Onko syy minussa, mutta...
...tuntuu että JYPin voitoilta viedään kunniaa vedotin kiekottoman pelaajan estämiseen. Itse en aktiivisesti JYPin pelejä seuraa, mutta tuo syy voitoille vaikuttaa niin kovin selittelyltä. Olen nähnyt JYPin pelaavan tasan neljän erän ajan, eikä joukkue mikään SM-liigan ilotulistus, mutta hemmetin toimivaa on joukkueen peli ollut. Minä en näiden erien aikana ole osannut kiinnittää huomiota tähän estämiseen. Onko pelisilmässäni jotain vikaa? Ettei vain kyse lopulta ole eliminoidun joukkueen selittelystä?
Tämä ei siis millään tavalla ollut kuittailua arvostamaani nimimerkkiä kohtaan.
Aika hyvin sanottu. Itsekkin aika tarkasti katselin tuota estämistä ja koukkimista, mutta en tiedä millä jääkiekkotietämyksellä Ilves ei sitä tekisi ihan samalla tavalla. Ei roikkumisessa ja koukkimisessa Ilves kyllä JYPille yhtään hävinnyt.
Mutta itse peliin. Ilveksen peli oli todella vaikeaa. Hyökkäyksiin lähdöt luokattomia ja pitkiä kiekkoja todella iso määrä. Hitaat hyökkäykseen lähdöt eivät onnistuneet ollenkaan, vaan olivat "liian hitaita". Syötöt myös suoraan sanoen aika paskoja. Nopeat lähdötkään eivät onnistuneet. Se myös mikä pisti silmään oli Ilveksen puolustajien hätä paineen alla. Aina kun JYP karvasi syvältä, oli ilveksen pakit melkoisessa pulassa ja avaukset ihan umpisurkeita (seinille, pitkäksi, tai vastustajalle). Tuli mieleen ihan Mikko Viitanen ;)
Marjamäki ei erottunut kentällä ei hyvässä eikä pahassa. Ei tosin oikeastaan kukaan Ilvespelaaja. Aittokalliolle antaisin huomion. Pelasi mielestäni hyvän pelin ja maalit jotka meni oli enemmän tai vähemmän mahdottomia ottaa. Mukaan mahtui myös muutama huipputorjunta. Rohkeasti vaan miehelle pelejä alle, kyllä se Jamppa siellä penkillä osaa istua!
JYPiltä jäi mieleen Perrinin ketju, hyvää peliä. Pihlström on ihan saatanan nopea luistimilla, Pesonenkin löytänyt uutta iloa tekemiseensä tässä ketjussa. Perrinistä puheenollen, tuli mieleen, että ei ole mikään kiukutteleva primadonna tuo meidän Erkki. Jäi mieleen kun yhdessä vaihdossa sai ainakin kerran mailasta naamaan, jatkuvasti keppiä käsille ja pohkeille ja joutui pelaamaan pitkän vaihdon, ei pienintäkään merkkiä turhautumisesta tai hermostumisesta. Hieno mies.
Vatasen kiekon ylöstuonti on upeaa katseltavaa. Miten se voi näyttää niin helpolta?
Tuokkolalle vaikea peli, kun laukauksia ei tullut, mutta eihän se silti ihan putkeen mennyt...
Mikä muuten on Synergian virallinen yleisökapasiteetti? Vaihtunu niin moneen kertaan, että ei perässä pysy...