Paskat bändit

  • 99 756
  • 556

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Ok, jos yksi jokaisesta pikaisesti vetaistaan: Scott Weiland/Deep Purple/raskaampi rock...

Kelpasikos?

Kelpasi minullekin ja kelpaa muuten nuo esimerkit hyvistä bändeistä jne., mutta mutta... Kun meillä on nyt hiljaista täällä duunissa, niin ehdin kyselemään tällaisiakin, että miksi ihmeessä Iron Maiden oli sun listalla??? Se oli ainoa, mitä ihmettelin. Muut bändit listalla ymmärrän, vaikka esim. Epuista pidän jollain tasolla, lähinnä nostalgisten teiniaikojen vuoksi.

Muuten yhden bändin unohdit listalta, joka ainakin meikäläisen mielestä on ehkä Suomen paskin tällä hetkellä: Technicolor (vai miten se mahdetaan kirjoittaa?) Järkyttävää paskaa!!! Vaihdan aina kanavaa, jos tuota bändiä tulee radiosta.

Muutenkin yhdyn lähes kaikkeen noista erityismaininnoista paitsi, että pidän jonkin verran Stratovariuksesta. :) Sen sijaan mun mielestä Nightwish olisi parempi bändi, jos unohtaisi naislaulaja-pakkomielteen ja antaisi Marco Hietalan hoitaa hommat. Lisäksi hieman lisää roolia Vuoriselle, niin hyvä tulisi.

Ei silti unohdeta, että makuasioitahan nämä toki ovat...
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
King Jeremy kirjoitti:
miksi ihmeessä Iron Maiden oli sun listalla??? Se oli ainoa, mitä ihmettelin. Muut bändit listalla ymmärrän, vaikka esim. Epuista pidän jollain tasolla, lähinnä nostalgisten teiniaikojen vuoksi.
Tässähän puhutaan vain makuasioista, joten kerrottakoot. Teinivuosinahan Maiden (kuin myös muutamat muut listan bändeistä) olivat kovaa valuuttaa. Sittemmin, kasvoin ulos niistä kengistä. Eikä Maiden missään nimessä enää kuulostanutkaan niin hyvältä, kuin monet muut. Maiden toistaa itseään, eikä enää puutu kuin vielä yksi mainstream -levy, jotta vesittäisivät viimeisetkin uskottavuuden rippeet á la Metallica.

King Jeremy kirjoitti:
Muuten yhden bändin unohdit listalta, joka ainakin meikäläisen mielestä on ehkä Suomen paskin tällä hetkellä: Technicolor (vai miten se mahdetaan kirjoittaa?) Järkyttävää paskaa!!! Vaihdan aina kanavaa, jos tuota bändiä tulee radiosta.
Tunnistan bändin, se taisikin jo mennä tuonne "ynnämuut paskat, joiden nimiä en muistanut, tai eivät ole mainitsemisen arvoisia".

King Jeremy kirjoitti:
Ei silti unohdeta, että makuasioitahan nämä toki ovat...
Ei missään nimessä. Enkä siksi malta olla kysymättä, että onko nimesi a) Roenickin, vaiko b) Pearl Jam:n biisin mukaan valittu? Itselleni, sekä a että b, ovat henkilökohtaisia suosikkeja.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Jääkoneenkuljettaja kirjoitti:
Tässähän puhutaan vain makuasioista, joten kerrottakoot. Teinivuosinahan Maiden (kuin myös muutamat muut listan bändeistä) olivat kovaa valuuttaa. Sittemmin, kasvoin ulos niistä kengistä. Eikä Maiden missään nimessä enää kuulostanutkaan niin hyvältä, kuin monet muut. Maiden toistaa itseään, eikä enää puutu kuin vielä yksi mainstream -levy, jotta vesittäisivät viimeisetkin uskottavuuden rippeet á la Metallica.

Asia selvä. Hyvin perusteltu, vaikka itse pidänkin Maidenista yhä.


Jääkoneenkuljettaja kirjoitti:
Tunnistan bändin, se taisikin jo mennä tuonne "ynnämuut paskat, joiden nimiä en muistanut, tai eivät ole mainitsemisen arvoisia".

Heh. Se on totta, että Technicolor ei ole edes mainitsemisen arvoinen bändi.


Jääkoneenkuljettaja kirjoitti:
Ei missään nimessä. Enkä siksi malta olla kysymättä, että onko nimesi a) Roenickin, vaiko b) Pearl Jam:n biisin mukaan valittu? Itselleni, sekä a että b, ovat henkilökohtaisia suosikkeja.

Vastaus on: b) Pearl Jamin biisin mukaan. Sullahan on hyvä musamaku! PJ on mahtava bändi, vaikka onkin parhaat vuotensa jo nähnyt.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ja mitäs v'ttua? Yksi maailman parhaista bändeistä ehdottomasti. Mikäs tässä on vikana? Harmittaa että Herman Li on maailman paras kitaristi?

OT: Onko sukua Pelle Herman Li:lle? Bändin nimi kuulostaa Warcfraftilta. Nörttiheviä? Rhapsodyn tyylistä? Karmeaa!

