta pelata pelin peliä Detroitissa. Pulu pääsi muutaman kerran ylhäällä käymään ja jos ei olisi loukkaantunut juuri läpimurron tehtyään, saattaisi hän änärissä pelata vielä tänäkin päivänä.

AHL on tunnetusti täysin minäminäminä-sarja, koska kaikki tahtovat sieltä helvettiin mahdollisimman nopeasti joten pelaavat usein vain edistääkseen omia etujaan. Veikkaukseni on, että tuona Pohjois-Amerikan aikana Pulkkisesta saattoi muovautua itsekäs pelaaja ja tiedän hänelle myös jääneen jonkin sortin traumat tuosta Detroitin kohtelusta.

Jottei nyt menisi täysin offtopiciksi, niin vastauksena nimimerkille @Vatanen , tahdon sanoa, että olen kyllä samaa mieltä lähes kaikesta mitä kirjoitit. Siinä ehkä oli hieman väärinkäsitystä, jos tuli kuva, että kokisin Pulkkisen jättämisen joukkueesta jonkinlaisena vääryytenä. En minäkään näe hänelle oikein muuta käyttöä kuin ylivoimalla tuossa rosterissa. Se minulla vähän vain kävi mielessä, että varamiehiin oltaisiin saatettu joku maalitykkikin varalta hommata. On tuo rosteri pääosin kuitenkin syöttelijöitä täynnä. Toivon tosin, että olisi roolitettu oikein ja häkkejä tulisi paljon. Ainakin tilanteita tällä porukalla rakennetaan ja paljon.

Olisi ollut ihan viihdyttävää kuitenkin, jos Pulu olisi ollut vaikka 13. hyökkääjä ja pelannut pelkät ylivoimat Petteri Nummelinin tyyliin… Paska idea juu, mutta huvittavan kiinnostava. Ilmeisesti taitaa Teemu olla kuitenkin myös Suomen maajoukkueessa hieman liian itsekäs pelaaja eikä välttämättä pukukopissakaan mikään yhteishengen luoja. Onhan tuo ollut lähellä mm. maailmanmestaruuskisoihin pääsyä ja antanut vahvat näytöt tehopisteiden merkeissä harjoituspeleissä, mutta silti jäänyt aina rannalle vuotta 2016 lukuunottamatta, jolloin oli mukana lähinnä NHL-statuksen vuoksi ja rooli jäi melko pieneksi.

@Hokileidi Vaikutat olevan aika hyvin perillä kohelon asioista. Pidätkö Pulkkisen paluuta Jokereihin mahdollisena ja onko siitä ollut huhuja enää tuon 2017-2018 kauden jälkeen? Jos et ole mitään huhuja kuullut, niin kuinka mahdollisena pidät kyseisen asian toteutumista ja luuletko, että Jokerit olisi edes kiinnostunut Teemusta?

Edit. Typot
 
Viimeksi muokattu:

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Hokileidi Vaikutat olevan aika hyvin perillä kohelon asioista. Pidätkö Pulkkisen paluuta Jokereihin mahdollisena ja onko siitä ollut huhuja enää tuon 2017-2018 kauden jälkeen? Jos et ole mitään huhuja kuullut, niin kuinka mahdollisena pidät kyseisen asian toteutumista ja luuletko, että Jokerit olisi edes kiinnostunut Teemusta?

Edit. TyTypot
Niin. Kyllähän nämä tarinat huonosta joukkuepelaamisesta etc. menee osastoon hevosmiesten tarinoita. Viime keväänä Loko-Jokerit sarjassa Pulkkinen oli a)luotettava joukkuepelissä b)vaarallinen ylöspäin ja taisipa tuo tehoillekin päästä. Syy miksi ei nyt ole mukana on mielestäni hyvin simppeli. Edelle löytyy 4 x parempi/kuumempi hyökkäävä laituri. Hartikainen,Granlund, Manninen(toki yksi näistä pelannee keskellä),Ojamäki, Aaltonen(voi olla keskellä) + Jalosen kultajengistä Rajala. Vaikea tämän kauden näytöillä olisi ollut tuosta nipusta ketään jättää uloskaan. Ainoa olisi mielestäni Rajala mutta hän oli hyvä eht:llä ja mm-skaboissa.

Mitä tulee Jokereihin niin kiinnostus Puluun on varma mutta taloudellisesti out of reach. Kenties kypsemmällä iällä mahdollinen. Saa käytännössä nettona tuplat idästä mitä saisi Jokereista.
 

Ruutu8

Jäsen
Jahas. Yllättäen korona meinaa ottaa niskalenkkiä.
Eli iltalehti uutisoi, että Leijonien kanssa samalla lennolla matkustaneen Ruotsin pelaajistossa Korona-virus tartuntoja, jotka todettu perille saapumisen jälkeen.

Linkki Iltalehden uutiseen:
Voi ei! Ruotsin joukkueessa koronatartuntoja – Tre Kronor matkusti samassa koneessa Leijonien kanssa

Ensimmäisenä Leijonista Mörkö Anttila Pekingissä eristyksiin positiivisen tuloksen johdosta. Kärsi jo tiedotteen mukaan Suomessa taudin, mutta kiinalaisten mittareilla tulos kääntyi (edelleen) positiiviseksi.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Kaikkien aikojen kisat tulossa!

- EHT-pelaajilla mennään.
- Tyhjille katsomoille pelataan.
- Pelit aamulla ja keskellä päivää = ei kisastudiota eikä fiilistä.
- Korona tulee sotkemaan koko kisojen ajan.

Kun voisi olla:
- NHL-pelaajat mukana.
- Pelattaisiin täysille katsomoille NHL-halleissa.
- Pelit tulisivat vaikka klo 17, klo 19 ja klo 21 = yhtä kisastudiota muutama viikko.
- Koronaa ei olisi keksitty.
 

Vatanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Carolina, Dallas, JYP ja Leijonat
Tästä tulee ihan vitun käsi koko kisoista. Ei olla edes avajaisia pidetty ja homma menee päin venäjää. Alan olemaan jo melkein iloinen ettei änärijätkät päässeet mukaan, tulee vitutus ainakin asteittain eikä kerralla.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo ja tartuntoja tulee ihan vitukseen koko ajan joka puolelta. Ei riitä varmaan lopulta nuo varamiehet edes jengeillä. Aivan farssikisat tulossa.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Tästä tulee ihan vitun käsi koko kisoista. Ei olla edes avajaisia pidetty ja homma menee päin venäjää. Alan olemaan jo melkein iloinen ettei änärijätkät päässeet mukaan, tulee vitutus ainakin asteittain eikä kerralla.
Ihan nyt liittymättä sen enempää juuri Leijoniin on kyllä sanottava, että en hämmästy jos koko kisat keskeytetään ihan tässä muutaman päivän sisällä. Tilanne on nyt jo aivan karkaamassa näpeistä sekä koronan että järjestelyjen (urheilijoiden mielivaltainen eristäminen yms.) suhteen..

Lätkä on tietysti lajin luonteesta johtuen varmasti kaikkein suurimmassa vaarassa, että ainakin nyt se turnaus jää pelaamatta, vaikka jotkin muut lajit saataisiinkin vietyä läpi..
 

hartzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koskahan kansainvälinen olympiakomitea, FIFA, UEFA, IIHF ja muut katto-organisaatiot oppivat olemaan antamatta mitään kisoja näille diktatuurimaille.

Hyvä värisuora viimeisimmistä kisoista:
Olympiakomitea: Kiina
FIFA: Qatar
UEFA: Venäjä
IIHF: Valko-Venäjä
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Koskahan kansainvälinen olympiakomitea, FIFA, UEFA, IIHF ja muut katto-organisaatiot oppivat olemaan antamatta mitään kisoja näille diktatuurimaille.

Hyvä värisuora viimeisimmistä kisoista:
Olympiakomitea: Kiina
FIFA: Qatar
UEFA: Venäjä
IIHF: Valko-Venäjä
Sitten kun näiltä loppuu rahat.
 

Krokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, K-espoo

Suomen kentälliset harjoituksissa​

Sakari Manninen - Markus Granlund - Teemu Hartikainen
Joonas Nättinen - Miro Aaltonen - Niko Ojamäki
Iiro Pakarinen - Valtteri Filppula - Harri Pesonen
Saku Mäenalanen - Hannes Björninen - Leo Komarov

Petteri Lindbohm - Sami Vatanen
Mikko Lehtonen - Juuso Hietanen
Atte Ohtamaa - Ville Pokka
Niklas Friman - Valtteri Kemiläinen

Aika odotetut kentät. Tuosta puuttuu siis rajala ja mörkö.
Voisiko päätellä että rajala ottaa nättisen paikan 2 kentästä ja mörkö komarovin paikan 4 kentästä?
Itse toivon että etenkin komarov on pelaavassa kokoonpanossa mutta saa nähdä.

Lähde: Leijonat aloitti harjoitukset Pekingissä näillä kentällisillä
 
Koskahan kansainvälinen olympiakomitea, FIFA, UEFA, IIHF ja muut katto-organisaatiot oppivat olemaan antamatta mitään kisoja näille diktatuurimaille.

Hyvä värisuora viimeisimmistä kisoista:
Olympiakomitea: Kiina
FIFA: Qatar
UEFA: Venäjä
IIHF: Valko-Venäjä

Lisätään listaan IAAF: Qatar.

Vastaus kysymykseesi: ei ainakaan niin kauaa kun noilla diktatuureilla rahoitetaan järjestöjen porsastelu, korruptio ja johtohenkilöiden leveä elämä.

Eipä tosin liity ketjun aiheeseen, joten annetaan tämän olla.
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Toisaalta en nyt tiedä onko tuossa nyt isoa eroa onko siellä jokunen kiinalainen hölmistelemässä hallissa vai ei.
Naisten lätkään puskettu katsomoon paikallisia istumaan pelin ajaksi, ja kuuluttaja ohjeistaa tauolla heiluttamaan kaikille jaettuja pieniä lippuja. Mielipideasia, onko tuo sitten parempi kuin tyhjä halli.

Ilmeisesti ruotsalaiset aloittaneet biologisen sodankäynnin jo menomatkalla. Toivottavasti tartunnat eivät räjähdä täysin käsistä.
 

Hokileidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dynamo Moskova, NHL, Jokerit 2014-2022
Kiitos näistä tiedoista. Tämänlaista vastausta juuri kaipasin, jossa voisi saada vähän tietoa esim fanien näkökulmasta ja sisäpiiristä.

KHL:ää on jotenkin ollut vaikeaa seurata juurikin tämäntyyppisten asioiden takia jos ei omaa venäjänkielen taitoa.

Mitä Pulkkiseen tulee, niin jos nuo Moskovan huhut ovat edes vähänkään sinnepäin, niin on harmi kuulla että on vain mennyt pahemmaksi tuo joukkuepelaaminen Venäjälle siirtymisen jälkeen. Tiedä sitten kuinka hyvä pelaaja olisi hänestä voinut tulla jos olisi asenne olisi ollut erilainen. Olettaen tietenkin, että huhut ovat totta.

Taisi olla tuo aika Grand Rapidsissa ja Detroitissa, kun tuhosi hänen taitonsa yhteistyöjääkiekkoon. Vielä Jokeri- ja nuorisomaajoukkue-aikoina Pulu oli tunnettu kovan laukauksen sijaan juurikin hänen erinomaisesta pelinrakentamistaidostaan ja esitti ajoittoin täysin maagisia syöttöjä, joille kalpeni välillä jopa ikätoveri Mikael Granlundin taikatemput. Griffins on pitkään ollut siitä tunnettu, että sieltä ei änäriin nousta vaikka mitä tekisi. Esimerkkinä vaikka juurikin Pulkkinen ja vaikka Ilari Filppula, jotka pitivät AHL:ää täysin pilkkanaan, mutta se ei merkinnyt mitään pomoille. Ilari ei tainnut lopulta pelata pelin peliä Detroitissa. Pulu pääsi muutaman kerran ylhäällä käymään ja jos ei olisi loukkaantunut juuri läpimurron tehtyään, saattaisi hän änärissä pelata vielä tänäkin päivänä.

AHL on tunnetusti täysin minäminäminä-sarja, koska kaikki tahtovat sieltä helvettiin mahdollisimman nopeasti joten pelaavat usein vain edistääkseen omia etujaan. Veikkaukseni on, että tuona Pohjois-Amerikan aikana Pulkkisesta saattoi muovautua itsekäs pelaaja ja tiedän hänelle myös jääneen jonkin sortin traumat tuosta Detroitin kohtelusta.

Jottei nyt menisi täysin offtopiciksi, niin vastauksena nimimerkille @Vatanen , tahdon sanoa, että olen kyllä samaa mieltä lähes kaikesta mitä kirjoitit. Siinä ehkä oli hieman väärinkäsitystä, jos tuli kuva, että kokisin Pulkkisen jättämisen joukkueesta jonkinlaisena vääryytenä. En minäkään näe hänelle oikein muuta käyttöä kuin ylivoimalla tuossa rosterissa. Se minulla vähän vain kävi mielessä, että varamiehiin oltaisiin saatettu joku maalitykkikin varalta hommata. On tuo rosteri pääosin kuitenkin syöttelijöitä täynnä. Toivon tosin, että olisi roolitettu oikein ja häkkejä tulisi paljon. Ainakin tilanteita tällä porukalla rakennetaan ja paljon.

Olisi ollut ihan viihdyttävää kuitenkin, jos Pulu olisi ollut vaikka 13. hyökkääjä ja pelannut pelkät ylivoimat Petteri Nummelinin tyyliin… Paska idea juu, mutta huvittavan kiinnostava. Ilmeisesti taitaa Teemu olla kuitenkin myös Suomen maajoukkueessa hieman liian itsekäs pelaaja eikä välttämättä pukukopissakaan mikään yhteishengen luoja. Onhan tuo ollut lähellä mm. maailmanmestaruuskisoihin pääsyä ja antanut vahvat näytöt tehopisteiden merkeissä harjoituspeleissä, mutta silti jäänyt aina rannalle vuotta 2016 lukuunottamatta, jolloin oli mukana lähinnä NHL-statuksen vuoksi ja rooli jäi melko pieneksi.

@Hokileidi Vaikutat olevan aika hyvin perillä kohelon asioista. Pidätkö Pulkkisen paluuta Jokereihin mahdollisena ja onko siitä ollut huhuja enää tuon 2017-2018 kauden jälkeen? Jos et ole mitään huhuja kuullut, niin kuinka mahdollisena pidät kyseisen asian toteutumista ja luuletko, että Jokerit olisi edes kiinnostunut Teemusta?

Edit. Typot
En tunne Jokereita organisaationa niin hyvin, että osaisin vastata kysymykseen Teemu Pulkkisen mahdollisesta paluusta joukkueeseen. Ainakaan KHL-aikana en usko hänen pelaavan Jokereissa. Ehkä sitten SM-liigassa 20 vuoden kuluttua, kun hän ei saa enää sopimusta muualle - vitsi, vitsi.

Minun mielestäni oli hyvä, että Pulkkista ei valittu Pekingin joukkueeseen ja minusta on hyvä, ettei häntä ole palkattu Jokereihin KHL-vuosien aikana.

Seuraan Pulkkista mielenkiinnolla muissa joukkueissa ja nimenomaan hänen asemansa kehittymistä niissä ts. mm. pelaamista ykkösylivoimassa (Dynamo Moskovassa hän ei pelannut ykkösylivoimassa) ja toisaalta pelaamista 5 vs. 5 -pelissä muissa kuin ykkösketjuissa. Toki hän on pelannut KHL:ssä kärkipään joukkueissa, hännänhuipuissa hän pääsisi varmaan ykkösketjuun.

En itse ole asiantunteva jääkiekkopelin sisällöllisistä yksityiskohdista, mutta Dynamo Moskovan eräät kannattajat esittivät luonteen lisäksi kritiikkiä myös tiettyjä Pulkkisen pelaamisen osa-alueita kohtaan. Kritiikkiä esitettiin mm. hänen syöttötaitoaan (syöttöjen antaminen ja syöttöjen vastaanottaminen) kohtaan. Myös ”laput” silmillä pelaamisesta kirjoitettiin. (Pakko mainita tässä, että erityisesti Dynamon vanhemman polven kannattajille tuntuvat tietyn tyyppiset suoraviivaiset ja ”yksipiippuiset” pelaajat kuten Pulkkinen olevan punainen vaate ja he nimittelevät näitä ”juoksijoiksi”, sana on pidempi, mutta tiivistettynä juoksija.)

Toistan vielä, että Dynamon entinen päävalmentaja Krikunov, pelaajat ja kannattajat sekä organisaatio (mm. GM) eivät ole Jumalia, mutta kun samansuuntaisia tietoja pelaajasta vuotaa em. tahoilta riittävästi ja samat tahot eivät suhtaudu yhtä kielteisesti esim. ruotsalaisia Andre Peterssonia ja Oscar Lindbergiä kohtaan, niin pelkistä hevosmiesten jutusta ei liene kyse. Sitä paitsi esim. Krikunovin lausunnot Pulkkisen ”yksin” pelaamisesta ovat julkisia ja löydettävissä medioista jälkikäteenkin.

Olen ihmetellyt kovasti Florida Panthersissa pelaavan Barkovin jossakin tuhat kertaa näytetyssä mainoksessa esittämää väitettä, että suomalaiset pelaajat eivät pelaa paidalle vaan logoille. Esim. joukkueelle pelaaminenhan ei ole sidoksissa pelaajan kansallisuuteen vaan liittyy erityisesti pelaajan luonteeseen, joka on yksilötason ominaisuus. Kyllä suomalaisistakin pelaajista löytyy itsekkäitä yksilöitä. Voi tietysti olla, että Suomen maajoukkueisiin valitaan muita maita enemmän nk. joukkuepelaajia, mutta toisaalta se oli erityisesti aikaisemmin myös pakon sanelemaa, kun pelaajilla oli keskimäärin vähemmän yksilötaitoa kuin vastustajilla keskimäärin. Valitsemalla joukkuepelaamisessa loistavia pelaajia oli paremmat mahdollisuudet pärjätä eri kisoissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös