Pe 15.9.2006 Jokerit - Kärpät

  • 17 253
  • 121

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
PeteX kirjoitti:
In Pete we trust eli tiukkaa vääntöä kulmissa odotettavissa ja matsin jälkeen pibbalot kausikorttilaisille.

Mistä bileistä oli kyse? Ainakaan itse en ole kuullut...

Itse peli oli todella viihdyttävää katseltavaa ja Jokerit oli todella joukkue, jossa ei ole yhtään diivaa joka pelaisi vain itselleen. Todella taisteleva ilme. Thanks Doug!

Parannettavaakin jäi toki. Ylivoima välillä aika karseaa ja monta kertaa sössittiin se ottamalla itse jäähy.

Tuulola pihalle mielestäni puhtaasta niitistä. Ei kai joudu huilaamaan seuraavakin peliä?

Hirso pelasi lopussa pakkina, Andersson senana ykkösessä. Lade oli hyvä, mutta minne katosi Kalteva?

Kärppien Suomalainen avitti voitossa pelaamalla aika luokattomasti, mutta Jokerit oli myös hyvä. Hyvöstä ei tule ikävä. Riksman nappasi marjan viime hetkellä kun Hannes yritti liruttaa rankkaria sisään.
 

kymppipaita

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AcOulu, Liverpool, Barca
Nojoo. Narrit vei Kärppiä eka erässä täysin. Tokassa tasasempaa ja kolmannessa Jaska sit lahjoitti pari maalia. Hanneksella(rankku) ja Spedellä oli omat tilaisuutensa vielä tasoitella, mutta aina ei voi onnistua. Näin se kuulosti menevän. Majesky taisi pelata hyvän pelin. Ainakin joitain hyviä avauksia heitti ja vei itsekin kiekkoa yli sinisen. Eikä tainnut miinuksiakaan tulla?
Tuomari ilmeisesti puhalsi ahkerasti, niinkuin on sovittu. Tätähän sitä on jo pitkään haluttu. Ainoastaan nuo taklausjäähyt ja kiekkokatsomoon tuntuvat hieman turhilta.
Narrit is back ja hyvä niin, saadaan taas nauttia kovista matseista heitäkin vastaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
St_Patrick #16 kirjoitti:
Tuulola pihalle mielestäni puhtaasta niitistä. Ei kai joudu huilaamaan seuraavakin peliä?

Kahdesti nähtynä voi sanoa, että taklaus oli puhdas. Ihan varma en ole, mutta liven perusteella (tätä ei näy videolta) Henriksson oli selin tilanteeseen ja teki ratkaisunsa sitten linjatuomareiden ja Kärppien vaihtoaition avustamana. Kannattaa katsoa video taklauksesta. Tuulola pelaa seuraavassa pelissä.
 

Elrith

Jäsen
Suosikkijoukkue
On vain Jokerit
Routainen Sydän kirjoitti:
Vaikkei Jaakko Suomalaisella ollutkaan paras mahdollinen ilta, uskon ettei Kärpät hänen takiaan hävinnyt.

Olen käsittänyt että siellä päin ei olla ihan töpinöissä Suomalaisesta. Maalivahtipeliin Kärpät ei kuitenkaan kaatunut, vaan ennen kaikkea haluttomuuteen pelata ja jatkuvaan rikkomiseen. Ellei Henriksson olisi laittanut pilliä Kärppien osalta taskuun puolen matsin ajaksi, niin rangaistukset eivät todellakaan olisi menneet tasan. Kaiken kruununa oli Viuhkolan pimeneminen viimeisillä minuuteilla ja 2+10; täysin älytön niitti päähän, pelitilanteen ulkopuolella ja ilman mitään näkyvää syytä. Uusissa sääntötulkinnoissa on vielä näköjään opettelemisen varaa.
 

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Kahdesti nähtynä voi sanoa, että taklaus oli puhdas. Ihan varma en ole, mutta liven perusteella (tätä ei näy videolta) Henriksson oli selin tilanteeseen ja teki ratkaisunsa sitten linjatuomareiden ja Kärppien vaihtoaition avustamana. Kannattaa katsoa video taklauksesta. Tuulola pelaa seuraavassa pelissä.
Ei muuten pelaa seuraavassa pelissä. Tuomio oli ottelurangaistus, josta seuraa automaattinen yhden ottelun pelikielto. Emämunaus Henriksonilta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
wezq kirjoitti:
Ei muuten pelaa seuraavassa pelissä. Tuomio oli ottelurangaistus, josta seuraa automaattinen yhden ottelun pelikielto. Emämunaus Henriksonilta.

Totta, prk. Ei ihme että Tuulola löi mailalla pleksejä. Itse olin kuulevani 5 min ja automaattinen pelirangaistus tms, en 25 min. Todella kova virhe.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Kahdesti nähtynä voi sanoa, että taklaus oli puhdas. Ihan varma en ole, mutta liven perusteella (tätä ei näy videolta) Henriksson oli selin tilanteeseen ja teki ratkaisunsa sitten linjatuomareiden ja Kärppien vaihtoaition avustamana. Kannattaa katsoa video taklauksesta. Tuulola pelaa seuraavassa pelissä.
onko videoo jo jossain netissä? haluisin itte nähdä ton kuulin vaan rarjosta koko touhun. Mutta eihän me Tuuskia kaivata meillä on Latvala, josko lade nyt jo pääsisi sille tasolle mitä hän oli pelsuissu ennen kuin tuli Jokereihin.
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
Semmoinen peli tällä kertaa. Suomalainen oli erittäin huono, alkoi toden teolla tulla Chiodoa ikävä. Mutta eihän se Suomalaisen haparointiin se peli kuitenkaan kaatunut. Kärppien mikkihiirillä ei oikein ollut mitään asiaa koskea kiekkoon, ja kun oli, niin sitä sitten pyöriteltiin ja neppailtiin säälittävän näköisesti eikä mitään saatu aikaan. Kärppien ensimmäinen laukaus Riksmania kohti tuli vasta jossain 12min kohdilla, se kertonee ihan tarpeeksi illan pelistä. Kyllähän toisessa erässä nähtiin ihan hyvää ja miellyttävää Kärppäkiekkoa, mutta eipä vaan riittänyt tänään.
Ainoa asia missä Kärpät vei tänään voiton oli kannustus. Niinkuin aina ennekin Hartwallilla, pienen pieni Kärppäfanilauma lauloi ja kannusti läpi ottelun kun taas iso Jokerifanilauma mölisi lähinnä maalin syntyessä. Säälittävää.

Mutta joo, Jokereita oli ilo katsella. Hieno taisteleva joukkue kasassa tänä vuonna. Mutta Kärpät... oli taas uskomatonta ja halutonta paskaa Kärppälaumalta Jaffahallissa. :( Juuri nyt vituttaa olla Kärppäfani,. mutta eiköhän se peli tästä parane.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Tuota en tiedä, mutta eiköhän sen näe ainakin urheilulähetyksissä. Itse katsoin videolta hallissa.
No ottelunseuranta ketjussa joku ainakin sanoi jotain että "varmaan ollu puhdas taklaus,Hanne Henrikson kuunteli ilmeisesti nokkaa".

Mutta mites nyt kun Jokerit onkin ollu joukkue ja on pelannut ilmeisesti paremmin kuin sinä oletit?
Itse olen nähnyt potentiaalia Jokereissa ja toivonut sitä että S saa pelaajat kasvamaan sen 5cm ja tällä hetkellä ainakin niin näyttää käyneen. Tosin vasta kaksi peliä pelattuna.

edit lisäys ja ei suora lainaus.
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Elrith kirjoitti:
Olen käsittänyt että siellä päin ei olla ihan töpinöissä Suomalaisesta.
Ei olla ei - paitsi minä. Olen varmasti ainut, joka puhuu Suomalaisen pelillisten kykyjen puolesta tällä kaudella.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Mr. Penguin kirjoitti:
Ainoa asia missä Kärpät vei tänään voiton oli kannustus. Niinkuin aina ennekin Hartwallilla, pienen pieni Kärppäfanilauma lauloi ja kannusti läpi ottelun kun taas iso Jokerifanilauma mölisi lähinnä maalin syntyessä. Säälittävää.

Missä hiton pelissä sää oot ollu? Oltiin 2. erässä 114:ssa ja SILLOINKIN parempaa meteliä pitivät Jokerifanit, mielestäni. Kolmannessa erässä teistä ei kuulunut pelin ratkettua inahdustakaan. Eikös Kärppäfanit ole tunnettuja siitä, että loppuun asti kannustetaan? Mielenkiintoinen näkemys kyllä. Veikkaan, ettet saa kovin montaa kirjoittajaa tuon näkemyksesi tueksi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
arpa80 kirjoitti:
Mutta mites nyt kun Jokerit onkin ollu joukkue ja on pelannut ilmeisesti paremmin kuin sinä oletit?

Sehän tässä naurattaakin. Olin varma, että Sheddenin pelitapaan ei löydy mm. luisteluvoimaa Jokereista isolla jäällä. Totesin joku aika sitten, että toivottavasti olen väärässä ja jos olen, se on Jokerien onni. Ainakin kahden ottelun perusteella voi ounastella, että saatoin olla väärässä. Oma rajani ottelumäärällä on kymmenkunta peliä. Tunnustan kyllä väärässä olemiseni mielelläni jo nyt - jos siitä on jotain apua jatkossa :)
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Mr. Penguin kirjoitti:
Ainoa asia missä Kärpät vei tänään voiton oli kannustus. Niinkuin aina ennekin Hartwallilla, pienen pieni Kärppäfanilauma lauloi ja kannusti läpi ottelun kun taas iso Jokerifanilauma mölisi lähinnä maalin syntyessä. Säälittävää.

Hyvää yötä vaan. Se rumpuryhmän paukutusko oli kannatusta? 2-2 tasoituksen jälkeen olin kuulevinani 306:een jotain huudontynkää ja Jokereiden 3-2 maalin jälkeen. Muutoin se oli sitä vitun rummunpaukutusta.
 

Casey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puoliorganisoitu flow-jääkiekko
Mr. Penguin kirjoitti:
Ainoa asia missä Kärpät vei tänään voiton oli kannustus. Niinkuin aina ennekin Hartwallilla, pienen pieni Kärppäfanilauma lauloi ja kannusti läpi ottelun kun taas iso Jokerifanilauma mölisi lähinnä maalin syntyessä. Säälittävää.

No jos sillä peltirummun pärinällä voi joitan kannustusskaboja voittaa niin mikäs siinä , olitte parempia tänään !

Eikun tosissaan , molemmissa päissä mainio meno , 103:ssa meno parani loppua kohden todella mukavasti ja viimeisillä minuuteille siellä heiteltiin jo kaveria ilmaan. Todella upea fiilis oli todistaa tätä voittoa , ja varsinkin Eteläpäädyssä. Eikun uutta suoleen ja samanlainen meno päälle tulevissa koitoksissa !
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Tuli sitten tämäkin ottelu nähtyä. Jokerit jatkoivat eilisiä hyviä otteitaan ja kaatoivat Kärpät varsin hyvällä pelillä. Eniten ehkä jäi mieleen Jokerien YV:n laaduttomuus verrattuna eilisen vastustajan HIFK tai tämän illan vastustajan Kärppien ylivoimaan. Kärppien ylivoima tänään oli hemmetin hienon näköistä. Kiekko liikkui hyvin mieheltä miehelle ja jokeripakka saatiin sekoitettua todella hyvin. Jokerien ensimmäinen maali meni nähdäkseni aika helposti ja mielestäni Kärppien maalivahti voi katsoa itseään peiliin ja pitkään kun näin helpot laukaukset menevät sisään. Kaverini joka on narrifani pani tänäänkin merkille että kimi varoi kontakteja ja luopui kiekosta kohtuu helposti. Itse en pannut tätä merkille mutta mitä mieltä muut ovat? Ihan viihdyttävää kiekkoa viime vuoden matseihin verrattuna.

Faneista sen verran että miksi ihmeessä kärppäfanit käyttävät rumpuja? Heitä oli kuitenkin paikalla sen verran runsaasti että olisivat saaneet hyvän metelin aikaan ilman noita f*cking rumpuja. Jokerien tifo oli ihan hieno, siitä pisteet heille. Välillä tuli ihmeteltyä fanilauman vaisuutta mutta loppumatsia päin eteläpäätykin heräsi hyvään kannustukseen. Siitä pisteet teille.

Ja miksi muuten maamme-laulu laulettiin ennen matsia?

- tinke.80
 

Casey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puoliorganisoitu flow-jääkiekko
Tinke-80 kirjoitti:
Ja miksi muuten maamme-laulu laulettiin ennen matsia?

- tinke.80

Varmaan samasta syystä kuin eilen Nordiksella ; kotijoukkueen ensimmäinen matsi omassa hallissa?
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Elrith kirjoitti:
Oululaiset ottavat vanhat tutut aseet esiin..
Tottakai. Kärpäthän on kuuluisia filmauksistaan. Kärpäthän aina filmaa ja yrittää heittäytyä aina joka tilanteessa. Väsynyttä provoa....

Edit: Jokereille onnea voitosta...
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
Ihan mukava ottelu. Tunnelma oli hyvä ja Jokerifanien kannustus oli parasta kymmeneen vuoteen. Joillekin se hallin suuruus ilmeisesti tekee temput tai sitten on kuuro jos väittää että Jokerifanit olivat vaisuja.

Itse pelistä sen verran, että jos Niklas Bäckström olisi ollut Kärppien maalissa olisi peli ollut ihan toinen. Kaksi Jokereiden maaleista tuli nolla- tai miinuskulmasta ja yhden helpon sutaisun Suomalainen sössi suoraan Hirsovitchin lapaan ja maalihan siitä tuli. Aika ratkaiseva maali muuten 2-2-tilanteessa!

Jokereiden yleisilme oli hieno. Luisteltiin, taklattiin ja mentiin maalille ja oma veskari oli loistava. Kärpätkin pelasi ihan hyvin, mutta maalivahtipeli ja viimeistely ontuivat pahemman kerran. Ylivoimalla näyttää olevan sama syndrooma kuin Jokereilla viime kaudella: neljä äijää seisoo huuli pyöreänä ja odottaa että Hyvönen vetää sen ISON tykin. Rankkarikin piti antaa Hyvösen sähellettäväksi. Vähän kun etsitään variaatioita ja istutetaan Hyvöstä penkillä niin hyvää jälkeä tulee!

Mutta vaikka Jokerit oli hyvä niin löytyyhän tästä vielä parannettavaa. Ylivoima, varsinkin 5-3-ylivoima oli surkeata. Jokerit sai pelata varmaan viisi minuuttia 5-3:a, mutta saatiinko vetoa edes maaliin päin? Ei näin, ei todellakaan näin. Ja jos Louhi-Paka-Tomek jatkaa kakkosylivoimalla niin voidaan huoletta jättää paineet narikkaan: ei tule maaleja.

Tuomarilinja oli muuten ihan jees paitsi Tuulolan ulosajon kohdalla. Hitaalla vauhdilla tullut noijaisu, kädet suorastaan sidottuina sivuille. Hämmästyttävä tuomio Henrikssonilta. Aivan käsittämätöntä pelleilyä.
 

Redbull

Jäsen
Redbull kirjoitti:
Tiukka derby tiedossa tänään.

No jaa, Jokerit olivat edellä jokaisella osa-alueella.

Redbull kirjoitti:
Sheddenin valmennustyyli sopii Narrien rosteriin ilmeisen hyvin ja luulisi tänään Jokereiden lähtevän vikkeliä Kärppiä vastaan samalla tyylillä kuin IFK viimekaudella lähti, eli taklauksilla pelihalut pois

Todellakin. Jokeri-kiekko is back, tosin entistä vahvempana. Loppuun vielä naurava-narri ;)



Redbull kirjoitti:
Majesky on sellainen auktoriteetti kärppäpuolustuksessa, mitä ei ole hetkeen näkynyt.

Majesky oli ilmeisesti puolustustuksen parhain tänään. Rahkeita on kuitenkin parantaa edelleen


Redbull kirjoitti:
Myöskin Suomalaisen vireen jatkuessa pullat ovat hyvin uunissa.

Jaakolla ei todellakaan paras päivä. Pomputti eteensä julmetusti, jolloin Jokerit pääsivät hallitsemaan maaliedustaa, vai mitä Antti Ylönen?

Redbull kirjoitti:
Unohtamatta Routanyrkin rellestystä

Routanyrkki oli umpiroutaa, negatiivisessä mielessä. Viuhkola; Tiesitkö, että osaat itsekin laukoa YV:llä? Kannattaisiko virittää, toisin kuin tarjoilla Pleksi-Hannekselle?
 

EspenJokerit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tinke-80 kirjoitti:
Jokerien tifo oli ihan hieno, siitä pisteet heille. Välillä tuli ihmeteltyä fanilauman vaisuutta mutta loppumatsia päin eteläpäätykin heräsi hyvään kannustukseen. Siitä pisteet teille.

Kiitos, itse olin toteuttavassa osiossa niin ei ollut aikaa ihailla.

Alku oli vaisua, loppua kohden tunnelma parani.

Näädille :peukku: lipputifovirityksestä..
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Koskas viimeksi Jokerit on johtanut runkosarjaa? :)
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
operational error kirjoitti:
Kiekko.fi kirjoittaa: "Jokereiden fanikatsomo esitti parhaan esityksensä koskaan ja jopa bisnesmiehetkin tuntuivat eläytyvän ottelun tunnelmaan."

Tosiaan. Varsinkin 3.erässä välillä kuulosti, kuin muukin yleisö olisi yhtynyt fanikatsomon raivokkaaseen kannustukseen Henrikssonin vetäessä show:taan kentällä. Tällainen ilmiö on ollut Hartwall Areenalla äärimmäisen harvinainen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös