Aika herkillä jengi täällä on, jos tosissaan harkitaan kausikorttikatsomon vaihtamista jne, mikäli joku buuaa Jarille.
Kurrin ansioita pelaajana kukaan tuskin kiistää. Sillä paidalla katossa on kuitenkin aina viestitty muustakin, kuin siitä, että tämän numeron haltija oli hyvä pelaamaan jääkiekkoa; ne paikat pitäisi olla varattu jollain tavalla seuran kannalta erityisen tärkeille henkilöille, jotka ovat antaneet itsestään seuralle ja tehneet sen eteen suuren päivätyön, mielellään pelanneet siellä pitkään ja sitten tosiaan olleet vielä hyviä pelaamaan sitä jääkiekkoa. Mun mielestä itse asiassa näiden 3,5 kautta aikuisena Jokereissa pelanneiden Kurrien paitoja siellä ei sinällään tarvitsisi edes olla, Tikkanen sitten ihan vielä tarina erikseen.
Anyway, Jari Kurri on paljon muutakin, kuin pelaaja-Jari ja hänen paitansa ja pelinumeronsa edustaa myös sitä toista puolta Jarista, halusimme sitä tai emme. Siksi tässäkään tilaisuudessa kukaan ei minusta oikein uskottavasti voi väittää, että siellä jäällä vilkuttaa tänään vaan se kiva Jari, joka lähti meiltä Edmontoniin pelaamaan Gretzkyn kanssa, eikä ollenkaan se Yari, joka tyhmyyttään/ahneuttaan toimi verirahojen perässä oligarkkien puudelina ja valehteli suut ja silmät täyteen, myös oman seuran faneille.
Itse en jaksa katsoa taaksepäin tai jäädä vellomaan katkeruuteen. En myöskään pidä Jartsaa harharetkien suurimpana syyllisenä, joten vaikka pidän hänen kutsumistaan riskialttiina ja hieman outona vetona, en nyt jaksa jäädä sitä tänne kirjoittamista enempää vatvomaan tai murehtimaan. Varmaan koska en seurannut KHL-aikaa kuin lähinnä hesarista, ei mulla henkilökohtaisesti ole niin suuria antipatioita Jaria kohtaan, että tekisi mieleni vaikuttaa muiden kunniavieraiden iltaan negatiivisesti buuaamalla. Varmasti en taputa. En silti todellakaan ihmettele, mikäli joku katsomossa reagoi vahvemmin, tai vaikka jotain organisoitua protestiakin olisi faniryhmiltä tulossa. Niin makaa, kuin petaa.
Samaan hengenvetoon muistutan kyllä siitäkin, että ihmisen muisti on lyhyt ja foorumilla asiat tuppaavat saamaan epärealistisia mittasuhteita.
Mikäli hallissa perjantaina on se 5000+ ihmistä, niin ylivoimaisesti suurin osa siitä joukosta ei todellakaan edes muista / tiedä Kurrin synneistä venäläisten bulvaanina, eikä se heitä kiinnosta. Mihinkään koko hallin raivoisaan buuauskonserttiin en usko hetkeäkään. Ehkä voisin sanoa jopa valitettavasti.