*****

My Chemical Romance muuten on aika hel~wetin paska, ja asut ja elehtiminenkin vaikuttavat siltä että kyseiset pojat katsoivat liian pieninä Kellopeli Appelsiinin. Eikäö olisi tarkoitus keskittyä soittamiseen?
 

Prt Sc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
My Chemical Romance muuten on aika hel~wetin paska, ja asut ja elehtiminenkin vaikuttavat siltä että kyseiset pojat katsoivat liian pieninä Kellopeli Appelsiinin. Eikäö olisi tarkoitus keskittyä soittamiseen?

Bändistä suorastaan huokuu neuvottelut levy-yhtiön kanssa, aiheena: mikä myy. Itseäni huvitti suuresti yhtyeen haastatteluissa pullistelut siitä, miten levy on nauhoitettu vanhassa kartanossa jossa kummittelee. Ollaan niin hip.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikäs tässä on vikana?
Tästä olen jo "salainen suosikki" -ketjuun avautunutkin. Diggaan älyttömästi Lin ja Totmanin soittamisesta mutta sanoitusten takia ei pysty kuuntelemaan. Tuo miekkahevimeininki on kuultu jo niin moneen kertaan, eikä se silloinkaan ollut hyvää. Toimisi instrumentaalina kyllä, nykyisellään ei.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kelpasikos?
Kelpasi. Nuo kaikki bändit saakin olla paskoja ihan vapaasti sinun mielestäsi, mitä tänne olet luetellut, en siihen puutu. Tässä ketjussahan on ideana ilman sen kummempia perusteluja ilmaista, mitä bändejä pitää ihan huonoina, paskoina ja surkeina. Sillähän ei ole mitään tekemistä sen kanssa, osaako bändin tyypit jotain vai ei.

Sen verran ansiokkaasti listasit vaan kaikkea, että heräsi kiinnostus, mistä pidät. Kieltämättä viestisi meni vähintään jaetulle ykkössijalle tämän ketjun viesteistä! Mukavaa, että jotkut on hiffannut tämän ketjun idean. Rispekt!
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Komppaan 100% tuota Dragonforcea - oli W.A.S.P. :n lämppärinä ja samalla myös huonoin koskaan näkemäni lämppäri.

The Ramones vai - ok ymmärrän totaalisesti pointin, kyllähän musiikki on simppeliä itseääntoistavaa jne. Toisaalta bändi on sentään kiistattomasti tehnyt jotain musiikin eteen ja ollut edelläkävijä. Lisäksi tyyli ulkoisesti oli aivan mahtava ja heiltä löytyy minun mielestäni ihan viidyttäviä rallejakin.

"Beat on the brat with a baseball bat"
 

Batigol

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Rangers, Tshekki, Argentina
OT: Onko sukua Pelle Herman Li:lle? Bändin nimi kuulostaa Warcfraftilta. Nörttiheviä? Rhapsodyn tyylistä? Karmeaa!

Olen pahoillani, joudun tuottamaan pettymyksen. Itse en "kuule" mitään yhteyttä nimillä Dragonforce ja Warcfraft.

Mutta lienee turhaa väitellä makuasioista.
 

Batigol

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Rangers, Tshekki, Argentina
Komppaan 100% tuota Dragonforcea - oli W.A.S.P. :n lämppärinä ja samalla myös huonoin koskaan näkemäni lämppäri.

Arvon "teroz", siitä vain koittamaan miten itseltäsi luonnistuu ne kitarasoolot. Taitaapi olla vaikeita yhdelle jos toiselle.
Sinä itse tietenkin muistaisit ja osaisit yli 7 minuutin biisit tuosta vaan kitaralla soitella, en epäile yhtään.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Olen pahoillani, joudun tuottamaan pettymyksen. Itse en "kuule" mitään yhteyttä nimillä Dragonforce ja Warcfraft.

Mutta lienee turhaa väitellä makuasioista.

Vain huonon maun omaava vetoaa makuasioihin. Toisekseen Ted on piiskannut monta sivua kuinka tässä ketjussa saa vihata ketä haluaa.

En ole koskaan kuullut yhtään Dragonforcen biisiä enkä heitä haukkunutkaan, mutta johan nimestäkin kuulee että bändissä liikutaan mahtipontisen tiluttelun, ritarien ja lohikäärmeiden maailmassa. Niinkuin Rhapsody ja WoW. Olenko oikeassa?

Arvon "teroz", siitä vain koittamaan miten itseltäsi luonnistuu ne kitarasoolot. Taitaapi olla vaikeita yhdelle jos toiselle.
Sinä itse tietenkin muistaisit ja osaisit yli 7 minuutin biisit tuosta vaan kitaralla soitella, en epäile yhtään.

Meidän bändin jätkillä on isommat kullit kuin teidän bändin pojilla.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Arvon "teroz", siitä vain koittamaan miten itseltäsi luonnistuu ne kitarasoolot. Taitaapi olla vaikeita yhdelle jos toiselle.
Sinä itse tietenkin muistaisit ja osaisit yli 7 minuutin biisit tuosta vaan kitaralla soitella, en epäile yhtään.


Arvon "Batigol" Vinnie Vincentkin oli aika nopea kitaristi, mutta hänen tekemänsä soolokama oli aivan hirveää vrt. Boyz are gonna rock. Minun mielestäni se bändi vain oli aivan älyttömän huono - sori.
 

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Batigol: Soittotaidolla sinänsä ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko bändin musa paskaa vai ei, johan sen todisti Yngwie Malmsteenkin...

Olen tällaisia listoja väsäillyt tänne ennenkin, mutta menkööt taas:

Telex
Mamba
Aerosmith
Rolling Stones
Bryan Adams
Bruce Springsteen
U2
Oasis
Coldplay
Metallica (post Black)
Tears for Fears
Eagles

jazz
hiphopraphytkynkytkyn
r n' b -kiekujat (jeaa-juhuhhuu-uu-UUH)
suurin osa sankarihevistä
99% iskelmästä
 

M10

Jäsen
Good Charlotte, joka hetkessä muuttui teinirebelmukapunkkari-bändistä MTVdancepopjihuu-bändiksi. Piti saada varmaan levyjä vähän enemmän myytyä.
 

Cube

Jäsen
En ole koskaan kuullut yhtään Dragonforcen biisiä enkä heitä haukkunutkaan, mutta johan nimestäkin kuulee että bändissä liikutaan mahtipontisen tiluttelun, ritarien ja lohikäärmeiden maailmassa. Niinkuin Rhapsody ja WoW. Olenko oikeassa?
Dragonforce? Okei, meikäläinen nyt yleensä ei kannata minkään asian välitöntä tuomitsemista, mutta tuon bändin on jo nimen perusteella pakko olla ihan tolkuttoman paska.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Dragonforce? Okei, meikäläinen nyt yleensä ei kannata minkään asian välitöntä tuomitsemista, mutta tuon bändin on jo nimen perusteella pakko olla ihan tolkuttoman paska.
Noh noh noh, eipäs nyt sentään. Tutki ihmeessä, ennen kuin hutkit. Etenkin videon tiiraaminen, sen ah niin mainion musiikin säestäessä: tunnet tarvetta ulostaa korvistasi... bändi jonka kitaristit yrittävät kilpaa kuulostaa legendaariselsta Commodore64:lta, epäonnistuen surkeasti.

Kuten sanoin, tämä pökäle ansaitse erityismaininnan tässä ketjussa. Erityisen paska bändi.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Tuliskohan tosta hyva bandi, jos laulaja vaihdettais orisijaksi? Ois nopeeta, taidokasta eika sanoista saa mitaan selvaa... hmmm...
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Tuliskohan tosta hyva bandi, jos laulaja vaihdettais orisijaksi? Ois nopeeta, taidokasta eika sanoista saa mitaan selvaa... hmmm...
Tai, jos tuo koko setti tehtäisiin kokonaan Commodore64:lla (laulua myöten, veikkaisin parantuvan sitä myöten)? Se olisi nopeaa, taidokasta, eikä sanoista varmasti saisi selvää.

Itse asiassa, örinällä tuosta saisi yhtä paskaa kuin se onkin, mutta mielestäni oma ehdotukseni olisi jo kuunneltavaa.
 

Batigol

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Rangers, Tshekki, Argentina
ZP Theartilla on juuri semmoinen ääni josta minä pidän, ja saan kyllä siitä selvääkin vallan mainiosta. Ikävä teille, jossette ymmärrä varsin yksinkertaisia sanoja.

Menkää koloihinne kuunteleen tyttöhevin kuningasta, Iron Maidenia. Tosimiehille on nämä Power metal - yhtyeet.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
ZP Theartilla on juuri semmoinen ääni josta minä pidän, ja saan kyllä siitä selvääkin vallan mainiosta. Ikävä teille, jossette ymmärrä varsin yksinkertaisia sanoja.

Vai tosimiehille. Taitavat tosimiehet paskoa housuunsa kun joutuvat oikeasti haastaviin tilanteisiin kuten hakkaamaan halkoja, tai ajamaan Ford Taunusta.

LARP-maailmoista, roolipeleistä ja fantasiastahan siellä enimmäkseen lauletaan. Mitä uutta bändi tuo genreen? Miten tämä eroaa esim. jostain Yngwien vanhoista tekeleistä? Jannut eivät ole yhtä rumia?
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tätä taustaa vasten tuollainen fanipoikamaisen vakava itkupotkudefensiivi tuntuu aika hauskalta.

Toisaalta on ihmeteltävä sitäkin, millaisella pyhällä vihalla ja inholla jotkut suhtautuvat tuollaiseen bändiin ja musiikkiin, joita ei koskaan ole tarkoitettukaan otettavaksi vakavasti. Ymmärtäisin yskän, jos radio ja telkkarin musakanavat puskisivat lakkaamatta Dragonforcea eetteeriin, mutta niinhän ei todellakaan ole, eikä bändin musiikille näin ollen altistu kukaan tahtomattaan.

Kyllä. Leikkimielisesti ja leikkisän kevyestihän tähän musiikkiin tulee suhtautua, samalla tavallahan kundit ovat sen myös tehneet. Ilmakitaran aatelia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös