Pe 20.9.2024 paitojen nostossa paikalla Jari Kurri

  • 31 167
  • 295

Kiuru

Jäsen
En tiedä muusta kuin siitä, että on hemmetin surullista kuinka Venäjän touhu vaikuttaa välillisesti jopa erinomaisen hienosti lähteneen fanikauden fiilikseen.

@CreaseMonkey hienosti kiteytti asian eli ”Kurrin saapuminen kemuihin on yhtä ’ilouutinen’, kuin juopon enon myöntävä vastaus hääkutsuun.”

Veikkaan, että Kurria esitellessä käytännössä kuullaan hiljaisemmat aplodit kuin muilla, ehkä muutama näiden sekaan tuleva buuaus, koska paljon siellä on tuulipukukansaa taas katsomossa jotka eivät eilistä pidemmälle asoita muista.
Etälepäädyltä odottaisin selvää buuaustaja jotain nopeasti tehtävää mielenilmaus tifoa. Olen oikeasti pettynyt kannattajaryhmään jos tämä ei ole minimi
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, JFC
Otto ei saavu paikalle. Jää Kurri kans himaan.
 

SatanicBunny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Narrin paluu
Sen nyt ymmärtää, että Kurri on ollut pakko kutsua, olisi vaan ollut Jarilta tahdikas ja ymmärtävä veto tässä vaiheessa ymmärtää olla saapumatta paikalle.

Silti mun mielestä buuaksia melkein voimakkaampi viesti olisi jos kaikkien muiden kohdalla pidettäisiin niin perkeleesti meteliä, ja Kurrin tullessa vuoroon koko eteläpääty seisoisi aivan hiljaa.
 

Shakermaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En tiedä muusta kuin siitä, että on hemmetin surullista kuinka Venäjän touhu vaikuttaa välillisesti jopa erinomaisen hienosti lähteneen fanikauden fiilikseen.
Surullista, kyllä. Mutta olemme kuitenkin päässeet yllättävän vähällä mielestäni Venäjän reissun jälkeen. Toki esim. harkimokurrien poissaolo organisaatiosta on auttanut pöydän puhdistamiseen, mutta on varmasti ymmärrettävää, että joudumme näiden idän haamujen kanssa painimaan aika ajoin, eivätkä kaikki niistä poistu yltämme koskaan.

Toivottavasti pysymme vahvana, emmekä anna tällaisten liikaa vaikuttaa fiilikseen.
 

Kebis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Surullista, kyllä. Mutta olemme kuitenkin päässeet yllättävän vähällä mielestäni Venäjän reissun jälkeen. Toki esim. harkimokurrien poissaolo organisaatiosta on auttanut pöydän puhdistamiseen, mutta on varmasti ymmärrettävää, että joudumme näiden idän haamujen kanssa painimaan aika ajoin, eivätkä kaikki niistä poistu yltämme koskaan.

Toivottavasti pysymme vahvana, emmekä anna tällaisten liikaa vaikuttaa fiilikseen.
Ilmaisin itseni huonosti.
Tämän kannalla myös itse.
Tässäkään asiassa menneisyyttä ei voi paeta.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Persona non grata eli olisi todellakin saanut jäädä kutsumatta. Ihmettelen että jotkut jaksavat vieläkin puolustella ja jopa vertailla silloisiin pelaajiin. Ne ei omistaneet Jokereista prosenttiakaan. Joiltain ihmisiltä on vissiin unohtunut että herra istui myös KHL:n johtokunnassa. Siihen päälle uhriutumiset selittelyineen niin entinen lempipelaajani ansaitsee perjantaina korkeintaan hiljaisuuden jos sitäkään. Puolen millin kausiliksa oli tärkeämpää kuin logo tai mikään muu.
Tässä omat ajatukseni hyvin niputettuna. En kiistä Jarin saavutuksia pelaajana, mutta r***än bulvaanina toimiminen monen, monen vuoden ajan oli kyllä sellainen häpeätarha, että häntä ei missään nimessä olisi pitänyt kutsua huomiseen tilaisuuteen.

Spontaanit mielenilmaukset kuuluvat urheiluun, niin hyvässä kuin pahassakin. Jari on ansainnut kaikki buuaukset, jotka huomenna saa osakseen.

EDIT: Lisättäköön vielä sen verran, että en silloin 2007 ymmärtänyt, että miksi 3,5 kautta Jokeripaitaa kantaneen Kurrin paita ylipäätään jäädytetään ja nykyisin ymmärrän sitä vielä vähemmän. Valitettavasti ainakin itselle tämä näyttäytyy hieman siten, että Jokerijohdossa ei ole todellista halua pestä käsiään täysin k*l-kuonasta, mikä on erittäin sääli.
 
Viimeksi muokattu:

Swindon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Puolen millin kausiliksa oli tärkeämpää kuin logo tai mikään muu.
Tämä. Kun mietin Jari Kurria, niin en mieti peliuraa vaan ekana tulee mieleen KHL, veriset rahat ja valehtelu. Olisi toimistossa pitänyt miettiä että mitä tunteita Jari Kurri herättää meidän leirissä äijän historia kun tiedetään.

Kurri ansaitsee kyllä mahdolliset buuaukset, mutta tuskin paljoa ne sitä hetkauttaa kun ruplat lämmittää kivasti pankkitilillä.
 

SonOfMothMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mahtaa olla Kaurismäkeläistä meininkiä, jos Variskin vielä estyy pääsemästä paikalle ja Kurri ainoana kutsuvieraana paikalla. Tulee mahtava seremonia!

Kurri astuu vaihtoaitiosta jäälle levitetylle punaiselle matolle ja samalla kaikki 5000 katsojaa nousevat seisomaan, kasvoillaan tuima katse kohti Kurria. Kukaan ei sano sanaakaan, koko jäähalli on hiirenhiljainen kun viirejä ja jäädytettyjä paitoja hilataan hitaasti kohti hallin kattoa. Katsomosta kuuluu yskäisy, joka kaikuu ympäri katsomoita. Paidat ja viirit on hilattu katonrajaan, kukaan ei vieläkään sano tai huuda mitään. Kurri vilkuttaa jähmeästi kohti keskiympyrää kasvoillaan kivettynyt ilme, silmissään lasittunut katse. Hän kääntyy kannoillaan punaisella matolla ja astelee hitaasti pää painuksissa vaihtoaitioon ja sieltä hallin syövereihin. Katsojat istuvat alas kuin yhdessä tuumin ja kuuluttaja hönkäisee lakonisesti mikrofoniin ”hyvä!”.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Tämä. Kun mietin Jari Kurria, niin en mieti peliuraa vaan ekana tulee mieleen KHL, veriset rahat ja valehtelu. Olisi toimistossa pitänyt miettiä että mitä tunteita Jari Kurri herättää meidän leirissä äijän historia kun tiedetään.

Kurri ansaitsee kyllä mahdolliset buuaukset, mutta tuskin paljoa ne sitä hetkauttaa kun ruplat lämmittää kivasti pankkitilillä.
Pahoin pelkään että tässä me olemme pienessä vähemmistössä. Suuren enemmistön silmissä Kurri on edelleenkin suurella Jokerisydämellä varustettu kiekkolegenda. Mahdollisilla "hiljaisilla protesteilla" ei ole mitään virkaa, kun ne hukkuvat kuitenkin suosionosoitusten alle.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kurri voi sekä olla sinisilmäinen hölmö että esittää sellaista. Lähtökohtaisesti on ollut sinisilmäinen, kun aikanaan bulvaaniksi lähti, mutta vaikea uskoa, etteikö nuo silmät olisi jossain vaiheessa auenneet.
Eikä mitään juolahtanut mieleen, kun Suomen isoin urheilubrändi annettiin 4000 eurolla? Joopa joo.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On kyllä tulossa kaikkinensa kiusallinen tapahtuma katsoa. Kurrin aikainen hiljaisuus ja vain kaksi kutsutuista paikalla. Ja toinen näistä Kurri.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Jokerit FC, JHC Helsinki
Pelipaitojen nostamiseen liittyvät asiat ja etenkin Kurrin läsnäolo on herättänyt paljon keskustelua.

Eteläpääty ry:n hallitus on korostanut Jokerien operatiivisen johdon suuntaan, että asia jakaa mielipiteitä. Olemme yhteisymmärryksessä siitä, että jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen ja sen ilmaisuun tässä, kuten muissakin tapahtumissa.

Eteläpääty ry ei yhdistyksenä linjaa sitä, miten kenenkin tulisi reagoida tai olla reagoimatta Kurrin tai muiden paitojen nostamiseen tai läsnäoloon illan ottelutapahtumassa. Jokainen tehköön päätöksen itse, omaa harkintaa käyttäen ja muiden ilmaisun- ja mielipiteenvapautta kunnioittaen.

-Eteläpääty ry, hallitus
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Mun puolesta Kurri saa olla paikalla, mutta nro 17 on Tumba Turusen numero. Olin varmaan ainoa, joka laski päänsä eikä taputtanut, kun Kurrin 17 aikoinaan vedettiin kattoon. Tänään Turusen paita päälle ja sen nostolle taputan, Kurrin en.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Pelipaitojen nostamiseen liittyvät asiat ja etenkin Kurrin läsnäolo on herättänyt paljon keskustelua.

Eteläpääty ry:n hallitus on korostanut Jokerien operatiivisen johdon suuntaan, että asia jakaa mielipiteitä. Olemme yhteisymmärryksessä siitä, että jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen ja sen ilmaisuun tässä, kuten muissakin tapahtumissa.

Eteläpääty ry ei yhdistyksenä linjaa sitä, miten kenenkin tulisi reagoida tai olla reagoimatta Kurrin tai muiden paitojen nostamiseen tai läsnäoloon illan ottelutapahtumassa. Jokainen tehköön päätöksen itse, omaa harkintaa käyttäen ja muiden ilmaisun- ja mielipiteenvapautta kunnioittaen.

-Eteläpääty ry, hallitus
Olisi melenkiintoista tietää, mitä Jokereista vastattiin tähän? Ymmärrettiinkö siellä suunnassa ollenkaan asian aiheuttamaa keskustelua vai tuliko asia heille täytenä yllätyksenä?
 

Ikurin Vireä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves talvella ja Ilves kesällä, Ikurin Vire
Olisi melenkiintoista tietää, mitä Jokereista vastattiin tähän? Ymmärrettiinkö siellä suunnassa ollenkaan asian aiheuttamaa keskustelua vai tuliko asia heille täytenä yllätyksenä?
Tämä kiinnostaisi itseänikin. Kertoisi aika paljon siitä, kuinka paljon tekemisestä on omassa kuplassaan, ja kuinka paljon ruohonjuuritasolla. Voin jotenkin ymmärtää perustelun "kaikki kutsuttiin, eikä Kurria voinut ohittaa", jos ymmärretään, että tuolla voi olla seurauksensa tilaisuuden luonteeseen. Jos mahdollisten mielenilmausten jälkeen sieltä tulee kommenttina yllättynyttä pikachua ja "väärinkannattajien" torumista, niin kupla on aika vahvaa tekoa.
 

ejs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eteläpääty Ry:n kommentti vaikuttaa aikuisen ihmisen kirjoittamalta. Mä en oikein tiedä, edellyttääkö se varsinaista vastausta Jokereilta, sehän on tuollainen selkeä oma ilmoitus. Tokihan siihen voi vastata varsinkin, jos on eri mieltä.

Minä en muista yhtään sellaista Kurrin ulostuloa, joka olisi vaikuttanut jotenkin bulvaanin toiminnalta. En tiedä, oliko Jari kovasti rahan tarpeessa aikoinaan (kukapa meistä ei olisi). Sen sijaan luulen, että toimiminen Jokerien GM:nä oli hänelle hyvin houkuttelevaa. Varmasti Kurri oli nähnyt omien pelikavereidensa ja muiden tuttujensa edenneen erilaisiin tehtäviin NHL:ssä. Jokerit olivat Jarin ainoa vaihtoehto.

Mulle on muodostunut se kuva, että tuo tehtävä sopi Jarille ja Jari tuohon tehtävään yllättävänkin kyvin. Ei tullut mitään idioottimaisia someulostuloja eikä muita sohelluksia. Luulen, että pelaajien ja GM:n keskinäinen luotto ja kunnioitus oli kunnossa. Periaatteessa ‘match made in heaven’, mutta sitten isommat kuviot puuttuivat peliin.

Tiedä sitten, kuka näitä päätöksiä lopulta tekee, mutta Kurrin johdolla päätettiin olla lähtemättä pelamaan Minskiin syksyllä 2020. Jokerit taisi myös olla ensimmäinen isompi/tunnetumpi Suomalainen toimija, joka reagoi Venäjän hyökkäykseen Ukrainaan lopettamalla kannsakäymisen siihen suuntaan.

Kannattaa muistaa, että Liigaseurojen rahoituksessa enemmän tai vähemmän venäläistaustaisella rahalla oli myös osuutensa.

Saattaa olla, että Kurri ajatteli homman voivan jatkua Suomessa. Tätä voi pitää sinisilmäisyytenä. Ymmärrän myös hyvin, miksi tämä ei Liigaseurojen pomoille sopinut. Koko kuvio on sen verran sekava, että en osaa siitä sanoa mitään. Oma surutyönsä siinä varmaan Kurrillakin oli tajuta tilanne. Sekin on aika luonnollista, ettei suomalainen noin vain luovu omistuksistaan.

En ole mikään Kurrin PR-toimiston työntekijä. Olen vaan sitä mieltä, että tämän asian voi nähdä useammaltakin kannalta. Tuo yksinkertaistus, että saadakseen suuren määrän rahaa Kurri otti homman ja valehteli faneille suut ja silmät täyteen, ei mulle nappaa.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Luleå HF, Florida Panthers
Erittäin hyvä kirjoitus yllä ja komppaan 100%!

Vielä näihin sotahommiin yms. Niin katsoohan jengi täällä NHL:ääkin, vaikka Bettman on täysnilkki ja siellä jatkuvasti joka jengin toimesta juhlitaan USA:n armeijaa, joka viimeiset +30v on pommittanut lähi-itää raunioiksi.

Ihmisillä on vaan aina tapana poimia ne rusinat pullasta ja lähes sama asia vähän kauempana ei sitten niin kiinnostakkaan ja keksitään itselle perusteluita että miksi just tämä asia nyt niin kovasti itseään koskettaa mutta tuo toinen ei sitten koska nönnönnöö.

Jari ei ole mihkään lähtenyt sotimaan tai rahoittanut moisia retkiä, jäitä hattuun ja pipoa löysemmälle.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minä en muista yhtään sellaista Kurrin ulostuloa, joka olisi vaikuttanut jotenkin bulvaanin toiminnalta.
Onko bulvaanina toimiminen siis ulostuloista kiinni? Ymmärtääkseni ei, mutta voi olla, että olen ymmärtänyt jotain väärin.
En tiedä, oliko Jari kovasti rahan tarpeessa aikoinaan (kukapa meistä ei olisi). Sen sijaan luulen, että toimiminen Jokerien GM:nä oli hänelle hyvin houkuttelevaa.
Eli Jari lähti GM:ksi rakkaudesta lajiin, mutta piti Jokereita aika pitkään panttivankina, jotta sai vielä 500 kiloa taskuun? Hiukan tuntuu ristiriitaiselta. Kukapa meistä on lähtenyt rahastamaan venäläisten omistamaan yhtiöön(aika harva tuossa roolissa missä Jari).
Jokerit olivat Jarin ainoa vaihtoehto.
Heh. Ainoa vaihtoehto, josta sai tällaisen korvauksen. Kyllä varmasti.
Mulle on muodostunut se kuva, että tuo tehtävä sopi Jarille ja Jari tuohon tehtävään yllättävänkin kyvin
Sama kuva on itsellä. Venäläisten sätkynukke.
. Ei tullut mitään idioottimaisia someulostuloja eikä muita sohelluksia.
Niin. En tiedä, mutta olihan se nyt aika älytöntä kiukuttelua Kurrilta median suuntaan. Idioottimaistakin.
Luulen, että pelaajien ja GM:n keskinäinen luotto ja kunnioitus oli kunnossa.
Tämän osalta voi olla näin.
mutta sitten isommat kuviot puuttuivat peliin.
Ja pakottivat Jarin KHL:n hallitukseen? Kertomaan, että Jokerit on 100% suomalaisomistuksessa? Ei nämä olleet idioottimaisia someulostuloja vaan nämä oli täyttä kusettamista.
Tiedä sitten, kuka näitä päätöksiä lopulta tekee, mutta Kurrin johdolla päätettiin olla lähtemättä pelamaan Minskiin syksyllä 2020.
Jarille tästä pinssi ja muumitikkari.
Jokerit taisi myös olla ensimmäinen isompi/tunnetumpi Suomalainen toimija, joka reagoi Venäjän hyökkäykseen Ukrainaan lopettamalla kannsakäymisen siihen suuntaan.
Jokerit oli myös ainoa toimija siinä roolissa, jossa se oli. Poliittisen vallan väline.
Kannattaa muistaa, että Liigaseurojen rahoituksessa enemmän tai vähemmän venäläistaustaisella rahalla oli myös osuutensa.
Whataboutwhatabout. Montako seuraa oli venäläisten omistuksessa? Venäläisessä sarjassa?
En ole mikään Kurrin PR-toimiston työntekijä. Olen vaan sitä mieltä, että tämän asian voi nähdä useammaltakin kannalta. Tuo yksinkertaistus, että saadakseen suuren määrän rahaa Kurri otti homman ja valehteli faneille suut ja silmät täyteen, ei mulle nappaa.
Ei ole pakko napata. Kala ei aina syö. Mutta silmät on kenties sinunkin syytä avata, että Jari on mm.faneille puhunut täyttä puuta ja muutaman kuorman heinää päälle.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Luleå HF, Florida Panthers
Onko kellään tietoa mihin aikaan tämä viirien nosto tapahtuu? Eli alkaako seremoniat 18:30 vai aikaisemmin?
Kotisivuilta en ainakaan mitään mainintaa ajasta huomannut ja someja ei ole.

Lähinnä sillä kyselen kun en paikalle pääse, ja tuo Katsomon lähetys alkaa vasta 18:20.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös