Pe 15.1.2016 TPS - JYP

  • 19 842
  • 136
Suosikkijoukkue
HC TPS Fanclub Koistinen-Vallin-Kivi
Lampaanperseitä turkulaisyleisölle, joka taputti, kun taululle tuli tieto Tuppuraisen loukkaantumisesta. Ja nyt ei ollut kyse yksittäisistä katsojista, vaan varmaan tuhatkunta ihmistä. Lisäksi pari vanhempaa herraa kävi aukomaan päätään minulle.

Taulullahan luki että Tuppurainen "loukkaantunut", ja tää siis oli jonku random tyypin joku twiitti tjsp. Itse ja ainakin siinä meikäläisen lähettyvillä olevat olettivat että hän on paskonut housuun ja passaa suosiolla kolmannen erän, ei ollu mitään käryä että olisi oikeasti loukkaantunut.

Hallilta kotiuduttu ja tottakai vituttaa kun kolme pistettä oli niin liki, mutta ei. Hyvä ettei läikkynyt yli eikä nähty mitään ylilyöntejä. Onnittelut Jyväskylään, ja vaikka kuinka meikäläistä etoaa Tuppurainen, niin en missään nimessä toivo että mies loukkaantui, joten toivotaan että selviää pelkillä jääpusseilla ja säikähdyksellä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Tuppurainen "loukkaantunut"- teksti oli taululla. Twitteristä poimittu. Eli tuo lainausmerkeissä loukkaantunut-teksti herätti hilpeyttä. Siinä vaiheessa halli ei tiennyt syytä Tuppuraisen poisjäännille, eli nyt sä menit miinaan. Herätyyyyys.

Siis jos mies ei ole penkilläkään ja vaikka olisikin lainausmerkeissä, niin onhan tuo nyt puhdasta idiotismia taputtaa sille. Hallissa ei ollut varmaan yhtäkään katsojaa, joka ei Tuppuraisen puuttumista olisi huomannut. Myönnän suoraan, että minulla meni tunteisiin, mutta en keksi minkäänlaista puolustusta noille taputuksille. Minua ainakin hävettäisi.
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyvä yleistys. :)
Nyt rupeaa menemään hermo, loputtomiin ei jaksa puhua kuin vammaiselle lapselle.
Olen tuominnut taklauksen moneen kertaan ja käynyt läpi, ei edelleenkään minun mielestä törkeimmästä päästä ja seuras oli täysin epäreilu tukoselle ja TPS:lle. Tukonen nyt vaan loukkaantuu jostain syystä kokoajan, huonoa tuuria. Aina ei tarvitse edes kontakitia mihinkään, kun katsoo Lukko aikoja.

Olen aina toivonut tukoselle mahdollisimman pikaista paluuta jäille.
Silti täällä toivotaan loukkaantumista yms.
Tämä ei ole sulle, olet ilmeiseti käynyt joen toisella puolella yms. ja ymmärrät jostakin jotakin
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Siis tungetaanko tviittejä jo hallien valotauluille? Toivottavasti tämä on vain joku Turussa tapahtuva lyhytaikainen juttu. Käyn oksentamassa.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
vaikka kuinka meikäläistä etoaa Tuppurainen, niin en missään nimessä toivo että mies loukkaantui, joten toivotaan että selviää pelkillä jääpusseilla ja säikähdyksellä.
Ja hatunnosto sinne päin. Vaikka inhokkeja jokaisella varmasti löytyy eri joukkueista, ei kai kukaan toivo loukkaantumisia millekään pelaajalle. TPS olisi ansainnut toisenkin pisteen jos ei kolmannenkin, mutta tällä kertaa näin. Ja hyvä ettei tosiaan ylilyöntejä tullut, pelissähän suurimmat pippelinkalistelut kuuluu tehdä.
 

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Normaali ihminen tajuaisi tuossa olevan kaksi eri tilannetta, Malmivaaran hyppy ja tilanne josta Tuppurainen lopulta loukkaantui. Mutta annettakoon tämä turkulaiselle anteeksi.

Totta, nyt on pakko myöntää, etten tajunnut. Tässä ketjussa puhutaan, että "rotta" loukkantui, kun sai kiekon jalkaansa, mutta en todellakaan osannut päätellä, että tuo tilanne ei johtanutkaan loukkaantumiseen vaan joku ihan erillinen taklaustilanne. Olen todella pahoillani, onneksi te jyskälän kaverit osaatte opastaa hölmöä..
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Siis jos mies ei ole penkilläkään ja vaikka olisikin lainausmerkeissä, niin onhan tuo nyt puhdasta idiotismia taputtaa sille.
Mitenkään taputtajia puolustamatta, mutta yhtä noloa ja idiotismia se on Jyväskylässäkin huutaa nuijaa tuomareille jo siinä vaiheessa kun pelkästään astuvat jäälle. Ihan niinkuin tuollakin saavutettaisiin jotain?
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Mitenkään taputtajia puolustamatta, mutta yhtä noloa ja idiotismia se on Jyväskylässäkin huutaa nuijaa tuomareille jo siinä vaiheessa kun pelkästään astuvat jäälle. Ihan niinkuin tuollakin saavutettaisiin jotain?

Tehdäänkö näin todella? Sitten lampaanperseet myös sinne kotikulmille. Toivottavasti se joukko ei ole suuri.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Totta, nyt on pakko myöntää, etten tajunnut. Tässä ketjussa puhutaan, että "rotta" loukkantui, kun sai kiekon jalkaansa, mutta en todellakaan osannut päätellä, että tuo tilanne ei johtanutkaan loukkaantumiseen vaan joku ihan erillinen taklaustilanne. Olen todella pahoillani, onneksi te jyskälän kaverit osaatte opastaa hölmöä..
Näin Suomen Ateenan edustajana, vaikken siellä olekaan yli 15 vuoteen asunut (mutta mihinkäpä sitä juuristaan pääsisi), yritetäänpä sivistää sinua. Tässä kommentti johon vastasit:
No, itse en ole aiemmin nähnyt ainakaan Malmin hyppytaklaavan, mutta nyt kohdisti sen numeroihin.

Lopulta Allu kuitenkin loukkaantui.
Jälkimmäisessä virkkeessä ei lainkaan oteta kantaa siihen millainen tuo tilanne oli, todetaan vain että loukkaantuminen tapahtui. Ja kyllä, nykytiedon valossa kyseessä oli kiekko jalkaan. Toivottavasti tämä opettaa sinulle yhteisestä kielestämme jotain.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Tehdäänkö näin todella? Sitten lampaanperseet myös sinne kotikulmille. Toivottavasti se joukko ei ole suuri.
No aina välillä on huhuja moisesta kantautunut. Osa taitaa tosin olla sellaistenkin toimesta jotka kitisisi tuomarilinjasta vaikka esim. Boyce vetäisi poikittaisella nuinvaan jotain vierasjoukkueen pelaajaa suuhun ilman että mitään vääntöä ois menossa. Mutta joo. Syvältä molemmat - niin loukkaantuneelle buuaus kuin tuomareille heti pelin alussa.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Hallilla tänään kuultua:

"Tuppurainen, sä oot tyttö!"
"Tuppurainen, homo!"

Suuri hatunnosto huutelijoille, vittu meni hienosti sanois Jalonen. Ja joo, olivat ihan aikuisia miehiä ja näyttivät olevan selvinkin päin.
 

Rotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Minnesota Wild, New York Rangers
Heitetäänpä omakin lusikka soppaan...

Mun mielestä tällainen pöhinä normaalin liigapelin ympärillä on lopulta aivan helvetin hienoa, vaikkakin pöhinän perimmäinen syy on valitettava. Nykyliigan yksi suurimmista puutteista on pelien tunneköyhyys niin katsomoissa kuin kentälläkin. Tänään oli puolin jos toisin latausta ja tunnetta, ja ainakin paikan päällä katsomossa tunnetaso oli normaalia huomattavasti korkeampi ns. Pekka Peruskatsojallakin. Otteluseurantaa ja somea seuratessa näin näyttää olleen molemminpuolin myös kotikatsomoissa. Aina löytyy niitä, joilla lähtee homma lähtee lapasesta. Niiden läpi kuitenkin pitäisi nähdä, eikä lähteä ruokkimaan trollia. Jos joku on halukas leimaamaan itsensä täysin kyvyttömäksi asialliseen keskusteluun, antaa mennä. Itse ainakin lähinnä nauran kyseisille letkautuksille ja jätän omaan arvoonsa, tulivat ne sitten omasta tai vastustajan leiristä.

Näin turkulaisittain peli lopulta suli ja lässähti, mutta pitkästä aikaa hallilta pystyi lähtemään sillä fiiliksellä, että on oikeasti ollut katsomassa jääkiekkoa paikan päällä. Vastakkainasettelu jengien välillä toivottavasti jatkuu. Samoin toivon porilaisten esiinmarssia seuraavassa Ässät-TPS -pelissä ja Lassilan saavan ansionsa mukaan. Nämä nyt kuitenkin ovat niitä asioita, joilla voidaan herätellä ihmisiä takaisin Liigan seuraamiseen. Hankalin homma tällä hetkellä taitaa olla se, että pitäisi löytää jokin muu keino tunteiden herättämiseen kuin vastustajan aiheuttamat pitkät sairauslomat ja mahdolliset uran päättymiset. Jokaisella liigajengillä voisi olla oppimisen paikka mm. junnukisojen järjestelyistä ja hypen nostosta...

Lopuksi vielä onnittelut JYP-leiriin voitosta. Toivon mukaan Tuppurainen on taas seuraavassa pelissä mukana, ainakaan Yle Puheen haastattelussa ei vaikuttanut erityisen huolestuneelta.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Piti ehtiä katsomaan peli edes telkkarista, mutta ei onnistunut. Vieläkö Tuppurainen pystyy kävelemään, vai kävikö kylmät?
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Tulin täällä keskustelun viimeisten kirjoitusten jälkeen vasta mukaan ( tarkoitus katsoa peli ohjelmakirjastosta ), mutta onko näin, että Tuppurainen onnistuttiin telomaan?
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Jaahas, tekstiteeveen mukaan Jyp voitti, joten enpä katsokaan peliä. Pitikin vilkaista uutisia, stana.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Tulin täällä keskustelun viimeisten kirjoitusten jälkeen vasta mukaan ( tarkoitus katsoa peli ohjelmakirjastosta ), mutta onko näin, että Tuppurainen onnistuttiin telomaan?
Noup. Nykytiedon valossa kiekko jalkaan, eli shittia happenoi.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Kova vire JYPillä. Ehjästä pelistä ei voi puhua, mutta räpiköimälläkin pysyy joskus pinnalla riittävän pitkään. Hienoa, että oli pyrkyä tapella pisteistä loppuun asti. Eikä loppuhetkien tappelu ollut hampaat irvessä tapahtuvaa logoammuskelua, vaan fiksuja ja luovia suorituksia. Valtteri Kemiläisen maali nyt etunenässä.

Kemiläinen muuten otti ja nousi JYPin sisäisen pistepörssin kärkeen (8+16). Hieno maali tänään ja tasaisen varmaa työtä läpi kauden. Taitaa ulkomaat kutsua tämän kauden jälkeen. Tiedä vaikka saisi NHL-pestin - kelpasihan sinne Kristian Näkyväkin...

Kuten @Rotsi totesi yllä, ihan kiva, jos liigan peruspeliin saadaan järkättyä jotain erityislatausta. Hyvää tekstiä muutenkin!
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Noup. Nykytiedon valossa kiekko jalkaan, eli shittia happenoi.

Hävisi tuo ensimmäinen kommenttini tuosta ( eli;Hyvä ) mutta tarkoitukseni oli sanoa, että hyvä, ettei loukkaantuminen johtunut mistään ylilyönnistä.
 

SjV

Jäsen
Tulin täällä keskustelun viimeisten kirjoitusten jälkeen vasta mukaan ( tarkoitus katsoa peli ohjelmakirjastosta ), mutta onko näin, että Tuppurainen onnistuttiin telomaan?
Jos kerran olet vasta katsomassa peliä jälkikäteen, niin alla olevasta spoilerista löytyy vinkki, josta saattaa löytyä vinkkiä.
Toisen erän lopussa TPS:lla pidempi tilanne JYP päädyssä, joka päättyy pitkään kiekkoon, ennen seuraavaa aloitusta Tuppurainen irvistelee lähikuvissa jonkin verran.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siis tungetaanko tviittejä jo hallien valotauluille? Toivottavasti tämä on vain joku Turussa tapahtuva lyhytaikainen juttu. Käyn oksentamassa.

Turussa on ainakin Instagramin #HCTPS-tägin alta löytyviä kuvia pitkään jo julkaistu pelin aikana hallin screeneillä sekä jumbolla. Twitter-päivityksiä en ole itse aiemmin sieltä havainnut mutta toisaalta nykyduunissanikin kierrän todella paljon yleisötilaisuuksia joissa Twitter ja hashtagit ovat todella suuressa roolissa tilaisuuden aikana täysin samalla tavalla, joten oksenna rauhassa mutta mä en ainakaan käsitä että miksi. Some-vastustelijat voivat olla eri mieltä ja hyväksyn täysin tuon kannan mutta mun mielestä ei_mitään_ihmeellistä tuossa. Huumoriosastoa nämä lainatunkaltaiset avautumiset tosin.

Siis jos mies ei ole penkilläkään ja vaikka olisikin lainausmerkeissä, niin onhan tuo nyt puhdasta idiotismia taputtaa sille. Hallissa ei ollut varmaan yhtäkään katsojaa, joka ei Tuppuraisen puuttumista olisi huomannut. Myönnän suoraan, että minulla meni tunteisiin, mutta en keksi minkäänlaista puolustusta noille taputuksille. Minua ainakin hävettäisi.

Ei kovin moni varmaan kiinnittänyt ihan kauheasti huomiota siihen että yhtäkkiä Tuppuraista ei näy penkillä. Jotenkin sain kuvan että hallissa vasta tässä kohtaa herättiin Tuppuraisen poissaoloon ja nuo lainausmerkit kirvoittivat naurun ja väkisin annettiin spontaanisti aploditkin, varmaan kuvastaen luuloja siitä että mies oli jossain kopin syövereissä koska ei - halunnut/uskaltanut/mikä tahansa tekosyy tähän - tullut kentälle. Ei mitenkään idiotismia mun mielestäni, haet turhia vastakkainasetteluja tuolla. Nuo heittomerkit olivat ainoa syy aplodeille eikä mitään muuta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Turussa on ainakin Instagramin #HCTPS-tägin alta löytyviä kuvia pitkään jo julkaistu pelin aikana hallin screeneillä sekä jumbolla. Twitter-päivityksiä en ole itse aiemmin sieltä havainnut mutta toisaalta nykyduunissanikin kierrän todella paljon yleisötilaisuuksia joissa Twitter ja hashtagit ovat todella suuressa roolissa tilaisuuden aikana täysin samalla tavalla, joten oksenna rauhassa mutta mä en ainakaan käsitä että miksi. Some-vastustelijat voivat olla eri mieltä ja hyväksyn täysin tuon kannan mutta mun mielestä ei_mitään_ihmeellistä tuossa. Huumoriosastoa nämä lainatunkaltaiset avautumiset tosin.

No, onhan jäähallin valotaulu paljon parempi paikka kuin televisio-ohjelmat. Päästääkö moderaattori taululle myös asiallisempia viestejä kuin vain "JES! Hyvä Tepsii!!1" -kaltaisia nollatason älyttömyyksiä.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Nuo heittomerkit olivat ainoa syy aplodeille eikä mitään muuta.

Uskallan 100% varmasti todeta, että näin ei ollut. Internet on pelin aikana ja sen jälkeen antanut ymmärtää, että turkulaiset janosivat verta. Sitä kun sai, se purkaantui järjettömillä aplodeilla. Tyylikkäästi hoidettu Turku.
 

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
Lampaanperseitä turkulaisyleisölle, joka taputti, kun taululle tuli tieto Tuppuraisen loukkaantumisesta. Ja nyt ei ollut kyse yksittäisistä katsojista, vaan varmaan tuhatkunta ihmistä.

Jos tämä on totta niin huh huh, aivan uskomatonta. Tästähän voisi saada jonkun lehtijutunkin aikaan, eihän noin vaan voi käyttäytyä? En mitään sääliä enää TPS:lle, jos koko yleisö tämmöiselle hurraa (ei kai siellä enempää katsojia käykään kun omaa identiteettiä ole lainkaan). Ei jumalauta, mikä teitä turkulaisia vaivaa??????!!!!!!!

Edit: oli vielä joku twitter viestikin laitettu joten laitoin iltasanomille viestiä:
Uutisvihje lähetetty
Kiitos vihjeestäsi!
Ilta-Sanomat

Kunnioitus koko organisaatiota kohtaan katosi, jos sitä olikaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös