HIFK sai heti pelin alkuun vaarallisen tilanteen Lukon maalille, ja siinä kiekko vähän Peteltä pomppi mutta sen jälkeen Lukon maalilla torjui itse varmuus, pois lukien se HIFKin kavennusmaali joka meni hiukan kummallisen näköisesti längistä kun Pete jähmettyi siihen haara-asentoonsa. Hyvä peli muuten Peteltä, ja selkeästi hän rupeaa olemaan oma itsensä. Mikäli Lukko pelaa jatkossakin kuten tänä iltana, minun puolestani Pete saa imaista vaikka joka matsissa yhden helpon kun vaan samalla tavalla muut kudit torjuu.
Muutenhan peli oli oikeastaan koko ajan Lukon hallintaa eikä HIFK juuri misään vaiheessa päässyt edes rinnalle, puhumattakaan että niskan päällä olisi ollut. Lukon koko joukkue pelasi erinomaisesti eikä heikkoa lenkkiä löytynyt, edes Generous ei tänään häslännyt. Lauri Tukonen ei nyt ollut ihan niin esillä kuin pelissä Bluesia vastaan, mutta hyvin Latekin pelasi. Saas nähdä nyt sitten että kestääkö paikat vielä tiistaina vai käykö niinkuin pelkään että taas menee vähintään viisi peliä sairastellessa?
En viitsis paljon tuomareita haukkua, kun mielestäni ne ovat niissä peleissä jotka Äijänsuolla olen nähnyt onnistuneet hyvin. Mutta pakko on sanoa että tänään eivät onnistuneet. Ihmeellisiä jäähyjä tuli roppakaupalla, paikkoa paikon perään mutta silti melkeinpä selkeimmät rikkeet jäivät viheltämättä. Tosin sekava linja oli ehdottoman tasapuolinen, ja menköön siitä nyt edes jonkinlainen tunnustus viirupaidoille.
Tuomareista huolimatta Lukko pelasi tänään kauden parhaan pelinsä, ja tästä on mukava jatkaa eteenpäin.