Ykkösylivoimaan piirtyvät aika satavarmasti ensimmäisenä nimet Honka ja Ratinen, minkä jälkeen mietitään mennäänkö yhteisellä kokemuksella (Mikkonen & Mustonen) vai raa'alla tasolla (Rooba, Likola, Saari).Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä ketä JYP laittaa ylivoimaan jos illan pelissä sellainen joukkueelle siunaantuisi. En pitäisi sitäkään ihan varmana.
Toi jengi olisi Mestiksessä sarjakärjessä, eli turha IFK:n on täysin takki auki lähteä.Joku @Vili Huli varmaan osaisi paremmin kertoa, mitä näiltä junnuilta ja lainamiehiltä sopii odottaa?
Eetu Laurikainen on terveenä pelatessaan luokkaa Liigan kovin kassari sekä ainakin Anttoni Honka, Nolan Yonkman, Robert Rooba, Micke Saari, Arttu Likola, Joel Sund, Anton Stråka ja Samuli Ratinen enemmän tai vähemmän liigatasoa. Joona Erving varmaan kanssa koska esiintyi mallikkaasti niissä muutamassa matsissa toissa kaudella ja on sittemmin pelannut uransa parasta mestishokia. Tuomas Salmela ja Roni Allén ovat myös täyttäneet tämän kauden aikana tulleet vähäiset liigaminuuttinsa ihan ok, vaikkakin jälkimmäisellä ollut vaikea kausi A:ssa.
Olli Aitola ei ollut taannoisissa liigapeleissään oikeassa sarjassa. On kuitenkin mielenkiintoista nähä miten nyt, sillä Aitola on ottanut askeleen eteenpäin Mestiksen sarjajohtajan ykköspuolustajaksi, ei sisäisessä pistepörssissä mutta peluutuksen osalta. Riku Tiaisella on vielä vähän tekemistä jotta nousee ykköskorin mestismieheksi, mutten epäile etteikö pystyisi energiallaan hoitamaan hommaa tänään, ja puhtaista lainamiehistä Nättisjussi ja Kalle Saramäki miesten peleissä rutinoituneina selviytyvät kyllä illan roolistaan ilman että näyttävät joiltain pubikiekkoilijoilta enkä näe kaksikon osalta aitoa ongelmaa.
Lopuista ei oikein liigatasoa löydy, mutta jos raapustaisin rankingin, Riku Sihvonen olisi tulevaisuutta ajatellen JYPin 1998 syntyneistä hyökkääjistä kiinnostavuudeltaan sijalla kolme (Turkulainen ja Ratinen tietty edellä). Sihvonen tarvitsee lisää lihaa luidensa ympärille, paljon pelikovuutta ja miksei myös vähän räjähtävyyttä luisteluunsa, mutta on taito-ominaisuuksiltaan mun mielestä Stråkaa lahjakkaampi.
A-nuorten ykkössentteri Matias Mustosessa mä en havaitse liigatasolla uraansa luovaa jätkää koska koko, pehmeys ja selkeän erityisominaisuuden puute asettavat rajoituksensa. Enkä löisi rahojani likoon Justus Mikkosenkaan puolesta, mutta Mikkosen suhteen en ole aivan niin jyrkkä sillä mun silmiin miehessä on Mustosta enemmän tappajanvaistoa. Fyysisemmin pelaavaa osastoa edustava Olli-Petteri Viinikainen on liian peruspakki jo junioripeleissä odottaakseni liigatulevaisuutta ja Aleksanteri Heiskasen (joka tietystikään ei tänään todennäköisesti minuutteja saa) yllä leijuu vahva väliinputoajan uhka nykyveskariksi puutteellisen pituutensa vuoksi. Kaikki on kuitenkin mahdollista, joten kuka mä olen tälle nelikolle lopullista tuomiota langettamaan.
Aijai, tää kaksintaistelu tulee kyllä olemaan hienoa seurattavaa. Sitä sivuten... kannattaa pitää silmällä, onko Ville Heinola sunnuntaina (klo 12:15 Hippoksella) Ässien B-nuorten kokoonpanossa. Jos on, kohtaamisesta Tomi Niku vs Ville Heinola saa tälle viikonlopulle kiinnostavan kevyemmän sarjan yhteenoton.Ainakin Anttoni Honka saa tänään vastuuta - saa nähdä viekö valokeilan siltä HIFK:n ihmejunnulta :)