Ei jaksanut enää jälkilähetyksen jälkeen alkaa kirjoittelemaan, mutta pistetäänpä nyt muutamalla ranskalaisella, että miltä peli näytti aurinkolasien takaa:
- Umicevic on kova. Siis tosi kova. Ehdottomasti finaalien paras pelikäsitys. Muuten Tapparan hyökkäys ei pelota, mutta kun Umilla tai Nemolla on kiekko, niin aina saa jännittää.
- Joppe perkele. Nuori mies pelaa hyviä finaaleja, mutta maaleja pitäisi tehdä. Eilenkin tuhannen euron paikasta kiekko viisi senttiä ohi takatolpasta. Ja voi voi, kun se Elo osaisi nostaa rystyltä.
- Juusela näytti Niemelle, miten kiekko laitetaan läpiajosta reppuun. Jääkylmä viimeistely nuorelta kaverilta.
- TUNNE! Iiihana alku peliin. Poikkaria sinne, poikkaria tonne. Savinainen ja Nieminen MM-kisoihin!
- 59:59. Ei helvetti sentään. Läski pisti viileästi kiekon Raannan ohi. Huikea maali, mutta eikö Ässät oikeasti oppineet mitään ekasta matsista?
- Tuomarit oli tänään aika heikkoja. Ekasta nujakasta käsittämättömästi Tapparalle yv ja pelin loppuun täysin linjan vastainen jäähy Aaltoselle. Vaikka varsinkin toisessa erässä myös Tappara kärsi heikosta tuomarityöskentelystä, niin kyllä vihellykset silti kääntyivät tamperelaisten eduksi. Ratkaisuhetkillä TomTom & Co. epäonnistuivat ratkaisevasti. (Mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että Ässät päästi voittomaalin ihan omaa tyhmyyttään.)
Älkää nyt teurastako minua seuraavan näkemykseni vuoksi, mutta allekirjoittaneen mielestä Ässät oli tänään parempi joukkue. Mutta jos et tee paikoista maaleja, niin kaveri usein rankaisee. Vaikka Henkan tilastojen (jotka on muuten mun mielestä todella hyviä ja kiinnostavia, sanoi Nick mitä tahansa) mukaan Tappara voittikin ykkössektorin laukaukset, niin Ässillä oli kuitenkin mielestäni paremmat maalipaikat.
Toivon syvästi, että Ässät voittaa tänään Porissa. Joukkue ansaitsee sen, porilaiset ansaitsevat sen ja minun mielestäni myös Tappara faneineen ansaitsee sen. Mitä pidemmälle tämä sarja venyy, sitä hienompi kiekkokevät saadaan.
We want game seven!!!