Pe 15.9.2006 Jokerit - Kärpät

• 17 349
  • 118

Tuoppi

Jäsen
Benamy kirjoitti:
Eikö kellään ole videota (kunnollista) Tuulolan taklauksesta? Se lyhyt, kaukaa ja huonosta kulmasta kuvattu pätkä minkä televisiossa näin vaikutti kuin kyseessä olisi ollut poikittainen selkään. Epäilen tulkintaani koska täällä en ole moisesta mitään lukenut.

Kelailin tuota tilannetta edestakas nelosen urheilu-uutisten kuvilla. Se on varma että poikittaista ei siinä ollut. Pieni tönäisy hitaassa vauhdissa. Tuulolan omat kommentit tilanteesta allekirjoitan täysin! Mitä tuossa tilanteessa miehen muka olisi pitänyt tehdä? Antaa Paakkolanvaaran joka kurvaili laput silmillä, mennä vaan ohi? Maksimissaan 2 minuutin jäähy.

Kaikki oleellinen on jo muuten matsista tässä ketjussa sanottu. Omasta puolestani totean vaan että kaikki huonot muistot edellisestä kaudesta pyyhkiytyivät pois ekan kymmenen minuutin aikana. Loistavaa että meillä on vihdoin taas maalivahti johon puolustajat voivat luottaa. Ei Riksman ehkä ole mikään Nurmismainen kumiukko mutta varmuutta uhkuva perustorjuja. Viimeistely tarkkuus Jokereillla vielä ontuu samoin ylivoima kentät ja kuviot on aikalailla hakusessa.

Ainoat miinukset eilisestä matsista menee Henrikssonille ja SM-liigalle. Hannun linja oli taas vähintäänkin lipsuva. Molemmat joukkueet taisivat loppupeleissä kärsiä yhtä paljon kun pilli meni taskuun välillä Jokereiden osalta sitten taas Kärppien osalta. Kyllä jos uusi linja vaatii tarkkuutta ja sopeutumista pelaajilta niin kyllä se sitä vaatii ehdottomasti myös tuomareilta. Joka kaatumista ei tarvitse viheltää! Erityisesti tilanteissa jossa monta miestä kerrallla lähtee taistelemaan irtokiekosta niin ei siitä hässäkästä tarvii estämisjäähyä viheltää jos joku vähän toista kiekotonta miestä hipaisee. Sm-liigalle miinusta erittäin tyhmästä peliviivytämissäännöstä. Mikään ei milestäni puhu säännön puolesta! Mitä järkeä jos linjaa kauttaaltaan kiristetään niin ottaa vielä tuollainen idioottimainen sääntö käyttöön että jäähymäärät lisääntyvät entisestään. Todella surullista jos ja kun nuo peliviivyttämisjäähyt ratkaisevat pelejä. Yhden miehen alivoimasta tuleekin yht' äkkiä 3 miehen AV. Kärpät taisivatkin saada kaksi tuollaista jäähyä peräjälkeen.

Gepardi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Gags kirjoitti:
Kyllä se käsittääkseni oli kaikille tarkoitettu, mutta Jokerityyliin saatanan huonosti infottu. Fanisaitilla asiaan jossain vaiheessa törmäsin, jokerit.com ei tietenkään huomioinut millään lailla.
Kerran (ainakin) ko. tapahtumasta kuulutettiin myös pelikatkolla.. tosin taisi olla juuri jonkun kannatushuudon aikaan, joten ymmärrettävästi ei ihan kaikille mennyt perille. Itse en tuon jälkeen, tai tuota ennen ollut kuullut mitään mainintaa asiasta.

Kennel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei kyllä mennyt varmastikaan filmin puolelle Tuulola-tapaus. Taklaushan oli puhdas, mutta tuli Paakkolanvaaralle yllärinä ja mies veti ilmeisesti suoraan pystystä naamalleen/otsalleen jäähän. Sitten seurasikin konttailua ja kaatuilua Sami Kapasen malliin* ennen kuin mies pääsi vaihtopenkille. Filmaaja olisi tuossa tilanteessa jäänyt maahan.

Itse rangaistushan sitten taas oli puhdasta pelleilyä, kuten tässä ketjussa on todettu.

