Kylläpä yhdestä puolittaisesta vahinkotörmäyksestä onkin saatu kohta kymmenen sivua myrskyä vesilasissa.
Oma näkemykseni asian tiimoilta: Vastustajan hyökkääjä, liigan TOP-3 -maalintekijä saa keskialueella kiekon täyteen vauhtiin, ei McCabella ole mitään muuta mahdollisuutta kuin koittaa pystäyttää, muuten huomattavalla todennäköisyydellä soi omissa. Itse taklaustilanne olisi voinut olla teknisesti helpompikin, McCabe reagoi Laineen kiekon saantiin ja luistelulinjan muutokseen hätäisesti, koska tilanne tulee nopeasti. Niinkuin sanottu, niin pakko tuossa on jotain yrittää. Mitä sitten tapahtuu, näyttää siltä, että yrittää hakea taklausta ja huomaa että perkele iso mies ja meinaa jäädä itse jyrän alle. Menee ihan holtittomaksi törmäykseksi, jossa suurin vahinko sattuu molemmille päiden osuessa yhteen.
Tää nyt ei mun mielestä ole yhtään kenenkään vika. McCabe on tilanteessa, jossa on pakko tehdä, tai ainakin yrittää tehdä jotain pysäyttääkseen vaarallisen oloisen vastahyökkäyksen. Se, minkälaisia fysiikan lakien alaisia sattumia noissa sekunnin murto-osissa sitten tapahtuu, on aina arpapeliä. Osuuko olkapää päähän, rintaan vai olkapäähän, vai kopashtaako esim päät yhteen. Tämä niinkuin avojään taklauksista yleensä puhuttaessa. Monesti ihmetellyt jeesustelua mikä näiden taklausten ympärillä pyörii. Vaikka taklaajalla aina onkin suurin vastuu taklattaessa, niin vaikka tekisi kaiken mahdollisimman puhtaasti ja oikein, niin silti jotain voi sattua pahasti, koska sattuma. Taklattavalla asento muuttuu viime hetkellä tms.
Nämä on tällaisia tilanteita, joita jääkiekossa vaan joskus tulee, ilman että se on kenenkään syy. Kyllä, jääkiekossa voi loukkaantua pahastikin ihan sääntöjen puitteissa tehdyssä taklauksessa. Onneksi pelaajat ja lajin parissa toimivat henkilöt sen tietävät. Samaa soisi näille keskustelupalstoillekin ja miksei klikkimediallekin. Vaikka suomalainen ihmelapsi onkin kohteena, niin ei siitä tartte tehdä "törkein missään koskaan" -luokan itkupotkuvalitusta. Porttilan tviitillekään ei voinut kuin nauraa.
Yksi asia mikä lämmittää, oli Jetsin pelaajien reagointi. Huolimatta siitä, että mitään rikosta ei tapahdu, niin näyttää sille, että joukkueessa oikeasti välitetään joukkuekaverista ja seuran tulevien vuosien kultakimpaleesta.