Nimenomaan taklaus. Itseäni kyllä kovasti ihmetyttää tuo, että nykyjääkiekossa annetaan taklauksista jäähyjä ja varsinkin 5 minuuttia ja suihkuun! Ei voi käsittää. Tosin eiköhän tuossa jäähyssä taas tullut janihonkaslisää.
Kiekottoman miehen taklaaminen ei ole sallittua. Oli taklaus miten puhdas tahansa. Kiekottomaksihan Kuuluvainen tuossa tilanteessa selkeästi tulkittiin.
En nyt muista miten tuo tulkinta sääntökirjassa menee, mutta kiekko oli jo ennen taklausta uudella Jukuri-pelaajalla. Jos se on kriteeri kiekollisuuden loppumiselle se täyttyi kirkkaasti. Jos se on tietty aika, oli tulkinta ehkä väärä. Mielestäni taklaus tuli kuitenkin selkeästi myöhässä. Taklauksen puhtaudella ei ole tässä tilanteessa mitään virkaa. Tietysti oli raskauttavaa, jos taklaus olisi tullut esim. kyynärpäällä päähän. Nyt ei tullut, vaikka Kuuluvainen oudosti kyykkikin vastaanottamisessa.
Kuuluvainen otti taklauksen myö huonosti vastaan. Tästä johtuu varmaankin loukkaantuminen. Toisaalta kuuluuko pelaajan ottaa vastaan taklausta ollessaan kiekoton? Tähän varmasti perustuu kiekottoman taklaamis-kielto. Jos joku vain yhtäkkiä pamauttaa hirveän pommin, kun olet kiekottomana niin loukkaantuminenhan siitä on tuloksena.
Itse en henkilökohtaisesti diggaa tuosta "iso jäähy, jos loukkaantuu"-säännöstä. Pienestäkin rikkeestä voi loukkaantua, jopa puhtaasta taklauksesta ja silloin iso rangaistus on liian kova tuomio. Mutta sen mukaan kuitenkin mennään. Jos Kuuluvainen ei olisi loukkaantunut, olisin antanut kakkosen estämisestä. Nyt olisi riittänyt 5+PR, OR tuli varmaan maineesta, jonka ko. kaveri on ihan omilla toimillaan hankkinut. Tämän genren kavereita tuo maine vain seuraa ja haittaa, ei voi mitään. Samallalailla Forsell saa liki jokaiseen maaliin syöttöpisteen, riittää kun on jäällä. Paska maailma, ei voi mitään.
Tässä nöyrä mielipiteeni tähän caseen.
Itse pelistä sen verran, että aattelin vielä ennen tätä peliä, että kunpa Sport saisi vastaansa Jukurit ensimmäisellä kierroksella, koska se ei ole minua tällä kaudella juurikaan vakuuttanut. Nyt en enää ajattele niin. Ajattelin niin, että on ihan sama tuleeko sieltä Jukurit vai KooKoo, käkättimeen tulee 98% varmuudella joka tapauksessa. Tää kausi on jo hävitty ajat sitten.