Tälle allekirjoitus:
http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?sivu=kolumnit&id=4004

*) http://www.youtube.com/watch?v=yojaQZ987gE

Kennel kirjoitti:
Ei kyllä mennyt varmastikaan filmin puolelle Tuulola-tapaus. Taklaushan oli puhdas, mutta tuli Paakkolanvaaralle yllärinä ja mies veti ilmeisesti suoraan pystystä naamalleen/otsalleen jäähän. Sitten seurasikin konttailua ja kaatuilua Sami Kapasen malliin* ennen kuin mies pääsi vaihtopenkille. Filmaaja olisi tuossa tilanteessa jäänyt maahan.[/url]

En olisi yllättynyt, jos asia on näin mennyt. Paakkolanvaara on nuorena kaverina maksellut muiden ohessa oppirahoja eli ollut osaamatta varoa kaikkia tilanteita. Näissäkään ei ole tämä kaveri jäänyt huvikseen jäähän OR:riä odotteleamaan. Tästä tapauksesta on edelleen paha mennä muuten sanomaan mitään, koska en ole edes koko tilannetta nähnyt. Sen sanon kuitenkin, että joukkueesta ja liigasta löytyy monta muuta josta uskon filmaus asiat heti ihmettelemättä.

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
En olisi yllättynyt, jos asia on näin mennyt. Paakkolanvaara on nuorena kaverina maksellut muiden ohessa oppirahoja eli ollut osaamatta varoa kaikkia tilanteita. Näissäkään ei ole tämä kaveri jäänyt huvikseen jäähän OR:riä odotteleamaan. Tästä tapauksesta on edelleen paha mennä muuten sanomaan mitään, koska en ole edes koko tilannetta nähnyt. Sen sanon kuitenkin, että joukkueesta ja liigasta löytyy monta muuta josta uskon filmaus asiat heti ihmettelemättä.

Nauhan useasta kulmasta nähtynä uskallan ilman minkäänlaisia värilaseja väittää, että tilanteessa oli kyseessä kaikkea muu kuin filmaus. Paakkolanvaara ei tosiaankaan osaa varoa tilannetta yhtään, koska tilanne tapahtuu täysin avojäällä, eikä tuollaisessa tilanteessa useinkaan tule taklausta. Syöttö tulee helvetin pahaan paikkaan, käytännössä täysin paikallaan seisovalle pelaajalle.

Paakkolanvaaran selkä nitkahtaa aika ikävän näköisesti ja kuten joku ylempänä totesikin, mies lyö kaatuessaan pään jäähän. Aivotärähdys ja valot poikki.

Elrith

Jäsen
Suosikkijoukkue
On vain Jokerit
Tuzzi kirjoitti:
Lopeta jo hyvä mies. Muuten hyvää analysointia, jätä se provoaminen vähemmälle, kiitos.

Täällä on parikin ihmistä joilla ei tunnu olemaan mitään käsitystä siitä, mitä provoaminen on. Minun rehellinen mielipiteeni on se, että Kärppien pelityyliin on jo vuosia kuulunut filmaaminen. Kun tässä ketjussa on tarkoitus puhua matsista, jossa filmaamisella mm. hankittiin rangaistuslaukaus ja onnistuttiin kääntämään ottelun kulkua hetkellisesti, niin silloin filmaamisesta puhuminen liittyy asiaan. Provoaminen on ihan eri asia. Se, että minun mielipiteeni ärsyttää sinua, ei tee siitä provoa.

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Elrith kirjoitti:
Minun rehellinen mielipiteeni on se, että Kärppien pelityyliin on jo vuosia kuulunut filmaaminen.
Kovia syytöksiä Jokerileiristä, mutta jokaisella on tietysti oikeus mielipiteeseen. Oletko seurannut muita kuin Jokerit - Kärpät pelejä?

Elrith kirjoitti:
Kun tässä ketjussa on tarkoitus puhua matsista, jossa filmaamisella mm. hankittiin rangaistuslaukaus ja onnistuttiin kääntämään ottelun kulkua hetkellisesti, niin silloin filmaamisesta puhuminen liittyy asiaan.
Tilannetta näkemättä on tietysti hankala sanoa mitään. Tähän jos saisi vähän selostusta miten tilanne meni niin olisi ihan jees, ilman värilaseja?

Ehkä näihin on turha tarttua, enkä todellakaan aio väittää etteikö Kärpät joskus filmaisikin, mutta tuskin tämä kuitenkaan meidän pelityyliin kuuluu? Tuskin minkään joukkueen.

Elrith

Jäsen
Suosikkijoukkue
On vain Jokerit
charger kirjoitti:
Tilannetta näkemättä on tietysti hankala sanoa mitään. Tähän jos saisi vähän selostusta miten tilanne meni niin olisi ihan jees, ilman värilaseja?

Minusta, ilman värilaseja, Kärppien pelaaja oli pääsemässä läpiajoon. Jokerien puolustaja (on jo unohtunut ketkä siinä täsmälleen oli) yritti lyödä kiekkoa hyökkääjän lavasta, ja tämä hyppäsi metrin ilmaan ja sukelsi eteenpäin kädet heiluen. Minun paikaltani hallissa kyseessä oli aivan älytön filmi.

En muista enää kaikkia yksittäisiä tapauksia ottelun toisesta erästä, mutta silloin kyllä kaatuiltiin todella näyttävästi aina kun jonkun naapurin maila oli lähelläkään. Mielessä on tietenkin myös Järventien taklaus Brosiin, jossa Bros oli joko todella tyhmä tai haki tarkoituksella Maralle rangaistusta ottamalla taklauksen tietoisesti vastaan huonosti.

Olen todella yllättynyt jos Paakkolanvaara on oikeasti loukkaantunut. Jos kyseessä ei ollut filmi ja mies todellakin luisteli takaperin hyökkäysalueelle suoraan päin Tuulolaa, niin jo on aikoihin eletty.

Sen verran mitä olen nähnyt muita Kärppien pelejä, mitä nyt viimeksi viime pleijareissa, niin olen saman taipumuksen havainnut. Valitettavasti se minusta näyttää sikäli kuuluvan Kärppien pelityyliin, etten ole vieläkään nähnyt yhtään Kärppien peliä jossa ei olisi filmattu ja sukellettu.

Ei minulla asiasta sen enempää varsinaisesti ole sanottavana. Mielestäni perjantain pelin toisessa erässä Kärpät käytti määrätietoisesti filmaamista ja sukeltamista hankkiakseen Jokereille rangaistuksia väärin perustein ja päästäkseen peliin mukaan. Minun näkemissäni otteluissa viimeisen parin kauden aikana sekä filmaaminen että likainen peli (mailalla hakkaaminen, kiekottomien pelaajien estäminen, jne.) ovat kuuluneet Kärppien arsenaaliin ja niitä on tietoisesti käytetty. Esimerkiksi perjantain pelissä oli minusta selvästi nähtävissa että Kärpät käytti hyödykseen tuomarilinjan katoamista toisen erän loppupuolella ja kolmannen alussa ja rikkoi kokoajan. Tämä näkyi sitten rangaistuksissa kun Henriksson yhtäkkiä ryhtyikin taas viheltämään Kärpille rangaistuksia.

En minä kirjoita tätä vittuillakseni tai siksi, että joku suuttuisi siitä. Tämä on minun vilpitön analyysini perjantain pelistä, eikä se omasta mielestäni tule erityisesti värilasien takaa. Yritän ainakin kirjoittaa tänne melkolailla puolueettomasti, ja olen yrittänyt nytkin.

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Elrith kirjoitti:
Minusta, ilman värilaseja, Kärppien pelaaja oli pääsemässä läpiajoon. Jokerien puolustaja (on jo unohtunut ketkä siinä täsmälleen oli) yritti lyödä kiekkoa hyökkääjän lavasta, ja tämä hyppäsi metrin ilmaan ja sukelsi eteenpäin kädet heiluen. Minun paikaltani hallissa kyseessä oli aivan älytön filmi.
OK, kuulostaa selvältä tapaukselta. Kuka muuten oli (en itsekkään enää muista)?

Elrith kirjoitti:
Mielestäni perjantain pelin toisessa erässä Kärpät käytti määrätietoisesti filmaamista ja sukeltamista hankkiakseen Jokereille rangaistuksia väärin perustein ja päästäkseen peliin mukaan.
Olisi kiva tietää allekirjoittaako muutkin Jokerifanit tämän? Ei muuten, mutta jos näin on niin on kyllä herätyksen paikka meillä!

Elrith kirjoitti:
Sen verran mitä olen nähnyt muita Kärppien pelejä, mitä nyt viimeksi viime pleijareissa, niin olen saman taipumuksen havainnut. Valitettavasti se minusta näyttää sikäli kuuluvan Kärppien pelityyliin, etten ole vieläkään nähnyt yhtään Kärppien peliä jossa ei olisi filmattu ja sukellettu.
No toivotaan että näet vielä rehdin pelin Kärpiltä.

Acid

Jäsen
charger kirjoitti:
OK, kuulostaa selvältä tapaukselta. Kuka muuten oli (en itsekkään enää muista)?

Olisi kiva tietää allekirjoittaako muutkin Jokerifanit tämän? Ei muuten, mutta jos näin on niin on kyllä herätyksen paikka meillä!

No toivotaan että näet vielä rehdin pelin Kärpiltä.

Allekirjoitan täysin. Ja olen nähnyt viimevuosina muitakin Kärppien otteluita kuin Jokerit-Kärpät. Itseasiassa tämä filmaus juttu oli yksi syy miksi halusin nähdä muita pelejä, ilman niitä kuuluisia värilaseja. itse olen huomannut että varsinkin liigan fyysisimpiä joukkueita vastaan kärpät ovat harrastaneet tätä kaatuilua, selän kääntämämistä jne. Eli selvästi pyritti eliminoimaan vastustajan fyysinen yliote. Sillloin kun vastustajalla ei hirveän suurta fyysistä yliotetta ole, Kärppien filmailut ovat jääneet vähemmälle. Esim. HIFK-Kärpät pelejä olen nähnyt useita, eikä ole sympatiaa kumpaakaan kohtaan. Mutta tämä on minun mielipiteeni.

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Elrith kirjoitti:
Minun rehellinen mielipiteeni on se, että Kärppien pelityyliin on jo vuosia kuulunut filmaaminen.
Minkään joukkueen pelikonseptiin tuo ei kuulu eikä ole kuulunut. Se ei poista sitä, että joillekin pelaajille se tuntuu joskus kuuluvan kuvaan, eikä vähiten tsekeille. Janecky jo Jokereissa pelatessaan oli tämän puolen spesialisti, kuitenkaan ei voinut sanoa, että se oli Jokereiden tyyli. Olepa rehellinen tässäkin kohtaa.

Lorvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU, Avs. Selänteen Teemu ja Anaheim.
Mitä helvettiä vai, että Kärpäset mukamas tahalteen sukeltelee tuolla kentällä ja ihan vielä kuuluu heidän masten plääniin se, että sukelletaan ja filmataan.

No huhu,

Itse seurannut lukuisia Kärppien pelejä ja ei minun mielestäni siellä mitenkään normaalia enempää sukellella tai filmailla. Nyt vaan se pää pois sieltä...

Elrith

Jäsen
Suosikkijoukkue
On vain Jokerit
Lorvi kirjoitti:
Mitä helvettiä vai, että Kärpäset mukamas tahalteen sukeltelee tuolla kentällä ja ihan vielä kuuluu heidän masten plääniin se, että sukelletaan ja filmataan.

No huhu,

Itse seurannut lukuisia Kärppien pelejä ja ei minun mielestäni siellä mitenkään normaalia enempää sukellella tai filmailla. Nyt vaan se pää pois sieltä...

Tietenkin sinun mielipiteesi on oikea ja minun perustuu siihen, että minulla on pää perseessä. Jäätävää analyysia, lisää tällaista!

Siniviiva kirjoitti:
Minkään joukkueen pelikonseptiin tuo ei kuulu eikä ole kuulunut. Se ei poista sitä, että joillekin pelaajille se tuntuu joskus kuuluvan kuvaan, eikä vähiten tsekeille. Janecky jo Jokereissa pelatessaan oli tämän puolen spesialisti, kuitenkaan ei voinut sanoa, että se oli Jokereiden tyyli. Olepa rehellinen tässäkin kohtaa.

Kyllä yritän olla tässäkin kohtaa rehellinen. Minusta se, että jotain tehdään toistuvasti ja nimenomaan pelin kannalta ratkaisevilla hetkillä, tekee aika todennäköiseksi sen että kysymys on enemmästäkin kuin yksittäisen pelaajan taipumuksesta. En toki ole missään vaiheessa väittänyt etteivät muut tätä tee. On sitä joskus joutunut "omiaankin" häpeämään tällä saralla. Olen kuitenkin mielestäni havainnut Kärppien peleissä tätä kyseistä käytöstä niin usein, että se tuntuu olevan osa peliä.

En tietenkään voi väittää että tämä olisi suunnitelmallista tai edes valmentajan käskemää toimintaa. Kumman usein vaan esimerkiksi kuin pelin hallinta on lipsumassa naapurijoukkueelle niin aika monta äijää sukeltaa jäihin pienestäkin kosketuksesta.

Minulla ei oikeastaan tästä sen enempää sanottavaa ole, eli jää minun puolestani tähän. Korostan nyt vielä kerran että tämä on vain minun mielipiteeni, joka perustuu vain minun näkemiini peleihin. Jos joku on eri mieltä, niin en väitä että he olisivat väärässä.

X-Hearted

Jäsen
Perin hurjia väitöksiä Kärppien pelisysteemeistä täällä, joihin on puututtava.

Alustavasti voidaan sanoa ihan tosiasiana, ettei Kärppien pelitapaan - ja yleisesti ottaen laajoihin systeemeihin - ole ikinä kuulunut filmaaminen, tarkoituksien mukainen pelin kääntäminen suunnitelmallisiin kaatuiluihin tai muu tekeminen, mistä joukkuetta voitaisiin syyllistää. Ei koskaan millään tasolla, ei joukkue-, organisaatio- sekä kannattajatasolla.

Liigatasolla ollessa niin Tammisen, Heikkilän kuin Kari Jalosenkin aikana Oulun Kärpät on perehtynyt energisen suoraviivaiseen vauhtikiekkoon, jossa taitavat yksilöt pääsevät esille. Pelisysteemien muutokset ovat kautta linjan olleet hienovaraisia, joten väitökset ovat turhia. Kärppien imagollinen laatutekeminen ei salli tämän asteisia ns. pelikirjan syrjähyppyjä. Ei ole koskaan sallinut, eikä tule sallimaan.

Viimeksi muokattu:
Routainen Sydän kirjoitti:
Perin hurjia väitöksiä Kärppien pelisysteemeistä täällä, joihin on puututtava.

Itse taas olen sitä mieltä, ettei nämä väitökset sinänsä vaadi edes kommentointia. Jos joku on sitä mieltä, että jonkun joukkueen pelisysteemi perustuu filmaamiseen ja ylimääräisten jäähyjen hankkimiseen, niin ei voi muuta sanoa kuin, että olkoon vain sitä mieltä. Jokaisessa joukkueessa välillä joku filmaa. Systemaattista tuollainen voi olla jopa yksittäisillä pelaajilla. Näitä pelaajia sanotaan yleensä rotiksi tai sitten kuitataan sanomalla "omat tykkää ja muut vihaa". Samat kaverit todistivat kuitenkin esim. Paakkiksen filmaavan ja ettei häneen ole kukaan edes koskenut. Mm. Paakkolanvaaran laittaminen filmaajien kategoriaan jo yksin todistaa, ettei asioita ajattele muuta kuin siltä kantilta, että koko joukkueen pelaaminen perustuu filmiin.

Yhtä kaikki. Filmaaminen kautta linjan jokaisella joukkueella saisi loppua. Sitä ei tule tapahtumaan millään joukkueella. Kärpillä on peiliin katsomisen paikka joka tapauksessa. Ei riitä, että "heikommat" voitetaan sillä tällä hetkellä katsoisin esim. Jokereiden menevän heittämällä ohi. Kyseessä ei kuitenkaan ole se, että jokeri pelaajat olisivat esim. fysiikaltaan ylivertaisia, vaan tyylistä miten treenataan ja mitä valmentaja haluaa. Ammatti-ihmisenä luulisi kojon tietävän/huomaavan asian.

Seuraava Jokeri peli tulee olemaan mielenkiintoinen. Yleensä pataan ottanut porukka haluaa revanssin ja toisinaan pataan antanut porukka vähän leijuu. Mutta sehän riippuu tietysti niistäkin peleistä, jotka ovat juuri siinä alla. Uutta matoa koukkuun ja munat housuihin.

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Elrith kirjoitti:
Täällä on parikin ihmistä joilla ei tunnu olemaan mitään käsitystä siitä, mitä provoaminen on. Minun rehellinen mielipiteeni on se, että Kärppien pelityyliin on jo vuosia kuulunut filmaaminen. Kun tässä ketjussa on tarkoitus puhua matsista, jossa filmaamisella mm. hankittiin rangaistuslaukaus ja onnistuttiin kääntämään ottelun kulkua hetkellisesti, niin silloin filmaamisesta puhuminen liittyy asiaan. Provoaminen on ihan eri asia. Se, että minun mielipiteeni ärsyttää sinua, ei tee siitä provoa.

Itse käsitän provosoinnin sellaisena, että sillä tarkoituksenhakuisesti halutaan yllyttää vastapuoli kirjoittamaan eli tavallaan "härnäät", että viestiisi vastataan. Ja yllätys yllätys, viestiisi vastattiin. Minun mielestäni mielipidekin voi olla provo, jos sen esimerkiksi kertoo/kirjoittaa julkiselle keskustelupalstalle tiettyyn sävyyn. Kerro toki jos olen väärässä. Haluan ajatella, että elämä on oppimista.

En jaksaisi keskustella tästä asiasta, mutta jos kyseenalaistat koko Kärppien pelityylin filmaamisen osalta, niin haluaisin jo tarkennusta. Kuuluuko filmaaminen pelikirjaan? (Itselleni tuo kyseinen käsite on edelleen hiukan kysymysmerkki). Tarkoittaa " on jo vuosia kuulunut" viimeistä 3-4 vuotta vai mennäänkö peräti divariajoille. Kuinka paljon näit silloin Kärppien pelejä? En kiellä, etteikö Kärppien riveistä näitä kuolevia joutsenia olisi löytynyt edellisinä kausina ja etteikö niitä löytyisi tulevanakin kautena. Kyse on mielestäni enemmän yksilöistä kuin pelityylistä. Varmasti Pohjoisamerikkalainen valmennus vaikuttaa tähän asiaan positiivisesti (penkittämisillä ym), mutta ei se pyyhi pois myöskään Jokereiden historiaa.

Ja loppuun vielä selvennykseksi, en tosiaan kannata filmausta enkä halua katsoa sitä myöskään sormien lävitse, myöskään oman suosikkini kohdalla. Mielestäni se pitäisi saada kytketty lajista kuin lajista pois.

P.S Eiköhön tämä olla jo käsitelty tässä ketjussa. Eteenpäin sanoi mummo lumihangessa.

Tuomas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vain yksi jengi Stadista
Pistetään tännekin linkki vielä pariin videopätkään Jokerifanien tifosta.

Eli UJ:n valmistelemana ja Eteläpäädyn toteuttamana nähtiin tällä kertaa kaaostifo. Täältä voi käydä katsomassa.

Tässä vielä linkki muuhun katsomomenoon viime perjantailta. Ihan hyvältä alkaa vähitellen tuo pääty näyttämään mutta paljon parempaan pitää kuitenkin pystyä.

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Paakkolanvaara teki todellakin kuolemaa ja uimahyppyjä niin vahvasti, ettei ole vielä tänäänkään pelikykyinen aivotärähdyksen takia. Mitenkäänhän tuollaisessa tilanteessa ei voi oikeasti loukkaantua, vaan kyseessä on SM-liigan, Henrikssonin ja Kari Jalosen salaliitto.

Elrith

Jäsen
Suosikkijoukkue
On vain Jokerit
Tuzzi kirjoitti:
Itse käsitän provosoinnin sellaisena, että sillä tarkoituksenhakuisesti halutaan yllyttää vastapuoli kirjoittamaan eli tavallaan "härnäät", että viestiisi vastataan. Ja yllätys yllätys, viestiisi vastattiin. Minun mielestäni mielipidekin voi olla provo, jos sen esimerkiksi kertoo/kirjoittaa julkiselle keskustelupalstalle tiettyyn sävyyn. Kerro toki jos olen väärässä. Haluan ajatella, että elämä on oppimista.

Muuten tämä nyt on minunkin puolestani käsitelty, mutta tähän halusin vielä vastata.

Eikö keskustelupalstan tarkoitus ole se, että siellä vastataan muiden kirjoituksiin? Eihän se nyt voi olla niin, että jos joku vastaa minun viesteihini, niin silloin olen trollannut/provonnut? En halua uskoa että näidenkään otteluketjujen tarkoitus on olla vain ketju toisiinsa liittymättömiä kommentteja pelistä. Minä nimenomaan yritän kirjoittaa tänne jotain sellaista, mitä joku muukin voi haluta lukea, ja johon jollakin voi olla jotain sanottavaa.

Minusta esimerkki provosta on tässä ketjussa oleva maininta Jalkasen "lasileuasta", mihin moderaattoritkin reagoivat. Se ei varsinaisesti liittynyt asiaan mitenkään, mutta vaikutti siltä, että se oli laskelmoitu suututtamaan naapurijengin kannattajia.

Ainakin muualla netissä on tullut totuttua siihen, että asiallinen viesti, jonka aiheesta keskustellaan on ihan eri asia kuin provo.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy