Siis missä ihmeen pelissä osa porukasta täällä on ollut.. "Tähtinen on padan ykkössentteri"??? Ja millä ihmeen perusteella??? Tänään esim IFK:n kolmas maali oli kyllä Markun käsialaa joo, mutta mitä poikkeuksellisen hyvää Tähtinen kentällä muuten teki? Tähtinen on nostanut tasoaan kyllä, siitä en tohdi eri mieltä olla, mutta lapsellisia virheitä ja hölmöjä jäähyjä tulee edelleen aivan liikaa. Se ei toki ole Markun vika.. Markku on vaan scoutattu väärin. Ja pelin lopussa Damon kävi pyytämässä Markun kentälle, koska itse hävisi edeltävän hyökkäyspään aloituksen 100-0. Ja aloitus sattui vielä olemaan vasemmalta puolelta, jolloin rightin puolen pelaajan (eli Kuparisen), on hankala voittaa aloitusta pelitilanteen kannalta parhaaseen paikkaan. Nyt ihmiset ne silmät auki, eikä tuijoteta vain niitä pistepörssejä.
Ja joku kehtasi haukkua täällä Kuusistoa?? Täytyy toivoa, ettei kyseinen henkilö tule ikinä sekaantumaan millään tavalla pelaajien scouttaukseen, jos Kuusisto oli tänään muka huono. Kuusisto todellakin esiintyi edukseen tänään niin kiekon kanssa kuin ilmankin.
Ja Salminen?? Lapanen?? Kevyt?? Yrittäkää nyt päästä yli jo kaikista numeroista ja seuratkaa mitä ne pelaajat siellä kentällä tekevät.. Sakke oli mielestäni yksi kentän parhaista tänään. Jonkun mielestä Huhtanen oli hyvä ja Sakke "liian kevyt liigaan". Montako vaarallista maalipaikkaa Huhtanen tänään loi?? Entä montako kertaa oli vapaassa paikassa, jossa pääsi edes yrittämään maalintekoa?? Huhtanen tekee kyllä todella hyvää työtä, älkää käsittäkö minua väärin, mutta ratkaisijan tyylisestä pelaajasta ei ole kyse. Miettikää jos Sakke pelaisi kentässä jossa joku olisi kaksi vähän enemmän rouhija-tyyppistä pelaajaa ja Sakke pääsisi käyttämään parhaita avujaan. Ne äijät siellä penkin takana voisivat jo herätä tähän päivään, ja ymmärtää, että ykköskentässä on nykymuodossaan liian vähän vääntövoimaa. Mäkisen tulon myötä kolmeen ekaan kenttään toki on yhden pelaajan verran ylitarjontaa, mutta ainut oikea ratkaisuko olisi istuttaa lahjakkainta junnua penkin päässä?? Ja vielä sopimusneuvotteluiden aikaan?? Älkää nyt ihan pehmeitä puhuko!!
Pahoittelen avautumistani, mutta olen jo pitkään pitänyt tätä raivoa sisälläni.. ;) Tuntuu vaan siltä, että osa näitä juttuja kirjoittavista seuraa pelejä radion, tekstitv:n tms välityksellä. Tai sitten minä en ymmärrä lätkästä yhtään mitään.
Sitten itse asiaan...
Varmaan parasta Pataa olin tosistamassa hallilla tänään. Todella energistä, hyvin liikkuvaa ja paljon ja lujaa taklaavaa peliä tänään. Ei edes pahemmin häviö harmittanut, kun esitys oli mielestäni todella hieno. Karkeasti sanottuna pitkästä aikaa hävittiin Kilpeläiseen. Eero pelasi ihan ok pelin, mutta 0-1 ja 1-3 maalit laitan täysin Eeron piikkiin (1-3 maalissa Tähtinen toki teki hyvän esityön). Perustelen väittämääni niin, että tämän kauden normi-Eeron selän taakse ei kyseiset olisi uponneet. HIFK:sta valopilkkuja olivat Petrell ja Pitkämäki. Petrellin liikettä on kyllä ilo katsoa. Ja Pitkämäki oli kaiken mahdollisen tiellä, vaikka mitään varman oloista pelaaminen ei ollut. Jopa tuomarit saavat minulta suht puhtaat paperit. Eiköhän tässä ollut jo riittävästi avautumista ja voin poistua takavasemmalle lukemaan kuinka sokea olen..