Paskalista – musiikillista neroutta vai väärinymmärrettyä taidetta?

  • 32 609
  • 358

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Eräs varsin yleinen klassikko tässä. Oli aikanaan Anna Erikssonin ja Nylon Beatin kanssa saman kisan finaalissa. Ei ihan samanlainen ura, joskin käsittääkseni siviiliura on esiintyjällä ollut aivan kelvollinen.
Kurki kaiketi tympääntyi aika äkkiä "pepun vemputukseen" ja jätti siksi musiikkimaailman. On Vanhojen tanssien klassikoita edelleen.

Siitä tulikin mieleeni:

Meillä oli lukiossa hyvät musavehkeet. Sanoin laittavani "jotain aivan uskomatonta". Kumimies soimaan, mikä aiheutti kohtuullisen WTF-reaktion. Kappaleesta kuitenkin muodostui kulttiklassikko lukioomme ja se soikin ikäluokkani Vanhojen tansseissa (en itse osallistunut, olin ulkomailla tuolloin).

On vain yksi Reetu.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tää oli aikamoisen kamalaa purkkaa 70-luvulla nuoruusaikoja viettäneelle meikäläiselle.
...
The Sweet, Bay City Rollers ja mitä näitä nyt oli, pikkutyttöjen purkkapoppibändejä, hirveetä skeidaa, mutta miljoona kärpästä jne...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aikalaishittien, Black is Black ja A Whiter Shade of Pale, suomenkieliset versiot Topmostilta ovat varmasti kaikkien ikäisteni muistissa, jotka aiheuttivat paradoksin, kun alkuperäiset olivat niin huikeita. Miten tehdä huikeasta edes hyvää? Ja kuitenkin he jotenkin onnistuivat siinä...

Noista piti kirjoittaa, että ne ovat juuri ne kappaleet, joista minä opin Topmostin tietämään - vaikka itse olenkin reilu kymmenen vuotta noita kappaleita nuorempi. Hyvin ovat kestäneet aikaa.

Tuo Eleanor Rigby on sitten täysin eri kaliiberia. Se, että miksi tuollainen on tehty, on jäänyt minulle hämäräksi. Saattaahan tuo olla vaikka ihan täysin huumorilla tehty tulkinta.

No, johtopäätöksenä olkoon se, että yhden biisin perusteella ei kuitenkaan ikinä kannata tehdä johtopäätöksiä yhtyeistä - suuntaan tai toiseen.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
On vain yksi Reetu.

Ja sitäkin upeampia kappaleita laidasta laitaan...

Titanicin tietävät varmasti kaikki. Harvempi tietää, että Reetulla on kappale toisestakin uponneesta laivasta. Tämä on minun korvaani aika lailla tämän ketjun kamaa.





Sen sijaan surullisena havaitsin, ettei YouTubessa ole enää Reetun kunnianosoitusta Suomen vuoden 2011 maailmanmestaruudelle. Kappale nimeltään Ilmaveivi olisi ehdottomasti ansainnut paikkansa täällä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Ja sitäkin upeampia kappaleita laidasta laitaan...

Tämä kertoo Reetun seikkailusta Thaimaassa. Arvatenkin mukaan tarttui ladyboy. Vain Frederik tekisi tällaisesta episodista biisin - tai eihän se itse niitä tee vaan antaa ulkopuolisille aihiot.

Reetun drag-lookki on kieltämättä huikea.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lappeenranta Rock City! Olen onnistunut välttymään tältä kappaleelta, mutta sain juuri vinkin, että kuuluu ehdottomasti tähän ketjuun. Ilmeisesti on siis ollut kuutisen vuotta sitten jonkinlainen huumori/kulttihitti jopa. Kannattaa katsoa ainakin siihen asti, että naisvokalistikin pääsee ääneen:



 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tätä Emmi "Miken vaimo" Granlundin debyyttibiisiä taidettiin palstalla naureskella sen ilmestyttyä 2019, ja se ansaitsee kyllä paikkansa tällä listalla. Laulusuoritus nyt ei ole kummoinen, mutta enemmän tuossa naurattaa toteutus, jossa eri raidat on ilmeisesti vain miksattu yhteen eikä kukaan ole ennen julkaisua viitsinyt kuunnella, miltä ne kuulostavat yhdessä. Spotify-linkki, Tubesta en biisiä onnistunut löytämään.
Kuuntelin noita muitakin biisejä ja suoraan sanottuna vituttaa että tälläisellä päin vittua toteutetulla paskalla on enemmän kuuntelijoita kuin vaikka meikäläisen bändillä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ja vielä yksi. Kun kaverinne seuraavan kerran musiikista puhuessanne repäisee aina freesin klassikkolainin "hevi on paskimmillaankin parasta", niin testatkaa asia ja pankaa pyörimään tämän ranskalaisartistin tuotantoa:



 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ja vielä yksi. Kun kaverinne seuraavan kerran musiikista puhuessanne repäisee aina freesin klassikkolainin "hevi on paskimmillaankin parasta", niin testatkaa asia ja pankaa pyörimään tämän ranskalaisartistin tuotantoa:



No nyt löytyi ns. kovaa paskaa. Oikein audiovisuaalinen esitys jossa tuntuu olevan joku logiikkakin, mutta muusta en sitten osaa sanoa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki

Tarja Halosen presidenttikampanjaa vuodelta 2006 pidetään varoittavana esimerkkinä, kuinka EI pidä lähteä vaaleihin ylivoimaisessa johdossa. Ainakaan räppäämistä ei suositella.

Jouni Backman megafonin varressa ja demareiden supervaivaannuttava marssi - joka tosin oli tahdissa, siitä pisteet. Voiko noin tätimäistä kampanjaa edes tehdä?
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki

Poliittisen spektrin toiselta puolelta Maki Kolehmaisen ja Kurren koskettava Saulin perseennuolenta. Edes rippileirin nuotiobiisit eivät ole näin yli-imeliä ja se on paljon sanottu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös