Pasi Räsäsestä Sportin päävalmentaja

  • 31 141
  • 79

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Voisin varmaan muita ketjuja kelailemalla saada osviittaa mutta kysytään nyt ihan laiskuuttani miehen omassa ketjussa; Oletteko Vaasan vesselit olleet miten tyytyväisiä Räsäseen?

Ainakin mun papereissa joukkue on viime kautta heikompi, mutta tahti ei ainakaan pisteiden valossa ole heikentynyt. Eli olisi aika kohtuutonta olla olematta tyytyväinen. Tosin ainahan joku on itkemässä meni miten vaan.
 

Katala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Voisin varmaan muita ketjuja kelailemalla saada osviittaa mutta kysytään nyt ihan laiskuuttani miehen omassa ketjussa; Oletteko Vaasan vesselit olleet miten tyytyväisiä Räsäseen?

Vaikea kysymys vielä tässä vaiheessa kautta. Ollut tähän mennessä aikasta HMV.

Siitä tykkään, että on ilmeisesti yllyttänyt yksilöitä tekemään mitä osaavat, tai ainakin sallii sen. Viihdyttävää lätkää kaikinpuolin. Menen tänäänkin matsiin muunmuassa siitä syystä.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Tuloksellisesti syyskausi on ollut tosi hyvä. Kuka olisi uskonut, että Sport olisi tässä vaiheessa kautta vielä aivan kärkikaksikon vanavedessä? Ei moni.

Sportin jätti moni avainpelaaja viime kauden jälkeen, mutta hankinnat ovat pääosin onnistuneet hyvin ja jo viime kaudella isoja kehitysaskeleitä ottaneet pelaajat ovat kehittyneet entisestään. Tässä yhteydessä kiitos kuulunee edelliselle ja nykyiselle valmennukselle ja pelaajahankinnalle. Alakerran vahvuutta moni epäili ja ei siellä viivapyssyä ole vieläkään, mutta silti puolustuspelaaminen joukkueena on ollut parhaimmillaan tosi hyvää.

Miinusta (vain pientä, ei isoa) antaisin ajoittaisesti heikosti asenteesta, mikä on ollut nähtävissä joukkueessa, jos vastassa on ennakolta heikompi joukkue. Koutsin pitäisi valmistaa jengi paremmin. Muutama aivan käsittämätönkin matsi on ollut tässä syksyn aikana (Turussa 8-4 pataan, Lempäälässä 7-6 pataan), mutta näitä sattuu hyvillekin joukkueille.

Mutuna sanoisin, että Räsäsellä on paljon annettavaa taktisella puolella (joukkueen kiekollinen peli on mielestäni ollut tosi hyvää, luovaa ja yllätyksellistä), mutta semmoisessa kovassa henkilöjohtamisessa hän on persoonana Törmästä heikompi. Stögö uhkui voimaa ja johtajuutta viime kaudella. Pahaa pelkään, että Rässystä ei ole siihen. Keinojen tuleekin olla erilaiset.
 

Fordél

Jäsen
Moni nimimerkki epäile suuresti Räsäsen mahdollisuuksia onnistua Sportissa. Ihmeteltiin, miksi tällainen kaveri on kiinnitetty Mestismestarin ruoriiin. Näin runkosarjan puolivälin kohdilla voidaan tehdä jo ensimmäisiä johtopäätöksia Räsäsen onnistumisesta Vaasassa. Mitäs fanit ovat mieltä Räsäsen onnistumisesta?

Itse näin ulkopuolisena en pysty tekemään kovin syväluotaavaa analyysia. Itse kuuluin niihin, jotka pitivät Räsästä hyvänä kiinnityksenä. Sport on sarjataulukossa kakkosena ja kamppailemassa runkosarjan voitosta. Olen joitain Sportin pelejä nähnyt tällä kaudella ja Sportin pelitapahan on selkeisti erilainen kuin viime kaudella. Silti peli on ollut ihan mukiinmenevä. Pelaajamateriaalissa on tapahtunut myös paljon muutoksia, joten kokonaisuutena ja lähtökohtiin nähden voitaneen todeta, että Räsänen on onnistunut hyvin tehtävässään.

Jos sama meno jatkuu ja Sport saavuttaa mitallin, on tulos mielestäni hyvä. Positiivista tässä on se, että sopimus on kaksivuotinen, mikä mahdollistaa pitkäjänteisemmän kehitystyön.
 

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Piti oikein tarkistaa ketjusta, että mitäs mieltä mä olin kun sopimus julkaistiin. Olin sitä mieltä, että hyvä valinta ja olen sitä mieltä edelleen.

Sport on toisena sarjassa joten siitä voi kehua valmennusta, joukkuetta ja joukkueen johtoa. Toki onhan tässä vielä paljon pelaamattakin ja sijoitukset ratkotaan vasta kolmen kuukauden päästä.

Sport on tehnyt eniten maaleja ja päästänyt kolmanneksi vähiten (30.11.).

Arvosanaksi 8 tässä vaiheessa. Miinusta siitä että noille häntäpään joukkueille hävitään turhan usein. Toisaalta taas sitten kovista peleistä otetaan voitot aika hyvällä prosentilla.

Mitali olisi hyvä suoritus mutta kyllä mä odotan kultaa kunhan tärkeimmät pelaajat pysyy terveinä tai ylipäätään Vaasassa kauden loppuun.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Sportin pelitapahan on selkeisti erilainen kuin viime kaudella.

Niin no, no niin. Ei siinä nyt oikeestaan mitään hirveetä eroa ole kyllä viimekauteen.
Kyllä tuossa Stögön kädenjälki näkyy.

Itse olin kyyninen Räpsän valintaan ja suurin syy oli vietävä pettymys, kun Antti otti ja lähti. Se korpeaa edelleen aivan suunnattomasti ja Räpsä saa siitä osakseen, ansaitsi tai ei. On jotenkin vaikea sanoa kenestäkään mitään, sen verran suuri johtaja meillä oli viime kaudella. Ei yhtään heikkoa hetkeä tai kohtaa kaverissa / kaverilla.

Pakko kyllä ottaa sanojaan silti takaisinkin. Hienosti on homma lähtenyt liikkelle, vaikka edelleen. On aivan liian aikaista sanoa mitään viimeistä sanaa. Yksi asia häiritsee edelleen Räpsässä. Johtajuus, tai oikeastaan sen poissaolo. Jotenkin Räpsä tuntuu enemmäkin rehdiltä lätkäjätkältä, kuin suurelta johtajalta. Tätäkin luonnollisesti varjostaa toi Antin suuri johtajuus.

Eihän valmentajia pitäsi verrata keskenään, kun ovat niin erilaisia, mutta kun kerran pääsee nauttimaan oikean ammattivalmentajan teoista, vertaa niitä väkisinkin seuraajaan ja hänen edesottamuksiinsa.

Sen kirjoitin tuossa toisessakin ketjussa jo, mutta kuten viime kaudellakin, tuntuu nytkin, että meillä on hyvin kasattu setti käytettävissämme kaukalossa. Mitään pakottavaa tarvetta lisähankinnoille ei oikeastaan ole. Vaikka melkeen lajin kuvaan kuuluu, että jotain on pakko hankkia tammikuun lopussa, oli tarvetta tai ei. Muuten ollaan jollain tavalla jääty muista jälkeen. Tiedä sitten, mistä moinenkin on muoti-ilmiöksi muodostunut, mutta tätähän harrastetaan maasta tai sarjasta huolimatta.
Tälläkään kaudella meillä ei pakottavaa tarvetta tuntuisi oleva tammikuun lisähankinnoille. Ainakaan nyt, kun joukkue on suurelta osin terve.
 

Fordél

Jäsen
Yksi asia häiritsee edelleen Räpsässä. Johtajuus, tai oikeastaan sen poissaolo. Jotenkin Räpsä tuntuu enemmäkin rehdiltä lätkäjätkältä, kuin suurelta johtajalta. Tätäkin luonnollisesti varjostaa toi Antin suuri johtajuus.

Henkilökohtaisesti en kumpaakaan tunne, mutta median kautta saadun kuvan perusteella en saa kummastakaan kuvaa suurena johtajana tai erityisen karismaattisina henkilöinä. Molemmat ovat rauhallisia ja aika hillittyjä kouseja haastatteluissa laukoen niitä perusjuttuja. Esimerkiksi kun Stögö oli kommentaattorina töllön puolella niin eipä sielläkään esittänyt mitään erityisiä näkemyksiä. Sellanen jeejeesmies.

Ehkä teillä Sportia lähempää seuraavilla on sitten erilaisia kokemuksia herroista, mutta itse en näe Stögöä minään suurena johtajana. Toki kasvoi kauden aikana ja oli kauden loputtua jo itsevarmempi, luonnollisesti kun oli mestaruus plakkarissa.

Tohon pelitapajuttuunkaan en usko, ettei muka eroa ei juurikaan olisi. AInakin eilisen pelin perusteella pelaaminen oli paljon kontrolloidumpaa (esim. omassa päässä) eikä samalla tavalla puskettu nopeasti ylös ja karvattu yhtä ahnaasti kuin Stögön aikana. Ehkä siffa pystyy valaisemaan tätä asiaa paremmin.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Sellanen jeejeesmies.

Mitäs luulet? Viekö jeesjeesmies tuiki tuntemattoman ja junnupitoisen miehistön Mestiksen mestariksi ensimmäisellä kaudella? Entä, voiko jeesjeesmies nostaa tappioputkessa ja sarjan viidentenä majailevan seuran Sveitsin liigan piikkipaikalle alle kahdessa kuukaudessa, otettuaan ykkösvalmentajan pestin vastaan?

Näin teki tämä yksi jeesjeesmies.
 

Fordél

Jäsen
Mitäs luulet? Viekö jeesjeesmies tuiki tuntemattoman ja junnupitoisen miehistön Mestiksen mestariksi ensimmäisellä kaudella? Entä, voiko jeesjeesmies nostaa tappioputkessa ja sarjan viidentenä majailevan seuran Sveitsin liigan piikkipaikalle alle kahdessa kuukaudessa, otettuaan ykkösvalmentajan pestin vastaan?

Näin teki tämä yksi jeesjeesmies.

Kuten sanoit niin näköjään pystyy. Hienoja suorituksia molemmat.

Mulla ei ole mitään Stögöa vastaan vaan arvostan häntä valmentajana. Voit käydä tsekkaamassa ketkä täällä oli aikanaan ensimmäisenä ehdottelemassa Stögöä Sportin ruoriin. En kuitenkaan pidä häntä minään suurena ja karismaattisena johtajana. Stögön vahvuudet ovat muualla ja tulosta tulee.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Kyllä mä näkisin, että Törmänen oli aika iso sankari nuorella Sport-joukkueelle viime kaudella. Toki jossain liigajengissä tilanne olisi ollut toinen. Oon myös sitä mieltä, että Törmänen kasvoi kauden aikana mielettömästi. Kyllähän nuo Tillasen aliarviointi-lausunnot ja semmoinen pollea käyttäytyminen pelin jälkeisissä haastatteluissa oli varmasti ihan suunniteltua.

Räsäsellä ei kiistatta ole mittavaa pelaajauraa ja muutenkin näkisin hänet semmoisena aavistuksen syrjään vetäytyvänä. Nämä kaikki siis ihan mutua.

Kaikkihan tietää, että hyvät johtajat on pääosin pitkiä ja komeita. No... Rässy on ulkonäöltään tuommoinen Tamin ruma pikkuveli.

Mutta hyvin on siis mennyt niin kuin edellisessä viestissäni tähän ketjuun kirjoittelin.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Kaikkihan tietää, että hyvät johtajat on pääosin pitkiä ja komeita. No... Rässy on ulkonäöltään tuommoinen Tamin ruma pikkuveli.

Tällä hetkellä nuo kriteerit taitaa täyttää ainoastaan Hokin ja Jukureiden valmentajat, mene ja tiedä, kun en tuota mieskomeutta ehkä osaa niin hyvällä tatsilla arvioida.

Räsänenhän on tehnyt hyvää työtä. Kuulun siihen joukkoon, joka ei ehkä olisi uskonut. Tietysti täältä muualta käsin katsoen Sport on mennyt värittömämpään suuntaan jatkuvasti mutta tästähän täällä on jo puhuttukin. Kallista oli väri.

Se vaan, mikä näissä täysin paikkakuntaan sitoutumattomissa valmentajissa yleensä on niin pitkäjänteisyys tavallaan puuttuu. En tiedä tarkkaan onko Räsäsessä sitten sitä samaa ongelmaa kuin monasti, eli omien junnujen sisäänajo tapahtuu aika säästöliekillä? Sport(inkin) taloustilanteessa tuota kuitenkin pitäisi harrastaa.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Minulle Törmäsen menestys Sportin päävalmentajana tuli yllätyksenä. Pasi Räsäsestä tiesin, että hän on kiekkokontrollijääkiekon valmentaja, joka osaa harjoituttaa pelitapaansa ja saa luotettavalla harjoittelu- ja pukukoppikäyttäytymisellään pelaajien luottamuksen taaksensa. Molemmat käyttäytyvät pelien aikana hyvinkin rauhallisesti vaihtoaitiossa. Kunhan mennään ajassa eteenpäin, niin veikkaan, että tullaan näkemään räiskyvämpi Törmänen johtamassa pelejä, mutta Räsäsen karisma syntyy edelleen katsojilta näkymättömissä pelaajien kanssa työskenneltäessä.

Törmänen peluutti Sportia puhtaalla nopean pystysuunnan jääkiekolla. Räsänen on enemmän Jukka Jalosen Meidän pelin päävalmentaja. Törmäsen käden jälki ei siis näy tämän kauden Sportin pelaamisessa.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä mä näkisin, että Törmänen oli aika iso sankari nuorella Sport-joukkueelle viime kaudella.

Allekirjoitan tämän. Törmäsen vahvuutena voidaan pitää sitä, että hän pystyi oikealla tavalla samaistumaan joukkueeseen ja olemaan pelaajalähtöinen valmentaja. Lätkäjätkä, joka on karismaattinen penkin takana ja kaukalon ulkopuolella, akateeminen versio Pasi Nurmisesta toisinsanoen.

Räsänen on ollut tähän mennessä hyvä ja on sitä vaikka keväällä ei päätyyn asti mentäisikään.
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tulee tunne, että Räsänen saa Sportin pelaamaan hyvin muita pelaamaan pyrkiviä joukkueita vastaan. Etukäteen heikompiakin hallitaan kenttätapahtumissa ainakin tilastojen mukaan mutta miksi niitä pelejä ei onnistuta tappamaan? Asennepelejähän ne on ja tällä rintamalla Räsäsellä on vielä kovasti petrattavaa, minkäänlaista löysäilyä ja vastuun siirtelyä ei pidä kaukalossa sallia, olkoon sitte vastassa jokufarmiseura sieltä jostain tai KooKoo. Räsäsen täytyy saada jokaisesta pelaajasta kaikki irti jokaisena pelipäivänä, se on myös yksi niistä keinoista joilla yleisö löytää takaisin yhä runsaanpana Kuparisaareen.
 

Rocco

Jäsen
Tuollaisia Peliittoja yms vastaan pitäisi itse luopua kiekollisesta pelistä, antaa vastustajan tulla kiekollisena Sportin päätyyn, ja sitten iskeä vastaan. Sport joutuu normaalisti takomaan päätään viittä pelaajaa + maalivahtia vastaan, niin olisihan se helpompaa koittaa itse kiekollisesti parempana joukkueena antaa kiekolliset avaimet vastustajalle, houkutella heidät pois puolustusasemista ja sitten itse iskeä.
 
Joskus saatan minäkin näemmä erehtyä. Ehkä Mestis sopii Räsäselle paremmin tai sitten mies pystyi kriittiisesti tutkimaan viime vuotista mokaansa.
Toejoen Veikko kirjoitti:
Enkä myöskään usko, että Sport tulee pelaamaan Räsäsen aikana Mestis-finaaleissa. Jälkimmäisestä voisin ottaa kanssasi vaikka vedon. Eurokossu panokseksi?

Juttujes perusteella jättäisin kossun kokonaan pois ruokavaliosta.

Kiitos RV16:lle, ettet tarttunut tarjoamaani vetoon.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Kiitos Pasi Räsänen

Paljon sai Räpsä kritiikkiä, kun säästeli avainpelaajia runkosarjan voittotaistelussa Jukureita vastaan. Tavoitteet ja katseet oli jo käännetty runkosarjan lopulla kohti play-offseja. Ja kuinkas on käynytkään. Samalla taisi siinä muuan runkosarjan voittaja lähteä jo lauluun. Kotipelien määräkin on mukavasti maksimoitu, kun tuli Jokipojat finaaleissa vastaan.

Voi sitä kitinän ja arvostelun määrää, jos TUTOa ja KooKoota vastaan ei olisikaan mennyt aivan näin putkeen.

Viimeistään nyt ei olekkaan sitten enää kuin voitettavaa ja kaikki mitä tulee on bonusta. Vaikkakin Jokipoikien tullessa meidän kotiedulla vastaan, on ennakkosuosikin viitta jokseenkin meillä. Mutta nyt jos koskaan siitä ei kannata mitään ylimääräisiä paineita ottaa, enkä usko että jätkät ottaakaan.

Viime vuosina on ollut hienoa olla Sportin kannattaja.
 

tolppa83

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Viime vuosina on ollut hienoa olla Sportin kannattaja.

Tähän vahva yhdenmukaistuminen. Nyt kun talouskin alkaa näyttää elpymisen merkkejä.

Mutta, mun päälle saa heittää tervaa ja höyheniä, sillä Vaasan Sportin julkistettua korvaaja Törmäselle, en ollut kovinkaan luottavainen tämän kauden edesottamuksiin. Lisäksi KooKoon voitto maanantaina sai mut kovin vakuuttuneeksi siitä, että Spåra tippuu perjantaina. Se vaan on niin, että pessimisti ei pety.

Kaikenkaikkiaan tämä Sportin uusi strategia on ollut aika lyömätön, vaikka mestaruutta tai liiga-karsintoja ei tänä vuonna tulisikaan. Hemmetin hienoa työtä edustuksen kulisseissa tehty. Kun vain saataisiin vielä junnupuoli siihen malliin, että voidaan nostaa omia kasvatteja joukkeen rinkiin vuosi toisen perään, oltais me todella valmiita SM-liigan haasteisiin.
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kiitos myös jo täältä Räpsälle tehdystä työstä. Itsekin epäilin Räpsän sopeutumista Vaasan meri-ilmastoon mutta hyvin on vedetty. Pasista huokuu myös itse rauhallisuus ja johtajuus kaikessa tekemisessä ja ulostulossa että oksat pois. Ei höntyillä joka puolelle niin kuin jokin aika sitten muuan koutsin kanssa.
 
Oli vähän epäilyksiä onko Räsäsestä ihan äijäporukan johtajaksi, mutta hyvin näyttää menneen. Sehän on tiedossa että tietää kyllä kiekosta todella paljon.

Taisi olla vaan Toivolan jälkeinen sekahelvetti tekemätön paikka kenelle tahansa ja sai sentään joukkueen kuiville.
 
Oli vähän epäilyksiä onko Räsäsestä ihan äijäporukan johtajaksi, mutta hyvin näyttää menneen. Sehän on tiedossa että tietää kyllä kiekosta todella paljon.

Taisi olla vaan Toivolan jälkeinen sekahelvetti tekemätön paikka kenelle tahansa ja sai sentään joukkueen kuiville.

Sinä se jaksat trollailla samalla asialla ketjusta toiseen. Faktat kertovat, kenen alasuudessa Pelicans valahti karsintoihin ja pistekeskiarvo romahti.

Näyttää siltä, että Mestis sopii Räsäselle ja ensimmäisellä kaudella mestaruus. Voittamalla karsinnat Räsänen tekisi 2000-luvun suomalaisen kiekkoteon ja ottaisi ykköspaikan Toivolan vuoden 2006 suoritukselta. Sinne on kuitenkin matkaa neljän voiton verran.
 

Fordél

Jäsen
Sinä se jaksat trollailla samalla asialla ketjusta toiseen. Faktat kertovat, kenen alasuudessa Pelicans valahti karsintoihin ja pistekeskiarvo romahti.

Fakta on, että Räsestä ei ollut sen laivan kääntämiseen, jonka Toivola oli jo saanut väärälle kurssille. Tästä ei voi kuitenkaan vetää mitään johtopäätöksiä siitä onko Räsänen liigakelpoinen ykköskoutsi vai ei. Nyt on tullut kovia näyttöjä Sportista, mikä kielii siitä, että Räsäsellä on vielä paljon annettavaa myös SM-liigassa. Arvioidaan Räsäsen liigakelpoisuus kuitenkin lopullisesti vasta sitten kun hän pääsee vetämään pidemmän projektin paremmilla lähtökohdilla.
 
Fakta on, että Räsestä ei ollut sen laivan kääntämiseen, jonka Toivola oli jo saanut väärälle kurssille.
Käänsihän Räsänen kurssin. Ainoastaan väärään suuntaan.

Menneet on kuitenkin menneitä. Tällä kaudella Räsänen on jo nyt onnistunut hienosti. Vielä on mahdollisuus tehdä tämän vuosituhannen kovin suoritus suomalaisessa sarjakiekkoilussa.
 

Kenkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pasista huokuu myös itse rauhallisuus ja johtajuus kaikessa tekemisessä ja ulostulossa että oksat pois. Ei höntyillä joka puolelle niin kuin jokin aika sitten muuan koutsin kanssa.

Tämä paistaa Kouvolaan asti. Hän on sinut, tekemisiensä kanssa. ja hänellä on hyvä tunnelma, mitä siitä voi seurata???
 
Sinä se jaksat trollailla samalla asialla ketjusta toiseen. Faktat kertovat, kenen alasuudessa Pelicans valahti karsintoihin ja pistekeskiarvo romahti.

Missäs ketjussa olen Räsäsestä muualla kirjoittanut? Ehkä karsintasarjassa mutta en muualla.

Sen tosin unohdin että jos Toivolasta sanoo jotain tällä palstalla, tulet 110% varmasti valkealla ratsulla paikalle. On pitänytkin aikasemmin kysyä että oletteko ihan kavereita vai onko muuten hurmannut puheillaan teikäläisen että näkö sumentuu ohi vaihtoaition kentälle? Koska omakohtaisen kokemuksen mukaan Toivola on kyllä hyvä tyyppi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös