Itse luodulla olkiukolla on helppo perustella kettuilua.Mun mielestä mahdollinen keskustelun kettuileva sävy johtuu siitä, että naiset ovat itse vaatimassa huikeita korvauksia c-junnutason lätkästä.
Ja huolestuttavaa että molemmat daamit taitavat olla naisten liigan valmentajia tai ainakin on ollut, eli miten voi olla noin kuutamolla.Nyt on kyllä Irakin tiedotusministerimaista posia Ylen studiossa.
Pääsarjatasollahan se on ihan seurasta kiinni, kuka sen homman maksaa. Mikään ei estä seuraa keräämästä niin paljoa sponsoritukieuroja, että pelaaminen olisi maksutonta tai siitä jopa maksettaisiin. Toinen mahdollisuus on laittaa tuote siihen kuntoon, että se kiinnostaa maksavaa yleisöä ja yleisö- ja ottelutapahtumatulott tuovat merkittävän osan joukkueen budjetista niin kuin miestenkin liigassa.Itse luodulla olkiukolla on helppo perustella kettuilua.
Ensimmäinen iso edistysaskel olisi, että pääsarja- ja maajoukkuetasolla pelaajien ei tarvisi maksaa pelaamisesta. Urheilija-apurahoilla tuota on onneksi pystytty jonkin verran helpottamaan Suomen terävimmän huipun osalta.
En ole kiinnostunut metakeskustelusta aiheen piiristä.Missä se määritellään mitä olympialaisissa pitäisi olla?
Paras Suomen peli tähän mennessä, joten ihan ei täällä oleva kritiikki mene mulle perille. Se, että se ei riitä tuon parempaan, on fakta. Jenkit ja Kanada on ennen kisoja leireillyt kuukausikaupalla yhdessä keskittymällä vain tähän turnaukseen. Lähtökohtaisesti ovat jo parempia joukkueita niin pärjätäkseen Suomi tarvitsisi ainakin vastaavan leirimäärän.
Itse en nähnyt tuota niin negatiivisena. Toki muutama iso virhe olisi saanut jäädä tekemättä mutta paine oli paikoitellen melkein jatkuvaa, niin siinä virheet kertantuu. Samanlainen ilme ja asenne pronssipeliin, niin ottavat ne vähiten kimaltelevat metallit pois kuleksimasta.
Vieläkö pitää vääntää rautalangasta? Varmasti "joukkue pelasi huonosti", jos mittatikuksi otetaan vaikka miesten tai poikien joukkueet tai Kanadan tai USA:n naiset. Tosiasia on se, että Suomi nosti tasoaan selvästi alkulohkosta (vaikka totaalisen käsittämättömästi väititkin Suomen pelannee "omaan tasoonsa nähden" huonosti), ja nähdäkseni on epärealistista odottaa jotain ihmeitä. Jos se, että pelaa maailman 3. parasta naisjääkiekkoa on "huonosti", niin kai se sitten on (koska tuo tulee riittämään pronssiin: selvästi huonompi suoritus toki ei). Itse määrittelen "huonon" vähän jotenkin muuten. Esimerkiksi Kanadaa vastaan alkulohkossa Suomi pelasi oikeasti surkeasti, jos verrataan esimerkiksi tämän päivän otteluun.Joukkue pelasi huonosti, varsinkin kiekollisena. Oliko sinulla siihen jotain näkemystä? Muuta kuin selitellä, että miehet pelaavat paremmin?
Kyllä.Jos Suomi näin pelaa, ei pronssin ottajasta ole epäselvyyttä. Toistaiseksi Suomen paras peli ollut tänään. Jenkit on vaan selvästi kovemmpia.
Suosittelen myös pientä rauhoittamista kiekolla kun ollaan vaikka ylivoimalla. Hosumisella saa juuri tuon näköistä aikaan.Kyllä.
+Kiekkoa ja ukkoa.. siis "akkaa" maalille myös enemmän.
Valitettavasti Suomessa olosuhteet ja resurssit naisjääkiekossa ovat sellaiset, ettei kahta ketjullista kansainvälisen huipputason pelaajia ole tulossa.Kyllähän tuossa seuraava askel olisi se, että Suomella olisi 2 ketjullista lisää pelaajia, jotka pystyvät tuossa vauhdissa syöttämään ja pitämään kiekkoa. Osalla Suomen pelaajista oli aivan jääkiekon perustaidoissa isoja puutteita, ainakin tässä vauhdissa.
Joukkueena Suomi puolusti hyvin, pelin rikkomista ja puolustamista, sitten naiset vaihtoon. Hyökkäyspelaamisen kuva oli se, että jopa 6 vs 4 sohitaan kiekkoa päätyyn.
Itse luodulla olkiukolla on helppo perustella kettuilua.
Ensimmäinen iso edistysaskel olisi, että pääsarja- ja maajoukkuetasolla pelaajien ei tarvisi maksaa pelaamisesta. Urheilija-apurahoilla tuota on onneksi pystytty jonkin verran helpottamaan Suomen terävimmän huipun osalta.
Uskallan väittää, että Räty olisi torjunut 2. Ja 3. maalin. Keisala oli ok, mutta hävisi Jenkkien veskarille.
Valitettavasti Suomessa olosuhteet ja resurssit naisjääkiekossa ovat sellaiset, ettei kahta ketjullista kansainvälisen huipputason pelaajia ole tulossa.
Nämä on kanssa hauskoja spekulointeja. Mitä jos Rädyltä olisi vastaavasti jäänyt joku muu Keisalan torjunta ottamatta?Uskallan väittää, että Räty olisi torjunut 2. Ja 3. maalin. Keisala oli ok, mutta hävisi Jenkkien veskarille.
Oliko tämä se ottelu, jossa Peter Forsbergin maila katkesi 3. erän ensimmäisessä aloituksessa, Saku Koivu kuljetti kiekon vasenta laitaa hyökkäysalueelle, jätti kiekon Selänteelle joka jatkoi sen edelleen Timoselle, ja Kime latasi elämänsä lämärin Ruotsin verkkoon? Ruotsin hakiessa loppuhetkillä tasoitusta Antero Niittymäki esitti torjunnan, joka tulisi painumaan kansakuntamme kollektiiviseen muistiin ikiajoiksi. Koska olin jo tuolloin valistunut kiekonseuraaja (9 v), kävin katsomassa Aftonbladetin sivuilta pettyneen Mats Sundinin haastattelun. Kyllä oli Mats surullista poikaa hopeamitali kaulassaan.Torino