Pe 4.3.2016 HPK - Tappara

  • 4 600
  • 55

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kerro nyt vielä mihin se sitten kohdistuu jos ei päähän, johon se osuu, ei ainakaan keskivartaloon vaan ylöspäin eli päähän, vaikka sä nyt olet kuinka tuomaria joka tilanteessa niin myönnä nyt edes selvä tilanne. Juuri väitit että Hansenin olisi pitänyt pystyä väistämään tuomaria, niin nyt sanot ettei Dixon näe että Foppa on huonossa asennossa. Tuossa tilanteessa ei vaan voi vetää täysillä jos tietää 100% että osuu päähän.
Tiedätkö 100%:sti, että näin käy? Vai olisiko mahdollista, että 1-2 sekunnissa ei kerkeä reagoimaan Forsbergin muuttuneeseen peliasentoon?
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Siis tarkennan oma viestiäni sen verran, että että minusta Dixon ei hae tuossa tarkoituksella osumaa päähän, eli ilmauksena ojennettu käsivarsi tai kyynärpää oli väärä. Kyseinen vartalonosa kuitenkin tuossa näyttää Forsbergiin ja tämän päähän osuvan. Ymmärtääkseni Liigassa kuitenkin myös vahingoista rankaistaan.

Minusta se on olkavarsi joka päähän osuu, tai sitten olkapää. Dixon ei ole likainen pelaaja vaikka taklaakin mielellään ja kovaa. Vahinko joka tapahtui kun Forsberg kurkottaa juuri ratkaisevalla hetkellä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kerro nyt vielä mihin se sitten kohdistuu jos ei päähän, johon se osuu, ei ainakaan keskivartaloon vaan ylöspäin eli päähän, vaikka sä nyt olet kuinka tuomaria joka tilanteessa niin myönnä nyt edes selvä tilanne. Juuri väitit että Hansenin olisi pitänyt pystyä väistämään tuomaria, niin nyt sanot ettei Dixon näe että Foppa on huonossa asennossa. Tuossa tilanteessa ei vaan voi vetää täysillä jos tietää 100% että osuu päähän.
Niin no jos et ole vielä tajunnut niin minä olen jääkiekkotuomari, ihan siis täällä oikeassa elämässä, ollut jo aika kauan ja matsejakin alkaa olemaan takana aika liuta. Sinä taas katselet sellasien pullonpohjien läpi, että alta pois. Minä yritän ymmärtää tilanteista, miten minun pitäisi kentällä toimia jatkossa. Enkä jaksa oikeasti alkaa vääntämään näistä sellaisten kanssa, jotka eivät voi objektiivisesti katsella asioita, tai edes etäisesti pyrkiä sellaiseen.
 

H P K

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En minäkään ole väittänyt, että taklaus on törkeä tai likainen mutta selvä päähän osuva taklaus,jossa vastustaja loukkaantuu, niin jokainen tietää että siitä kuuluu 5+20 ja noin selvästä tilanteessta pari peliä päälle
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
En kyllä minkään videon perusteella pystyisi toistaiseksi varmaksi sanomaan, että osui päähän.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En minäkään ole väittänyt, että taklaus on törkeä tai likainen mutta selvä päähän osuva taklaus,jossa vastustaja loukkaantuu, niin jokainen tietää että siitä kuuluu 5+20 ja noin selvästä tilanteessta pari peliä päälle
Ja sillä peliasennon yllättävällä muutoksella ei ole mitään tekemistä tämän mahdollisen "päähän" osuminen kanssa?
 

H P K

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Niin no jos et ole vielä tajunnut niin minä olen jääkiekkotuomari, ihan siis täällä oikeassa elämässä, ollut jo aika kauan ja matsejakin alkaa olemaan takana aika liuta. Sinä taas katselet sellasien pullonpohjien läpi, että alta pois. Minä yritän ymmärtää tilanteista, miten minun pitäisi kentällä toimia jatkossa. Enkä jaksa oikeasti alkaa vääntämään näistä sellaisten kanssa, jotka eivät voi objektiivisesti katsella asioita, tai edes etäisesti pyrkiä sellaiseen.
Olen kyllä hyvinkin huomannut sen, mutta vastaa nyt vaan rohkeasti tohon kysymykseen. Ei se aina tarkoita sitä että olet oikeassa vaikka kuinka objektiivisesti pelejä katsot. Ja toivottavasti siellä kentällä otat noin selvät päähän ajot pois...
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minusta se on olkavarsi joka päähän osuu, tai sitten olkapää. Dixon ei ole likainen pelaaja vaikka taklaakin mielellään ja kovaa. Vahinko joka tapahtui kun Forsberg kurkottaa juuri ratkaisevalla hetkellä.
Joo, tuosta pätkästä on hankala sanoa. Päähän osuu, mutta allekirjoitan saman, että Dixon ei hae tuossa(kaan) pääosumaa, vaan kaveri on pahassa asennossa. Penalttia tulee silti, Liigan tämänastisten käytäntöjen mukaisesti.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tolla videolla pää on koko maalin leveyden samalla korkeudella, lopussa jopa hieman nousee kun huomaa että tulee osumaa
Hyvä, että edes viime hetkellä nousee. Osaatko vielä sanoa miksi peliasento on tuossa videossa noin alhaalla? Ei kai Forsberg normaalisti noin etukenossa pelaa?
 

H P K

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
vittu sä olet kans aika yksinkertainen kaveri, se kurottaa siihen kiekkoon. Vai meinaatko että se jotain muodostelma luistelu suorittaa
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
vittu sä olet kans aika yksinkertainen kaveri, se kurottaa siihen kiekkoon. Vai meinaatko että se jotain muodostelma luistelu suorittaa
No näin. Ja miksiköhän olen puhunut siitä peliasennon yllättävästä muutoksesta? Yksinkertaista, eikö?
Vai kurkottaako Forsberg jatkuvasti siihen kiekkoon kentällä ollessaan?
 

H P K

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No näin. Ja miksiköhän olen puhunut siitä peliasennon yllättävästä muutoksesta? Yksinkertaista, eikö?
Vai kurkottaako Forsberg jatkuvasti siihen kiekkoon kentällä ollessaan?
ja nyt kun luet noi kaksi viimeistä viestiä mitä olen kirjoittanut ja yhdistät ne niin saatat ymmärtää, epäilen kyllä sitä. Peli asento ei muutu yllättävästi vaan on sitä jo koko maalin taustan.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
ja nyt kun luet noi kaksi viimeistä viestiä mitä olen kirjoittanut ja yhdistät ne niin saatat ymmärtää, epäilen kyllä sitä. Peli asento ei muutu yllättävästi vaan on sitä jo koko maalin taustan.
Miksi se peliasento on sitten noin alhaalla? Eikö hän ollut kiekollinen?
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Tässä on ihan tarpeeksi katseltu liigakiekkoa ja sillä perusteella vaikka taklattava kaveri olis tutkinut omaa persettään, niin kuin Forsberg tapauksessa tekee, päähän kohdistuvasta taklauksesta tulee tuomita 5+20. Tuomarivirhe tässä pelissä.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä kyllä. Näin ehkä liigakiekossa. Mikä olisi sinun oma ratkaisu, jos kyseessä ei olisi liiga eikä HPK:n tai Tapparan pelaajat osallisena? Puhtaasti oman arvomaailmaan mukaan?
@Rolf Paski
 

H P K

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mä voin vastata, ei tässä mitään arvomaailmoja tarvita vaan silmät, jotka näkee selvän rikkeen ja sääntökirja, josta voi lukea mitä kuuluu tuomita. Nyt puhutaan Dixonin taklauksesta Forsbergiin. jos kyse olisi vaikka vapaaottelusta toi olisi ollut säälittävä suoritus.
 

jmexel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki,
Ei tuossa ole kahta puhetta kun luetaan sääntökirjaa. Taklaus osuu päähän, peliasento on matala ja taklaajalla on vastuu siitä kolaako vaiko ei. Nyt kolasi, osui päähän, loukkaantui ja sillä selevä. 5+20 ja Liusjärvi kattoo videon.
 

Mäntylä #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panthers,
Kaivakaas se televisiosta nähty hidastus kaukalon kulmasta kuvattuna siinä näkyy ettei taklaus osu missään vaiheessa päähän tai ainakin näin yhden katselukerran jälkeen... Jos tuosta nyt ruvetaan jotain eplikieltoa jakamaan niin aika turha jatkossa edes hakea taklauksia...
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Edelleenkään kukaan ei anna vastausta kysymykseen, että minkä ihmeen takia Forsbergin peliasento on tuollainen? Kohta @H P K kertoo, että Forsberg kurotti kiekkoon. Varmasti näin, mutta miksi ja minkä takia tuossa tilanteessa?

Ja päähän osumaa en edelleenkään pysty varmaksi hyväksymään tuon twitter videon perusteella. Jos joku antaa paremman pätkän, niin voin olla väärässä.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
@Oijennus ei mun arvomaailman mukaan tarvi mitään miettiä. Liigan pitäisi rankaista sääntöjen mukaan päähän tulevaan tööttiin aina ulosajolla.
 

Luke72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva mestari
Onhan se ollut jo vuosia sääntö niin, että ei ole olemassa puhdasta taklausta joka osuu päähän. Aina kun osuu päähän, se on rangaistavaa, oli vastaanottaja miten vain. Näin se nykyään menee. Tässä on oiva esimerkki sellaisesta, missä sattuu taklattavan asennon takia näin ja taklaaja kärsii pelikiellon. Kannatan kovaa peliä mutta tästä tulee penaltia ja näillä säännöillä se on linjassa, vaikka Dixon joutuikin tekemättömään paikkaan taklattavan ollessa itselleen vaarallinen.
 

jmexel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki,
Edelleenkään kukaan ei anna vastausta kysymykseen, että minkä ihmeen takia Forsbergin peliasento on tuollainen? Kohta @H P K kertoo, että Forsberg kurotti kiekkoon. Varmasti näin, mutta miksi ja minkä takia tuossa tilanteessa?

Ja päähän osumaa en edelleenkään pysty varmaksi hyväksymään tuon twitter videon perusteella. Jos joku antaa paremman pätkän, niin voin olla väärässä.

Kai se yrittää avata sen kiekon tuohon laitaan ja taitaa siinä onnistuakkin. Peliasento on mataka jo maalin takana ja kiekko aavistuksen karkaa ja syöttää huonosta asennosta ettei menetä kiekkoa Dixonille. Siksi kai se varmaan pelaa noin alhaalla mutta kun asento on noin huono ja ei juurikaan muutu niin Dixonille se vastuu jää, twitterin kuvan perusteella voimaa kohdistuu päähän todella paljon kun ruoskana heilahtaa pää taakse. Ei tuossa Sampolle juuri vaihtoehtoja jää, luulisin näin. Ennen nämä olivat "siistejä", nyt ovat isoja rangaistuksia ja kakkuja.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Oijennus ei mun arvomaailman mukaan tarvi mitään miettiä. Liigan pitäisi rankaista sääntöjen päähän tulevaan tööttiin aina ulosajolla.
No ei pitäisi, jos vastaanottaja hölmöilee ja nyt nimenomaan kävi näin. Ja päähän osuminenkin on vähän niin ja näin tämän hetken videoiden perusteella.

No ihan sama.

Muistakaa nyt, että tuo Twitter pätkä on pituudeltaan neljä sekuntia. On tämä hieno peli, kaveri katsoo luistimen nauhoja kiekollisena ja yllättyy, kun oman maalin vieressä saattaa tulla taklaus.

Hienoa poijjaat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös