Pori oli erittäin mukava paikka vierailla, itse pidin paikallisten heebojen vieraanvaraisuudesta ja myös loppujen lopuksi matsin antimista, vaikkakin dumarit yrittivät Palloseuran voittoa vesittää. Täytyy kuitenkin näin "porilaisvihaajana" tunnustaa, että on kyllä maagisen lätkähullua kansaa, ja hyvää porukkaa (loppupeleissä) sittenkin.
Itse ottelu oli kaksijakoinen, Palloseuralla oli omat hetkensä ja Ässillä omansa. Kuitenkin 15 min alivoimaa on sellainen suoritus, että pelkästään sillä ansaitsee voiton, mikäli voi sen jollain konstilla saada, ja TPS tänään sai sen. Vähän kyseenalaisesti (hylätty selvähkö maali), mutta jokatapauksessa. Kuitenkin tämä "Ässät ei ole koskaan pelannut näin huonosti"- mentaliteetti kummastuttaa, sillä vaikka Ässät oli paska, pelasi Palloseura paikoitellen erittäin hyvin, ja oli monella osa-alueella (kaksinkamppailut, luistelu, syötöt) paljon kotijoukkuetta edellä. Ässät sai draivinsa päälle jossain vaiheessa, ja olin itsekin varma, että onnistuvat kääntämään pelin, mutta tällä kertaa näin ei käynyt. YV oli Padalta paskaa, mutta ei se selitä sitä, että Palloseura muutamalla kriittisellä pelin osa-alueella oikeasti oli parempi, nälkäisempi ja terävämpi.
Tuloksellisesti hyvä voitto, joskin tosiaan itseänikin ihmetyttää vähän tuo hylätty maali. No, onneksi näin päin.
Kiitos porilaiset vieraanvaraisuudesta, varmasti tulen uudelleen (vilpitön kommentti).