Siellä on Habsien pelaaminen ihan kokonaisvaltaisesti ottanut pari pykälää huonompaan suuntaan. Esim. ylivoimalla pakkopelin saaminen kasaan on vaikeaa, puhumattakaan että saavat Laineelle hyviä vetopaikkoja.Kaikilla tulee joskus vaikeampia vaiheita niin pelillisesti kuin muutenkin. En olisi huolissaan Laineesta tällä hetkellä, vaikka muutama peli onkin mennyt huonommin. Moni ottaa täällä aina nuo henkiset jutut esiin, mutta joutuuhan kaikki muutkin ihmiset käsittelemään vaikeita asioita.
Laine on kasvanut ihmisenä, eikä jääkiekkoasiat enää määritä muuta elämää. Sen takia kuivat putket kaukalossa voi olla hyväkin asia, niin pääsee testaamaan käytännössä opittuja taitoja.
Montrealilla hyvä Cup-ikkuna seuraavat vuodet.
Jostain kumman syystä satuin kuuntelemaan vuodelta 2019 jotain Jatkoajan podcastia ja siinä hehkuttivat sitä kuinka hyvä NHL-pelaaja on Kasperi Kapanen. Vähemmän yllättäen moittivat Lainetta laiskaksi ja 5-5 peli oli kuulemma karmeaa. Hauskin kohta oli kun asiantuntijat pohtivat kuinka hyvä Laine olisi jos sillä olisi Kasperin asenne.Tämä oli hyvä nosto. Siinä Mäkiseltä kysyttiin ”sisäpiiriläisenä” Laineen kesätreenistä ja Antti kierrellen vastasi, että kuulemansa mukaan kovaa on menty. Kuulosti siltä, ettei Mäkisellä ollut hajuakaan asiasta, mutta virallisena ystävänä piti kuitenkin kertoa tuo, mikä ei lopulta pitänyt sinnepäinkään paikkansa.
Lueskennellut tässä vuosia Laineen ja Puljujärven ketjua. Voi tiivistää aika lailla muutamaan pointtiin. Viime vuosina valitettavan yleinen kaava eteenkin Puljulla, mutta myös Laineella lukuunottamatta ensimmäisiä kausia, on ollut samantyylinen kaava, mikä toistuu näissä keskusteluissa vuodesta toiseen. Uusi alku -> vaikeudet -> siirto ja toista sama alusta. Laineella on aina vika tiimikavereissa, valmennuksessa, penkityksissä, huonossa peliajassa. Puljulla on myös epäreilu peluutus, mahdollisuuksien puute, valmennus jne. Suosittelen lukemaan molemmat ketjut läpi, niin hyvin avautuu se kaava mikä todistaa, että molemmilla on fundamentaalisia ongelmia tällä hetkellä. Kyseessä on Laineen ketju, niin pysytään siinä.
Olin itsekin skeptinen onko ongelma missä kun viime kaudet ovat tökkineet ja pahasti, mutta otetaan huomioon faktat: Winnipegissä oli huono ilmapiiri, väärä peluutus Laineen mieleestä, Columbuksessa oli huono ilmapiiri, peluutus, penkitykset jne. Habseissa lähti hyvin käyntiin, mutta muistan vitsailleen kaverin kanssa, että katoppa vain niin alku on hyvä ja sitten tökkii ja tässä tilanteessa ollaan. Nykyhetkellä voisin veikata, että 2-4 kk niin alkaa se tuttu laulu kuinka tiimikavereissa ja ilmapiirissä vika.
Katsoin ekoja pelejä Laineelta Habseissa, niin ensimmäinen fiilis oli kun katsoi yv-kuvioita, että okei... Laine töröttelee tutulla paikallaan melkein liikkumatta ja muut tekee likaisen työn ja tarjoilee kiekon. Mietin itse mielessä mututuntumalta että saapas nähdä kauan tiimikaverit jaksaa kuherruskuukauden jälkeen ja ensimmäiset merkit vaikeuksista ovat jo ilmassa. Eli ikäväkseni täytyy todeta, että vika on Laineen asenteessa. Toki MT-ongelmat varmasti vaikuttaa, mutta kun katsotaan faktoja menneisyyteen, niin kaava on aika selvä. Syitä voi toki hakea sieltä sun täältä, mutta suurin syyllinen on Laine itse. Täysin ansaittu penkitys ja kolmoseen pudotus näillä näytöillä. Arvostan toisaalta fanien uskollisuutta, kun ihan sama mitä tapahtuu niin vika on aina muualla. Seuraava sopimus tulee olemaan maksimissaan 4-5 miljoonan diili.
Toivon toki, että hän saa juonen päästä kiinni ja itsekin aikoinaan olin innoissaan että saatiin supertähti suomeen, mutta valtava pettymys lopussa ja ei tätä sukeltamista voi enäään selittää ulkoisilla tekijöillä ja sitä touhua on turhauttava katsoa, kun asenne on se että minä tykkään tehdä maaleja ja odotella kiekkoa ja muut saa hoitaa kaiken muun. Tämä ei voi olla vaikuttamatta myös pukukoppihenkeen. Eteenkin haluttomuus puolustaa omalla alueella, mikä pisti jopa tämmösen keskivartalolihavan keski-ikäisen penkkiurheilijaukkelin silmään. Silloin täytyy olla todella paskaa tekemistä jos minäkin sen huomaan. :)
Luin tämän Jim Carreyn(Ace Ventura) äänellä.Lueskennellut tässä vuosia Laineen ja Puljujärven ketjua. Voi tiivistää aika lailla muutamaan pointtiin. Viime vuosina valitettavan yleinen kaava eteenkin Puljulla, mutta myös Laineella lukuunottamatta ensimmäisiä kausia, on ollut samantyylinen kaava, mikä toistuu näissä keskusteluissa vuodesta toiseen. Uusi alku -> vaikeudet -> siirto ja toista sama alusta. Laineella on aina vika tiimikavereissa, valmennuksessa, penkityksissä, huonossa peliajassa. Puljulla on myös epäreilu peluutus, mahdollisuuksien puute, valmennus jne. Suosittelen lukemaan molemmat ketjut läpi, niin hyvin avautuu se kaava mikä todistaa, että molemmilla on fundamentaalisia ongelmia tällä hetkellä. Kyseessä on Laineen ketju, niin pysytään siinä.
Olin itsekin skeptinen onko ongelma missä kun viime kaudet ovat tökkineet ja pahasti, mutta otetaan huomioon faktat: Winnipegissä oli huono ilmapiiri, väärä peluutus Laineen mieleestä, Columbuksessa oli huono ilmapiiri, peluutus, penkitykset jne. Habseissa lähti hyvin käyntiin, mutta muistan vitsailleen kaverin kanssa, että katoppa vain niin alku on hyvä ja sitten tökkii ja tässä tilanteessa ollaan. Nykyhetkellä voisin veikata, että 2-4 kk niin alkaa se tuttu laulu kuinka tiimikavereissa ja ilmapiirissä vika.
Katsoin ekoja pelejä Laineelta Habseissa, niin ensimmäinen fiilis oli kun katsoi yv-kuvioita, että okei... Laine töröttelee tutulla paikallaan melkein liikkumatta ja muut tekee likaisen työn ja tarjoilee kiekon. Mietin itse mielessä mututuntumalta että saapas nähdä kauan tiimikaverit jaksaa kuherruskuukauden jälkeen ja ensimmäiset merkit vaikeuksista ovat jo ilmassa. Eli ikäväkseni täytyy todeta, että vika on Laineen asenteessa. Toki MT-ongelmat varmasti vaikuttaa, mutta kun katsotaan faktoja menneisyyteen, niin kaava on aika selvä. Syitä voi toki hakea sieltä sun täältä, mutta suurin syyllinen on Laine itse. Täysin ansaittu penkitys ja kolmoseen pudotus näillä näytöillä. Arvostan toisaalta fanien uskollisuutta, kun ihan sama mitä tapahtuu niin vika on aina muualla. Seuraava sopimus tulee olemaan maksimissaan 4-5 miljoonan diili.
Toivon toki, että hän saa juonen päästä kiinni ja itsekin aikoinaan olin innoissaan että saatiin supertähti suomeen, mutta valtava pettymys lopussa ja ei tätä sukeltamista voi enäään selittää ulkoisilla tekijöillä ja sitä touhua on turhauttava katsoa, kun asenne on se että minä tykkään tehdä maaleja ja odotella kiekkoa ja muut saa hoitaa kaiken muun. Tämä ei voi olla vaikuttamatta myös pukukoppihenkeen. Eteenkin haluttomuus puolustaa omalla alueella, mikä pisti jopa tämmösen keskivartalolihavan keski-ikäisen penkkiurheilijaukkelin silmään. Silloin täytyy olla todella paskaa tekemistä jos minäkin sen huomaan. :)
Tämäpä ja on tosiaan silmiä avaavaa kun lukee tämänkin ketjun alusta asti noin suurpiirteisesti. Sama teema toistuu jatkuvasti, missä vikaa yritetään etsiä muualta ja "nyt on vain huono jakso menossa." Se on ehkä liian laimea termi tässä tapauksessa, kun huono jakso tarkoittaa hanskojen heittämistä naulaan kun semmonen tulee. Näyttäytyy jopa oudon epäkypsältä, että ikään kuin lopetan sitten kaiken kun en saa maaleja tai paikkoja tai kiekkoa ei passata lapaan joka kerta. Ikä kuitenkin lähentelee 30, niin tässä vaiheessa pitäisi olla jo kypsyyttä omassa ajattelussa.Veikkaan, ettei Laine enää voi vedota huonoon valmennukseen, huonoon ilmapiiriin ja epäreiluun kohteluun. Kukaan ei enää usko noita selityksiä. Laineen parhaat kaudet olivat ne kaksi ensimmäistä. Hän oli silloin 18 - 19 vuotias. Silloin tuli tehoja ja +/- tilastotkin olivat vähän plussalla. Sen jälkeen on pelimäärät laskeneet, tehopisteeet pudonneet ja miinukset kasvaneet. Heikoimmalla kaudellaan hän keräsi 45 ottelussa -29 teholukeman. Lisäksi yhdellä kaudella -24 ja tällä vauhdilla kolmas -20 kausi tulossa tästä kaudesta. Ei mikään valmentajan unelmapelaaja.
Hyvä kommentti.Lueskennellut tässä vuosia Laineen ja Puljujärven ketjua. Voi tiivistää aika lailla muutamaan pointtiin. Viime vuosina valitettavan yleinen kaava eteenkin Puljulla, mutta myös Laineella lukuunottamatta ensimmäisiä kausia, on ollut samantyylinen kaava, mikä toistuu näissä keskusteluissa vuodesta toiseen. Uusi alku -> vaikeudet -> siirto ja toista sama alusta. Laineella on aina vika tiimikavereissa, valmennuksessa, penkityksissä, huonossa peliajassa. Puljulla on myös epäreilu peluutus, mahdollisuuksien puute, valmennus jne. Suosittelen lukemaan molemmat ketjut läpi, niin hyvin avautuu se kaava mikä todistaa, että molemmilla on fundamentaalisia ongelmia tällä hetkellä. Kyseessä on Laineen ketju, niin pysytään siinä.
"Elettiin elokuuta 2014. Suomen alle 18-vuotiaiden maajoukkue oli juuri hävinnyt Tshekille, ja joukkueen pelaajat olivat kokoontuneet siniviivalle ennen traditionaalista vastustajan kättelyä. Patrik Laine kiehui kuin hellankoukku ja ojensi keskisormensa kohti Suomen päävalmentajaa Mika Marttilaa.
Ei aikaakaan, kun Laineen tempaus nousi otsikoihin Suomessa. Väitettiin, että hän olisi jopa uhannut tappaa Marttilan. Samalla nuorukaisen muut oikkuilut nostettiin näkyvästi esiin, ja yksi johtopäätös nousi ylitse muiden: ylimielisyys kostautuisi ennen pitkää, eikä Laine juuri tämän vuoksi nousisi välttämättä koskaan huiman potentiaalinsa edellyttämälle tasolle."
– Vielä C-junioreissa pelasin aika paljon itselleni. Välillä toruin joukkuetovereitani, jos nämä eivät syöttäneet mielestäni tarpeeksi mulle. Välillä tuli otettua yhteen koutsien kanssa. En oikein sopeutunut noudattamaan mitään tiettyä pelisysteemiä. Kun tuli koutsin kanssa nokkapokkaa, purin mielipahaani ottamalla tyhmiä jäähyjä, Laine kertoi.
Montrealilla on seuraavien muutamien vuosien aikana nähdäkseni mahdollisuus olla ihan oikea kärkijoukkue, ainakin jos uusi venäläinen Demidov on sellainen pelimies, jota hänestä odotetaan.Pakko veikata, että ellei Laine päädy oikeasti SC-finaalipaikkaa tavoittelevaan joukkueeseen jatkossa, niin hän ei kauaa jaksa surffailla muissa tiimeissä.
Kysymys kuuluukin, miksi kukaan SC-finaalipaikkaa tavoitteleva joukkue palkkaisi Lainetta nykyisillä näytöillä ja taustoilla (ellei lähes ilmaiseksi saa)?
Veikkaan, ettei Laine enää voi vedota huonoon valmennukseen, huonoon ilmapiiriin ja epäreiluun kohteluun. Kukaan ei enää usko noita selityksiä. Laineen parhaat kaudet olivat ne kaksi ensimmäistä. Hän oli silloin 18 - 19 vuotias. Silloin tuli tehoja ja +/- tilastotkin olivat vähän plussalla. Sen jälkeen on pelimäärät laskeneet, tehopisteeet pudonneet ja miinukset kasvaneet. Heikoimmalla kaudellaan hän keräsi 45 ottelussa -29 teholukeman. Lisäksi yhdellä kaudella -24 ja tällä vauhdilla kolmas -20 kausi tulossa tästä kaudesta. Ei mikään valmentajan unelmapelaaja.
Silloin oli laineen peluutus myös aivan ideaalistaVeikkaan, ettei Laine enää voi vedota huonoon valmennukseen, huonoon ilmapiiriin ja epäreiluun kohteluun. Kukaan ei enää usko noita selityksiä. Laineen parhaat kaudet olivat ne kaksi ensimmäistä. Hän oli silloin 18 - 19 vuotias. Silloin tuli tehoja ja +/- tilastotkin olivat vähän plussalla. Sen jälkeen on pelimäärät laskeneet, tehopisteeet pudonneet ja miinukset kasvaneet. Heikoimmalla kaudellaan hän keräsi 45 ottelussa -29 teholukeman. Lisäksi yhdellä kaudella -24 ja tällä vauhdilla kolmas -20 kausi tulossa tästä kaudesta. Ei mikään valmentajan unelmapelaaja.
Suurin ongelma lienee kuitenkin pään sisällä ja se että itse kuvittelee edelleen olevansa tasolla mcdavid, mackinnon ymHyvä kommentti.
Pakko oli muistella Laineen junnuaikoja ja tämän nyt tähän jonkinlaisena esimerkkinä löysin nopsaa.
Näin ylimieliseksi moitittu Patrik Laine on kasvanut – ”Egoni ei mahtunut edes jäähallin ovista sisään”
Se oli raju ja räikeä temppu Tapparan teini-ihmeeltä Patrik Laineelta. Kohu syntyi odotetusti.www.is.fi
Onko hän lopulta kauheasti noista ajoista muuttunut?
Ehkä todettava, että tämä mielialojen ailahtelevaisuus ja hänen egonsa on se suurin syy ongelmiin. Kun kulkee, niin kulkee, koska on huomion keskipisteenä positiivisesti, mutta kun ei kulje, niin syvälle mennään eikä edes kuuluisi kentälle NHL:ssä tasoltaan. Tuon 9v takaisen jutun mukaan hänen vanhemmilla olisi ollut osaa kokonaisuudessa.
Toki lisänä nykyhetkeen, ettei hänen tarvi rahan takia, fiksusti ne asiat hoitaessaan, edes enää pelata. Onko siinä jotain osaa haluttomuudessa laittaa itseään likoon kunnolla?
Tuo 4-5 miljoonan /vuosi diili alkaa olla todellakin maksimi jatkossa, koska näyttöä on verrattuna siihen +5v takaiseen jo niin paljon, että pelkkä yv-peli (kun sattuu maistumaan) ei enää kiinnosta kovin montaa. Aina löytyy niitä, jotka Laineesta maksavat liikaa, mutta ne joukkueet eivät SC-finaaliin ole menossa.
Kuten Montrealin nutussa tehdyistä maaleista näkee, niin se laukaus on edelleen maailman kärkeä, mutta sen laukaisun aikaansaamiseen pitää itsekin tehdä paljon enemmän hommia. NHL:ssä ei voi odottaa, että joku syöttää suoraan lapaan tekemättä itse mitään.
Pakko veikata, että ellei Laine päädy oikeasti SC-finaalipaikkaa tavoittelevaan joukkueeseen jatkossa, niin hän ei kauaa jaksa surffailla muissa tiimeissä.
Kysymys kuuluukin, miksi kukaan SC-finaalipaikkaa tavoitteleva joukkue palkkaisi Lainetta nykyisillä näytöillä ja taustoilla (ellei lähes ilmaiseksi saa)?
Suurin ongelma lienee kuitenkin pään sisällä ja se että itse kuvittelee edelleen olevansa tasolla mcdavid, mackinnon ym
Ei kuvittele, eikä ole koskaan kuvitellut. Sanoi haastattelussa kauan sitten jo esim kuinka McDavid on kuin toiselta planeetalta.Suurin ongelma lienee kuitenkin pään sisällä ja se että itse kuvittelee edelleen olevansa tasolla mcdavid, mackinnon ym
Tätä olen kelannut itsekin, että niinku aikaisemmassa viestissä viittasin, että jos tämmönen sohvaurheilijakin huomaa Laineen heikkoudet aivan selvästi, niin silloin on paskaa tekemistä tai huonossa kunnossa. PIsti silmään myös tuo luistelu. Siis tyyppi on vain hidas, hidas kääntymään ja ihme tyyli liukua jalat levällään joka suuntaan? En näe noin äkkiseltään muiden huippujen tekevän kovinkaan paljon(korjatkaa jos olen väärässä)?Voi olla noinkin. Mutta minun nähdäkseni suurin ongelma on liike. Laine etenee kuin jäätikkö ja vaihtaa suuntaa yhtä nopeasti. Pysähdys ja uudestaan liikkeelle lähtö, lähestulkoon kuuluu nivelten narinaa telkkarin välityksellä kotisohvalle saakka.... Ja kaikki yleiset pelilliset ongelmat, esim. vaikka nyt se puolustuspelaaminen, moninkertaistuvat tuon takia. Kaikki vahvuudet heikentyvät tuon takia, etenkin 5-vs-5 pelissä.
Joku Caufield ei ole varmaan juuri Lainetta parempi puolustamaan, ainakaan vaistojen suhteen, mutta kun jalat käy ihan toiseen tahtiin niin näyttää Selke-kandidaatilta Laineeseen verrattuna.
Joo, eipä tuo pre-seasonilla tullut polvivamma ja siitä johtuva useamman kuukauden takamatka fysiikassa tähän kauteen ainakaan yhtään ole helpottanut tuo jo entuudestaan kankeaa liikkumista. Sopparia on sentään ensi kausi vielä jäljellä, että nyt olisi sitten kesällä se ehkä viimeinen mahdollisuus treenata tuota liikettä jotenkin paremmaksi. En oikein näe, että kuluvan kauden aikana nähtäisiin enää merkittävää parannusta, mutta onhan tässä vielä kautta toki jäljellä. Laineen kannalta 4 Nations tulee huonoon saumaan, koska lepuutus ja nollaus voisi olla parempi hänelle. Toisaalta tähän slumppiin voi löytää sieltä yhtäkkiä jonkun mega-moodin, joten mistä tästä enigmasta enää tietää.Voi olla noinkin. Mutta minun nähdäkseni suurin ongelma on liike. Laine etenee kuin jäätikkö ja vaihtaa suuntaa yhtä nopeasti. Pysähdys ja uudestaan liikkeelle lähtö, lähestulkoon kuuluu nivelten narinaa telkkarin välityksellä kotisohvalle saakka.... Ja kaikki yleiset pelilliset ongelmat, esim. vaikka nyt se puolustuspelaaminen, moninkertaistuvat tuon takia. Kaikki vahvuudet heikentyvät tuon takia, etenkin 5-vs-5 pelissä.
Joku Caufield ei ole varmaan juuri Lainetta parempi puolustamaan, ainakaan vaistojen suhteen, mutta kun jalat käy ihan toiseen tahtiin niin näyttää Selke-kandidaatilta Laineeseen verrattuna.
Niin hyvä kysymys. Samat ongelmat tuntuu edelleen vaivaavaan jollain tasolla ja tuo artikkeli kuvastaa sitä mikä näkyy vieläkin jollain tapaa ja hyvin sanottu tuo huomion keskipisteenä oleminen. Se aika lailla tiivistää hyvin. Silloin kun verkot soi ja kiekot palvellaan eteen joita saa lämiä maaliin ja lehdet kirjoittaa, niin homma toimii. Pienikin vastoinkäyminen suistaa koko setin raiteiltaan.Hyvä kommentti.
Pakko oli muistella Laineen junnuaikoja ja tämän nyt tähän jonkinlaisena esimerkkinä löysin nopsaa.
Näin ylimieliseksi moitittu Patrik Laine on kasvanut – ”Egoni ei mahtunut edes jäähallin ovista sisään”
Se oli raju ja räikeä temppu Tapparan teini-ihmeeltä Patrik Laineelta. Kohu syntyi odotetusti.www.is.fi
Onko hän lopulta kauheasti noista ajoista muuttunut?
Ehkä todettava, että tämä mielialojen ailahtelevaisuus ja hänen egonsa on se suurin syy ongelmiin. Kun kulkee, niin kulkee, koska on huomion keskipisteenä positiivisesti, mutta kun ei kulje, niin syvälle mennään eikä edes kuuluisi kentälle NHL:ssä tasoltaan. Tuon 9v takaisen jutun mukaan hänen vanhemmilla olisi ollut osaa kokonaisuudessa.
Toki lisänä nykyhetkeen, ettei hänen tarvi rahan takia, fiksusti ne asiat hoitaessaan, edes enää pelata. Onko siinä jotain osaa haluttomuudessa laittaa itseään likoon kunnolla?
Tuo 4-5 miljoonan /vuosi diili alkaa olla todellakin maksimi jatkossa, koska näyttöä on verrattuna siihen +5v takaiseen jo niin paljon, että pelkkä yv-peli (kun sattuu maistumaan) ei enää kiinnosta kovin montaa. Aina löytyy niitä, jotka Laineesta maksavat liikaa, mutta ne joukkueet eivät SC-finaaliin ole menossa.
Kuten Montrealin nutussa tehdyistä maaleista näkee, niin se laukaus on edelleen maailman kärkeä, mutta sen laukaisun aikaansaamiseen pitää itsekin tehdä paljon enemmän hommia. NHL:ssä ei voi odottaa, että joku syöttää suoraan lapaan tekemättä itse mitään.
Pakko veikata, että ellei Laine päädy oikeasti SC-finaalipaikkaa tavoittelevaan joukkueeseen jatkossa, niin hän ei kauaa jaksa surffailla muissa tiimeissä.
Joo, eipä tuo pre-seasonilla tullut polvivamma ja siitä johtuva useamman kuukauden takamatka fysiikassa tähän kauteen ainakaan yhtään ole helpottanut tuo jo entuudestaan kankeaa liikkumista. Sopparia on sentään ensi kausi vielä jäljellä, että nyt olisi sitten kesällä se ehkä viimeinen mahdollisuus treenata tuota liikettä jotenkin paremmaksi. En oikein näe, että kuluvan kauden aikana nähtäisiin enää merkittävää parannusta, mutta onhan tässä vielä kautta toki jäljellä. Laineen kannalta 4 Nations tulee huonoon saumaan, koska lepuutus ja nollaus voisi olla parempi hänelle. Toisaalta tähän slumppiin voi löytää sieltä yhtäkkiä jonkun mega-moodin, joten mistä tästä enigmasta enää tietää.
Vaikka olen ollut aika kärkäs antamaan Laineelle rapaa ja mielestäni myös aiheesta, niin nykyisessä fleguilussa / löysäilyssä / huonoissa esityksissä voi olla yksinkertaisesti kyse siitä, että kuntopohja NHL-kiekkoon on tällä hetkellä ihan retuperällä. Takana on rikkonaisia kausia Columbuksessa, ilmeisesti huonoja kesiä treenaamisen suhteen, lähes vuoden pelaamattomuus lukuunottamatta paria(?) treenipeliä syksyllä ennen loukkaantumista. Vaikka viime kesä olisi tehty töitä, niin siinä ajassa ei pohjaa valeta siihen kuntoon, että pitäisi pystyä suorittamaan "100 ottelua" maksimaalisella tasolla syyskuusta kesäkuuhun. Ja viime syksyn loukkaantuminen ainoastaan vaikeutti tuon kuntopohjan rakentamista. Toivottavasti Montrealista löytyy viisautta käsitellä tätä ja myös Laineen oma kasetti kestää, sillä mielestäni on ilmeistä, että noiden vaikeuksien ja rikkonaisten kausien jälkeen mies ei ole kykeneväinen suorittamaan otteluissa maksimaalisella tasolla 3-4 kertaa per viikko.Tätä olen kelannut itsekin, että niinku aikaisemmassa viestissä viittasin, että jos tämmönen sohvaurheilijakin huomaa Laineen heikkoudet aivan selvästi, niin silloin on paskaa tekemistä tai huonossa kunnossa. PIsti silmään myös tuo luistelu. Siis tyyppi on vain hidas, hidas kääntymään ja ihme tyyli liukua jalat levällään joka suuntaan? En näe noin äkkiseltään muiden huippujen tekevän kovinkaan paljon(korjatkaa jos olen väärässä)?
Toki jos on MT-ongelmia, niin niistä ei voi syyttää. Esim masennus voi viedä niin kiinnostukset että kuntoilukaan ei kiinnosta. Tosin ilmeisesti kesällä oli pahimmat jaksot takana jne? Erikoinen tilanne kuitenkin.
No ei ole uusi Selänne. Ei noissa kahdessa ole mitään samaa. Enkä oikein tajunnut sitäkään miksi Laineen pitäisi pelata Tapparassa yksi kausi. Kaikkea sitä, ihan mätäkuun juttuja.Tässä tällainen fanipoika liki 50v kommentoi, että onhan Patessa poikkeuksellisia ja suorastaan maagisia ominaisuuksia maalinteon suhteen. Ja siksi hän on kiinnostavin kiekkoilija. Uusi Selänne.
Mutta nyt tilanne on sellainen, että minusta Paten pitäisi viettää yksi vuosi Tapparassa ja mennä tutussa ympäristössä jatkuvan seurannan alla työnteko edellä. Olen jo pitkään epäillyt, että ei paluu huipulle onnistu rapakon takana olevalla mentaliteetilla, jossa ikäänkuin puhalletaan kuplaan ilmaa kerta toisensa jälkeen. Tiedän, että tämä on mahdoton ajatus, mutta Paten ongelmat ovat niin monimuotoisia tällä hetkellä.