Pe 7.3.2014 JYP-Kärpät

  • 15 893
  • 76
Tila
Viestiketju on suljettu.

chubster

Jäsen
Vaikuttanee, että Kärppäfaneilla alko pahat tulemaan housuihin kun vastustaja antoi vähän fyysisyyttä. Kirjotusten perusteella tuntuu olevan yhdellä sun toisellakin kova tarve todistella. Hyvähyvä.

Itse peliä näin kolmannen erän ensimmäisille minuuteille saakka. Tällaista lisää.
Ja erityismaininta Mikko Viitaselle, aivan loistava jätkä olla joukkueessa.
 

Lord Maza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oli.
Helvetin hyvä matsi, 2 hyvää joukkuetta, tuomarit teki hommansa niinkuin pitikin, pakko tykätä.

JypFabu ehtikin tuossa jo kirjottamaan Jonnesta sen, mitä ittekin tavailin. Mikko Viitanen, ihana mies!

Ainoa pieni miinus tuossa matsissa JYPin osalla oli tämä 2-pakkipari, Salcido-Näkyvä.. Ei suuria, mutta ongelmia silti.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Vaikuttanee, että Kärppäfaneilla alko pahat tulemaan housuihin kun vastustaja antoi vähän fyysisyyttä. Kirjotusten perusteella tuntuu olevan yhdellä sun toisellakin kova tarve todistella. Hyvähyvä.



Itse peliä näin kolmannen erän ensimmäisille minuuteille saakka. Tällaista lisää.

Ja erityismaininta Mikko Viitaselle, aivan loistava jätkä olla joukkueessa.


Tätähän tässä haettiin. Pelkkiä asetelmia. Miinaan ajoi näätälauma ja upposi. Ennakkosuosikkia pitää haastaa myös fanipuolella. Kevät tulee ja kiima nousee!
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Tätähän tässä haettiin. Pelkkiä asetelmia. Miinaan ajoi näätälauma ja upposi. Ennakkosuosikkia pitää haastaa myös fanipuolella. Kevät tulee ja kiima nousee!

Samaa mieltä. Oulussa tuntuu pelko nousevan kun "varma mestaruus" alkaa saamaan säröjä. Tältä ainakin tuntuu kaiken kärppä-hehkutuksen perusteella tässä ketjussa.

Kärpät EI ole varma mestari.
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Harmi kun tuo ilme sattui muuttumaan juuri Kärppiä vastaan, mutta ihan kohtalainen esitys kuitenkin meiltäkin. Kaveri vain halusi pisteitä sen pienen marginaalin verran enemmän. Haaveet runkosarjan piste-ennätyksestä saivat kovan kolauksen.

Kärpillä on edelleen tuossa suoraviivaisuudessa pientä viilaamista. Liian usein syötetään tai kaarretaan kulmiin kun pitäisi laukoa.

Mutta otetaan myös huomioon sekin, että 5 ehdotonta kärkipelaajaa, eli reilusti yli miljoonan euron edestä on materiaalia poissa. Ketään yksittäistä pelaajaa ei voi moittia, kyllä siellä kaikki mahdollinen tehtiin.

Pleijareita ajatellen kuitenkin hyvä treeni ja Kärpille tappiot tekevät aina hyvää. Meillä myös perinteisesti näkyy pelaamattomuus hyvin helposti. Kärpät on parhaimmillaan aina back-to-back pelien toisena iltana. Myös kahden päivän tauot tuntuvat sopivan joukkueelle oikean vireen löytämiseksi. Yksi päivä on liian vähän ja vajaa viikko aivan liikaa.

Mutta JYP oli kyllä tänään kovempi ja tiiviimpi nippu kuin yksikään tälle keväälle kohdatuista jengeistä. Ja kaikki pelit olen seurannut.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tätähän tässä haettiin. Pelkkiä asetelmia. Miinaan ajoi näätälauma ja upposi. Ennakkosuosikkia pitää haastaa myös fanipuolella. Kevät tulee ja kiima nousee!

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta näädiltä taisi puuttua tänään jokunen "suhteellisen pätevä" peluri rosterista? Tämän vuoksi uhoamisen sijaan otin ainakin itse nöyrin mielin vastaan nämä tärkeät pisteet.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JYP teki sen mitä tässä tilanteessa pitikin. Yhtäkkiä sieltä löytyikin joukkueelllinen miehiä, jotka pelaavat kuin miehet.

Pelko perseessä katselin koko matsin läpi, vaikka JYP pelasikin koko matsin ajan varsin hyvin. Edelleen niitä isoja virheitä sattui muutamia, mutta onneksi tällä kertaa Tarkki oli tilanteen tasalla ja Kärppäläisiltä puuttui se viimeinen vimma viimeistelyyn.

Parasta antia tämän ottelun osalta ovat kuitenkin Kärppäfanien liukastelut tässä ketjussa. Uskomatonta luettavaa.

Kiitos JYP tästä voitosta! Tämähän ei jää tähän, eihän?

Tämän kauden JYP on suuri mysteeri. Tuloksena voi olla katastrofi tai kultajuhlat - tuskin mitään siltä väliltä. Elämme mielenkiintoisia aikoja.
 

Budget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kä®pät, Näshville, ÄnHooÄl.
Tätähän tässä haettiin. Pelkkiä asetelmia. Miinaan ajoi näätälauma ja upposi. Ennakkosuosikkia pitää haastaa myös fanipuolella. Kevät tulee ja kiima nousee!

Joskus. Edes. Yhden. Kerran. Olisi mukava kuulla, niiltä nerokkailta ketuilta, niiltä ns. "miinanasettajilta" vai oliko se "MinnanAsentajilta"? Kuulla siis se jonkinlainen perustelu sille, nerokastakin nerokkaammalle provosoinnille.

Siis sille, mitä siellä astetta fiksummassa päässä liikkuu. Liikkuu siis silloin, kun THE POMMI asetetaan? Silloim, kun miinat viritetään niille saataran IkkiMihreille! Miksi aina saa vain lukea vastineena ne perinteiset "gimme high-five!!!!!!111!!!" - tekstit? Tilainteissa, kun toinen fani astuu toista tukemaan? "Kuuuuun me poruuuuuuuuukalla osoitetaan, seeeeeeeeeee, kuinka tyyyyyyyperiää ne taaaaaaas olikaaaaaaan".

Tuo oli laulu. Sävelkulku? Totally unknown.

Sarkasmi, provoilu yms. Nämä ns. vaikeat taiteenlajit. Ne on kettujen, ovelista oveliempien repertuaaria. Yksinomaisuutta. Olen kuullut, että tietynlaisissa salaseuroissa meille Teppo Tahvanoille sitten nauretaan, jopa hihitellään.

Voi että! Heitä Opelix vaikka YV tähän liittyen, jos et jaksa kanssani julkisella alentua keskustelemaan? Perustele provokaatiosi, ainakin se siemen, se mikä ajaa sinua tätä julmuutta tekemään ja täten meitä tyhmempiä kurmoottamaaaaaaaaan!

PS: olet velkaa proteesin jos toisenkin. Toisesta jalasta enää reisiluuta hieman jäljellä. ¤#¤un miinat.

Yksi asia neroissa kuitenkin ihmetyttää, siis nykypäivän neroissa. Miksei ne ketut koskaan jää selittämään sitä, miksi idiootit lankaan julmaan lankeaa? Siis niille idiooteille. Joskus olen kuullut, että on niin hemmetin helppoa provota. On helppoa heittää perusteetonta läppää. Sitten kun joku pyytää selittämään, helppous yleensä loppuu. Ennen sentään tekivät tutkimuksistaan ja löydöksistään ihan seikkaperäisiä julkistuksia, paperille nämä kirjoittivat. Ei mene enää nykypäivänä näin. Kaukana ovat ajat Einsteinin.

Tackar och bockar!

Sincerely yours,
Miinaan räjähtänyt - Ei niin Einstein. E = MC^9 = valonnopeus on vasta alkunopeus, mikään vitun kattonopeus.

Ps: elän omassa universumissani. Täällä ei ole joukkuetta nimeltä Pyh! ;)
 
Viimeksi muokattu:

Budget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kä®pät, Näshville, ÄnHooÄl.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta näädiltä taisi puuttua tänään jokunen "suhteellisen pätevä" peluri rosterista? Tämän vuoksi uhoamisen sijaan otin ainakin itse nöyrin mielin vastaan nämä tärkeät pisteet.

Ei tarvitse korjata, kun oikeassa olet. Oikeassa olevan kommenttia ei tarvitse korjata. Paljon A-maajoukkueen miehiä pois, joten Manninenkin pääsi (pleksi naaman edessä) pelaamaan yms.

Parempi parannella kolhut pois ennen playoff-pelejä.

Ei tuo silti ole Jypiltä pois. Hyvä peli teiltä. Oli muutenkin mukava peli PIIITKÄSTÄ aikaa katsoa televiission äärellä. Tunnetta, tunnetta ja tunnetta.

Meidän pikkumiehetkin pärjäs ihan kivasti isoja Jyppiläisiä vastaan. Olisivat vaan tehneet paikoista maalejakin. :)
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Paljon menin asian vierestä ja olen pahoillani. JYP oli tänään parempi, nollasi Kärpät ja sai tärkeät pisteet. Sitä en ole missään nimessä kieltämässä. Sellaiset heitot, että "Kärpät on fyysisesti horjutettavissa niin kuin ajattelin", ovat kyllä kovin rohkeita päätelmiä tämän pelin perusteella. Niitä en voi missään nimessä allekirjoittaa. Mielestäni ne kertovat enemmän kirjoittajan epätoivosta kuin todellisuudesta.
Mikä tahansa jääkiekkojoukkue maailmassa on horjutettavissa fyysisellä pelillä. Niin myös Kärpät, ihan turha väittää.
Muuta vaihtoehtoa teitä vastaan ei ole. Ja sitäkin horjuttamista on monenlaista. Pelatkaa nyt kuitenkin play-offsit ennen kuin olette mestareita.
 

Budget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kä®pät, Näshville, ÄnHooÄl.
Mikä tahansa jääkiekkojoukkue maailmassa on horjutettavissa fyysisellä pelillä. Niin myös Kärpät, ihan turha väittää.
Muuta vaihtoehtoa teitä vastaan ei ole. Ja sitäkin horjuttamista on monenlaista. Pelatkaa nyt kuitenkin play-offsit ennen kuin olette mestareita.

Edellinen viesti oli liian k-suomalais - tyylinen, joten poistin sen perkeleen.

Mutta mehän olemme tämän kauden varma mestari? Miksemme olisi? Siinä ei Pilen komposiitit auta!
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tätähän tässä haettiin. Pelkkiä asetelmia. Miinaan ajoi näätälauma ja upposi. Ennakkosuosikkia pitää haastaa myös fanipuolella. Kevät tulee ja kiima nousee!

Huomenta opelix. Voiko kohtuullisen virkistävää keskustelua lapsellisemmin päättää kuin tässä teet. Olen pettynyt. Odotin enemmän sinulta.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Puolin ja toisin melko ylimääräistä nokittelua täällä. Puolueettomana näkisin että kumpikin jengi haastoi toisiaan ajoittaisella fyysisyydellä ja se, että JYP:illä välillä oli ukkoa jäähyaitiossa kuin pipoa aivan turhaan ei omasta mielestäni ole merkki siitä että Kärppiä pystyy horjuttamaan fyysisesti. Eikä sekään että matsi kaikesta huolimatta päättyi JYP:in voittoon. Tällaiset päätelmät kannattanee tehdä kun kokonaiset ottelusarjat on keväällä taputeltu, mutta tämä tietysti vain oma nöyrä mielipiteeni.

Itse matsi oli vähämaalisuudestaan huolimatta melko huikea. Itse viihdyin TV:n edessä Liiga-ottelun merkeissä paremmin kuin kertaakaan tällä kaudella. Tähän luonnollisesti osasyy löytyy profiilini suosikkijoukkue-kohdasta, mutta anyway kovatasoinen jääkiekko-ottelu joka ratkesi pelimiehen maaliin. Hyvää promoa Liigalle, jota haukutaan joka paikassa.

Tuomarit oli hyviä, JYP oli todella hyvä. Kärpät oli ajoittain vaisu, vaikka sekin lopulta rummutti Tarkkia ihan kohtalaisen aktiivisesti. Tarkki oli Karhusen ohella kentän parhaita, lisäksi mieleen jäi pirteällä esityksellään esimerkiksi Nenonen JYP:iltä. JYP:illä kaikkinensa hyvinkin laadukas joukkue ja jos saavat tämän eilisen ilmeen ja vireen pidettyä, on se keväällä erittäin hankala joukkue kenelle tahansa. Kärpät nyt on aivan syystäkin mestarisuosikki tällä kaudella.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Samaa mieltä. Oulussa tuntuu pelko nousevan kun "varma mestaruus" alkaa saamaan säröjä. Tältä ainakin tuntuu kaiken kärppä-hehkutuksen perusteella tässä ketjussa.

Kärpät EI ole varma mestari.

Mä en oikein osaa sanoa muiden kuin Jatkoajan Kärppäkirjoittajien puolesta, mutta en muista juuri kenenkään omien puhuneen mistään varmasta mestaruudesta. En tiedä, minä vuonna liigasta on löytynyt maaliskuun alussa varma mestari, joten tuskin nytkään löytyy.

Viihdyttävä ja ihan kelpo matsi mun silmiin. Kärpiltä näytti se kovin puristus olevan kateissa, ymmärrettävistä syistä osittain. Pikku hiljaa kuitenkin pitäisi kaivaa se tahtotila astetta ylemmäs, joten jännä nähdä onnistuuko tuo puolivälierien alkaessa, mikäli nyt siellä oikeesti on lupa höllätä.

Miinaajille huutonaurua. Provosointiin tulee asiallisia vastauksia, niin eiköhän vedetä nahka takas päälle ja vedota johonkin kevään kiimailuun. Pikkuvelisyndrooma vaivaa edelleen keskisuomalaisia?

Toi oli sit provoa elekää ajako miinaan, höhöhöhö.
 

dafjkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos ja JYP
Mielestäni Kärppien päävalmentaja lehdistötilaisuudessa purki eilisen pelin hyvin. JYP ansaitsi eilen voiton, mutta Kärpät pelasi eilen hyvän vieraspelin - ei ehkä ihan parhaimmillansa ollut, mutta eiköhän JYP pysty myös parantamaan - ensimäinen peli pitkään aikaan, jossa joukkueella asenne kohdallaan.

Kuten monet ovat kirjoittaneetkin, niin peli oli hyvää jääkiekkoviihdettä ja kummankin osalta näyttää siltä, että keväältä voi olla odotettavissa mitä vain. Se sinällään on ymmärrettävää, että osalla meistä JYP kannattajista hiukan jo keulii, sillä viime viikkojen perusteella emme enää meinanneet uskoa edes suoraan pudotuspelipaikkaan - ja eilinen palautti taas uskon siihen, että voimme haastaa kenet vain.

Kärpät on edelleen mestarisuosikki numero 1, mutta ei mitenkään varma mestari vielä. JYPillä on eilisenkin perusteella vielä jonkin verran tekemistä. Mutta jos ilme ja asenne joukkueeseen on palannut eilisen tavoin, niin kaikki on mahdollista.

Ja jos Kärpiltä puuttui eilen Aaltonen kokoonpanosta, niin meiltä puuttui Miika Lahti. Melkein väittäisin, että kumpikin oman joukkueensa kannalta samanarvoinen poissaolo, vaikka miesten vahvuudet ovat erilaisia. Toki Kärpillä muitakin lasaretissa.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Mä en kyllä nyt ihan allekirjoita tota väitettä, että Kärpät horjutettiin fyysisellä pelillä. Kyllähän se oli täysin Jypillä jolla keitti yli esimerkiksi ensimäisessä erässä. Harmi vain, että Kärppien ylivoima ei ollut tehokasta ja Jyp pelasi hyvää ja aktiivista alivoimaa. Siinä olisi ollut saumaan vaikka pariin ylivoimahäkkiin. Toisessa erässä Jyp oli jo parempi kun osasivat keskittyä enemmän pelaamiseen eikä muuhun häsäämiseen.

Siitä ei voi väittää etteikö Jyp pelannut hyvin. Kärpilläkin oli kuitenkin pari läpiajoa ja tukku muitakin laadukkaita maalipaikkoja, ettei se Jypin puolustus nyt mikään vedenpitävä ollut. Ainoastaan Tarkki oli erittäin hyvänä lukkona.

Numerot menivät kuitenkin ihan oiketetusti 1-0 Jypille. Hyvä ja viihdyttävä peli, josta ei tunnetta puuttunut.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ekassa erässä meni lataus perinteiseen tapaan hieman yli ja mm. Virtasen ja Pihlmanin jäähyt olivat luokkaa todella typerä. Onneksi alivoima toimi tällä kertaa ja Kärpät ei päässyt rankaisemaan. Tiukka pelihän tuo oli ja suuntaan jos toiseen olis voinut kääntyä, molemmat maalivahdit oli loistovireessä. Pleijaritunnelmaa... Tuo Näkyvä-Salcido parivaljakkona ei kyllä puolustuspäässä vakuuta yhtään, mutta saas nähdä mennäänkö jatkossa samoilla pareilla.

Täytyy vielä erikseen mainita; Mikko "Veikko" Viitanen is back. Isännän otteita maalinedustalla ja se tuttu hymy/virne naamalla. Hyvä että joku ottaa hommat haltuun kun esim. Luomasta ei siihen ole.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Noniin kelpaa meille kun Jyp haluaa ottaa nyt mestarisuosikin viitan harteilleen :) Toivottavasti pystytään haastamaan pleijareissa sitten paremmin kun saadaan ykkössentteri, ykkösmaalivahti, ykköslaituri ja pari kokenutta oululaiskonkaria mukaan. Onneksi tämä ei ollut kuin yksi peli. Pleijareissa pitää voittaa muutama enemmän Jypinkin.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Playoff tyyppisellä meiningillä mentiin eilen ja hyvä niin. Viisikkopuolustus toimi ihan ok paria virhettä lukuunottamatta. Näkyvä - Salcido ei omaankaan silmään toiminut. Kumpikin tekee ihan liikaa virheitä kentällä.

Toivottavasti sama ilme pidetään koko loppukauden ja saadaan virheet minimiin.
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mestaruuden ratkettua seitsemännen finaalin kolmannessa jatkoerässä velloivat keskustelun laineet myrskyn tavoin otteluketjussa. Kausi oli saavuttanut arvoisensa huipennuksen ja.. Vai mitä tässä nyt sitten oikein tapahtui? Joku taklasi jotain ja joltain niistettiin nenää. Nakkikioskin jonossa pullisteltiin habandereita vielä 4.43 kun sinapit oli päässy loppumaan "Mä oon Jonne ja taklaan kaikkia ja päälle pistän turpaan stana!"
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Mestaruuden ratkettua seitsemännen finaalin kolmannessa jatkoerässä velloivat keskustelun laineet myrskyn tavoin otteluketjussa. Kausi oli saavuttanut arvoisensa huipennuksen ja.. Vai mitä tässä nyt sitten oikein tapahtui? Joku taklasi jotain ja joltain niistettiin nenää. Nakkikioskin jonossa pullisteltiin habandereita vielä 4.43 kun sinapit oli päässy loppumaan "Mä oon Jonne ja taklaan kaikkia ja päälle pistän turpaan stana!"


Ei perkele, olitko säkin toissakeväänä lahdessa finaaleja katsomassa:D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös