Jotain kummallista tapahtui HIFK tasoituksen jälkeen. JYP nitkahti. Loppuiko kunto vai mitä ihmettä? Liike ei tuntunut millään riittävän enää. Loppu oli tylysti sanottuna aika paljon kosmetiikkaa enää.
Oli kyllä paskaa tuomarointia. Erikoisia jäähyjä vieraille. Sikäli oikein ettei IFK onnistunut (vieläkään) yv:llä. No, rehdit jyväskyläläiset pitää kiinni hyvästä tasostaan eivätkä silti itke täällä. Arvostan.
Ja tietysti voitto maistuu hyvälle, eikä se vääryys kuitenkaan ollut.
Joo turha on itkeä. Ainoa jäähy mua jäi ihmetyttämmän oli Tuppuraisen väkivaltaisuus boxi. Ei näitä tarvi viheltää. Ei edes HFK:lle huomenna. Ei kuulu välierissä viheltää noista jäähylle.
Jos otat kaverilta kypärän päästä niin kyllä se vaan on pakko viheltää pois, koska ilman kypärää pelaamisesta rangaistaan.
Jos otat kaverilta kypärän päästä niin kyllä se vaan on pakko viheltää pois, koska ilman kypärää pelaamisesta rangaistaan.
Tämä sääntö ei ilmeisesti ole tuomareille kovin hyvin mennyt perille, tai sitten ne viheltävät mielentilansa perusteella kyseisistä tilanteista. Tällä kaudella varmasti toistakymmentä kertaa JYPin peleissä on käynyt vastaava tilanne, jossa kulmapainissa/tilanteen ulkopuolella on JYPin pelaajalta revitty potta päästä. Kertaakaan ei vain pilli ole soinut. Pistää ihmetyttämään, että jos kerta sääntökirjassa sanotaan, että kypärän riisuminen vastustajan päästä on rangaistavaa, minkä takia yhden kerran kymmenestä siitä vihelletään rangaistus.
Tuo on jäänyt itsellekin mieleen, kun oli yksi naurettavimmista jäähyistä mitä olen ikinä missään nähnyt annettavan. Koko sääntö kypärättä pelaamisesta ja kaikki siihen liittyvät seikat ovat kyllä sieltä ja syvältä. Ymmärrän miksi tuo sääntö on olemassa, mutta jokin muu ratkaisu pitäisi löytää.Kyllä itseasiassa vihellettiin! Yonkmanilta lähti kypärä päästä, ei päässyt 1-2 äijän alta heti aitioon ja sai 2min kypärättä pelaamisesta.
Hypodermicille on sen verran kommentoitava, että päädyt Helsingissä kannusti ja kohtuu hiljaista oli sivukatsomoissa. Lärpyttimien tuoman kannustuksen arvostelu on hieman hupaisaa. Tärkeää on saada halliin ääntä. Ja itsekin otan pahvilärpyttimen huomenna mieluusti käteeni, kun olen tänään ääneni Helsingissä huutanut ja käsiä kunnolla yhteen hakannut.
Vetäisi ontuen vaihtoon (Taipaluksen polvitaklaus) matkalla ollutta Ramstedtia poikittaisella niskaan pelin ulkopuolella. Näitä Play-Off temppuja, mutta Metsälä (harvinaista kyllä) sattui katsomaan juuri sinne.
Ei tuo teidän YV mun mielestä niin karmeata ollut kuin esimerkiksi meidän Zaborsky-Ramstedt hierominen. Aina olin jännän äärellä, kun Kemiläinen sai kiekon viivaan, ja teidän tankit pysäköi maalin eteen. IFKn kannalta toivon, että sihti pysyy huonona ;)
Itse odotan kyllä pitkää ja kuluttavaa sarjaa!
JYP ei päässyt juuri missään vaiheessa parhaille maalipaikoille, johon myös ottelu ratkesi. HIFK teki kaksi maalia maalivahdin edestä ja mahdollisuus olisi ollut pariin lisämaaliinkin samoilta sektoreilta. Pelistä löytyi taklauksia, mutta onneksi ne olivat ainakin pääsääntöisesti täysin puhtaita, mistä myös pidin. Toivotaan sarjan jatkuvan kovana, mutta vastustajaa kunnioittavana.