Patrik Lostedt... sinänsä mielenkiintoinen nimi, että itse kuulin kaverista ensimmäistä kertaa vasta pari kuukautta sitten ja jo nyt miehen ympärillä pyörii melko kova suitsutus. Vaikka kukaan ei ole nähnyt miehen otteita liigatasolla, sillä niitähän ei ole kertynyt yhtään. Toki tämä suitsutus on suhteellista. Monella on Lostedtista varmasti mielikuva, jonka mukaan jätkä ajelee erittäin ahkerasti ja pääsääntöisesti puhtaasti kaikkea liikkuvaa, tappelee joukkueensa ja joskus myös viihteen vuoksi ja puolustaa vajavaisista taidoistaan huolimatta täydellä sydämellä joukkueensa puolesta. Jotain tällaista, eikö? Ei sillä, mulle sopii oikein hyvin mikäli liiga saa edellä kuvatun väriläiskän kaukaloon. Silti en voi olla epäilemättä, että tässä tapahtuu ns. Hirschovits -ilmiö, jossa kaveria kehutaan ennakkoon erittäin paljon ja jokainen onnistuminen tuodaan esille julkiseen keskusteluun pienen piirin toimesta - vaikka otteet kentällä olisivatkin todella vaatimattomia ja hypeen nähden selvää alisuorittamista.
Ensisijaisesti luulen, että Lostedt tulee vähäisellä peliajallaan sotkemaan lähinnä oman joukkueensa peliä ottamalla typeriä jäähyjä ja ajautumalla pelin temmosta ulos. Sitten tekee pariin otteeseen jotain värikästä ja huomattava osa faneista puolustelee Patrikin roolia joukkueessa. Tietenkin mikäli kyseessä on kaveri, joka tarpeen vaatiessa syö kiekon ennemmin kuin antaisi vastustajan tehdä maalin, niin pitäähän tällaista asennetta arvostaa. Pienellä mielenkiinnolla seuraan, mitä Lostedt saa aikaan kentällä tämän kaiken hypen jälkeen vai tekeekö lopulta mitään, mikä ylittäisi edes baarikeskustelun kynnyksen. Vaikka aluksi mitään ei tapahtuisikaan, niin eiköhän kaikesta huolimatta Jatkoajassa fanipoikaosasto pidä tämän aiheen ajankohtaisena.