Pe 19.4.2013 Tappara-Ässät (3.finaali)

  • 34 161
  • 194

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
Aijaha Turusta tuli tosiasiat. Jätetään sitten keskustelu tähän.

Olen yrittänyt muutaman kerran ihan suht mukavasti vihjailla, mutta muutosta ei ole tapahtunut. Jos kaverin ainut anti on tällainen provotyylisten nollaviestien latominen tänne, niin olisiko mitenkään mahdollista parantaa näitä keskusteluja pistämällä tällaiset sankarit finaalien ajaksi jäähylle? Juuri nämä omasta mielestään kovaa settiä heittävät oman elämänsä santtusilvennoiset laskevat ketjun tasoa yli puolella. Ja näiden takia juuri keskustelun suuntaus on kaukana itse keskustelusta.

No hard feelings, mutta mopo on lähtenyt motarille ja väärään suuntaan.
 

Luke72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva mestari
Hullua haukkua tuomareita ja Ässä puolustusta. Tuomiot oli ihan ok. Hidastuksista tietysti kotisohvalla rillit päässä nähdään kaikki oikein. Erittäin hyvin pelinhenki ollut tuomareilla mukana nyt.
Luceniuksen tulo miesylivoimalla vauhdilla ylimääräisenä oli huikea, hyvin inhimillistä että mies oli sen 2 sekuntia vapaana ja täydellinen, TÄYDELLINEN syöttö Umilta siihen. Aivan huikea maali. Siitä kun haukkuu puolustajia on aika kujalla.
Kovia filmejä heittää punapaidat per peli. Hyi.
Perusvoitto Tapparalle.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Maalintekosektorin vedot tänään 12-10 Tapparalle.

1. erä 7-3
2. erä 3-4
3. erä 2-3

Tähän asti jokaisen matsin on voittanut näitä vetoja enemmän otteluissa aikaan saanut jengi.

EDIT:

Yksi veto puuttui Ässiltä.
 
Viimeksi muokattu:

Nick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vedät kyllä ihan hatusta näitä tilastojasi ja esität niitä täällä faktoina.

Laukaisukartat on nähtävillä ihan liigan sivuillakin, jos joku haluaa niistä vetää jotain johtopäätöksiä.

Henkan laskuihin/tilastoihin on turha luottaa.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Vedät kyllä ihan hatusta näitä tilastojasi ja esität niitä täällä faktoina.

Laukaisukartat on nähtävillä ihan liigan sivuillakin, jos joku haluaa niistä vetää jotain johtopäätöksiä.

Henkan laskuihin/tilastoihin on turha luottaa.

Vai niin, mitäs itse saat sieltä tulokseksi? Ihan samasta kartasta minäkin ne katson.
 

Nypsi

Jäsen
Oli kyllä erikoista huomata, että Tapparan maali tuntui paremmalta kuin mikään JYP:n tekemä pudotuspeleissä. Ässistä on kuoriutunut todellinen itkijälauma, joten pakko perua puheita ja toivoa Tapparan mestaruutta.
 
Viimeksi muokattu:

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No jos mää tähän ny tartun, kun oikein nimimerkiltä mainittiin. Vatkailla voi miten lystää, mutta kyllä siellä meni selkeitä Ässien rikkeitä läpi ja Tapparalle kevyitä jäähyjä. Niiden myötä ottelu olisi voinut mennä vaikka ja miten. On aika lapsellista verrata kahta viimeisintä tilannetta - ikään kuin ottelu ei olisi voinut aiemmin ratketa.

Eihän tämä pidä paikkaansa. Meni myös ennen tuota Elon tilannetta Tapparalta muitakin rikkeitä läpi. Tuo nyt menee jo vielä enemmän vääristyneeksi.

Aijaha Turusta tuli tosiasiat. Jätetään sitten keskustelu tähän.

Ei yllätä että oma antisi rajoittuu tällaiseen, mutta minä satun katselemaan näitä pelejä neutraalein silmin, vaikka jos jompaakumpaa pitäisi kannattaa, olisi se kyllä Ässät.

Kummaltakin jäi viheltämättä muutamia räikeitä, ja tuomarit olivat ajan tasalla lähestulkoon loppuun saakka. Elo kammettiin maalipaikassa nurin, ja Tappara selvisi siitä ilman boksia. Toisessa päässä lievempi tilanne - > Ässien pelaaja boksiin. Ei tuossa ole mitään epäselvää, nää olisi hyvänä voittajana helppo myöntää mutta lieneekö liian harvakseltaan osunut teidän muutaman värilasipetterin kohdalle näitä tähtihetkiä?
 

Nick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vai niin, mitäs itse saat sieltä tulokseksi? Ihan samasta kartasta minäkin ne katson.

En jaksa alkaa vääntämään. Toki voisin esitellä erilaisia lukuja. No jokainen voi laukaisukartasta katsoa määritellen itse laukaisusektorin ja laukausten tyypin ja edelleen esitellä itselleen mukavannäköiset tilastot.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Olen yrittänyt muutaman kerran ihan suht mukavasti vihjailla, mutta muutosta ei ole tapahtunut. Jos kaverin ainut anti on tällainen provotyylisten nollaviestien latominen tänne, niin olisiko mitenkään mahdollista parantaa näitä keskusteluja pistämällä tällaiset sankarit finaalien ajaksi jäähylle? Juuri nämä omasta mielestään kovaa settiä heittävät oman elämänsä santtusilvennoiset laskevat ketjun tasoa yli puolella. Ja näiden takia juuri keskustelun suuntaus on kaukana itse keskustelusta.

No hard feelings, mutta mopo on lähtenyt motarille ja väärään suuntaan.

Nyt nimimerkki Smierc ja Scissors. Te itse aloitatte keskustelun viemisen väärään suuntaan, kun teiltä ei tunnu muuta tulevan kuin räikeitä mielipiteitä tyylillä "Tosiasia on se että..., "Fakta on näin että...", "Joka väittää muuta on puusilmä..." jne. Hitto vie ne mitä suollatte on omia mielipiteitänne, ei faktaa!! Olisi ihan hyvä opetella keskustelemaan asioista ja kunnioittamaan muiden mielipiteitä. Näissä asioissa kellään ei ole yhtä ainoaa oikeaa totuutta, joten kyllähän tuo menee provoilun puolelle ja ärsyttää hitosti, että jotkut tulee laukomaan mielipiteitään absoluuttisena faktana.

Pahoittelut OTsta, mutta ehkä muidenkin on hyvä miettiä tätä. Pahoittelut joistain omista turhista viesteistä, pitäs pystyä olemaan puuttumatta edellisen kaltaisiin provoihin.
 

Carlos83

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, LeKi, Jarkko Ruutu, AS Roma, Azzurri
Ei jaksanut enää jälkilähetyksen jälkeen alkaa kirjoittelemaan, mutta pistetäänpä nyt muutamalla ranskalaisella, että miltä peli näytti aurinkolasien takaa:

- Umicevic on kova. Siis tosi kova. Ehdottomasti finaalien paras pelikäsitys. Muuten Tapparan hyökkäys ei pelota, mutta kun Umilla tai Nemolla on kiekko, niin aina saa jännittää.

- Joppe perkele. Nuori mies pelaa hyviä finaaleja, mutta maaleja pitäisi tehdä. Eilenkin tuhannen euron paikasta kiekko viisi senttiä ohi takatolpasta. Ja voi voi, kun se Elo osaisi nostaa rystyltä.

- Juusela näytti Niemelle, miten kiekko laitetaan läpiajosta reppuun. Jääkylmä viimeistely nuorelta kaverilta.

- TUNNE! Iiihana alku peliin. Poikkaria sinne, poikkaria tonne. Savinainen ja Nieminen MM-kisoihin!

- 59:59. Ei helvetti sentään. Läski pisti viileästi kiekon Raannan ohi. Huikea maali, mutta eikö Ässät oikeasti oppineet mitään ekasta matsista?

- Tuomarit oli tänään aika heikkoja. Ekasta nujakasta käsittämättömästi Tapparalle yv ja pelin loppuun täysin linjan vastainen jäähy Aaltoselle. Vaikka varsinkin toisessa erässä myös Tappara kärsi heikosta tuomarityöskentelystä, niin kyllä vihellykset silti kääntyivät tamperelaisten eduksi. Ratkaisuhetkillä TomTom & Co. epäonnistuivat ratkaisevasti. (Mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että Ässät päästi voittomaalin ihan omaa tyhmyyttään.)

Älkää nyt teurastako minua seuraavan näkemykseni vuoksi, mutta allekirjoittaneen mielestä Ässät oli tänään parempi joukkue. Mutta jos et tee paikoista maaleja, niin kaveri usein rankaisee. Vaikka Henkan tilastojen (jotka on muuten mun mielestä todella hyviä ja kiinnostavia, sanoi Nick mitä tahansa) mukaan Tappara voittikin ykkössektorin laukaukset, niin Ässillä oli kuitenkin mielestäni paremmat maalipaikat.

Toivon syvästi, että Ässät voittaa tänään Porissa. Joukkue ansaitsee sen, porilaiset ansaitsevat sen ja minun mielestäni myös Tappara faneineen ansaitsee sen. Mitä pidemmälle tämä sarja venyy, sitä hienompi kiekkokevät saadaan.

We want game seven!!!
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hitto vie ne mitä suollatte on omia mielipiteitänne, ei faktaa!! Olisi ihan hyvä opetella keskustelemaan asioista ja kunnioittamaan muiden mielipiteitä. Näissä asioissa kellään ei ole yhtä ainoaa oikeaa totuutta, joten kyllähän tuo menee provoilun puolelle ja ärsyttää hitosti, että jotkut tulee laukomaan mielipiteitään absoluuttisena faktana.

Juu, omia mielipiteitähän itsekin esitän, en mitään faktaa. Minun mielipiteeni ovat kuitenkin objektiivisia ja puolueettomia, toisin kuin sinun koska sulla on ns. oma lehmä ojassa. Ja se on fakta jos joku.

Pahoittelut OTsta, mutta ehkä muidenkin on hyvä miettiä tätä. Pahoittelut joistain omista turhista viesteistä, pitäs pystyä olemaan puuttumatta edellisen kaltaisiin provoihin.

Saat siis siitä provon, että joku on todennut Tapparan hyötyneen tuomareista. Nyt kirjoituksesi jälkeen esim. seuraava puolueeton kirjoittaja, Carlos83, kirjoitti tuohon että tuo Aaltosen boksi oli täysin linjan vastainen. Eli jos provokaatiota täytyy hakemalla hakea niin sitä on kyllä siinä tapauksessa ennemmin puolueellisen mielipiteen omaaminen ja objektiivisen leimaaminen. Vai mitä?
 

Mace

Jäsen
Juu, omia mielipiteitähän itsekin esitän, en mitään faktaa. Minun mielipiteeni ovat kuitenkin objektiivisia ja puolueettomia, toisin kuin sinun koska sulla on ns. oma lehmä ojassa. Ja se on fakta jos joku.



Saat siis siitä provon, että joku on todennut Tapparan hyötyneen tuomareista. Nyt kirjoituksesi jälkeen esim. seuraava puolueeton kirjoittaja, Carlos83, kirjoitti tuohon että tuo Aaltosen boksi oli täysin linjan vastainen. Eli jos provokaatiota täytyy hakemalla hakea niin sitä on kyllä siinä tapauksessa ennemmin puolueellisen mielipiteen omaaminen ja objektiivisen leimaaminen. Vai mitä?

Provo ei ole se, että olet jotain mieltä, vaan se, että väität mielipidettäsi johonkin objektiivisuuden verhoon vedoten faktaksi. Näissä ketjuissa on jopa Ässät-leiristä tullut useampia kommentteja, joiden mukaan Tappara ei saanut tuomareilta etua. Myös muualta on tullut samanlaisia kommentteja. Yritä siis ymmärtää, että sinun erilainen mielipiteesi ei muutu faktaksi sillä perusteella, ettet ole Tappara- tai Ässät-kannattaja.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Provo ei ole se, että olet jotain mieltä, vaan se, että väität mielipidettäsi johonkin objektiivisuuden verhoon vedoten faktaksi. Näissä ketjuissa on jopa Ässät-leiristä tullut useampia kommentteja, joiden mukaan Tappara ei saanut tuomareilta etua. Myös muualta on tullut samanlaisia kommentteja. Yritä siis ymmärtää, että sinun erilainen mielipiteesi ei muutu faktaksi sillä perusteella, ettet ole Tappara- tai Ässät-kannattaja.

Niin, no mitä mieltä itse olet Elon estämisestä, ja sen jälkeen Aaltosen boksista?

Olet kyllä oikeassa tuon ylläolevan suhteen, mutta en mä mitään faktoista olekaan puhunut. Kirjoitin, että tuollaiset asiat olisi helppo myöntää hyvänä voittajana. Tuossa lopussa Tappara sai mielestäni radikaalin edun tuomareilta kun säästyi jäähyltä siinä missä Ässät ei.

E: Okei, kirjoitin tuossa nimimerkille Väsyneet Kädet osoitetussa viestissä että "tosiasia on", mutta vaihdettakoon se muotoon "mielipiteeni on". Mennee korrektimmin. Ei tuo kuitenkaan poista sitä etten ymmärrä miksei tuollaista pienen edun saamista lopun vihellysten muodossa voi hyvänä voittajana myöntää?
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Miksi tämä tuomaripari edes vihelsi eilen? Porin ottelun jälkeen heidät olisi pitänyt hyllyttää, koska suoritus siellä ei missään nimessä ollut onnistunut. Ei se että voittajajoukkueen valmentaja kehuu pelin jälkeen ole merkki onnistumisesta, tiedoksi Järvelälle tai jollekin joka näistä nimeämisistä vastaa. Eilinen kaksikko asetti itsensä heikolla viheltämisellä kovaan painetilaan ottelun edetessä, joka saattoi vaikuttaa Tapparan ylivoimatilanteisiin ratkaisevilla hetkillä. Yleisö antoi palautetta pelin aikana ihan aiheesta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miksi tämä tuomaripari edes vihelsi eilen? Porin ottelun jälkeen heidät olisi pitänyt hyllyttää, koska suoritus siellä ei missään nimessä ollut onnistunut. Ei se että voittajajoukkueen valmentaja kehuu pelin jälkeen ole merkki onnistumisesta, tiedoksi Järvelälle tai jollekin joka näistä nimeämisistä vastaa. Eilinen kaksikko asetti itsensä heikolla viheltämisellä kovaan painetilaan ottelun edetessä, joka saattoi vaikuttaa Tapparan ylivoimatilanteisiin ratkaisevilla hetkillä. Yleisö antoi palautetta pelin aikana ihan aiheesta.

Tuomarit ovat olleet tässä sarjassa hyviä. Linja on ollut selkeä, ovat antaneet pelata ja vääntää. Faneilta ihan turhaa valitusta täällä, me katselemme tilanteita niiden värilasien läpi, jotka vääristävät jompaan kumpaan suuntaan.
 

Mace

Jäsen
Niin, no mitä mieltä itse olet Elon estämisestä, ja sen jälkeen Aaltosen boksista?

Olet kyllä oikeassa tuon ylläolevan suhteen, mutta en mä mitään faktoista olekaan puhunut. Kirjoitin, että tuollaiset asiat olisi helppo myöntää hyvänä voittajana. Tuossa lopussa Tappara sai mielestäni radikaalin edun tuomareilta kun säästyi jäähyltä siinä missä Ässät ei.

E: Okei, kirjoitin tuossa nimimerkille Väsyneet Kädet osoitetussa viestissä että "tosiasia on", mutta vaihdettakoon se muotoon "mielipiteeni on". Mennee korrektimmin. Ei tuo kuitenkaan poista sitä etten ymmärrä miksei tuollaista pienen edun saamista lopun vihellysten muodossa voi hyvänä voittajana myöntää?

En ole nähnyt ko. tilanteita, joten en voi ottaa niihin kantaa. Näissä ketjuissa on ollut sekä hyväksyviä että kritisoivia näkemyksiä tuosta Aaltosen jäähystä, olisi mukava nähdä tuo tilanne. Elon tilanteesta on tainnut olla hieman vähemmän kommentteja.

Sitä ihmettelen, että miksi tunnut muodostavan mielipiteesi vain noiden kahden, mielestäsi väärin vihelletyn tilanteen perusteella. Ottelun tuomarilinjaa tulisi kaiketi tarkastella koko matsin osalta ja ottaa huomioon, millaisia jäähyjä jo aiemmin oli vihelletty tai jätetty viheltämättä. Nyt kommentistasi saa sellaisen kuvan, että tuomarit olivat viheltäneet erittäin tasapuolisesti, mutta sitten lopussa Tappara sai edun. Toki tuo voi myös olla oikeasti mielipiteesi asiasta.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jääkiekkoon ei kuulu jatkuva painiminen pelikatkojen aikana. Nieminen väänsi monta minuuttia Laaksosen edessä Savinaisen kanssa, täysin pelin ulkopuolella, eikä mitään. Jossain se raja sentään pitää olla.

Meinaat, että Nieminen paini yksin? Kyllä siellä Ässien miehistä sai helposti halailukavereita, ei tarvinnut aina mennä itse edes kyselemään, tulivat itse ihan luokse.

Kyllähän pelin jäähyistä voidaan keskustella, mutta ehkä säästän itkut taas tämän päiväiseen peliin, jos Tappara vaikka häviäisi. Ja tietysti mahdollinen tappio on tuomareiden syy.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Meinaat, että Nieminen paini yksin? Kyllä siellä Ässien miehistä sai helposti halailukavereita, ei tarvinnut aina mennä itse edes kyselemään, tulivat itse ihan luokse...

Totta kai ässäläiset painivat yhtälailla, minusta tuomareiden linja oli vaan tuossa ensimmäisessä erässä hieman liian salliva, mutta onneksi se oli tasapuolinen.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sitä ihmettelen, että miksi tunnut muodostavan mielipiteesi vain noiden kahden, mielestäsi väärin vihelletyn tilanteen perusteella. Ottelun tuomarilinjaa tulisi kaiketi tarkastella koko matsin osalta ja ottaa huomioon, millaisia jäähyjä jo aiemmin oli vihelletty tai jätetty viheltämättä. Nyt kommentistasi saa sellaisen kuvan, että tuomarit olivat viheltäneet erittäin tasapuolisesti, mutta sitten lopussa Tappara sai edun. Toki tuo voi myös olla oikeasti mielipiteesi asiasta.

Etenkin koko matsin otannalla tuo Aaltosen boksi oli linjaton. Mutta ei mulla nyt enempää asiaa tästä ole, ei oo oma jengi edes kentällä.
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse ajattelin siinä vaiheessa, kun Elo vedettiin nurin hyökkäysalueella, että nyt tapahtui se perinteinen "pilli taskuun-reaktio". Sen takia olin perin hämmästynyt, että siitä vääntötilanteesta Laaksonen päätti pistää Aaltosen jäähylle reilu minuutti ennen loppua.

Edelleenkin, kuten TosiFanikin on sanonut, tuomarit ovat olleet finaalisarjassa hyviä, eikä Ässät kaatunut eilen siihen lopun jäähyyn, vaan omaan karmaisevaan nukahdukseen.
 

The Rock

Jäsen
Vedät kyllä ihan hatusta näitä tilastojasi ja esität niitä täällä faktoina.

Laukaisukartat on nähtävillä ihan liigan sivuillakin, jos joku haluaa niistä vetää jotain johtopäätöksiä.

Henkan laskuihin/tilastoihin on turha luottaa.

Itse ainakin saan täysin samat luvut kuin Henkka noiden laukaisukarttojen pohjalta, joten mielestäni tämä avautumisesi on varsin turha.

Helpostihan tuosta laskee ne sektorista lähteneet vedot ja kun niistä pudottaa pois ohi maalin ammutut, niin lukemat ovat juurikin nuo mitä Henkka ylempänä listaa.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Provo ei ole se, että olet jotain mieltä, vaan se, että väität mielipidettäsi johonkin objektiivisuuden verhoon vedoten faktaksi.


Nimimerkki "Scissors" ja objektiivisuus koskien Tapparaa ja sen pelitapaa. Johan vitsin murjaisit. Ei ole ensimmäistä kertaa kaveri pappia kyydissä tämän asiansa kanssa.

Kaikki oleellinen lienee eilisestä kaluttu. Uskomantonta voittoa ja maalia sai olla todistamassa.
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
...Savinainen on kyllä varjo entisestä. Taisi mennä puhki JYP-sarjassa. Pelillisesti miehellä ei ole tällä hetkellä mitään annettavaa, joten keskittyy ärsyttämiseen.
Heh...onhan se näkemys tuokin. En vaan ymmärrä, mihin se perustuu? Aikaisemmassa viestissäni jo kirjoitin mielipiteeni Savinaisesta: Ottelun paras kenttäpelaaja. Ei juurikaan kaksinkamppailuja häviä, ei sittenkään, vaikka olisi useampi vastustaja iholla. Vahva, ihmeen kovaluinen ja helvetin hyvin luisteleva laituri. MM-kamaa ehdottomasti.
 
Elo kammettiin maalipaikassa nurin, ja Tappara selvisi siitä ilman boksia. Toisessa päässä lievempi tilanne - > Ässien pelaaja boksiin. Ei tuossa ole mitään epäselvää, nää olisi hyvänä voittajana helppo myöntää mutta lieneekö liian harvakseltaan osunut teidän muutaman värilasipetterin kohdalle näitä tähtihetkiä?

Aika puolueettomana voin kyllä kertoa, että Elo pomppaa tässä tilanteessa ja aiheuttaa kaatumisen ihan itse. Täällä näkyy kyllä niin selvästi, että tietyillä kirjoittelijoilla on jotain henkilökohtaisia patoutumia jompaa kumpaa joukkuetta kohtaan. Itse ainakin aion nauttia hyvästä kiekosta ja toivon, että tänäänkin pelataan yhtä loistavaa lätkää kuin eilen. Parempi voittakoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös