Pe 25.4.2014 Tappara - Kärpät, 6. finaali

  • 36 103
  • 162

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Taklaukset 30-20, blokkaukset 21-9. Näin ainakin kuvaruudussa näkyi...?
Hyvä jos näin oli. Itse kattelin osin puolella silmää viinimukin takaa mut hyvä jos noin on koska Kärpät alkoi peruutteleen jo eka erä jälkeen. Siis lähinnä taklausten suhteen mietin, hyvä jos noin paljon saa takleja perille. Lisäksi laukausten iso määrä blockeja kertoo siitä että kudit laitetaan huonoista/epätoivoisista paikoista..eli jos puolustava jengi pelaa yhtään asenteella niin iso määrä blockeja kertoo kaikinpuolin hyvää.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Kärpät vei ensimmäisen erän, toinen tasan, Tappara kolmannen. Kärpät oli kuoliniskua vaille, kun huml väsähti pitkälleen ja Hakkaraisen paskahousu halusi palkan huomiseltakin. Sitten taas johtoasemassa kärpät sai tehdä mitä tahansa, ohtamaakin jäi rangaistuksetta tultuaan miehekkäästi ulkopuolisena Niemisen ja Pokan painiin. Ämmiä mitä ämmiä.

Huomenna Tappara hoitaa. Jossain kohtaa näiden tuomariapujen on Kärpiltäkin loputtava. Kun olisi edes tasapuolista.

Tässä mietiskelin niin taidat olla kyllä vahvimmat värilasit omaava kirjoittelija, jonka tekstejä olen seuraillut tällä palstalla. Oletko kenties sukua Rautakorvelle? Kyseinen heppujan ei näe omien rikkeitä koskaan, joten teillä on vahvasti yhteisiä piirteitä.

Käsittämätöntä, jos joku todella tosissaan väittää, että tässä pelissä Kärppiä suosittiin tuomareiden toimesta.. huhhuh..
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
Kummankaan puolella seisomattomana (tai no vähän Niämisen) sanoisin, että olipa hieno peli! Varmasti pumput kovilla molempien fanien puolella. Kova nousu Tapparalta, ja se tasoitusmaali oli yksi hienoimmista YV-maaleista pitkään aikaan. Taiturimaisilla lyhyillä syötöillä pelattiin ensin kiekon hallinta itselle, sitten Kuuselan ja Voutilaisen maaginen viimeistely.

Huikea Game 7 huomenna tiedossa! Parempi voittakoon, ja Dumareille viileyttä ratkaisuihin, ettei mitään jää selitettävää kummallekaan leirille!

Go men go!
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tässä mietiskelin niin taidat olla kyllä vahvimmat värilasit omaava kirjoittelija, jonka tekstejä olen seuraillut tällä palstalla.

Pssst... Tai sitten se provoaa, kunnes sarja katkeaa? Kärjistettyjä kommentteja on kyllä ollut, kyllä ne tilanteet näkee tuolla tavalla jos väkisin tahtoo nähdä
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Kärpiltä aivan helvetin hyvä peli. Tappara painoi päälle, mutta 5-5 pelissä maalipaikat aivan minimissä. Keski- ja puolustusalueen puolustuspeli aivan huikeaa. Vihdoinkin se hyvä alku realisoitui tulostaululla ja sen jälkeen oma alue oli aivan tukossa.

Huikea peli Kärpiltä. Vielä jaksettiin painaa tuon 2-2 maalin jälkeen johtoon. En löydä enempää sanoja.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Mitähän merkitystä tuolla keulimisella on tässä jo päättyneessä kuudennen ottelun ketjussa? Antaa mopon keulia, kun kerran paikka on.
Sehän se idea onkin, että paikkaa ei ole. Kumpi tahansa joukkue voi voittaa tuon viimeisen matsin. Tottakai voi juhlia ottelusarjan tasoitusta ja se on täysin oikein, itsekkin teen niin. Mutta jos se menee ylimieliseksi vittuiluksi ja provoamiseksi, siinä ei ole mitään järkeä.

Kärpät ei ole voittanut vielä mitään, vasta tasoittanut. Silti saatanan hienosti taisteltu. Toivottavasti huomenna mennään edelle!
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Kevään ja finaaleiden paras viesti. Lukeaa tuo. Kolmesti.
Ja miksi jonkun täytyy lainata jotain, minkä kaikki ovat jo tienneet? Alleviivaaminenkin on taito.

Ei tässä oikeastaan pelistä ole mitään sanottavaa, mitä ei ole jo sanottu. Tämä "tarkistettu" (4. ottelun jälkeen, kun Boman-Rantala sai ansaitsemansa paikkansa takaisin näissä kinkereissä) linja tuomaroinnin osalta on kyllä sopinut Kärpille, vaikka ironisesti sitä on Levonen ollut viheltämässä.

Pienemmässä ja omassa askissaankin Tappara tärisi ja ihmetteli, että mitä Kärpät tekee. Huvittavinta lienee se, että nyt kahden keskiverron maalivahdin kamppailussa vähemmän keskiverron puolustuksen takana pelannut voitti.

Game Seven!
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pssst... Tai sitten se provoaa, kunnes sarja katkeaa? Kärjistettyjä kommentteja on kyllä ollut, kyllä ne tilanteet näkee tuolla tavalla jos väkisin tahtoo nähdä

Ja ohan se ihan ymmärrettävääkin, silloin kun fanin on lähellä saada palkintonsa voittamisen tunteen, mutta ei sit kuitenkaan saa niin silloin voi nähdä pienetkin asiat hurjina virheinä vaikka tilanteet eivät olisi sinnepäinkään.

Mä näin tämän kuudennen finaalin siten, että Metsola teki kaksi pientä virhettä Ohtamaan veto olisi pitänyt torjua ja päätykiekko olisi pitänyt sulkea. Toki otti hyviä koppeja, mutta tänään Metson virheet ratkaisi pelin - näin mä asian nään.
 
Pssst... Tai sitten se provoaa, kunnes sarja katkeaa? Kärjistettyjä kommentteja on kyllä ollut, kyllä ne tilanteet näkee tuolla tavalla jos väkisin tahtoo nähdä
Ei kun minä luulen, että se on vain vastapainoa sille nillitykselle, mitä ketjut olivat täynnä pelien 2-4 jälkeen. Mutta muistaakseni pystyy aika asialliseenkin keskusteluun, jos vastapuoli haluaa keskustelua siitä itse pelistä. Sitten läikkyy yli, kun mitta täyttyy.
 

Sic

Jäsen
Edelleen täytyy palata siihen 2-2 tasoitukseen ja kuinka Tappara muni sen momentumin. Ehdottomasti siinä jos missä oli kotijoukkueen mahdollisuudet mennä johtoon ja ratkaista mestaruus, mutta nyt tämä lopputulos voi koitua kohtalokkaaksi. Olihan se Kuuselan 1-2 maali aivan _jäätävä_ hurmosboosti Tapparalle (ja se näkyi etenkin siinä YV:llakin ennen 2-2 -tasoitusta, itseluottamusta oli roppakaupalla), ja hetken ajattelin ainakin itse että nyt tullaan rinnalle JA myös ohi, mutta eipä tällä kertaa.
 

Krutov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
se tasoitusmaali oli yksi hienoimmista YV-maaleista pitkään aikaan. Taiturimaisilla lyhyillä syötöillä pelattiin ensin kiekon hallinta itselle, sitten Kuuselan ja Voutilaisen maaginen viimeistely.

Kuusela osaa pelata näitä pelejä, pelimies.

++ Voutilaisen maali Raksilassa oli kyllä yksi kliinisimmistä mitä näissä peleissä näkee. Hakee paikan ja "perusveto" kilpimummoon

Huikea Game 7 huomenna tiedossa! Parempi voittakoon, ja Dumareille viileyttä ratkaisuihin, ettei mitään jää selitettävää kummallekaan leirille! Go men go!

!!
 

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Kärpät vei ensimmäisen erän, toinen tasan, Tappara kolmannen. Kärpät oli kuoliniskua vaille, kun huml väsähti pitkälleen ja Hakkaraisen paskahousu halusi palkan huomiseltakin. Sitten taas johtoasemassa kärpät sai tehdä mitä tahansa, ohtamaakin jäi rangaistuksetta tultuaan miehekkäästi ulkopuolisena Niemisen ja Pokan painiin. Ämmiä mitä ämmiä.

Huomenna Tappara hoitaa. Jossain kohtaa näiden tuomariapujen on Kärpiltäkin loputtava. Kun olisi edes tasapuolista.

Väsyneet Prov...Kädet


Kyllähän tuomarointi oli tänään tasapuolista. Kyllähän Tapparakin selvisi muutamasta paikasta jäähyttä 0-2 tilanteessa ja Kärpät sai jäähyn mm. tilanteesta jossa Järvinen kumpuroi itse Kärppien pakkiin ja lensi maalia päin.


Yhtä kaikki, hieno sarja. HUomenna saa arvoisensa päätöksen kävi miten kävi. Jatkoaika toiveissa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Huvittavinta lienee se, että nyt kahden keskiverron maalivahdin kamppailussa vähemmän keskiverron puolustuksen takana pelannut voitti.
Sinä se jaksat. Tällä hetkellä Karhusen vire on lähempänä NHL:n keskivertotasoa mutta luultavasti et sitä tarkoittanut. Gamesavereita oli useampia. Ohjuri oli täysin mahdoton torjua ja se Kuuselan vetokin oli sellainen, joita vaan menee kaikille eikä se imaisu ollut. Metsola imi Ohtamaan vedon. Ja Humlinkin veto oli otettavissa.

Huomenna Metsola sulaa lopullisesti. Ja sitä myöten nimimerkki J.Grönvall myös!;)
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Kyllä oli jännitystä koko rahan edestä. Kyllä Tampereellekin saadaan jännitystä ja tunnelmaa ja hyvin oli Kärppäfanejakin paikalla. Nyt ei vituta tällaisen elämyksen jälkeen kun edellisestä samasta fiiliksestä on 25 vuotta. On nää lätkäfinaalit hieno tapahtuma.

Pelistä muut kirjoittakoon oleellisen mutta se mitä muut tuskin mainitsee tässä on Elmeri Kaksosen pelaaminen ennen 1-2 maalia. Kaverilla pitkä vaihto alla ja silti oikeaoppisesti menee hyökkäykseen, veto pakin jaloista ja sit vielä röyhkeesti maalille ja hyökkäyspään aloitus jonka seurauksena tuli 1-2 maali
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Olin lähes varma, että Tappara olisi tullut kuin haukka päälle kotihallissaan, mutta jäi vaikutelma, että virta ei riitä akuissa. Tosin hieno tasoitus, mutta se ei riittänyt.

Mutta Kärpillä saattaa huomenna maila puristaa, joten saumaa toki on. Kärpät on noussut haudanpohjalta, joten kaatuvat sitten saappaat jalassa, jos kaatuvat.
 

Johan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Edelleen täytyy palata siihen 2-2 tasoitukseen ja kuinka Tappara muni sen momentumin. Ehdottomasti siinä jos missä oli kotijoukkueen mahdollisuudet mennä johtoon ja ratkaista mestaruus, mutta nyt tämä lopputulos voi koitua kohtalokkaaksi. Olihan se Kuuselan 1-2 maali aivan _jäätävä_ hurmosboosti Tapparalle (ja se näkyi etenkin siinä YV:llakin ennen 2-2 -tasoitusta, itseluottamusta oli roppakaupalla), ja hetken ajattelin ainakin itse että nyt tullaan rinnalle JA myös ohi, mutta eipä tällä kertaa.
Itse myönnän ajatelleeni 2-2 maalin syntyessä hetken, että vittusaatananperkele, eikö huomenna pelatakaan.

Saakohan tässä nukutuksi?
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Dumareille viileyttä ratkaisuihin, ettei mitään jää selitettävää kummallekaan leirille!
Juurikin näin, ettei kummallekaan jää paskan maku suuhun siitä, että dumarit ratkaisivat pelin. Itse veikkaan, että tuomarit antavat pelata huomenna liiankin paljon. Hyötyykö siitä sitten jompi kumpi joukkue, sen tiedämme huomenna illalla ;)
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
ja Kärpät sai jäähyn mm. tilanteesta jossa Järvinen kumpuroi itse Kärppien pakkiin ja lensi maalia päin.

Kommentoidaan nyt kuitenkin sen verran tätä faktaa, että ei puolustaja voi heittäytyä vastustajan jalkoihin tai leikata, ei edes kiekotonta. Myös Tapparan muutamaa jäähyä voisi kyseenalaistaa ja Kärppien muutamaa tilannetta jossa ei jäähyä heille puhallettu. Lopputuloksena ihan tasapuolinen linja näiden suhteen. Eli taitaa Wooferillakin vähän väriä laseissa olla, kun tilanteet tahtoo vain toisinpäin nähdä?
 

Itäpuu

Jäsen
Eihän vaan meidän kultamuna Humuli loukkaantunut oikeasti siinä jossain tilanteessa? Aivan kuin en olisi nähnyt miestä enää loppupelissä kentällä. prkl.
Mahtava draama taas. Upiat joukkueet ja pellaajat. Ei edes vituta jos huomenna hävitään, paitsi vähän. Tämä on voitettu kausi joka tapauksessa.
 

Juze80

Jäsen
On tuo jo koomista, että jotkut Tappara-fanit väittää, että tuomarilinja suosi Kärppiä. Molemmilla yksi 2+2 minuuttista ja muuten meni normaalit kaksiminuuttiset Tappara 3 kpl ja Kärpät 6 kpl. Ois se mielenkiintoista tietää, että miten jäähyjen olisi pitänyt mennä, jotta oikeus olisi toteutunut. Tapparalle yksi kaksiminuuttinen ja Kärpille kymmenen kakkosta? Jo toisella erätauolla sanoin kaverille, että kyllä on tuomareilla tiukka paikka viheltää Kärpille seuraava jäähy, kun on tullut jo kaksi peräkkäistä. Niihän se kolmaskin tuli ja sinänsä ihan aiheesta, mutta ei härreguuud voi kyllä kukaan sanoa, että linja olisi Kärppiä suosinut.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
On tuo jo koomista, että jotkut Tappara-fanit väittää, että tuomarilinja suosi Kärppiä. Molemmilla yksi 2+2 minuuttista ja muuten meni normaalit kaksiminuuttiset Tappara 3 kpl ja Kärpät 6 kpl.
Tälle todella iso peukku!
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei kun minä luulen, että se on vain vastapainoa sille nillitykselle, mitä ketjut olivat täynnä pelien 2-4 jälkeen. Mutta muistaakseni pystyy aika asialliseenkin keskusteluun, jos vastapuoli haluaa keskustelua siitä itse pelistä. Sitten läikkyy yli, kun mitta täyttyy.

Et ole kovin hyvä playoff-pelaaja. Ei ole kantti kestänyt pudotuspelien paineita. Kykyjä on, mutta tiukassa paikassa alahuuli väpäjää.

Kärpät oli kyllä tänään hyvä. Peli näytti menevän helpohkosti Kärppien nimiin. Kolmannen erän alussa vaikutti, ettei Tappara pysty edes hätyyttelemään Kärppiä kahden maalin takaa. Sitten, kuin salama kirkkaalta taivaalta, iski Kuusela. Siitä valtava buusti Tapparalle ja ottelu heti kohta tasoihin. Silloin pikkaisen huoletti. Huml, sinä miesten mies. Huml, sinä Kärppien Kärppä. Sinä pelastit meidät, kiitos! Huomenna jatkuu.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Ihan turha analysoida tuomareita tai pelin virtausta, kun Metsola hörppäsi kolme maalia. Finaalitasoisella molaripelillä Tappara olisi vienyt. Nyt Kärpät voitti kolmella maskittomalla vedolla, jotka eivät olisi menneet toiseen päähän. No, huomenna se nähdään onko Metsolasta lopulta mestarivahdiksi...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös